Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 12:40

Toch leuk, had weer behoorlijk wat verkocht, paar leuke dingetjes gekocht en de rest van het geld uit laten betalen. Denk nu zal het wel weer even stil blijven maar gisteravond gewoon weer 2 bundels verkocht.

CastaMickey

Berichten: 7261
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 14:07

Rennie89 schreef:
Mijn account is wederom weer geblokkeerd, voor een week. Ik kan dus niks inzien , kopen etc. Zogenaamd vermoeden van commerciële doorverkoop. Ik heb al duizend keer uitgelegd dat dit dubbele kaarten zijn, ik blijf mijn verzameling verbeteren en als ik dus een kaart vind die in nettere staat is dan mijn eigen kaart vervang ik die wat de oude kaart dus overbodig maakt.

Bijna alle kaarten die ik verkregen heb op Vinted zitten in mijn verzamelmappen en mijn oude dubbele kaarten staan dan weer op Vinted, die dus in slechtere conditie zijn. Ik heb daarbij nog nooit geld van mijn porto onee naar m’n rekening overgemaakt en heb veel meer uitgegeven, dus waar baseren ze die commerciële verkoop dan op?


Vinted is hierin super inconsequent. Ze hebben zelf volgens mij niet helemaal duidelijk wat hun eigen richtlijnen zijn want van mij worden regelmatig advertenties verwijderd omdat die zogenaamd niet voldoen aan hun richtlijnen. Als je daar iets van zegt doen ze er niks mee, alleen maar hun richtlijnen naar je doorsturen waar je advertentie dus wel gewoon aan voldoet. Ze kunnen denk ik hun beslissingen wbt verwijderde advertenties/geblokkeerde profielen niet herzien en evalueren of het terecht is hoe er gehandeld is. Superjammer maar niet echt iets aan te doen behalve regelmatig op vakantie gaan zodat je onder de radar blijft :o

Rennie89
Berichten: 37270
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 17:53

Krijg deze reactie van Vinted na meerdere malen uitgelegd te hebben dat ik niet commercieel ben en gewoon verzamel en dubbele kaarten verkoop.

Afbeelding
Ik snap het hele probleem niet, ik had maand of 1,5 niks te koop staan, pas week geleden weer wat er op gezet. Echt wat een onzin… had misschien in totaal 350 euro in totaal bedient over 4 maanden verspreid welke ik allemaal weer uitgaf op Vinted

Suus__

Berichten: 5577
Geregistreerd: 10-08-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 17:59

CupCakes_ schreef:
Ik had een trui besteld via Vinted, bestel er regelmatig wat en dat gaat vrijwel altijd goed.
Nu kreeg ik een jurkje in plaats van de trui binnen. :+

Even een bericht naar de verkoper sturen.
Ik heb het een x gehad met een dekje, kreeg een roze i.p.v. grijze binnen. Verkoper had inderdaad de verzend-labels veerkeerdom erop gedaan. Goed opgelost met de andere koper, en de verkoper heeft netjes de extra verzendkosten vergoed :)

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 20:57

Rennie, dan is het blijkbaar omdat je er echt alleen voor die kaarten op lijkt te zitten en het een soort handeltje lijkt. Suf wel...wat maakt dat nou uit :?

Ik had het een keer met 2 soortgelijke shirtjes die nog nieuw in de verpakking zaten, dat was ook al een probleem....

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 16:32

Sorry dat ik zo kom binnen vallen, maar niemand in mijn naaste omgeving kan mij opweg helpen.


Afbeelding

Iemand wel eens meegemaakt dat de verkoper je vraagt om het telefoonnummer? Ik ben namelijk een heel klein beetje bang voor oplichting aangezien je nummer bij Vinted gewoon bekend is …..en geverifieerd.

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 16:39

Nou, dat heb ik nou nog nooit gezien.... :?

_Hinneke
Berichten: 295
Geregistreerd: 02-12-12

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 17:06

Wat raar zeg, ik heb het ook nog nooit gehad

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 17:17

Ik heb het wel een keer gehad. Ik dacht ups. Kreeg een sms dat het verzonden was en wanneer ontvangen

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 17:45

Dank voor jullie antwoorden inmiddels is het bericht uit mijn inbox verdwenen. Dus ik vermoed dat het account onderschept is door Vinted.

Ik heb dit dus ook nooit eerder gehad.

Utixo

Berichten: 6599
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 17:50

Ik ben wel een klein beetje gefrustreerd. Ik heb 4 dagen geleden via direct kopen een jasje gekocht. Totale radiostilte aan de andere kant. Gister gevraagd of ze het vandaag wilde verzenden, en vanmiddag kreeg ik een berichtje dat alle DHL punten bij haar in de buurt gesloten zijn, dat ze al 2 dorpen doorgeweest is. Ik heb aangegeven dat DHL voor mij geen harde eis is, dat ik best wel iets meer wil betalen om met een andere verzender te sturen als dat makkelijker is. Inmiddels 3 uur geleden en weer geen reactie, nu zijn de punten allemaal wel dicht.

