Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tabaflab

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-08-12

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 19:42

Vinted! Ik ben helemaal fan **\O/**
Ik heb mezelf voorgenomen om geen/zo min mogelijk nieuwe kleding te kopen en heb al een zo goed als nieuwe winterjas en nog wat meer kledingstukken gekocht uit Nederland en Frankrijk :):)

Wat over Homerr en Mondial wordt gezegd klopt, de verzendtijden zijn lang en je moet het op een pakketpunt ophalen. Vind ikzelf meestal niet zo erg maar is een minpunt :P

Charaz

Berichten: 24318
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 19:47

Ik ben ook Vinted fan, geen gezeik, verzenden goed geregeld.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 19:47

Is mondial Relay altijd naar een afhaalpunt? Ik heb die ook al buiten Vinted om gebruikt en dan ik ook naar een huisadres verzenden hoor.
Ik heb alleen nog maar verkocht trouwens :Y) kopen ben ik niet direct van plan. Wil de kledingkast wat leger en de spaarpot wat voller en dit is wel een handige app in ieder geval.

tengeltje11
Berichten: 7147
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 20:04

Via vinted is mondial idd altijd afhaalpunt.

Hier ook grote vinted-fan!!

Ik denk dat ik al ruim over de 300 transacties zit!
Kledij, schoenen, speelgoed voor de kids, tot bv een lotje nagellak, alles is al de revue gepasseerd. Zowel kopen als verkopen trouwens.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 21:45

juval schreef:
corinep schreef:
Er was dus toch al een Vinted topic *\o/*

Het begon met een zo goed als nieuw jurkje van Steps die ik in de kringloopwinkel had gekocht voor 1.50. Nooit gedragen maar vond het toch zonde hem in de kledingcontainer te gooien, toch maar Vinted geinstalleerd en jurkje was binnen 2 dagen voor 7.50 verkocht. Sindsdien ben ik hooked.

Vooral kinderkleding voor kleine prijsjes zet ik erop en koop ik weer. Toen ik in de sale van scapino een tof paar schoenen zag en toch twijfelde omdat ik nog zoveel schoenen heb alles te koop gezet wat ik toch niet meer droeg, binnen no time alles verkocht en mooi weer wat tegoed voor nieuwe dingen. Zo leuk :D

Ik begrijp alleen soms niet dat iemand 3 euro verzendkosten betaald voor een kledingstuk van 1 euro. Ik zoek altijd net zo lang door tot ik een leuke bundel heb. Laatst toch omdat ik een (baby)kledingstuk heel graag wilde hebben en hem nergens anders kon vinden apart besteld, annuleerde ze de bestelling omdat haar man net alle kleding in de kledingcontainer had gegooid |(


ik tel de verzendkosten gewoon bij de prijs op, dan heb je iets leuks voor maar 4,-. prima toch


Ja dat snap ik maar ik verkoop maar heel weinig merktartikelen, dan heb je 4 euro betaald voor een kindershirtje van de H&M bijvoorbeeld. Of laatst verkocht ik 1 positielegging van de lidl voor 2 euro plus verzendkosten. Die zijn 7 euro nieuw. Vind dat gewoon opmerkelijk, en soms een beetje irritant dat ik voor 1 euro een pakketje moet inpakken en wegbrengen.

Suziiiie

Berichten: 89
Geregistreerd: 22-02-15

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 22:09

Ik heb Vinted ook geïnstalleerd op mijn telefoon. Ik heb genoeg dingen om te verkopen. En dan weer terug te kopen :)

black_kelpie

Berichten: 7830
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 22:35

Ik heb sinds een tijdje ook Vinted en inmiddels al aardig wat ver- en gekocht. Geen gekke dingen meegemaakt qua transacties tot nu toe, alles naar verwachting. Ik kijk nu altijd eerst of ik op Vinted kan vinden wat ik zoek en dat is eigenlijk altijd wel zo. Ik verkoop vrijwel alleen naar Frankrijk :+

Mijn favoriete aankoop is een 50 liter rugzak voor een wandelvakantie, zo goed als nieuw, voor een fractie van de nieuwprijs. Geweldig ding.

Op dit moment is er een "dons"jack (synthetisch) onderweg, ook voor de geplande hike. Voor 15 euro in plaats van 100nogwat, helemaal prima :D

Valerie_V

Berichten: 1735
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: Steenwijk

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:27

Laatst de app geinstalleerd maar nog niks gekocht. Nu ik zo al jullie verhalen hoor ga ik ook even shoppen :D

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:48

Vraagje: doen jullie eigenlijk vaak eerst een bod?

black_kelpie

Berichten: 7830
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 10:54

Willekes schreef:
Vraagje: doen jullie eigenlijk vaak eerst een bod?

Ligt eraan of ik de vraagprijs redelijk vind. Ik heb Dr. Martens in prima staat gekocht en daar werd 37,50 voor gevraagd, daar ga ik echt niet op afdingen. Maar ook regelmatig wel :j

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:26

Dank, ik had een tuniek (nieuw zonder prijskaartje) waarvoor ze 15 euro vroegen. In de winkel 2 seizoenen geleden 35 euro (ongeveer, wat ik mij kan herinneren). Moet ook nog verstuurd worden + kopersbescherming. Totaal 17,50 incl alles vind ik dan een mooi bedrag bv. Had nu 12,50 voorgesteld. Krijg tegenbod voor 14 euro. Tsja...iedereen goed recht, hoor. Maar ergens voelt dan 14 net te veel en 13,50 was 'ok' geweest :o :')

Edit: kleine toevoeging: ik dacht dan doe ik nog een T-shirtje (niet nodig) in bundel erbij, 15% korting op totaal, dan iedereen 'blij'. Apart geboden nog op T-shirtje (1 euro minder dan vraagprijs).

