Ervaring met vinted

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48327
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:16

Balen zulke dingen... ik ben benieuwd hoe de verkoopster reageert.
Had ze hetzelfde tasje niet toevallig in 2 kleuren...? Dat ze de verkeerde gestuurd heeft :)

Danielleeee_
Berichten: 3183
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:29

Ze reageert niet zo vriendelijk. Ze zei eerst dat ze niet begrijpt wat het geschil is, omdat ik niet in het Frans heb getypt :+

Terwijl we eerder al hadden gesproken, en toen begreep ze me wel gewoon dankzij de vertaalfunctie.

En nu klinkt ze erg pissig. Ik begrijp niet helemaal wat ze bedoelt, maar de vertaler zegt dat zij zegt dat zwart en marineblauw hetzelfde is ofzo :+

En ze verwacht dat ik het pakket nu terugstuur en dat het in precies dezelfde onberispelijke staat terugkomt. Want ze vertrouwt het allemaal niet.

In de Vinted-regels staat dat als een item een andere kleur heeft én dankzij de kopersbescherming, dat je je geld terugkrijgt. Maar nu wil Vinted dat ik het alsnog op eigen kosten retour stuur :roll:

Ik heb niet eerder problemen gehad met Fransen, maar ik begin de Bokkers in dit topic nu te begrijpen :')

pmarena

Berichten: 48327
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:31

Ja jeetje, ik snap dat het balen is voor haar dat je niet tevreden bent.... maar ze moet toch kunnen begrijpen dat iemand wel een punt heeft als de kleur echt anders is dan de foto's èn omschrijving aangeven....

Ik blijf het bij zulke dingen belachelijk vinden dat je als misleide koper dan kosten moet maken, wordt hoog tijd dat ze een knop maken dat de verkoper de retour-verzendkosten betaalt :j Die is immers degene die het probleem veroorzaakt heeft door iets anders te leveren dan te adverteren....

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 15:00

Ik heb vanochtend een wedstrijdjasje online gezet. Door de lichtinval lijkt het ook donkerblauw terwijl het toch écht potzwart is :+
Wie weet is het ook zoiets en dacht de dame "ik waag het erop". Niet bepaald eerlijk.

Kan je de vinted regels niet via een printscreen naar hen doorsturen en aangeven dat hun oplossing niet strookt?

Danielleeee_
Berichten: 3183
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 15:02

pmarena schreef:
Ja jeetje, ik snap dat het balen is voor haar dat je niet tevreden bent.... maar ze moet toch kunnen begrijpen dat iemand wel een punt heeft als de kleur echt anders is dan de foto's èn omschrijving aangeven....

Ik blijf het bij zulke dingen belachelijk vinden dat je als misleide koper dan kosten moet maken, wordt hoog tijd dat ze een knop maken dat de verkoper de retour-verzendkosten betaalt :j Die is immers degene die het probleem veroorzaakt heeft door iets anders te leveren dan te adverteren....

Mee eens! Vinted blijft me wijzen op de algemene voorwaarden en daar staat inderdaad dat je het pakketje op eigen kosten terug moet sturen (tenzij verkoper het geld teruggeeft zonder retour, maar dat is hier niet aan de orde).

Dus dan hou ik de tas zelf maar :+ Ik zet hem binnenkort zelf wel op Vinted, haha. Gelukkig gaat het maar om een paar euro, maar ik vind het gewoon zo flauw.

Alja

Berichten: 25658
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 15:48

Idd laatst stuurt iemand een verkeerd broekje naar je op en ook nog eens volkomen de verkeerde maat en dan kun je ook de verzendkosten betalen, vind dat ook niet net…

pmarena

Berichten: 48327
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 16:03

Ik vind dat je de "slechte verkopers" er ook mee beloont eigenlijk.... als Vinted de kwaliteit zou willen verbeteren dan zouden ze gewoon de regel moeten hanteren dat bij overduidelijk niet overeenkomen van advertentie versus wat er verzonden werd, de verkoper de retourkosten moeten laten betalen door gewoon de betaling niet vrij te geven maar deze te gebruiken voor de retourkosten.

