Ervaring met vinted

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Lorette_

Berichten: 12119
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 11:46

Als je bundelkorting aan hebt staan, dan kan het inderdaad gebeuren dat een duur artikel ineens veel te goedkoop wordt in een combinatie met andere items. In jouw geval zou ik geen pakketformaat selecteren. Zodra je dat gedaan hebt, kan alles voor de bundelprijs gekocht worden en is je enige optie annuleren met mogelijk een slechte review als gevolg. De koper kan na het selecteren van het pakkketformaat wel een bod uitbrengen, maar jij kunt de prijs volgens mij niet meer omhoog zetten. Je kunt het eventueel uitleggen aan de persoon die de bundel heeft aangevraagd, als je wil verklaren waarom je geen pakketformaat selecteert. Als iemand uit is op een koopje, zal de kans klein zijn dat diegene de duurdere items voor de normale prijs koopt, maar toch.

Ik heb zelf bij dure artikelen wel eens in de beschrijving gezet dat het is uitgesloten van de bundelkorting, maar niet iedereen leest dat of probeert het alsnog in een bundel. Het 'probleem' is het grootst als je hoofdzakelijk heel goedkope items hebt en enkele items in een veel hogere prijsklasse. Zijn jouw duurste items niet véél duurder dan de andere items, dan zou ik overwegen om de bundelkorting lager te zetten als je de prijs in bundel niet acceptabel vindt. Anders blijf je dat probleem houden.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 15-01-23 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJeanny

Berichten: 1643
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: fochteloo

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 11:51

Ik had dat toevallig gisteren ook. Ik ben nog niet zo lang lid van Vinted en niet gezien dat bij 5 artikelen de bundelkorting 50 % was.. dat werd me echt te gek.

Ik heb de ‘koper’ toen maar een net bericht gestuurd en de situatie uitgelegd. Ze begreep het gelukkig. En ik heb inderdaad toen geen pakket formaat aangeklikt.

Heb de bundel korting nu aangepast :)

_Chip

Berichten: 1494
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 11:53

_Lorette_ schreef:
Als je bundelkorting aan hebt staan, dan kan het inderdaad gebeuren dat een duur artikel ineens veel te goedkoop wordt in een combinatie met andere items. In jouw geval zou ik geen pakketformaat selecteren. Zodra je dat gedaan hebt, kan alles voor de bundelprijs gekocht worden en is je enige optie annuleren met mogelijk een slechte review als gevolg. De koper kan na het selecteren van het pakkketformaat wel een bod uitbrengen, maar jij kunt de prijs volgens mij niet meer omhoog zetten. Je kunt het eventueel uitleggen aan de persoon die de bundel heeft aangevraagd, als je wil verklaren waarom je geen pakketformaat selecteert. Als iemand uit is op een koopje, zal de kans klein zijn dat diegene de duurdere items voor de normale prijs koopt, maar toch.

Ik heb zelf bij dure artikelen wel eens in de beschrijving gezet dat het is uitgesloten van de bundelkorting, maar niet iedereen leest dat of probeert het alsnog in een bundel.


Super bedankt voor je uitgebreide antwoord! Dus zolang ik de bundel negeer en er niks mee doe vervalt hij vanzelf, en krijg ik geen slechte review van de betreffende persoon? Krijg de indruk dat het inderdaad de echte koopjesjagers zijn die alleen uit zijn op het dure item

_Lorette_

Berichten: 12119
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 11:54

Ja, dan zou ik hem gewoon laten gaan. Geen pakketformaat selecteren, dan kan de bundel niet gekocht worden.

_Chip

Berichten: 1494
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 11:58

MissJeanny schreef:
Ik had dat toevallig gisteren ook. Ik ben nog niet zo lang lid van Vinted en niet gezien dat bij 5 artikelen de bundelkorting 50 % was.. dat werd me echt te gek.

Ik heb de ‘koper’ toen maar een net bericht gestuurd en de situatie uitgelegd. Ze begreep het gelukkig. En ik heb inderdaad toen geen pakket formaat aangeklikt.

Heb de bundel korting nu aangepast :)


Ik heb inderdaad de bundelkorting ook naar beneden aangepast. Heb wat merkartikelen te koop staan maar ook de simpele h&m producten die ik niet meer draag. Wil vandaag mogelijk nog gedragen nike's erop zetten die ik helaas niet meer pas maar zie dat ook die best nog wel voor leuke prijzen worden aangeboden, die gaan dan niet icm bundel voor een prikkie weg haha.

AnnoNiemand

Berichten: 923
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 12:15

_Chip schreef:
Hi!

