Ervaring met vinted

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alja

Berichten: 25664
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 21:21

Lotus83 schreef:
Hebben jullie ook wel eens vertraging in je Vinted portomonee??

Koop is afgerond, heb daar ook de bevestiging van maar het geld staat er nog niet in mijn portomonee???

Ik heb dat vanavond voor het eerst…

Ook dat mijn saldo ineens 000 was en toen schrok ik wel omdat ik ruim 1100 euro had

foxy80

Berichten: 7957
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 21:44

Wat de maten betreft, ik hoorde dat de labels van Zara aangeven hoe iets valt:
Bolletje valt oversized, vierkant op maat en driehoek getailleerd/aanpassend

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 21:50

Ik ga er dan maar vanuit dat er een storing is, ik heb altijd na goedkeuring koper direct geld in mijn portomonee, dus even afwachten maar.


Hmm ik dacht ik ga eens kijken op dat forum, of daar wat zinnigs op staat maar dat is enkel Frans, is er een optie om dat automatisch te vertalen? Iemand die dat forum wel eens gebruikt?

Urbanus

Berichten: 44961
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 08:31

foxy80 schreef:
Wat de maten betreft, ik hoorde dat de labels van Zara aangeven hoe iets valt:
Bolletje valt oversized, vierkant op maat en driehoek getailleerd/aanpassend


Ja dat is niet waar. Het zegt iets over de collectie, of ze Woman, Basic of TRF zijn. Hardnekkig fabeltje dat.

Ik meet niks maar dat wordt ook niet gevraagd, mensen weten wel hoe een merk valt.

verootjoo
Berichten: 35681
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 08:46

Ik krijg die vraag ook nooit gelukkig.
Als ik vind dat een shirt afwijkend valt zet ik er altijd bij met welke lengte mijn kind het droeg.

Anoniem

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 08:50

Onlangs wou iemand een aanfoto van een jurk die nog in de originele verpakking zit. Tuurlijk ga ik die verpakking openscheuren om het aan te doen :wave:

Alja

Berichten: 25664
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 08:51

Moestuin schreef:
Onlangs wou iemand een aanfoto van een jurk die nog in de originele verpakking zit. Tuurlijk ga ik die verpakking openscheuren om het aan te doen :wave:

Mijn ervaring is wel dat het veel Fransen zijn die met zulke verzoeken komen

Anoniem

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 08:58

Ik moet terug kijken van waar ze was. Maar vond het echt te gek voor woorden. Ik krijg dergelijke jurken veel sneller verkocht in de verpakking.

pmarena

Berichten: 48364
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 16:10

Bwaaah nu heb ik ook weer een probleem hoor.... met een Franse.

Ik heb een fijn jasje voor die kleine, in de maat 8 jaar.
Wilde hem ook graag een maatje groter en kwam er 1 tegen in de maat 10 jaar, toppie!

Nu net opgehaald via Mondial. Blijkt het dus precies dezelfde maat te zijn die ik al heb -O-
Verkoper zegt "Oh sorry, verkeerde rubriek gekozen. Je kan hem weer door verkopen".

Maar bovendien is de rits kapot, ik krijg hem niet eens dicht.... dat onderste dingetje is ingescheurd waardoor je hem niet dicht kan trekken. Ik vind dat niet (door)verkoopbaar.... Balen weer dit -O-

Utixo

Berichten: 6622
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 16:42

Kun je daar niets mee met Vinted zelf dan?

pmarena

Berichten: 48364
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 17:20

Ja dan val je in het standaard Vinted reglement: je kan het op je eigen kosten terugsturen en dan je aankoopbedrag terugkrijgen. Maar dan ben je dus wel de verzendkosten kwijt... als koper lijdt je dus verlies en hebt er een hoop gedoe aan.

Volgens mij heeft de verkoper er geen last van, die krijgt artikel terug en krijgt het geld gewoon niet, maar heeft ook geen kosten gemaakt. Super oneerlijk dus.

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 20:04

Als het de verkeerde maat is EN stuk is, zou ik toch proberen of Vinted het vergoed, de koper de retourkosten betaald of een deel van het bedrag terugstort.

eenitraM
Berichten: 10950
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 20:44

Lisitano schreef:
Als je altijd een bepaald merk hebt weet je ook de modellen wel en hoe de maten vallen. Ik koop eigenlijk altijd alleen voor mij bekende merken dus ik ga daar nooit de mist mee in.
Ik vind voor mezelf Fabienne Chapot heel mooi maar ik weet al dat ik de broeken niet hoef te kopen. Die zijn mij altijd veel te lang.