En dat de verkoper dan kan kiezen tussen 2 knoppen:

- koper een verzendzegel sturen
- koper terugbetalen en artikel laten houden

Dat lijkt me het eerlijkst voor beide partijen :j
En daarmee krijg je ook de situatie dat verkopers wel wat beter op gaan letten :)*

Ik kan me overigens ook wel voorstellen dat je dan weer een heel blik nieuw gedoe opentrekt met oplichters die claimen dat ze iets heel anders ontvangen hebben dan dat je als verkoper daadwerkelijk gestuurd heb. Bvb. dat iemand een lievelingsbroekje heeft, een maatje groter vindt op Vinted, en bij aankomst van het pakket een foto maakt van het te kleine (of kapotte) broekje en claimt dat dat is wat er verzonden werd....

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 16:17

Maar dat heb je nu toch ook al?

pmarena

Berichten: 48327
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 07:40

Nou nu heb je dan tenminste nog dat je zo'n oplichter kan zeggen "stuur het dan maar terug op jouw kosten" waardoor de drempel toch hoger ligt.

madeliefw

Berichten: 2668
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 08:26

Ik zet tegenwoordig alles op status goed. Zelfs als het in uitstekende staat is. Had laatst iemand die vroeg wat de gebreken dan waren, die waren er niet maar je krijgt zoveel gezeur tegenwoordig. Het blijft tweedehands denk ik dan. Maar er wordt zoveel nieuw of ongedragen aangeboden dat mensen zich niet meer realiseren dat het niet nieuw hoeft te zijn. Een gebrek is wat anders, maar een vaal vlekje wat goed op de foto staat hoort erbij hoor.
Laatst bijgewerkt door madeliefw op 21-01-23 08:30, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48327
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 08:29

Oh maar dat vind ik dan ook altijd gek eerlijk gezegd, als iemand iets onder "goed" zet dan vraag ik me ook af waarom diegene het item blijkbaar niet goed genoeg vindt om het onder "zeer goed" te zetten, dat voelt altijd een beetje potentieel verdacht :=

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 08:30

madeliefw schreef:
Ik zet tegenwoordig alles op status goed. Zelfs als het in uitstekende staat is. Had laatst iemand die vroeg wat de gebreken dan waren, die waren er niet maar je krijgt zoveel gezeur tegenwoordig.


Doe ik ook inderdaad.

roxiie

Berichten: 7833
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:44

Alja schreef:
Idd laatst stuurt iemand een verkeerd broekje naar je op en ook nog eens volkomen de verkeerde maat en dan kun je ook de verzendkosten betalen, vind dat ook niet net…



Ik had ook een trui zou nieuw zijn.
Meurde en was duidelijk gedragen en beschadigd.

Moest ik terug sturen dan kreeg ik m’n geld terug.
Vznkst wel voor mijn rekening. Dus de verkoopster heeft een retour aangevraagd.

Krijg ik gister aan mail dat die rotzooi weer op mijn pakketpunt ligt, ze heeft het gewoon nooit opgheaald.
Zal er wel opgegokt hebben dat ik het niet terug zou sturen als ik zelf de verzendkosten moest betalen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 10:52

Dan kan je dat wel melden aan vinted en heeft ze zelf niet voldaan aan haar voorwaarden natuurlijk.

verootjoo
Berichten: 35675
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 09:56

Belgen zijn in mijn ervaring altijd heel netjes valt me nu weer eens op.

Ik heb weer twee dingen van Belgen gekocht en bijna alle keren dat ik van Belgen koop zeggen ze wanneer ze gaan verzenden met excuus erbij dat het niet de volgende dag is :)

Ik doe dit zelf nooit, doe het altijd op tijd op de post en soms is dat nog dezelfde dag en soms een paar dagen later, maar net wanneer ik bij een printer ben en bij het postpunt.

