Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 19:31

Ik vertrek volgende week op reis voor 15 dagen. Vanaf wanneer zetten jullie je account op vakantie? Op de avond voor de laatste dag dat het pakketpunt open is? Dat zou bij mij vrijdagavond zijn, dan kan ik zaterdag nog pakketjes afleveren voor verzenden. Of al wat eerder?
En merken jullie verschil in verkopen als je terug uit vakantie bent?

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 19:47

leeslampje schreef:
Stille meelezer...

Ik heb schoenen verkocht als 'gebruikt, maar onbeschadigd' voor 6 euro. Maar nu zie ik bij het inpakken dat de hiel aan de binnenkant toch kapot is (heb ik nooit gemerkt). Dus dat ga ik niet zo opsturen.

Hoe gaan jullie daarmee om? Ik wil de koper een berichtje sturen en aanbieden dat ze de koop annuleert (kan dat nog?) of dat ze de schoenen voor 50% van het bedrag mag hebben (maar hoe regel je dat?). Wat is wijsheid?


Beide lijken mij een prima oplossing, gewoon een berichtje erachteraan, foto erbij en vragen welke van de 2 opties zij wil.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 15:07

Als iets is verzonden met mondial, wordt het dan thuis bezorgd ?

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 15:45

Nee, dat gaat naar een pakketpunt.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 19:20

Elitedeux schreef:
Nee, dat gaat naar een pakketpunt.


Maar welk pakketpunt dan ? Daar is helemaal niet om gevraagd ?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 19:30

Dat kiest de koper normaal zelf?

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 19:53

Maar ik heb dus niets gekozen. Maar er komt wel een pakje met mondial relay naar me toe... Alleen waar naar toe ??

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 20:04

Ah je bent zelf de koper? Dan heb ik geen idee, sorry.

Edit: kan je het niet volgen met de track and trace?

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 20:18

Volgens mij gaat dit automatisch naar het dichtstbijzijnde pakjespunt, als je dit wil veranderen moet je dit doen voor je weer iets koopt, dan kan je klikken op de verzendoptie en een ander kiezen. Als het pakket aankomt, krijg je een bericht met adres waar het aangekomen is en volgens mij zie je het pakjespunt ook bij de opties in je profiel.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 23:20

Ik weet echt niet waar ik de artikelen die ik op Vinted te koop heb gezet kan terugvinden. Heb alle kopjes doorlopen, maar kan het "tabblad" mijn artikelen niet vinden. Help?

Ik heb onderin scherm: Home, Zoeken, verkopen, inbox en Profiel en onder geen van deze kopjes vindt ik : Mijn artikelen en die moeten er toch zijn, want ik heb ook net weer iets verkocht.

Anoniem

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 23:30

Profiel —> Jou naam met eronder: Mijn profiel bekijken. Daar staat alles

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 07:44

Ik heb weer even extra kortingen aangezet. 2 stuks is -30% en vanaf 3 stuks is het -50%. Dat ga ik aanhouden tot morgenavond. Dan gaat de boel op vakantiemodus en breng ik zaterdag alle pakjes ineens weg.

En dan is het rust tot half november en ga ik uitgebreid genieten van vakantie :D

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:22

Varekaj schreef:
Ik heb weer even extra kortingen aangezet. 2 stuks is -30% en vanaf 3 stuks is het -50%. Dat ga ik aanhouden tot morgenavond. Dan gaat de boel op vakantiemodus en breng ik zaterdag alle pakjes ineens weg.

En dan is het rust tot half november en ga ik uitgebreid genieten van vakantie :D

Ik heb even gespiekt en wat heb je veel mooie jurkjes erop staan! Het is helaas niet mijn maat, maar anders had ik er wel een paar besteld :D

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:52

Varekaj schreef:
Ik vertrek volgende week op reis voor 15 dagen. Vanaf wanneer zetten jullie je account op vakantie? Op de avond voor de laatste dag dat het pakketpunt open is? Dat zou bij mij vrijdagavond zijn, dan kan ik zaterdag nog pakketjes afleveren voor verzenden. Of al wat eerder?
En merken jullie verschil in verkopen als je terug uit vakantie bent?