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:34

Dat heb ik dus ook. Dat ik "uit principe" die halve euro er niet bij wil betalen en ervan afzie. Terwijl het echt op geen halve euro aankomt, maar dat is zo'n beetje de sport van Vinted kopen. (en verkopen)

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 11:41

:j Wilde alleen ff checken of andere mensen dit ook hebben/doen. Inderdaad de sport. Ik weet ook dat ik betreffend T-shirt in de uitverkoop voor dezelfde prijs die ik geboden heb kon kopen destijds. :Y)

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 15:27

Och, ik vind dat leuk. Ik heb ook al dingen niet verkocht omdat ze een halve euro onder mijn minimumprijs boden. Gewoon voor de fun en uit principe. :D

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 16:56

De dingen waar ik vanaf wil ga ik eigenlijk al snel akkoord met een bod maar de meeste mensen bieden niet eens. Zelf koop ik of een bundel met korting of ik bied het laagst mogelijke, als ik dan een tegenbod krijg koop ik het meestal(ook als het maar een euro minder is). Bij geen tegenbod koop ik t uit principe niet.

Laatst had ik voor 10 euro kinderkleding geklikt, 7 shirts 3 truien en een softsheljas(met gaatje op elleboog). Krijg ik een bod van 5 euro _O- nou prima dankjwel wat leuk. Allemaal hele nette kleding (hema, we en een trui van nerf).

Myou
Berichten: 921
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:35

Ik heb net mn eerste pakketjes weggebracht die ik heb verkocht, maar het afleverpunt van Homerr is best wel uit de route, dus ik weet nog niet zeker of ik dit vaker zal doen. Het gaat ook maar om een paar euro..

tengeltje11
Berichten: 7147
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:41

Hier ga ik Max 2/week naar het afleverpunt, is 20km verderop.

Wolken

Berichten: 765
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:47

En ik vind weer mijn vraagprijzen prima dat ik nooit inga op een bod. Van de week nog een boxpakje van Dirkje wat nieuw € 19,95 was en mijn baby misschien 2 keer aan had gehad. Die had ik erop gezet voor € 3 . Gaat er iemand € 1,80 bieden. Dan gooi ik het liever in de zak van Max.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 18:07

Myou schreef:
Ik heb net mn eerste pakketjes weggebracht die ik heb verkocht, maar het afleverpunt van Homerr is best wel uit de route, dus ik weet nog niet zeker of ik dit vaker zal doen. Het gaat ook maar om een paar euro..


Je kan Homerr ook uitzetten bij je verzendopties. Heb ik gedaan toen het Homerr punt hier tijdelijk gesloten was.

PostNL kan je dan weer niet uitzetten, daar verzend ik niet mee omdat je dan zelf een label moet kopen dat vind ik te omslachtig en dat punt is voor mij het stechtste te bereiken. Heb het nu in mijn omschrijving gezet maar al 2x iemand teleur moeten stellen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 19:23

Ik heb mondial Relay, Bpost en Homerr maar vooral die laatste is hier amper te vinden. Ik heb er eentje vlakbij werk en anders gelijk 15km verder. Dus gok dat dat niet echt zo storm gaat lopen. Mondial Relay zit vlakbij stal, rij ik dagelijks langs en is super qua openingsuren. Die wordt ook meest gekozen.

tengeltje11
Berichten: 7147
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 20:22

Deze week voor het eerst iets in nl gekocht die via Homer verstuurd werd(naar België),en werd hier gewoon in het postkantoor geleverd.

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 20:25

Wolken schreef:
En ik vind weer mijn vraagprijzen prima dat ik nooit inga op een bod. Van de week nog een boxpakje van Dirkje wat nieuw € 19,95 was en mijn baby misschien 2 keer aan had gehad. Die had ik erop gezet voor € 3 . Gaat er iemand € 1,80 bieden. Dan gooi ik het liever in de zak van Max.


Dat zijn normale vraagprijzen voor 2de hands/kringloop, toch? Ik vind nieuw met prijskaartje bv ook iets anders dan 'gedragen' en afhankelijk van de staat, zeg maar. Die 1,80 had ik ook niet geaccepteerd. Drie euro trouwens vrij 'laag', 4 euro zou ik mooie prijs vinden. :j

_lautje_

Berichten: 9268
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:23

Ik koop en verkoop veel kinderkleding via Vinted. Maar wel echt mooie merken.
Heb bijv een Chloe pakje voor de jongste gekocht voor €18 in perfecte staat. Dat is nieuw €130.
Van de week een rokje en broek met kaartje eraan die nieuw €100 en €95 waren voor ieder €10,-
En vandaag 20 petit bateau romper voor €17,50
Echt perfect vind ik het voor kleding zo erbij.
Van de week wat truien voor de middelste. Helemaal mooi nog en perfecte staat. Nieuw allemaal rond de €50,- en m’n middelste is een smeerpijp dus kan die lekker rauzen ermee.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:32

Verzendpunten van Homerr zijn hier een catastrofe :D zelf heb ik nog niks gekocht via vinted dus geen ervaring mee.
Mijn prijzen liggen vaak rond de €2-€3 voor gewone kledij, jurkjes soms €5 en de rest rond €10. Ook om sowieso wat marge te hebben om te onderhandelen :+

Charaz

Berichten: 24318
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 21:34

Tegenover mijn werk zit een Homerr , DPD, Dhl en volgens mij ook mondial punt, echt ideaal