Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 07:48

Alleen het verkopen via Vinted gaat me minder goed af :') . Verkopen jullie veel?

tengeltje11
Berichten: 7162
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:04

Hier best wel. Regel die ik altijd in mijn hoofd heb is ‘verkoopt het niet, dan is het te duur’.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:14

Ik heb aardig wat rokjes staan voor €2-€3 maar die ga ik echt niet nog verder afgrijzen. Ze liggen ook niet in de weg. Ga wel eens kijken om er de concrete afmetingen bij te zetten zoals taille omtrek en lengte. Etiketten staan ook op foto ivm de maat, maar de ene 36 is de andere niet bijvoorbeeld.

Danielleeee_
Berichten: 3182
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:45

Es_ther schreef:
Alleen het verkopen via Vinted gaat me minder goed af :') . Verkopen jullie veel?

Herkenbaar :') Ik mag pas weer nieuwe kleding kopen van mezelf als ik iets verkocht heb en daardoor geld in mijn Vinted-portemonnee heb. Maar het verkopen gaat best moeilijk, en ik heb gister allemaal leuke jurkjes gezien :+ |(

Pantykous

Berichten: 10497
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:53

Es_ther schreef:
Alleen het verkopen via Vinted gaat me minder goed af :') . Verkopen jullie veel?


Ja, verkoop heel veel. Wel alleen merkkleding dus hoe de rest gaat weet ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:54

Es_ther schreef:
Alleen het verkopen via Vinted gaat me minder goed af :') . Verkopen jullie veel?


Voorlopig nog niets. Bij alles wat ik erop (ook op 2dehands etc) zet denk ik: Zou ik dit er zelf voor betalen. Nu vraag ik mij af of ik te veel betaal voor alles want het is nog niet verkocht :+ Ik denk dat ik wat meer koopjes moet gaan zoeken :')

karijn

Berichten: 5417
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:25

petra8 schreef:
Iemand bij mij in de buurt heeft iets te koop staan waar ik wel interesse in heb. Dus ik vraag of ik het mag komen ophalen. Geen probleem maar of ik dan wel van te voren via Vinted wil betalen. Nou nee dus, als ik via Vinted betaal komen er naast de extra kosten ook een paar euro verzendkosten bij voor iets wat ik zelf ophaal.... Ik laat het maar overgaan.



De verkoper hoeft enkel de advertentie te verwijderen, raar dat je dan niet aan de deur mag betalen. Lekker laten gaan ja.

Quanneh

Berichten: 1575
Geregistreerd: 01-03-14

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:34

Oh ik ben zelf ook dol op Vinted haha! Stiekem misschien wel een beetje verslaafd om leuke koopjes te vinden. Van de +-20 transacties tot nu toe is er twee keer een pakketje kwijtgeraakt en één keer kwam hij helemaal kapot aan.. wel netjes opgelost gelukkig. Ik heb wel erg vaak dat de pakketjes langer duren bij Homerr of MR.

Verkopen vind ik zelf ook lastiger, maar ik hoef er zelf ook niet de hoofdprijs voor. En ligt hier niet in de weg gelukkig.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:36

Ik verkoop ook heel veel op vinted. Denk dat ik in totaal voor al meer dan 1500€ verkocht heb! (maar ook allemaal andere dingetjes voor in de plaats gekocht :+ )
Ik verkoop wel enkel kwaliteitsspul en echt nieuwstaat. Ben zuinig op mijn spullen, en als er ergens een vlekje oid op is, verkoop ik het niet meer, maar gaat het in de klerencontainer. En ik vraag ook altijd echt weinig.

tengeltje11
Berichten: 7162
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:39

Hier ook hoor! Er staat nu bv een kleine 400 euro in mijn vinted portemonnee, dus als ik plots iets zie, dan is het zo gekocht :)

pmarena

Berichten: 48278
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:42

Nou ik zit er al een jaar of 2 tegenaan te hikken maar heb nu eindelijk ook voor het eerst iets via Vinted gekocht, benieuwd hoe het gaat. Die actie van voor 99 cent (of zoiets) verzenden, was dat nou iets dat af en toe terug kwam of hoe zat dat eigenlijk...? :)