Mocht je nog wat Fabienne Chapot zoeken, ik heb er een aantal te koop <<) <<)

caro29
Berichten: 8061
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 20:59

Ik meet niks meer. Paar keer gedaan en niks gehoord.

Ik heb nu ook weer wat. Pakket is aangekomen maar koper heeft van mondial geen code gekregen om het kluisje te openen. Mondial reageert niet dus zij heeft bij vinted aangegeven dat er een probleem is….

pmarena

Berichten: 48364
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 07:37

Kluisje openen...? Geinig! Ik krijg ook vaak zat geen code van Vinted maar afhaalpunt vindt dat geen ramp gelukkig.

thirteenn

Berichten: 2085
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 07:53

Ik heb een boek erop staan voor 2,50. Belachelijk goedkoop gezien de staat. En dan gaan ze nog 50 cent eronder bieden. Dan denk ik waarom zou je dan nog minder bieden?

KarenQ
Berichten: 512
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 09:31

Omdat het kan waarschijnlijk. :D

Een euro niet uitgegeven is een euro bespaard. Dat soort dingen. :+

Iets verstuurd via Homerrr, tjee, wat gaat dat langzaam. Wist ik wel, maar had het nog nooit gebruikt.

tengeltje11
Berichten: 7174
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:05

Waarom niet? Er staan 1000 den boeken op voor 1 en 2 euro, en 4x een halve euro is weer een nieuw boek voor 2 euro.
Doe ik ook hoor?

Lisitano

Berichten: 4948
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 13:32

thirteenn schreef:
Ik heb een boek erop staan voor 2,50. Belachelijk goedkoop gezien de staat. En dan gaan ze nog 50 cent eronder bieden. Dan denk ik waarom zou je dan nog minder bieden?

Ik kreeg laatst van een bieder de opmerking dat ik dat wel moet accepteren want dan heeft ze het idee dat ze korting heeft gehad. ‘Haha!’

Oké, nu is het €5 meer, speciaal voor jou. Mag je het alsnog voor de originele prijs. Haha!

Ze kocht het nog ook :')

mariettek

Berichten: 1703
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 23:08

Argh, ik heb de laatste keren gezeur met pakketpunten. Naar mijn huis laten verzenden is geen probleem, maar ups is het enige pakketpunt wat werkt.
Haalt nu wel een beetje de lol van vinted af. Want of ik betaal een stuk meer om het naar m'n huis te laten verzenden, of het artikel wordt voor m'n neus verkocht. :roll:

Urbanus

Berichten: 44961
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 23:15

Ik heb het naar m'n huis laten sturen, ze doet het maandag op de post. Heb echt hartkloppingen, ik wil dit item zo graag hebben.

tengeltje11
Berichten: 7174
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 23:50

Hier nu deze morgen, pakjes van dpd afgeleverd, ga ik naar het pakjespunt, is het er niet…. Deze namiddag bericht dat een mondial pakje afgeleverd is en ook dat blijkt er niet te liggen….

Is niet mijn vast punt, dat is nog een goeie week in vakantie, weet niet wat ik er van moet denken…. Vind 2 op een dag tijd een beetje heel erg raar….

mariettek

Berichten: 1703
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 23:53

Urbanus schreef:
Ik heb het naar m'n huis laten sturen, ze doet het maandag op de post. Heb echt hartkloppingen, ik wil dit item zo graag hebben.


Oeh, wat heb je gekocht?!

Adamootje

Berichten: 6213
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 09:02

Balen weer. Ik had een paar schoenen verkocht van maat 42, maar die bleken toch maat 41 te zijn. De koper heeft de koop dus gepauzeerd en ik heb aangegeven dat ze de producten mag terugsturen. De betreffende koper is nu alleen nog op vakantie. Ik ga ervanuit dat ze de producten over een paar dagen wel retourneert, maar wat gebeurt er met de transactie als zij uiteindelijk niets terugstuurt naar mij?

mariettek

Berichten: 1703
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 10:43

Precies om 12 uur 's nachts was de storing op vinted weer over. Hopelijk blijft ie nu een tijdje weg!