Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 12:56

Giolli schreef:
Ik kocht net een bundel bij iemand en er werd door Vinted gevraagd om mijn telefoon nummer in te vullen. Dat heb ik nog nooit eerder hoeven doen, kent iemand dat?


Ja dat is nieuw, ik moet dat nu ook steeds doen als ik een verzendlabel aanmaak.
Geen idee waarom.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 12:59

Klopt, heb ik ook al gehad. Ik gok dat het is om je te kunnen contacteren als er ergens wat mis gaat met het pakje?

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 13:00

Er stond inderdaad dat het was om je op de hoogte te houden, raar want dat kan ook via de mail.
Dan staat nu dus je naam, telefoonnummer, e-mail adres en je adres op het pakje.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 13:27

Telefoonnummer staat er niet op dacht ik? Denk dat alleen de verzenddienst dat kan inkijken indien nodig. Als een pakje vermist raakt ofzo?

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 21:57

Giolli schreef:
Ik kocht net een bundel bij iemand en er werd door Vinted gevraagd om mijn telefoon nummer in te vullen. Dat heb ik nog nooit eerder hoeven doen, kent iemand dat?



Ja das mondial
Heb 2x gedaan anders ging koop niet door geen hinder gehad

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 22:36

Caira schreef:
Hoe gaan jullie om met dierenharen? Ik snap best dat er soms een haar blijft hangen, maar nu had ik net een rompertje dat vol zat. Verzenden duurde al heel lang, gebeurde net op het nippertje. Ik had al gezegd laat maar, want dat afhaalpunt kwam ik niet meer langs, maar nee ze wilde persé versturen. Nou ok, flauw maar je staat in je recht. Krijg ik het binnen, witte rompertje onder de haren, en het broekje is echt helemaal gepild en door op de kont. Ben ik dan een zeikerd als ik daar wat van zeg? [ [url=m/h3AtNu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ONkZZ9.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik kocht ooit een nieuwe Disney pyjama via Vinted. Nieuw met kaartjes eraan. Komt dat ding binnen, helemaal onder de witte dieren haren. Stom van mij dat ik al had bevestigd etc. Heb er toen wel een berichtje achteraan gestuurd incl foto. Haar reactie was alleen dat het wel meeviel, kon het et zo afhalen volgens haar. Lekker fris ook :')

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 23:19

renate5 schreef:
Hoe reageren jullie als potentiële kopers van alles gemeten willen hebben? Meten jullie het braaf op? En vanaf een bepaald bedrag?

Ik vind het zonde van mijn tijd als ik merk shirtjes van bijvoorbeeld €4 moet gaan meten. XL is XL toch?

Ik kom hier ook even binnen vallen. Ik meet alles op en post ze direct in de advertentie én de chat bij de persoon die het vroeg. Want als die het dan niet wil ga ik het niet nog eens gaan opmeten :')

Tara_13

Berichten: 750
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: t Gooi

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 18:09

Als ik iets koop en met DHL laat bezorgen komen ze het thuis bezorgen terwijl ik een ophaalpunt selecteer.
Ik vind het natuurlijk helemaal prima.
Is dat bij jullie ook zo?

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 18:20

Ja, toevallig vandaag nog! Ik klaag niet, ophaalpunt is toch 10 minuten fietsen :P

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 18:24

Tara_13 schreef:
Als ik iets koop en met DHL laat bezorgen komen ze het thuis bezorgen terwijl ik een ophaalpunt selecteer.
Ik vind het natuurlijk helemaal prima.
Is dat bij jullie ook zo?

Hier ook vandaag, ik weet toch vrij zeker dat ik het pakketpunt had geselecteerd :+

Tara_13

Berichten: 750
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: t Gooi

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 19:02

Oh haha, dus bij jullie ook.
Nou ik vind het wel prima, al zit het pakketpunt 3 straten verderop.
En dat voor maar 2,50 *D

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 11:25

Ik kom hier even binnen vallen omdat ik een probleem heb al meerdere malen met Vinted, maar koop er toch graag..

Als ik iets koop, word de koop vervolgens geannuleerd. Het systeem zegt dat ik dat zelf doe, maar dat klopt niet. De verkoper heeft hem dan ook niet geannuleerd.

Meer mensen met dit probleem?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 11:28

Nee eigenlijk niet, maar ik koop amper. Ik verkoop vooral 8-)
Hele tijd stilte gehad en nu net weer een handtas verkocht. Gelukkig ga ik langs huis tussen mijn 2 jobs, dan kan het pakje vandaag (hopelijk) nog weg en anders is het morgenochtend.

Merken jullie verschil qua kledij voor winter/zomer of verkoopt alles het hele jaar door? Ik heb namelijk nog wat feestjurken liggen (little Black dresses zeg maar) en denk erover om die erbij te zetten binnenkort.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 11:33

Varekaj schreef:
Nee eigenlijk niet, maar ik koop amper. Ik verkoop vooral 8-)
Hele tijd stilte gehad en nu net weer een handtas verkocht. Gelukkig ga ik langs huis tussen mijn 2 jobs, dan kan het pakje vandaag (hopelijk) nog weg en anders is het morgenochtend.