Heb nog zat kinderkleding liggen die ik er eens op zal gaan zetten, ben benieuwd of het een beetje wil verkopen. Wel oppassen geblazen dus begrijp ik, dat je niet per ongeluk kortingen aanzet die je niet wilt? Ik vind het best als er bij meerdere artikelen 10% vanaf gaat ofzo, maar de helft van mijn vraagprijs dat wordt me te gek hoor :=

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:54

Voor zover ik weet moet je bundelkorting echt bewust aanzetten.

Hier ook een keer een bundel willen kopen maar die wilde ze toen niet voor dat geld verkopen, erg stom.

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:56

Ik geloof dat die 99 cent verzending actie kwam van United Wardrobe, die nu dus bij Vinted is gegaan. Op Vinted heb ik die korting niet meer zien terugkomen, maar ik vind dat de verzending sowieso erg goedkoop is!

Kinke

Berichten: 20569
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:59

ik heb gisteren voor het eerst iets gekocht, en gelijk iets duurs :)
Een Mulberry bayswater :D

Danielleeee_
Berichten: 3182
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:04

pmarena schreef:
Nou ik zit er al een jaar of 2 tegenaan te hikken maar heb nu eindelijk ook voor het eerst iets via Vinted gekocht, benieuwd hoe het gaat. Die actie van voor 99 cent (of zoiets) verzenden, was dat nou iets dat af en toe terug kwam of hoe zat dat eigenlijk...? :)

Heb nog zat kinderkleding liggen die ik er eens op zal gaan zetten, ben benieuwd of het een beetje wil verkopen. Wel oppassen geblazen dus begrijp ik, dat je niet per ongeluk kortingen aanzet die je niet wilt? Ik vind het best als er bij meerdere artikelen 10% vanaf gaat ofzo, maar de helft van mijn vraagprijs dat wordt me te gek hoor :=

Je kunt bij je instellingen en dan bij bundelkortingen zelf aanpassen hoeveel korting iemand krijgt. Je kan aangeven dat bij 2 of 3 stuks iemand 50% korting krijgt, maar ook 10% of 20% is mogelijk. Of helemaal uitzetten kan daar ook :)

Pantykous

Berichten: 10497
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:18

Kinke schreef:
ik heb gisteren voor het eerst iets gekocht, en gelijk iets duurs :)
Een Mulberry bayswater :D


Oh die heb ik ook, ga je vast veel plezier van hebben!

_lautje_

Berichten: 9276
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:28

Heerlijke tas! Ik hou van Mulberry. Heb een Bayswater, Alexa en een Hobo model.
Zijn echt heerlijke tassen.

Kinke

Berichten: 20569
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:56

dit is mijn eerste (en waarschijnlijk laatste) dure tas. Dacht dat ik beter direct voor een echte tijdloze klassieker kon gaan (en ik ben ook geen meisjemeisje dus te tuttig past niet :D )

pmarena

Berichten: 48278
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:07

Danielleeee_ schreef:
pmarena schreef:
Nou ik zit er al een jaar of 2 tegenaan te hikken maar heb nu eindelijk ook voor het eerst iets via Vinted gekocht, benieuwd hoe het gaat. Die actie van voor 99 cent (of zoiets) verzenden, was dat nou iets dat af en toe terug kwam of hoe zat dat eigenlijk...? :)

Heb nog zat kinderkleding liggen die ik er eens op zal gaan zetten, ben benieuwd of het een beetje wil verkopen. Wel oppassen geblazen dus begrijp ik, dat je niet per ongeluk kortingen aanzet die je niet wilt? Ik vind het best als er bij meerdere artikelen 10% vanaf gaat ofzo, maar de helft van mijn vraagprijs dat wordt me te gek hoor :=

