Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lenaa_tje

Berichten: 10345
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 18:46

SdaphneS schreef:
Ben er gewoon een uur zoet mee geweest om alles weer helder te krijgen voor de leerlingen.
Is toch echt niet tof.
Heb een niet zo vriendelijke e-mail naar mijn collega's gedaan. O:)

Vreselijk haha, uiteindelijk ben ik er ook nog mee bezig geweest van half 3 tot half 6 :')

TheNovelist

Berichten: 1509
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 20:18

Dat ik morgen voor het eerst en lange afstand moet rijden met grotendeels snelweg, en ik het nu al zo spannend/eng vind om te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 20:31

TheNovelist schreef:
Dat ik morgen voor het eerst en lange afstand moet rijden met grotendeels snelweg, en ik het nu al zo spannend/eng vind om te doen.


Wat ik veel deed was wat achter vrachtwagens rijden in het begin, dan maar langzaam. M'n auto kon ook niet harder als 100 want was slecht uitgelijnd.

Zebrastreep

Berichten: 9781
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 20:38

TheNovelist schreef:
Dat ik morgen voor het eerst en lange afstand moet rijden met grotendeels snelweg, en ik het nu al zo spannend/eng vind om te doen.


Dat vond ik ook zo spannend de eerste keer! (nu nog wel eens) maar gewoon rustig rijden en de tijd nemen. Als ze haast hebben laat je ze maar lekker voorbij gaan.

TheNovelist

Berichten: 1509
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 20:39

Ik ga ook zeker lekker rechts rijden als dat kan/gunstig is, maar vind het in en uitvoegen voornamelijk spannend haha! Maar heb geen haast en ga rond een uurtje of 11 omdat het dan lekker rustig is :D

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 20:45

Dat ik echt een conditie van 0 heb. :roll:

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 20:47

TheNovelist schreef:
Dat ik morgen voor het eerst en lange afstand moet rijden met grotendeels snelweg, en ik het nu al zo spannend/eng vind om te doen.

Ik ging 2 dagen na t ophalen van mn rijbewijs naar de Efteling, uur rijden. Foutje bedankt :')

Zebrastreep

Berichten: 9781
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 20:58

TheNovelist schreef:
Ik ga ook zeker lekker rechts rijden als dat kan/gunstig is, maar vind het in en uitvoegen voornamelijk spannend haha! Maar heb geen haast en ga rond een uurtje of 11 omdat het dan lekker rustig is :D


Invoegen heb ik ook een hekel aan , helemaal omdat ik laatst wou invoegen maar er iemand midden op de snelweg reed en ik daardoor een beetje een gekke stuurbeweging maakte op de invoegstrook omdat ik weer terug moest.

Goed over je schouder kijken in ieder geval :') Gewoon vaak proberen op wegen waar je bekend bent kan ook echt een stuk helpen.

Ik ging eerst ook binnendoor naar mijn werk , totdat ik merkte dat dat veel meer benzine koste dan over de snelweg. Ik ben laatst naar Otterlo gereden vlakbij Arnhem langs maar hele andere drukte dan hier in het noorden. Ben wel blij dat ik het nu een keer gereden heb het viel wel mee. Nu scheelde het dat ik in de auto van mijn ouders reed en die een stuk groter en breder is als mijn eigen kleine auto.

TheNovelist

Berichten: 1509
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 21:03

Probeer idd al meer de snelwegen te pakken, maar waar ik heen moet is het meestal maar 2 banen. Nu moet ik een uurtje op een snelweg met minimaal 3/4 banen haha! Idd goed over schouder blijven kijken en op m'n gemak rijden :D

Zebrastreep

Berichten: 9781
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 21:08

TheNovelist schreef:
Probeer idd al meer de snelwegen te pakken, maar waar ik heen moet is het meestal maar 2 banen. Nu moet ik een uurtje op een snelweg met minimaal 3/4 banen haha! Idd goed over schouder blijven kijken en op m'n gemak rijden :D


Die heb ik dus vorige week ook gereden ik hou als ezelsbruggetje helemaal rechts is voor vrachtwagens en langzaam verkeer wat 80 rijdt. In het midden voor mensen die normaal 100 rijden en helemaal links voor mensen die haast hebben :') Ik blij meestal wat in het midden plakken ( oeps) of ga weer naar rechts als er genoeg plek is.

kwestie van paar keer doen :j

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 21:10

TheNovelist schreef:
Dat ik morgen voor het eerst en lange afstand moet rijden met grotendeels snelweg, en ik het nu al zo spannend/eng vind om te doen.