_Nadia_

Berichten: 2654
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 18:33

UPS wil altijd een telefoonnummer hebben dus als je die verzendwijze gekozen had klopt t wel.
Waarschijnlijk heeft iemand anders t gekocht en is het daarom verdwenen

mariettek

Berichten: 1697
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 18:40

Utixo schreef:
Ik ben wel een klein beetje gefrustreerd. Ik heb 4 dagen geleden via direct kopen een jasje gekocht. Totale radiostilte aan de andere kant. Gister gevraagd of ze het vandaag wilde verzenden, en vanmiddag kreeg ik een berichtje dat alle DHL punten bij haar in de buurt gesloten zijn, dat ze al 2 dorpen doorgeweest is. Ik heb aangegeven dat DHL voor mij geen harde eis is, dat ik best wel iets meer wil betalen om met een andere verzender te sturen als dat makkelijker is. Inmiddels 3 uur geleden en weer geen reactie, nu zijn de punten allemaal wel dicht.


Wat is je frustratie dan? De verkoper heeft een week om het te verzenden, eerder mag, maar hoeft niet. Als je het heel snel wil hebben, dan moet je daar eerder contact over hebben met een verkoper.
Nu wisselen van verkooppunt kan namelijk niet. Dan moet deze koop ongedaan gemaakt worden en zul je het opnieuw moeten kopen.

Alja

Berichten: 25633
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 18:42

In principe vind ik dat wel het fijne van vinted, dat je juist geen contact hoeft te hebben..
Kopen en geen gedoe verder!

_Nadia_

Berichten: 2654
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 19:36

Net iets gekocht en 13 minuten later was het al weggebracht volgens de tracking, geloof niet dat ik het ooit zo snel gezien heb.

foxy80

Berichten: 7908
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 20:59

Ik heb toch ook weer iets raar: ik bied, verkoper gaat akkoord maar zegt meteen dat ze nog tot eind deze maand op vakantie is. Ik vraag om veiligheidshalve het item voor mij te reserveren, wat verkoper volgens eigen zeggen doet, waarop bij mij opeens de boodschap komt: proficiat met uw aankoop, het item wordt binnenkort bezorgd.
??? Ik heb niet eens betaald en staat niet tussen bestellingen.
Ik denk, glitch in het systeem, gewoon wachten, krijg ik vandaag opeens de vraag om de verkoper te beoordelen over de transactie?

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:30

Ik heb nog nooit mijn nummer op Vinted hoeven in te vullen voor UPS :?

Foxy: zoiets heb ik ook wel eens gehad, heel apart. Toen contact opgenomen met de helpdesk en is goed opgelost, maar weet niet meer hoe dat nou eigenlijk kwam of ging....dus daar heb je ook niet veel aan Y;(

Suus__

Berichten: 5577
Geregistreerd: 10-08-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:58

Nummer invullen is safe. Dat is voor de tracking van het pakje. Ik heb mijn nummer ooit in de app zelf opgegeven, nooit iets vervelends door ervaren en ik heb heel veel via Vinted verkocht :)

Rennie89
Berichten: 37270
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 11:14

pmarena schreef:
Rennie, dan is het blijkbaar omdat je er echt alleen voor die kaarten op lijkt te zitten en het een soort handeltje lijkt. Suf wel...wat maakt dat nou uit :?

Ik had het een keer met 2 soortgelijke shirtjes die nog nieuw in de verpakking zaten, dat was ook al een probleem....

Ik heb nog een hoop kleren en schoenen er op staan, dus nee dat is ook niet het geval

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 12:44

En die verkoop en koop je ook gewoon...? Dan is het helemaal suf.....
Ik had dat met die shirtjes ook. Dat ze niet even verder keken dan hun neus lang was....

Ik moest gisteren weer opnieuw mijn ID uploaden om geld van Vinted naar mijn normale bankrekening te krijgen. Echt stomvervelend vind ik dat....

Urona447
Berichten: 2813
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 13:14

Ik heb gisteren wat verkocht maar kan het door omstandigheden pas vrijdag versturen, dit netjes gemeld aan de koper en die vind dit geen probleem.

Nu vraag ik mij alleen af of ik de koop moet annuleren of zal ik het redden met de 5 werkdagen die vinted de tijd geeft om het te verzenden ? Het zal vrijdag middag rond 1800 uur worden dat ik het weg kan brengen.

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 13:20

Je kan volgens mij eventueel als het rood kleurt, aangeven dat je al verzonden hebt. En zo de tijd een beetje rekken :)

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 14:29

pmarena schreef:
Je kan volgens mij eventueel als het rood kleurt, aangeven dat je al verzonden hebt. En zo de tijd een beetje rekken :)


Alleen inmiddels wordt je verzendlabel dan onbruikbaar gemaakt. Is alleen handig als je het dus daadwerkelijk hebt verzonden.

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 15:14

Bij mij een tijd geleden niet hoor. Verzendlabel moet je wel al uitgeprint hebben natuurlijk maar kon hem gewoon nog inleveren de volgende dag :)

Urona447
Berichten: 2813
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 15:25

Ohhh dat is dan niet zo handig, in het ergste geval annuleert vinted de koop en dan kan de koopster het alsnog kopen toch ?