Je kunt bij je instellingen en dan bij bundelkortingen zelf aanpassen hoeveel korting iemand krijgt. Je kan aangeven dat bij 2 of 3 stuks iemand 50% korting krijgt, maar ook 10% of 20% is mogelijk. Of helemaal uitzetten kan daar ook :)


Senks +:)+ Ik zal eens op onderzoek gaan, eerst nog wat andere prioriteiten voordat ik Vinted ga vullen :=

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:33

De helpdesk is waardeloos. Iets gekocht in Frankrijk, ging met een mij onbekende vervoersdienst. Betaald met Paypal en tot 2 maal toe wordt het bedrag teruggestort door Vinted. Verkoper heeft dus gemeld dat er niet betaald is en ik word gebanned. Heb met haar contact opgenomen en privé betaald maar van Vinted krijg ik verder nergens meer reactie op. Enige is een standaard zinnetje in het Frans dat mijn vraag is afgesloten, maar dus zonder enige inhoudelijke reactie.

tengeltje11
Berichten: 7162
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:45

De helpdesk is idd niet veel waard, maar bij mijn 200+ transacties een keer fout gegaan en in mijn nadeel door de helpdesk, maar gaat voor mij dan niet op tov alle leuke en goeie dingen die ik kocht of verkocht door vinted.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:56

Ik heb nu iets van +/- €100 in mijn portemonnee staan, maar ik bedwing mezelf om ermee te gaan shoppen. Al heb ik stiekem een keer Louboutin ingetikt en toch wel een prachtig paar gezien in mijn maat :+ Ooit wil ik mezelf een paar hakken van dat merk cadeau doen, maar voorlopig hou ik de boot nog af. Bedoeling is net om mijn spaarpot weer wat aan te vullen namelijk. Ben van plan om binnenkort een bijberoep op te starten en als dat een beetje loopt, dan gun ik het mezelf wel denk ik.

Wel veel items die heel snel als favoriet gemarkeerd worden, dat wel. Heb er nu ook wat boeken bij staan, ga die reeks deze namiddag nog wat aanvullen. En misschien toch ook dat ene paar overknee laarzen erop zetten die ik 1x heb aangehad, waar ik gek op ben maar die mijn vriend helemaal niks vindt -O-

tengeltje11
Berichten: 7162
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:10

Hier zet ik ook enkel merkdingen erop. Voor 1-2-3 euro iets inpakken en wegbrengen, dat wordt het niet hier. Maar bij kinderkleding doe ik dan bv 5 broeken maat x en zoiets werkt ook en brengt dan ook weer wat meer op dan enkele euro’s voor een broek.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:13

Het scheelt dat ik zowat dagelijks langs 2 verzendlocaties langs rijdt op weg naar stal. Ofwel de supermarkt waar het postpunt zit van Bpost, ofwel het boekenwinkeltje waar MR kan binnengebracht worden. Ik combineer dat altijd, dus dat kost me in principe geen extra benzine, hooguit 5-10 minuten extra tijd.

renee16

Berichten: 4899
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:25

Aah hier kan ik me ook melden :), als dat mag?

Ik ben fanatiek Vinted koper
En fanatiek adverteerder, verkopen gaat me nog niet zo goed af.

Qua koop vind ik het ideaal, ik kijk wel alleen naar producten die de verzendkosten waard zijn, want stiekem telt dat ook wel op. Ik begrijp niet zo goed dat er dingen onder 5,- opstaan, dan ben je het dubbele kwijt (tenzij je een bundel besteld).

Qua koop, bied ik soms als ik het bedrag echt te hoog vind, is deze reëel koop ik het gewoon. Bij verkoop merk ik toch echt dat mensen alsnog ver onder de prijs gaan zitten.

BV. een Colbert wat 2x gedragen en 1x gewassen, nieuwprijs 140,- heb ik voor 40,- geadverteerd.
Krijg ik nog boden van 27,- (na eerst tig vragen of extra foto's, maat, beschadigingen, etc.) Dat vind ik dan jammer.

Schoenen werkt volgens mij wel net wat beter dan kleding, deze heb ik nu 2 voor de geadverteerde prijs verkocht.