Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 15:48

pmarena schreef:
Bij mij een tijd geleden niet hoor. Verzendlabel moet je wel al uitgeprint hebben natuurlijk maar kon hem gewoon nog inleveren de volgende dag :)


Nu krijg je een melding, dat was eerder niet. Ik denk om te voorkomen dat je rekt met verzenden.

CastaMickey

Berichten: 7261
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 16:10

Als het weekend ertussenzit gaat het misschien net. Sinds die verandering durf ik ook niet meer te zeggen dat ik iets al verzonden heb haha

Lavitabella

Berichten: 1734
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:03

Ik heb voor het eerst iets besteld en toevallig ook verkocht. Lijkt tot nu toe heel makkelijk te gaan, ook het verzenden !

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 17:25

Mijn eerste dure verkoop naar Spanje is goed gegaan. Vond het een beetje spannend, een koper met op dat moment nog geen reviews en naar Spanje. Pakket 1 week onderweg geweest.
Maar binnen 30 minuten had ze op oké geklikt en betaling vrijgegeven. Allebei tevreden.

Pantykous

Berichten: 10492
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 18:00

Ik heb nu ook een mooie. De koper heeft het pakket niet opgehaald en een dispuut aangemaakt. Vinted heeft al gereageerd dat ze het geld terug krijgt als het pakket niet meer op het punt is. Ik moet nog maar zien dat het dan weer bij mij beland. Lijkt me haar probleem dat ze het pakket vergeten is.

CastaMickey

Berichten: 7261
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 19:15

Als het niet opgehaald wordt gaat het automatisch terug naar jou toch? En krijgt ze ook automatisch haar geld terug. Voor zover ik weet kan je alleen maar een dispuut aanmaken als je het item ontvangen hebt?

DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 19:15

Is Vinted niet gevoelig voor het feit dat de koper het pakket niet heeft opgehaald ??

Jildau

Berichten: 9414
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 19:24

Vinden jullie de vragen over opmeten ook irritant of moet ik dat gewoon voor lief nemen? Heb gewoon geen zin om voor jurkjes van €5 alles op te gaan meten. :')

Pantykous

Berichten: 10492
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 19:25

CastaMickey schreef:
Als het niet opgehaald wordt gaat het automatisch terug naar jou toch? En krijgt ze ook automatisch haar geld terug. Voor zover ik weet kan je alleen maar een dispuut aanmaken als je het item ontvangen hebt?


Zij heeft geklikt op: ik heb een probleem. En ze heeft Vinted's reactie laten zien: die storten het geld terug als blijkt dat het niet meer op het punt ligt.

Ik heb dat shirt 3 weken terug verkocht ofzo :') Gaat me niet om die 7,50 maar ik zou denken weg is pech.

@Jildau: ik meet niks.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 19:33

Hangt er vanaf wat er gemoeten moet worden. Als dat echt elke naad is met breedte en lengte, dan haak ik af. Maar soms vragen ze een omtrek van taille of algemene lengte en dan doe ik het gerust. Heeft me bijvoorbeeld ook de verkoop van een jurk opgeleverd, die gaat morgen op de post :)

CastaMickey

Berichten: 7261
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 20:12

Pantykous schreef:
CastaMickey schreef:
Als het niet opgehaald wordt gaat het automatisch terug naar jou toch? En krijgt ze ook automatisch haar geld terug. Voor zover ik weet kan je alleen maar een dispuut aanmaken als je het item ontvangen hebt?


Zij heeft geklikt op: ik heb een probleem. En ze heeft Vinted's reactie laten zien: die storten het geld terug als blijkt dat het niet meer op het punt ligt.

Ik heb dat shirt 3 weken terug verkocht ofzo :') Gaat me niet om die 7,50 maar ik zou denken weg is pech.

@Jildau: ik meet niks.


Maar je kan daar toch pas op klikken als je het pakket opgehaald hebt?

Pantykous

Berichten: 10492
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 09:05

Nee ik heb ook wel eens gehad dat ik een item nog niet had opgehaald en dat ik toch die button had.

DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 09:07

Waar kan ik vinden dat je iets van Vinted afhaalt als verkoper ?

Alja

Berichten: 25632
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 09:15

Op je artikel gaan staan
Rechtsboven zijn dan 3 puntjes
Daar kindje bewerken / verwijderen enz

DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 09:27

Dank je, dat is gelukt.

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 10:48

Ik vind meten wel een realistische vraag hoor, gezien maten zoveel verschillen.

Wil een verkoper het niet ivm teveel gedoe: dat is best te begrijpen. Gewoon pech dan want het kan je een verkoop kosten, maar dat vind je dan waarschijnlijk ook prima :)

Ik vraag ook regelmatig de lengte van iets want na een paar miskopen van erg klein vallend spul of mensen die een verkeerde maat opgeven, ben je het wel zat :=

Pantykous

Berichten: 10492
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 10:49

Ik verkoop allemaal merken met vaste maatvoering, als er iets bij zit dat klein of groot valt zet ik dat erbij :j maar ik krijg ook eigenlijk de vraag nooit.

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 11:11

Niet iedereen kent de maatvoering van elk merk natuurlijk :)

Ik maak nog steeds vrijwel alle foto's met een meetlint erbij voor de lengte.
Zodat ik daar geen gezeur (vooraf of achteraf) over krijg :)

Pantykous

Berichten: 10492
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 12:42

Nee maar die merken hebben wel vaste afnemers. Daarom krijg ik de vraag ook niet denk ik.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 14:57

Ik ben altijd al blij als ik de tijd vind foto’s te maken en pakjes weg te brengen. Ik meet helemaal niks, of pas na 2 dagen ofzo en dan reserveer ik ook niet. Ik heb daar heel eerlijk helemaal geen zin in :))

Ik heb denk ik een keer of 3 over mijn hart gestreken en wat opgemeten en dan hoorde ik niks meer. Dus nu zeg ik toedeledokie :D
Als iets afwijkt van de labelmaat zet ik het er altijd bij.

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:19

Maar wel of niet afwijken van de labelmaat dat is wel heel persoonlijk natuurlijk.... bepaalde merken vallen bvb. vaak erg kort en breed. Ik vind het dan niet passend en veel te kort en slobberig, maar een ander vindt het perfect :)

Of soms dan koop je bvb. voor een heel doorsnee bijna 6-jarige een shirt / trui / broekje op de groei met labelmaat 6-8 jaar en dan kan het nog maar nèt weet je wel, terwijl je het voor het volgende seizoen kocht -O-

Of iets is gekrompen zonder dat mensen dat door hebben.

Ik vind het wel een begrijpelijk verzoek, dat meten.
Maar als je het makkelijk kunt verkopen zonder dat gedoe, is het logisch dat je het niet doet.
Of gewoon als je er geen zin in hebt. Het mag allemaal :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:41

Ik ben zelf ook niet de grootste en bij lange jurken of rokjes kan de lengte echt wel veel verschil maken. Afhankelijk van het model kan je iets nog inkorten of juist niet. Dat je dan graag een (totale) lengte weet begrijp ik wel.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 18:43

Als je altijd een bepaald merk hebt weet je ook de modellen wel en hoe de maten vallen. Ik koop eigenlijk altijd alleen voor mij bekende merken dus ik ga daar nooit de mist mee in.
Ik vind voor mezelf Fabienne Chapot heel mooi maar ik weet al dat ik de broeken niet hoef te kopen. Die zijn mij altijd veel te lang.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 19:30

Hebben jullie ook wel eens vertraging in je Vinted portomonee??

Koop is afgerond, heb daar ook de bevestiging van maar het geld staat er nog niet in mijn portomonee???

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 20:26

Ik heb bepaalde merken waarbij de ene collectie groot valt...en het jaar daarop juist weer klein, daar kan je echt helemaal niks mee :=

Ja ik heb dat ook regelmatig, dat ontvangen van de betaling best een aantal dagen later kan zijn dan het bericht dat de bestelling afgerond is :)