Ik volg dit topic al een tijdje en van de week de stoute schoenen aangetrokken en wat artikelen te koop gezet. Nu heeft er iemand een bundel aangevraagd maar ik vind het bedrag eigenlijk te goedkoop (5 artikelen, bundel is nu goedkoper dan de 2 duurste artikelen samen). Kan ik een bundel weigeren? Of een tegenbod doen?
De enige optie die ik nu krijg is pakketformaat kiezen en ik weet niet of ik m daarmee gelijk accepteer?

Ik heb nog geen reviews omdat ik net nieuw ben dus mocht ik niet kunnen weigeren dan maar accepteren... Als ik dit topic zo moet geloven zijn goede reviews toch wel erg belangrijk.

Je moet ook geen bundelkorting aanzetten. :)

madeliefw

Berichten: 2668
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 12:30

Dat doet hij helaas automatisch. Ik ben er de eerste keer ook ingetrapt. Ik heb nu ook bundelkorting aangezet maar dan lagere procenten. Overigens ging de potentiële koper, na het selecteren van pakketformaat, opeens ook nog een lager bedrag dan de bundelkorting al was bieden. Toch even gezegd dat er al bundelkorting was. Vervolgens niets meer gehoord en de reservering eraf gehaald.

_Chip

Berichten: 1494
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 13:02

AnnoNiemand schreef:
_Chip schreef:
Hi!

Ik volg dit topic al een tijdje en van de week de stoute schoenen aangetrokken en wat artikelen te koop gezet. Nu heeft er iemand een bundel aangevraagd maar ik vind het bedrag eigenlijk te goedkoop (5 artikelen, bundel is nu goedkoper dan de 2 duurste artikelen samen). Kan ik een bundel weigeren? Of een tegenbod doen?
De enige optie die ik nu krijg is pakketformaat kiezen en ik weet niet of ik m daarmee gelijk accepteer?

Ik heb nog geen reviews omdat ik net nieuw ben dus mocht ik niet kunnen weigeren dan maar accepteren... Als ik dit topic zo moet geloven zijn goede reviews toch wel erg belangrijk.

Je moet ook geen bundelkorting aanzetten. :)


Ik heb een aantal keer voorbij zien komen dat zodra je bundelkorting aanzet verkopen toch een stuk sneller gaan. Aangezien ik nieuw ben op t platform en dus nog 0 reviews heb dacht ik, ik geef m'n verkopen een boost door die bundelkorting aan te zetten :o

Maar heb 'm nu inderdaad maar uitgezet, even kijken of de verkoop dan loopt, mocht t tegen vallen kan ik m altijd weer aanzetten met lagere percentages.

Alja

Berichten: 25658
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 13:05

Ik heb het ook pas aa staan bij drie items….

Iemand uit België is een week lid op marktplaats en verzenden van België naar Nederland is 12 euro dus ik stelde voor om het op vinted te zetten want had ze ook..
Nee doet ze niet want het verzenden is dan net zo duur :+

Caira
Berichten: 26082
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 15:10

Alja schreef:
Ik heb het ook pas aa staan bij drie items….

Iemand uit België is een week lid op marktplaats en verzenden van België naar Nederland is 12 euro dus ik stelde voor om het op vinted te zetten want had ze ook..
Nee doet ze niet want het verzenden is dan net zo duur :+


Ik misbruik dat geregeld als ik boeken elders verkoop. Scheelt bizar veel in de verzendkosten idd.

Alja

Berichten: 25658
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 16:08

Nou idd
Maar ze wil het niet, vond het al een risico omdat het best om een bedrag gaat en net een week op marktplaats dus dan gaat het over

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 19:55

Ik wil hier even inlezen, want zit erover te denken wat kleding op vinted te verkopen, maar heb er 0,0 ervaring mee. Breng altijd alles naar kringloop of gooi het in zo een container, maar gaat vooral om nette merk broeken, dus wilde eens kijken hoe en wat.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 17:15

Ik heb even advies nodig.

Vandaag een pakje opgehaald, en behalve wat kleine minpuntjes is alles in orde.
Minpuntjes: een losse knoop aan een jurkje en een stuk kettinkje in een jasje waarmee je het jasje aan een kapstok kan hangen. Beide zijn in een handomdraai gefikst, dus daar val ik niet over.

Maar aan 1 van de kledingstukken heb ik zonet nog een beveiliging van een winkel aangetroffen. Zo'n blinde tracker tegen diefstal...

Wat zouden jullie daarmee doen? Melden bij vinted of juist niet? Ik heb geen flauw idee of hij gedeactiveerd is of niet. Hij zit vastgekleefd, heb hem zelf mee toeval ontdekt en kan 'm eraf halen zonder schade maar ik stel me nu natuurlijk wel vragen over hoe dit kledingstuk verkregen is (en nadien doorverkocht).

mariettek

Berichten: 1703
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 17:27

Die heb ik ook een keer gehad. Pas ontdekt nadat ik op alles in orde had gedrukt. Enorm getwijfeld, maar toen toch maar uitgegaan van een winkelfoutje en niet gemeld.
Zat aan de binnenkant van een ongedragen jurkje (zonder kaartje). Ik merkte het pas bij toeval.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 17:49

Het zit wel op een relatief zichtbaar punt, aan de onderkant tussen de voering en de buitenstof. Als je een beetje scheef zit en de onderkant krult om zie je het zo tevoorschijn komen. Heb het zelf gevoeld toen ik het kledingstuk wou opvouwen.