Merken jullie verschil qua kledij voor winter/zomer of verkoopt alles het hele jaar door? Ik heb namelijk nog wat feestjurken liggen (little Black dresses zeg maar) en denk erover om die erbij te zetten binnenkort.


Ik heb afgelopen zondag een dure regenjas te koop gezet(hele zondag regen..), wel voor een scherpe prijs, en een winter outdoor broek, beide binnen een paar uur verkocht.

De little black dresses enz. is nu ook wel een goede tijd denk ik, heel langzaam aan beginnen mensen aan kerst etc. te denken.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 11:42

Mijn outdoor broeken verkochten best begin van de zomer :P
Denk omdat veel mensen last minute op reis gingen en wandelvakanties hadden.

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 12:16

Wiwabalia schreef:
Ik kom hier even binnen vallen omdat ik een probleem heb al meerdere malen met Vinted, maar koop er toch graag..

Als ik iets koop, word de koop vervolgens geannuleerd. Het systeem zegt dat ik dat zelf doe, maar dat klopt niet. De verkoper heeft hem dan ook niet geannuleerd.

Meer mensen met dit probleem?


Nee, nog nooit gehad. Koop best regelmatig wat via Vinted.

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 13:03

Hm, vreemd. Heb nu de app opnieuw geïnstalleerd en opnieuw ingelogd en ww veranderd..

Het word vast niet gewaardeerd als je de koop buiten Vinted afhandeld? Dan lopen hun natuurlijk commissie mis.

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 13:39

Dat vinden ze niet zo geslaagd nee. Volgens mij kan je via de chat ook geen gegevens uitwisselen of woorden als MP of FB gebruiken. Dat wordt geblokkeerd. Ergens wel logisch ook natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 14:15

Wiwabalia schreef:
Ik kom hier even binnen vallen omdat ik een probleem heb al meerdere malen met Vinted, maar koop er toch graag..

Als ik iets koop, word de koop vervolgens geannuleerd. Het systeem zegt dat ik dat zelf doe, maar dat klopt niet. De verkoper heeft hem dan ook niet geannuleerd.

Meer mensen met dit probleem?


Hé wat vreemd, ik heb dit probleem ook sindskort. Heb al aardig wat gebruik gemaakt van vinted en nu plots lukken mijn betalingen niet meer? Verkopen lukt wel, al contact gehad met de verkoopster, die heeft het ook niet eerder gehad, contact gehad met vinted zelf en die zegt dat het komt omdat ik geen geld op mijn rekening zou hebben staan waar ik mee probeer te betalen? :')

Heb jij al contact gehad met vinted zelf hier over?

Anoniem

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:31

Ik ben iets aan het inpakken en zie dat er een gaatje in de mouw zit wat mij eerst niet was opgevallen. Kan ik op de 1 of andere manier toch verzenden en het geld van 1 artikel laten terug storten naar de koper?

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:59

[quote="Het word vast niet gewaardeerd als je de koop buiten Vinted afhandeld? Dan lopen hun natuurlijk commissie mis.[/quote]

Het kan wel, ik heb al een paar keer iets opgehaald wat bij mij in de buurt te koop stond en daar nooit iets over gehoord van Vinted.

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 16:30

black_kelpie schreef:
Tara_13 schreef:
Als ik iets koop en met DHL laat bezorgen komen ze het thuis bezorgen terwijl ik een ophaalpunt selecteer.
Ik vind het natuurlijk helemaal prima.
Is dat bij jullie ook zo?

Hier ook vandaag, ik weet toch vrij zeker dat ik het pakketpunt had geselecteerd :+


Ik kom even binnenvallen, lees al een hele tijd mee.

Kreeg net een melding van Vinted dat ze sinds vandaag met DHL een overeenkomst hebben dat je kan kiezen voor Shop2Home en Shop2Shop. Misschien dat jullie dit al eerder hadden en dus onbewust voor Shop2Home hebben gekozen? Kan alleen als je binnen Nederland wat verzend of ontvangt.

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 16:33

Niet via Vinted, maar wel iets overgenomen van een bokker die écht naar een afhaalpunt had verzonden. Toch kreeg ik het thuis. :P

Joaquim

Berichten: 982
Geregistreerd: 06-10-13
Woonplaats: België

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 17:52

ik heb een paar dagen geleden voor het eerst iets verkocht met ups, dus kledingstuk in een doos, verzendticket erop geplakt en gevraagd aan mn vader of die het pakketje wilde binnenbrengen bij de winkel die het aanbood. alleen, kan het kloppen dat ik nog steeds geen melding heb ontvangen dat het pakketje gescand/iets in die richting is? bij mondial relay krijg ik namelijk wel steeds een melding als dat gebeurt..

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 18:27

Moestuin schreef:
Ik ben iets aan het inpakken en zie dat er een gaatje in de mouw zit wat mij eerst niet was opgevallen. Kan ik op de 1 of andere manier toch verzenden en het geld van 1 artikel laten terug storten naar de koper?


Volgens mij niet, dan moet je de koop annuleren en dan kan je opnieuw het hele proces door, zonder dat ene artikel.
Of met artikel maar dan andere prijs oid.