Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tengeltje11
Berichten: 7162
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 00:52

Ja… hier ook al gehad. Ze kwamen er van mij altijd zelf op terug, maar veeel later dan gezegd.

leeslampje

Berichten: 1128
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 01:25

Hm dan wacht ik ook nog maar even. Irritant wel. Gaat maar om een paar euro, maar toch.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 10:14

Ik pik er blijkbaar vooral trage verkopers uit.
Ofwel tot het uiterste wachten om te verzenden, ofwel helemaal niet verzenden.

Had ergens een bundel gemaakt. Verkoper doet lang over pakketformaat en jawel, het favo jurkje wat ik erin het was foetsie. Jammer.
Meldt ze plots dat ze de koop bij de andere heeft geannuleerd zodat ik het alsnog kan bundelen, want ik was eerst. Ok, fijn uiteraard, maar dit is het spel van vinted ook wel een beetje dat iemand het wegkaapt. Bundel gemaakt, betaald... En toen plots berichtjes "ik heb weekendje weg cadeau gehad voor kerst, het zal erna verzonden worden". Ok, geen haast. Uiteindelijk verviel de verzendtermijn en koop geannuleerd door vinted.

Bericht van de verkoper, dat ze nieuw was en de termijn had gemist. Bundel opnieuw aangevraagd, betaald.... En nu ligt het pakje dus alweer een aantal dagen te wachten om verzonden te worden.

Ben een geduldig persoon maar nu begin ik er wel stilaan van te balen eerlijk gezegd.

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 10:21

leeslampje schreef:
Nu heb ik wel wat raars. Een pakje dat ik verstuurd heb, is bij een verkeerd adres of verkeerd pakketpunt bezorgd. Vinted zou het onderzoeken en mij binnen 48u berichten over hoe verder. Maar inmiddels zijn we 5 dagen verder. Moet ik gewoon nog even afwachten??


Heb ik ook al ens gehad, heb toen zelf het pakketpunt gebeld en ze hebben het weer meegegeven aan de ophaler. Daarna is het op het goede punt bezorgd.

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 10:29

Ik heb ondertussen mijn adres een dorp verderop gelegd, want had geregeld dat automatisch het dichtbijzijnde pakketpunt gekozen werd... aan de andere kant van de Schelde. Net ter hoogte van een natuurgebied, dus dik half uur met de auto en langs Antwerpse Ring om het op te halen...

caro29
Berichten: 8053
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 12:45

Ik heb al meer dan 200 verkopen gedaan en 1 vervelende fransoos gehad dus op zich is dat positief. Ook wel gekocht en verkocht aan mensen zonder reviews.

Wildgirl

Berichten: 11677
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 12:48

Van de 5 ellende deals hier waren het 5 Fransen, maargoed op 245 succesvolle deals te verwaarlozen!

leeslampje

Berichten: 1128
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 14:01

Esther_ schreef:
leeslampje schreef:
Nu heb ik wel wat raars. Een pakje dat ik verstuurd heb, is bij een verkeerd adres of verkeerd pakketpunt bezorgd. Vinted zou het onderzoeken en mij binnen 48u berichten over hoe verder. Maar inmiddels zijn we 5 dagen verder. Moet ik gewoon nog even afwachten??


Heb ik ook al ens gehad, heb toen zelf het pakketpunt gebeld en ze hebben het weer meegegeven aan de ophaler. Daarna is het op het goede punt bezorgd.

Het gaat om een pakketpunt in Frankrijk dus dat laat ik Vinted mooi oplossen, mijn frans is niet zo best :=

Lavitabella

Berichten: 1741
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 14:41

Ik wacht nu bij een Franse al een aantal dagen op een betaling dus verwacht niet dat die nog gedaan word.

leeslampje

Berichten: 1128
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 23:50

leeslampje schreef:
Poeh ik heb ruim 100 verkopen gedaan, waarvan meer dan de helft aan Fransen en dat ging eigenlijk altijd prima. Soms onzinbiedingen, zoals 1,79 bieden op een artikel van 10 euro en dat soort ongein. Maar die negeer ik.

Nu heb ik wel wat raars. Een pakje dat ik verstuurd heb, is bij een verkeerd adres of verkeerd pakketpunt bezorgd. Vinted zou het onderzoeken en mij binnen 48u berichten over hoe verder. Maar inmiddels zijn we 5 dagen verder. Moet ik gewoon nog even afwachten??

Koper heeft de bestelling nu geannuleerd en krijgt haar geld terug. Kan ik fluiten naar m’n geld? :? Gaat maar om een paar euro, maar toch.

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 10:00

leeslampje schreef:
leeslampje schreef:
Poeh ik heb ruim 100 verkopen gedaan, waarvan meer dan de helft aan Fransen en dat ging eigenlijk altijd prima. Soms onzinbiedingen, zoals 1,79 bieden op een artikel van 10 euro en dat soort ongein. Maar die negeer ik.