Oh wat klinkt dit naar!

Sinds ik mijn rijbewijs heb doe ik bijna niets liever dan lekker rond toeren in m'n auto's. Sinds het weekend een VW Up en direct alle wegen uitgeprobeerd.

En ja sommige dingen vind ik best spannend maar het voelt top als het gewoon lukt.

Mijn advies is dan ook. Probeer goed te slapen. Trek iets comfortabels aan en fijne schoenen, zet een fijne radio zender op blijf rustig en goed nadenken. Je kunt dit!

Britta31

Berichten: 13147
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 21:13

Geen moederdag kado gehad van mijn oudste.Ze had geen tijd om iets te kopen.

Zebrastreep

Berichten: 9781
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 21:14

Britta31 schreef:
Geen moederdag kado gehad van mijn oudste.Ze had geen tijd om iets te kopen.


Volgende keer een tekening vragen :D Mijn moeder was heel blij met een tekening van een vos. Kost geen geld , alleen wat moeite :')

Ineke2

Berichten: 33131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 21:19

TheNovelist schreef:
Ik ga ook zeker lekker rechts rijden als dat kan/gunstig is, maar vind het in en uitvoegen voornamelijk spannend haha! Maar heb geen haast en ga rond een uurtje of 11 omdat het dan lekker rustig is :D

Je zult zien dat het heus meevalt. Juist 3/4 banen rijd fijner. De haastige rijden zitten dan links terwijl jij relaxt rechts of op de 2de baan rijd. Idealer kan niet.

Britta dat is niet leuk. Heeft ze dan ook geen moeite gestoken in een lekker ontbijtje of iets dergelijks?

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 21:21

Zebrastreep schreef:
TheNovelist schreef:
Probeer idd al meer de snelwegen te pakken, maar waar ik heen moet is het meestal maar 2 banen. Nu moet ik een uurtje op een snelweg met minimaal 3/4 banen haha! Idd goed over schouder blijven kijken en op m'n gemak rijden :D


Die heb ik dus vorige week ook gereden ik hou als ezelsbruggetje helemaal rechts is voor vrachtwagens en langzaam verkeer wat 80 rijdt. In het midden voor mensen die normaal 100 rijden en helemaal links voor mensen die haast hebben :') Ik blij meestal wat in het midden plakken ( oeps) of ga weer naar rechts als er genoeg plek is.

kwestie van paar keer doen :j

En daarom gaat het zo vaak mis op de snelweg en is de doorstroming ruk. Plek op de weg is rechts. Het is niet een Stay in your lane land. :+

Zebrastreep

Berichten: 9781
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 21:26

Nayomie schreef:
Zebrastreep schreef:


Die heb ik dus vorige week ook gereden ik hou als ezelsbruggetje helemaal rechts is voor vrachtwagens en langzaam verkeer wat 80 rijdt. In het midden voor mensen die normaal 100 rijden en helemaal links voor mensen die haast hebben :') Ik blij meestal wat in het midden plakken ( oeps) of ga weer naar rechts als er genoeg plek is.

kwestie van paar keer doen :j

En daarom gaat het zo vaak mis op de snelweg en is de doorstroming ruk. Plek op de weg is rechts. Het is niet een Stay in your lane land. :+


Sssttt :')

Jolien87

Berichten: 17462
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 21:31

Ik woon naast de IJsselhallen en sindskort hebben ze daar op het parkeerterrein 4 padelbanen gemaakt. Die krengen zijn 7 dagen per week open van 8.00 tot 23.00 en nu kan je dus nieteens meer lekker rustig slapen met je raam open zonder dat gemep op die ballen en de bijkomende kreten van de tennissers.

Kookaburra

Berichten: 5399
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 21:40

Gewoon rijden inderdaad. En mocht het spannend zijn, dan kun je inderdaad rechts blijven achter een vrachtwagen of aanhanger. Is er ruimte omdat het rustig is, dan schuif je een baan naar links, haal je de vrachtwagen in en ga je weer naar rechts. Dan rij je mooi met 100km/h naar de volgende vrachtwagen/aanhanger ;)

Je hebt niets voor niets je rijbewijs gehaald. (Ik ben al 2x gezakt, dus jij kunt rijden :D )

Stap voor stap, goed kijken en gewoon rijden ;) mocht je, wat ik niet verwacht, toch even een pauze nodig hebben: dan zijn genoeg afritten (tanksstations, steden) waar je even de snelweg af kunt zonder dat dat gevaarlijk wordt.

