Ervaring met vinted

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35681
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:12

Nee hè, dat dacht ik, ik heb nog nooit witte labels bij bobo gehad :=

Kak zeg.

Jij wel heel mooi jasje gescoord zie ik!!

Pantykous

Berichten: 10501
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:48


Urbanus

Berichten: 44961
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:42

Ja ben er echt zo blij mee! De Beatles collectie van 2019 is m'n favoriet.

verootjoo
Berichten: 35681
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 09:25

Heb een geschil geopend op vinted, nog nooit gedaan. Ook nog nooit iets nep gehad, maar let altijd goed op de foto’s en nu in het wilde weg eea gekocht omdat ik ernstig shirts tekort had en het mooie weer nog niet op is :')
Als ik nu de foto’s van de advertentie terugkijk zou ik het nooit gekocht hebben :=

Nja, nooit meegemaakt dus maar er staat me iets van bij dat bobo wel veel vervalst wordt. Echt jammer dit weer want de prijs was wel alsof het echt zou zijn.

Hoop dat het goed opgelost wordt :+ en ga sowieso beter kijken de volgende keer.

Urbanus

Berichten: 44961
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 09:26

Ja balen. Vind het ook echt zo'n graftakkenactie. Ik hoop dat Vinted gauw actie onderneemt!

CastaMickey

Berichten: 7261
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 10:05

In principe krijg je je geld terug en hoef je het niet terug te sturen als het nep is. Maar alsnog heel vervelend, snap echt niet dat mensen zo zijn.

tengeltje11
Berichten: 7174
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 10:07

Volgens mij weten ze het niet altijd. Zo eens een valse Naketano trui gekregen. Die dame had er geen idee van dat hij nep was….

Urbanus

Berichten: 44961
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 11:18

Je moet wel heel bleu zijn om het niet te weten van zo'n shirt.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 11:26

Iemand heeft mij wat opgestuurd net via Homer. Maar ik heb geen melding gehad dat het verstuurd is.
Ik heb NUL ervaring met Homer. Kies dat nooit en heb ook nooit eerder via hun wat gekregen.
Hoe werken zij?

pmarena

Berichten: 48364
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 11:29

Tja zat mensen die niet echt om (bepaalde) merken geven. Ik heb ook wel eens een bobo longsleeve tweedehands gekocht, poos in de kast gehad en weer te koop gezet. Het is mijn merk gewoon niet :o Ik had het ook echt niet geweten of dat shirt "echt" was of niet....

Pas als je er meerdere artikelen van hebt gehad of je echt in een merk hebt verdiept, dan kom je zulke dingen te weten volgens mij? :)

Maar als je gewoon een keer een leuk shirtje of broekje koopt en dat merk staat er toevallig op..... tja.
Ik vind het niet gek hoor dat je het dan niet weet. Verootje moest het toch ook nog vragen voor de zekerheid en die is al jaren met merken bezig :=

Homerr vind ik de vervelendste verzendwijze. Duurt eeuwen en lastige inleverpunten.

Urbanus

Berichten: 44961
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 11:33

Ze hoefde het niet te vragen, ze wist het al, op zich. Ik denk dat er weinig mensen zijn die mooie merken kopen maar niet weten hoe het er in net echt uitziet.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 11:48

pmarena schreef:
Homerr vind ik de vervelendste verzendwijze. Duurt eeuwen en lastige inleverpunten.


Ik was er ook niet blij mee het te horen want ik heb gewoon een DHL en PostNL punt hier om de hoek.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 11:50

Maar weet iemand of je wel iets van track & trace krijgt als koper?

edit: laat maar. via mn mail wel.
Damn man, wordt geleverd 6 of 7 september...
Gaan die gasten per voet ofzo??
Zelfs pakketjes uit het buitenland gaan sneller!!

pmarena

Berichten: 48364
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 11:54

In mijn ervaring heb je super mazzel als je een pakje via Homerr al na een week in handen krijgt :=

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 12:16

Gatver. Ik wilde dit snel hebben :(
Waarom kiezen mensen voor Homer als ze poedersuiker zijn met leveren?!!!

iirrssjjee

Berichten: 5959
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 12:18

Needje schreef:
Gatver. Ik wilde dit snel hebben :(
Waarom kiezen mensen voor Homer als ze poedersuiker zijn met leveren?!!!


Omdat het ongeveer de helft in verzendkosten scheelt vergeleken met andere aanbieders.

verootjoo
Berichten: 35681
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 12:31

pmarena schreef:
Tja zat mensen die niet echt om (bepaalde) merken geven. Ik heb ook wel eens een bobo longsleeve tweedehands gekocht, poos in de kast gehad en weer te koop gezet. Het is mijn merk gewoon niet :o Ik had het ook echt niet geweten of dat shirt "echt" was of niet....

Pas als je er meerdere artikelen van hebt gehad of je echt in een merk hebt verdiept, dan kom je zulke dingen te weten volgens mij? :)

Maar als je gewoon een keer een leuk shirtje of broekje koopt en dat merk staat er toevallig op..... tja.
Ik vind het niet gek hoor dat je het dan niet weet. Verootje moest het toch ook nog vragen voor de zekerheid en die is al jaren met merken bezig :=

Homerr vind ik de vervelendste verzendwijze. Duurt eeuwen en lastige inleverpunten.