Nu heb ik wel wat raars. Een pakje dat ik verstuurd heb, is bij een verkeerd adres of verkeerd pakketpunt bezorgd. Vinted zou het onderzoeken en mij binnen 48u berichten over hoe verder. Maar inmiddels zijn we 5 dagen verder. Moet ik gewoon nog even afwachten??

Koper heeft de bestelling nu geannuleerd en krijgt haar geld terug. Kan ik fluiten naar m’n geld? :? Gaat maar om een paar euro, maar toch.


Normaal wordt jouw pakketje ook teruggestuurd als het niet opgehaald wordt op het pakketpunt geloof ik

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 10:30

Ik vind Vinted toch wel een drama als ik zo al die problemen lees. Wacht zelf ook al een poos op de terugbetaling van de fake North Face jas.

roxiie

Berichten: 7832
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 10:58

verootjoo schreef:
Jeetje wat een gedrocht joh. Waarom gaan die gierigheidsmoppen altijd over Nederlanders :')
Fransen zijn erger.

Idd je eigen adres in die chat zetten en haar laten terugsturen en anders een dispuut openen bij vinted.


Je kunt nu ook een retourlabel aanmaken via vinted, scheelt kosten (kosten komen wel voor de koper)

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 10:58

Ik las op de vinted Facebook groep dat er nog steeds (of alweer!) problemen zijn met terug betalingen. Bij mij duurde het ook een tijd maar is uiteindelijk goed gekomen. Je kunt ook niet meer met paypal betalen dus ik hou het voorlopig maar alleen bij verkopen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 14:26

Ik had onlangs een terugbetaling en die stond binnen 24u op mijn paypal...

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 20:46

Ik meende dat retourbetalen niet meer kan bij Paypal? Ik dacht dat ik ergens een bericht van Paypal daarover voorbij heb zien komen.

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:14

Mijn pakketje is nog steeds zoek en niks meer over gehoord. Als het pakketje niet gevonden word krijgen we dan beide ons geld terug?

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:29

Rennie89 schreef:
Mijn pakketje is nog steeds zoek en niks meer over gehoord. Als het pakketje niet gevonden word krijgen we dan beide ons geld terug?

Dat ligt er aan, bij mij werd het behandeld als niet verzonden en ik had pech. Maar ik had ook geen trace gekregen

Inwonderland
Berichten: 1260
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 20:40

Een pakket wat aan mij is verzonden is ook eens kwijtgeraakt, zowel ik als de verkoper hebben toen ons geld terug gekregen.

madeliefw

Berichten: 2667
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 22:41

Een vraagje. Ik heb meerdere mensen die op een pakket hebben geboden. Ik wilde degene die de meeste spullen in een keer kocht kiezen. Dus ik koos op reserveer voor die persoon. Daarna pakketformaat gekozen. Mag diegene nu serieus 5 dagen nadenken of ze het accepteert omdat het op gereserveerd staat? Ik wilde het eigenlijk alleen reserveren zodat anderen niet konden bieden. Nu reageert ze namelijk niet meer. Kom ik nog onder die 5 dagen weer uit. Wil het liefst alles zo snel mogelijk verkopen.

tengeltje11
Berichten: 7162
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 22:44

Neen hoor, ik zou haar dan bv sturen dat je het voor haar reserveert tot morgenmiddag en daarna haal je de reservering eraf.

madeliefw

Berichten: 2667
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 22:46

Oh oké, goed te weten! Hoe haal je de reservering eraf dan? Bij het artikel zelf?

Zie het al. Artikel zelf inderdaad dan de drie puntjes bovenin en dan reservering opheffen. Goed te weten, dankjewel!

Bootsiebob

Berichten: 5556
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 16:29

Ik heb zojuist voor een paar ontvangen Hunter laarzen op ‚alles is oké‘ geklikt en positieve feedback achtergelaten. Ze zitten heerlijk

Zie ik nét te laat dat de lijm van de zolen helemaal loslaat. Ik ben nogal moe, niet aan gedacht dit goed te checken. Zijn geen goedkope laarzen, ik hoop op wat goodwill van de verkoopster, dit is echt zuur…

Tallie1979
Berichten: 22774
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 20:55

Ik wacht ook op een geld retour sinds 28 december. Ook zijn 2 pakjes van eind december zoek. Denk dat die niet boven water gaan komen. Nog niet eerder meegemaakt.

Ik ben de ontvangende partij, dus baal wel, wilde de items graag hebben. :(

_Chip

Berichten: 1494
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 11:38

Hi!

Ik volg dit topic al een tijdje en van de week de stoute schoenen aangetrokken en wat artikelen te koop gezet. Nu heeft er iemand een bundel aangevraagd maar ik vind het bedrag eigenlijk te goedkoop (5 artikelen, bundel is nu goedkoper dan de 2 duurste artikelen samen). Kan ik een bundel weigeren? Of een tegenbod doen?
De enige optie die ik nu krijg is pakketformaat kiezen en ik weet niet of ik m daarmee gelijk accepteer?

Ik heb nog geen reviews omdat ik net nieuw ben dus mocht ik niet kunnen weigeren dan maar accepteren... Als ik dit topic zo moet geloven zijn goede reviews toch wel erg belangrijk.