Telpeva

Berichten: 14746
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 21:41

Niet echt een ergernis maar meer een frustratie die ik even eruit wil gooien, dat mag ook wel hier hoop ik? Een kennis van mij is opgenomen in het ziekenhuis, op de IC, en is er zo slecht aan toe dat hij in coma is gebracht. Gezonde man, net iets ouder als ik (in de 30), getrouwd, vader van 2 kinderen |( stomme rotcorona!

Kookaburra

Berichten: 5399
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 21:42

Telpeva schreef:
Niet echt een ergernis maar meer een frustratie die ik even eruit wil gooien, dat mag ook wel hier hoop ik? Een kennis van mij is opgenomen in het ziekenhuis, op de IC, en is er zo slecht aan toe dat hij in coma is gebracht. Gezonde man, net iets ouder als ik (in de 30), getrouwd, vader van 2 kinderen |( stomme rotcorona!

:(:)

Zebrastreep

Berichten: 9781
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 21:44

Telpeva schreef:
Niet echt een ergernis maar meer een frustratie die ik even eruit wil gooien, dat mag ook wel hier hoop ik? Een kennis van mij is opgenomen in het ziekenhuis, op de IC, en is er zo slecht aan toe dat hij in coma is gebracht. Gezonde man, net iets ouder als ik (in de 30), getrouwd, vader van 2 kinderen |( stomme rotcorona!


Oh jemig wat ontzettend heftig zeg :(:)

Hopelijk kunnen ze hem daar helpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 21:45

Telpeva schreef:
Niet echt een ergernis maar meer een frustratie die ik even eruit wil gooien, dat mag ook wel hier hoop ik? Een kennis van mij is opgenomen in het ziekenhuis, op de IC, en is er zo slecht aan toe dat hij in coma is gebracht. Gezonde man, net iets ouder als ik (in de 30), getrouwd, vader van 2 kinderen |( stomme rotcorona!

:knuffel:

Telpeva

Berichten: 14746
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 21:48

Dankjulliewel, ik hoop het zo voor zijn vrouw en kinderen dat het goed komt

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 21:48

Kookaburra schreef:
Gewoon rijden inderdaad. En mocht het spannend zijn, dan kun je inderdaad rechts blijven achter een vrachtwagen of aanhanger. Is er ruimte omdat het rustig is, dan schuif je een baan naar links, haal je de vrachtwagen in en ga je weer naar rechts. Dan rij je mooi met 100km/h naar de volgende vrachtwagen/aanhanger ;)

Je hebt niets voor niets je rijbewijs gehaald. (Ik ben al 2x gezakt, dus jij kunt rijden :D )

Stap voor stap, goed kijken en gewoon rijden ;) mocht je, wat ik niet verwacht, toch even een pauze nodig hebben: dan zijn genoeg afritten (tanksstations, steden) waar je even de snelweg af kunt zonder dat dat gevaarlijk wordt.

Dit dus. Geeft voor jezelf denk ik het meeste rust om het op die manier te doen. Ik persoonlijk hou van zicht dus vrachtwagens passeer ik vrij direct, maar het kan je ook zeker rust geven als er minder druk op je komt te liggen. Komt helemaal goed, inderdaad pauzes nemen als je daar behoefte aan hebt. :D

Edit: als je twijfelt over je route, kun je misschien voor je weg gaat (doe ik dag van te voren) even op streetview de situatie bekijken.

Telpeva :knuffel:

Loeky01
Berichten: 7316
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 22:19

Telpeva schreef:
Niet echt een ergernis maar meer een frustratie die ik even eruit wil gooien, dat mag ook wel hier hoop ik? Een kennis van mij is opgenomen in het ziekenhuis, op de IC, en is er zo slecht aan toe dat hij in coma is gebracht. Gezonde man, net iets ouder als ik (in de 30), getrouwd, vader van 2 kinderen |( stomme rotcorona!

:knuffel:
Corona is afgrijselijk -O-