Ik zou het wel met wat marge nemen idd, beetje zonde als iemand nog iets koopt en je kan niks meer versturen...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 12:28

Heb er nog even een korting tegenaan gegooid 8-) Vrijdagavond zet ik de status op vakantiemodus (mijn items worden dan verborgen), alles wat op dat moment verkocht is kan ik zaterdag dan wegbrengen om te verzenden.

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 14:12

Hier weer een hoop erbij gezet. Zijn prima prijzen voor (merk) kinderkleding maar ik krijg alleen maar biedingen waar ik echt niks mee kan. Een bundel met korting voor 27,50 en dan 18 euro bieden... echt heel irritant ook. Ik ben niet te beroerd om een leuke prijs te maken maar zou nu bijna alles duurder prijzen omdat ik nu ook niks verkoop.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 15:29

tengeltje11 schreef:
Volgens mij gaat dit automatisch naar het dichtstbijzijnde pakjespunt, als je dit wil veranderen moet je dit doen voor je weer iets koopt, dan kan je klikken op de verzendoptie en een ander kiezen. Als het pakket aankomt, krijg je een bericht met adres waar het aangekomen is en volgens mij zie je het pakjespunt ook bij de opties in je profiel.


je hebt gelijk ! Ik kreeg nu een mailtje dat het pakketje is aangekomen en ook waar. Gelukkig.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 20:44

Heeft iemand van jullie wel eens een pakket terug gestuurd? er zitten vlekken op, als ik had geweten dat die er op zaten had ik het niet gekocht. Van verkoper "mag" ik terug sturen, maar hoe?!

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 21:15

siskeh schreef:
Heeft iemand van jullie wel eens een pakket terug gestuurd? er zitten vlekken op, als ik had geweten dat die er op zaten had ik het niet gekocht. Van verkoper "mag" ik terug sturen, maar hoe?!



Dat is dan voor jouw kosten... heb je bij Vinted gemeld dat je een probleem hebt?

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 21:17

Dan sta je zelf in voor de verzendkosten, dat is de merde altijd…. Terugsturen naar het buitenland kost al vlug bijna evenveel als het kledingstuk.

Op vakantiemodus zetten is ‘gevaarlijk’, al heel veel mensen gehoord die daarna weken niets van ‘favorieten’ en verkopen hadden, terwijl ze dit ervoor wel dagelijks hadden.
Hier ook 5 dagen weg, maar ga niet in vakantiemodus, desnoods reserveer ik tot in terug thuis ben en annuleer een verkoop. Laat nu wel al een klein weekje mijn vinted stil, dus niets nieuws meer erop, zodat alles wat zakt.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 21:37

naja, het gaat om een kledingstuk van 50 euro, dus die 6 euro verzendkosten neem ik dan denk ik wel voor lief.
Als het inderdaad gaat om een artikel van 10 euro denk ik ook: ach prima.

Ik heb inderdaad bij Vinted gedeeld dat er een probleem is, maar ik verbaas mij een beetje dat je dan nog zo "omslachtig"(of ik heb het mis) een product retour moet sturen.
Hoe simpel het is om een label aan te maken voor het kopen vs. dat het lijkt alsof je hier "buitenom vinted" een label moet aanmaken.

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 22:37

Dat is het ook uiteindelijk…. Ik volg je hoor, het retourbeleid zou echt veel beter moeten en als verkopers duidelijk in de fout zijn, op hun kosten of geen geld terug.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 00:01

En het artikel via Vinted te koop zetten voor 1 euro dat de verkoper het dan terug koopt? Dan heb je weer een voordelig verzendlabel.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 07:46

corinep schreef:
En het artikel via Vinted te koop zetten voor 1 euro dat de verkoper het dan terug koopt? Dan heb je weer een voordelig verzendlabel.


Ansich een prima idee, maar probleem is dat ik niet weet of Vinted dat accepteert als geldige retour-actie

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 09:01

Als de verkoper dan het 1-euro pakje ontvangen heeft, moet hij dan op annuleren klikken bij de eerste bestelling en krijg jij je geld van de eerste aankoop terug. Maar dan betaaalt de verkoper de retour en niet iedereen wil dat…