_Lorette_

Berichten: 12118
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 10:33

Ik had iets stoms... Ik verkocht schoenen, nieuw met kaartje. En hoe ik het voor elkaar heb gekregen, weet ik niet, maar er zaten drie beschadigingen op. -O- Absoluut niet op de verkoopfoto's, maar ze waren duidelijk aanwezig toen ik de schoenen wilde inpakken.
Gelukkig nam de koper het goed op. Ik had haar een paar opties gegeven en ze koos ervoor om een ander paar schoenen uit te kiezen voor hetzelfde bedrag. De gekochte schoenen met beschadigingen heb ik er ook bij gedaan, voor de zekerheid (dan heeft ze het juiste artikel + compensatie). Ik kreeg een leuke review, dus ik ben opgelucht dat we het zo hebben kunnen oplossen.

Tallie1979
Berichten: 22782
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:25

Ik heb nu voor het eerst iemand die het pakket niet is op gaan halen. Inmiddels heb ik het ook terug. Hij heeft mij gevraagd het opnieuw te versturen, maar reageert weer niet op mijn berichten.

Nu staat het als afgeleverd (bij hem) terwijl ik het pakje hier heb.

Met zijn snelheid van reageren, zal dit waarschijnlijk straks als oké worden aangemerkt terwijl ik het weer terug heb.

Ik wacht maar even af. Ik kan hem altijd nog opnieuw aan hem verkopen :')

_Lorette_

Berichten: 12118
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:27

Ik heb dit een tijdje terug ook gehad. Pakket werd niet opgehaald, toch kreeg ik uitbetaald én pakket terug. Vervolgens heb ik de koper op de hoogte gesteld, zodat we er eventueel een oplossing voor konden vinden. Ze heeft nooit meer gereageerd... Maar jij hebt het pakketje dus al heel snel terug, eerder dan de uitbetaling?

Tallie1979
Berichten: 22782
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 10:08

Ja, pakket was er dit weekeind al, de uitbetaling komt morgen, tenzij deze koper aangeeft dat er een probleem is.

Ik handel vrij veel op Vinted, maar dit heb ik nog niet eerder aan de hand gehad. Want mijn berichten worden ook niet gelezen. Als je iets hebt gekocht en het wordt terug gestuurd, dan ga je daar toch achteraan?

Het gaat slechts om 10 euro, maar toch! :))

tengeltje11
Berichten: 7168
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 13:56

Hier ook al 2x gehad hoor, ik zit er niet meer achter, als de koper er niet van wakker ligt, dan ik zeker niet!

CupCakes_

Berichten: 3364
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 15:19

Ik vind het soms best irritant als ik een product 'like' dat mensen dan gelijk gaan berichten en stalken. :+

Soepblik
Berichten: 1167
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 15:20

Hier weer geweldige ervaringen met Vinted. Net een prachtige, nieuwe MaxMara jas ontvangen voor een klein prijsje, en nauwelijks gedragen Legres laarzen die oorspronkelijk 900 euro hebben gekost, voor 110. Blij ei, hier.

Tip: als je eenmaal je broekmaat bij een winkel weet, dan staat heel Vinted vol met broeken nog met kaartje eraan. Ik heb inmiddels al 4 gewoon nieuwe Massimo Dutti broeken voor niet meer dan een tientje per stuk. Die krengen zijn in de winkel gewoon 80 euro.

tengeltje11
Berichten: 7168
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 19:49

CupCakes_ schreef:
Ik vind het soms best irritant als ik een product 'like' dat mensen dan gelijk gaan berichten en stalken. :+


Je kan ergens uitzetten dat mensen zien dat je iets als favoriet markeert. Werkt prima, hier nooit geen opdringerige verkopers meer!

Jildau

Berichten: 9429
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 20:14

Verkoper zegt dat ze gister het pakket verstuurd heeft maar op Vinted staat nog steeds: “wacht tot … je aankoop verzendt”. Kan dat?

madeliefw

Berichten: 2668
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 20:28

Ja had ik laatst andersom. Ik had het pakketje ingeleverd op zaterdag om 15 uur ofzo en pas op maandagochtend kwam er te staan dat het verzonden was.