Ik voelde het gelijk maar verwacht het gewoon niet omdat ik zelf niet zo ben. En blijkbaar goed van vertrouwen ben :')

En nep bobo is niet in de winkel te koop maar alleen op Ali express, en als je daar koopt weet je wel dat het niet echt is.
En als je niet weet dat het als merk bestaat vraag je er geen tweede hands merk-prijs voor maar doe je 3€ ofzo :Y)
Needje schreef:
Iemand heeft mij wat opgestuurd net via Homer. Maar ik heb geen melding gehad dat het verstuurd is.
Ik heb NUL ervaring met Homer. Kies dat nooit en heb ook nooit eerder via hun wat gekregen.
Hoe werken zij?


Homerrr werkt gewoon zo: inleveren en dan na een maand ofzo krijg je bericht waar je het op kan halen :+

caro29
Berichten: 8061
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 12:56

@ Urbanus die is echt gaaf!

Hier loopt nog een geschil. Pakket is al gearriveerd maar koper heeft geen code gekregen van mondial om het kluisje te openen en mondial reageert volgens haar niet op de mail

Ik heb van mr een neppe apen shirt gekregen. Zat in een pakket van 12 stuks. Ik moest niet zeuren want ik had het pakket voor weinig. Dat klopt maar lok dan niet met MR. Heb er verder niks aan gedaan maar wel duidelijk gemaakt dat dit niet kan

pmarena

Berichten: 48364
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 16:05

verootjoo schreef:
pmarena schreef:
Tja zat mensen die niet echt om (bepaalde) merken geven. Ik heb ook wel eens een bobo longsleeve tweedehands gekocht, poos in de kast gehad en weer te koop gezet. Het is mijn merk gewoon niet :o Ik had het ook echt niet geweten of dat shirt "echt" was of niet....

Pas als je er meerdere artikelen van hebt gehad of je echt in een merk hebt verdiept, dan kom je zulke dingen te weten volgens mij? :)

Maar als je gewoon een keer een leuk shirtje of broekje koopt en dat merk staat er toevallig op..... tja.
Ik vind het niet gek hoor dat je het dan niet weet. Verootje moest het toch ook nog vragen voor de zekerheid en die is al jaren met merken bezig :=

Homerr vind ik de vervelendste verzendwijze. Duurt eeuwen en lastige inleverpunten.


Ik voelde het gelijk maar verwacht het gewoon niet omdat ik zelf niet zo ben. En blijkbaar goed van vertrouwen ben :')

En nep bobo is niet in de winkel te koop maar alleen op Ali express, en als je daar koopt weet je wel dat het niet echt is.
En als je niet weet dat het als merk bestaat vraag je er geen tweede hands merk-prijs voor maar doe je 3€ ofzo :Y)



Nah ik vind het onzin om meteen van het slechtste in de mens uit te gaan.
Persoon A koopt het op Ali. Verkoopt het via Vinted aan persoon B.

Persoon B koopt het omdat die het gewoon leuk vindt.
Zet het later weer te koop en zoekt dan nog even na wat dat merk "doet" qua prijs.
Zet het er op.

Kan echt prima dat iemand geen kwaad in de zin heeft :j

Kan ook prima dat iemand wèl probeert de zaak te bedonderen.
Maar op zich weten zat mensen dat dat bij Vinted niet handig is... dat je dan alles kwijt bent en niks krijgt. Dus ik denk best een gerede kans dat het geen kwade opzet is. Voordeel van de twijfel geven is wel fair vind ik.

Maargoed we hebben het hier wel vaker over gehad in het topic :=

Urbanus

Berichten: 44961
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 16:46

Ik geloof niet in voordeel van de twijfel zodra er iets te verdienen valt.

Maar ja, moet er echt een zwik kleding op gooien en zo geen zin in :=

pmarena

Berichten: 48364
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 18:03

Ik kies er voor om in principe in eerste instantie uit te gaan van het goede van de mens O:)

Hier hetzelfde probleem. Moet nog zo veel er op gooien. Volgende maand een warmtepomp als het goed is maar eigenlijk hebben we het geld er nu even niet voor := En Vinted moet uitkomst bieden :') Nouja er is al bijna 500 euro onderweg van afgelopen week... nu de rest nog :')

caro29
Berichten: 8061
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 11:09

Hier is het mondial pakket retour naar mij volgens vinted wegens onduidelijk adres?? T&t zegt dat de code niet klopt.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 18:13

Even advies nodig:

Ik heb een dhl pakket verstuurd en deze is naar huis adres gestuurd.
Dhl zegt dat deze afgelopen dinsdag is afgeleverd.
Volgens vinted krijg ik na 2 dagen mijn geld (dat is vandaag en is nog niet gebeurt)

Koper zegt nu tegen mij dat ze morgen naar het afhaalpunt gaat om daar te kijken... ze zegt dat ze het niet naar haar huis heeft laten versturen (is wel zo want heb het label) en dat ze niets heeft.

Ik weet nu even niet wat ik kan doen zodat ik gewoon mijn geld krijg... (had ik dus al automatisch moeten hebben en het staat niet on hold)

caro29
Berichten: 8061
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 18:23

Volgens mij is het zo dat als dhl thuis levert jij je geld krijgt als zij zeggen dat het geleverd is. Laat haar maar in de tuin/containers zoeken en bij de buren vragen :)

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 18:34

caro29 schreef:
Volgens mij is het zo dat als dhl thuis levert jij je geld krijgt als zij zeggen dat het geleverd is. Laat haar maar in de tuin/containers zoeken en bij de buren vragen :)


Ja maar voorlopig heb ik het dus nog niet en had het vandaag uiterlijk 14.30 moeten krijgen tenzij zij bezwaar zou maken.
Dat heeft ze (nog) niet gedaan.