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 19:34

Varekaj schreef:
Ik heb even advies nodig.

Vandaag een pakje opgehaald, en behalve wat kleine minpuntjes is alles in orde.
Minpuntjes: een losse knoop aan een jurkje en een stuk kettinkje in een jasje waarmee je het jasje aan een kapstok kan hangen. Beide zijn in een handomdraai gefikst, dus daar val ik niet over.

Maar aan 1 van de kledingstukken heb ik zonet nog een beveiliging van een winkel aangetroffen. Zo'n blinde tracker tegen diefstal...

Wat zouden jullie daarmee doen? Melden bij vinted of juist niet? Ik heb geen flauw idee of hij gedeactiveerd is of niet. Hij zit vastgekleefd, heb hem zelf mee toeval ontdekt en kan 'm eraf halen zonder schade maar ik stel me nu natuurlijk wel vragen over hoe dit kledingstuk verkregen is (en nadien doorverkocht).


Dit zit toch vaker in bijv. jassen. Ik haal dat er vaak ook niet uit. Waarom zou je het melden?

_Lorette_

Berichten: 12119
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 19:36

Die onzichtbare strips heb ik best vaak van kleding gehaald en dat was toch echt gewoon netjes gekocht. Ik heb zelfs een keer een rokje gekocht waarbij ze zo'n enorm anti-diefstal ding er niet af hadden gehaald en ik zag het relatief laat, omdat het verstopt zat in een van de vele laagjes van het rokje. Vond het vreselijk dat ik er mee terug moest, uit angst dat ze zouden denken dat ik het had gestolen. :')

mariettek

Berichten: 1703
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 19:45

Ik bedoel zo'n groot rond geval dat door de stof heen geprikt zat. Absoluut geen plakstripje :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 19:51

Nee dit is een eenvoudig plakstripje, dus op zich niks ernstig.

Bedankt voor jullie visies, dan laat ik het gewoon zoals het is en ga ik verder blij wezen met mijn koopjes :D

_Lorette_

Berichten: 12119
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 20:17

Ik heb net een item verkocht en het moet met MR verstuurd worden. Dat zit in een winkeltje met beperkte openingstijden en daardoor is het niet mogelijk om na mijn werk te versturen. Mijn man heeft die mogelijk ook niet. Op zaterdag kan het wel en dat heb ik aangegeven. Nu vindt ze dat echt heel vervelend... Maar ik ben nog binnen de 5 dagen en mijn mail geeft de deadline echt over een week. DHL zou wel (bijna) elke dag kunnen, maar goed, dat kon ze niet weten.
Ik snap dat ik niet snel ben als ik pas zaterdag verstuur, maar ze heeft dit vooraf niet gevraagd. Dan is het toch niet vreemd als je ergens binnen de gegeven verzendtermijn verstuurt?

Alja

Berichten: 25658
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 20:43

Ik moet voor mr ook 15 km enkele reis doen dus probeer het altijd te combineren maar wel binnen de normale verzendtijd.
Ik meld zoiets eigenlijk nooit.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 21:34

We zijn woensdag, zaterdag is over 3 dagen... Dat is toch geen ramp? Snap dat drama nooit van kopers, als je onmiddellijk verzonden wil hebben spreek je dat eerst af of het kan en anders bestel je maar bij een webshop.

Inwonderland
Berichten: 1270
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 22:25

Sowieso hebben we allemaal een leven naast ons Vinted leven toch? Ik kan ook niet dagelijks verzenden, je weet wat de voorwaarden zijn als je iets besteld denk ik dan…

pmarena

Berichten: 48333
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:55

Ik zet het in mijn profiel, wat men kan verwachten qua verzenden.

Danielleeee_
Berichten: 3183
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 13:56

Ik had een marineblauw handtasje gekocht met een zilveren ketting. Hij was gister bezorgd dus ik heb hem net opgehaald, blijkt hij zwart te zijn. En de ketting neigt naar rose.

Ik heb hem in verschillende soorten licht bekeken, maar hij is écht zwart. Dus hoe de verkoper hem blauw op de foto heeft gekregen, geen idee :+ In haar beschrijving stond ook marineblauw. Ik ben alleen helemaal niet op zoek naar een zwart tasje...

Ik heb maar aangekaart dat er een probleem is en dat het artikel een andere kleur blijkt te hebben. Ik ben nu wel benieuwd hoe zoiets wordt opgelost door Vinted.