Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 20:49

madeliefw schreef:
Ja had ik laatst andersom. Ik had het pakketje ingeleverd op zaterdag om 15 uur ofzo en pas op maandagochtend kwam er te staan dat het verzonden was.


Ah gelukkig! Wil het heel graag hebben dus ze moet het wel gewoon verzenden. :D Met UPS vanuit Italie.

Wildgirl

Berichten: 11673
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:02

Vinted gaat hier ineens als een malle na 2 maanden stilte, in een week tijd 12 items verkocht. Heerlijk dit :D

xMyrth

Berichten: 2805
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:11

Jildau schreef:
Verkoper zegt dat ze gister het pakket verstuurd heeft maar op Vinted staat nog steeds: “wacht tot … je aankoop verzendt”. Kan dat?


Ik heb dat bij DPD al een aantal keer gehad... :+
Die registratie daar is behoorlijk vaak misgegaan in mijn ervaringen...

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:30

Dat van mij was ook bij dpd trouwens

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 23:32

Jildau schreef:
Verkoper zegt dat ze gister het pakket verstuurd heeft maar op Vinted staat nog steeds: “wacht tot … je aankoop verzendt”. Kan dat?

Heb ik ook wel eens gehad. Welke verzender is het?

Steenbok12
Berichten: 7849
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 22:12

Nou gisteren de stap gezet tot verkoop en meteen een item van 22.50 verkocht. Motiveert wel om eens goed door m'n zolder te gaan. Het is alleen zo'n zooi haha. Alles zit door elkaar. Gunstigste is natuurlijk ineens alles uploaden voor pakket korting. Nu wat carnavals spul en wat speelgoed en kleding miskopen van vinted erop gezet(wel netjes maar niet mijn model). Dus ben benieuwd. Ben moe vandaag maar eigenlijk zou ik even alles overhoop moeten halen en alles netjes hercategoriseren voor mezelf en ook meteen voor de verkoop.

Elitedeux

Berichten: 691
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 22:21

Hebben jullie het volgende ook al eens meegemaakt?

Ik heb een broek bij iemand besteld. Ze heeft 2 pakketjes omgewisseld, waardoor ik een trui heb ontvangen en iemand anders de broek. De verkoopster reageert nergens op, leest de berichten wel. Nu heb ik bij Vinted aangegeven dat ik de verkeerde bestelling hebt ontvangen, en nu moet ik het op eigen kosten retour sturen? Ik ben van mening dat de verkoopster het zelf moet betalen, maar dat kan ik nergens aangeven?

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 07:31

Ik wacht op pakketje uit Frankrijk. Staat nu bijna een week al op "Colis en transit sur notre plateforme lyonnaise"
en hij is dus ook nog niet in Nederland.
Iemand ervaring met hoe lang dit kan duren?


Ik vind dat ook bijzonder idd dat jij verzendkosten zou moeten betalen als de verkoper het verkeerd doet.

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 08:46

Steenbok12 schreef:
Nou gisteren de stap gezet tot verkoop en meteen een item van 22.50 verkocht. Motiveert wel om eens goed door m'n zolder te gaan. Het is alleen zo'n zooi haha. Alles zit door elkaar. Gunstigste is natuurlijk ineens alles uploaden voor pakket korting. Nu wat carnavals spul en wat speelgoed en kleding miskopen van vinted erop gezet(wel netjes maar niet mijn model). Dus ben benieuwd. Ben moe vandaag maar eigenlijk zou ik even alles overhoop moeten halen en alles netjes hercategoriseren voor mezelf en ook meteen voor de verkoop.


Of niet te moeilijk denken en gewoon steeds voor de voet op iets oppakken, op Vinted zetten, en opbergen totdat het verkocht wordt :)

Elite: Ja dat is dus dè grootste Vinted-frustratie wat mij betreft... als je niet krijgt wat er werd geadverteerd, dan moet je het op eigen kosten terugsturen -O-

Needje: gewoon afwachten helaas. Ik had pad een pakje dat er langer dan een maand over deed.... dat leek een hele poos kwijt, gebeurde niks meer in de track & trace.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 09:08

Gelukkig is het een bikini en zal ik die hier in NL voorlopig toch nog niet aankunnen :D

tengeltje11
Berichten: 7147
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 10:03

Hier had ik ook al 3x een verkeerd pakje, werd telkens mooi opgelost door de verkoper, zelf ook al 1x iets verwisseld en de dingen iedere keer teruggekocht voor 1 euro en eens ze hier terug waren opnieuw verkocht aan de juiste kopers, maar je bent afhankelijk van de goeie wil van de verkoper helaas…

Elitedeux

Berichten: 691
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 11:48

Nou, echt wéér 2 pakketjes die met een verkeerde inhoud zijn verzonden.. Krijg net bericht van 2 afzonderlijke verkopers dat ze het verkeerde hebben opgestuurd. Ik vraag mij echt af hoe je dat voor elkaar krijgt, ik check het wel 5x of het goed is.

Baal echt, gewoon 3x in een week tijd..

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 12:06

Balen zeg... -O-

maessie

Berichten: 5758
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 13:47

Hier gisteravond weer een artikel wat alleen nog met homer Verzonden kon worden. Heb even gewacht met bestellen, en vanochtend weer alle opties mogelijk :+

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 15:02

maessie schreef:
Hier gisteravond weer een artikel wat alleen nog met homer Verzonden kon worden. Heb even gewacht met bestellen, en vanochtend weer alle opties mogelijk :+


Dit heb ik ook zovaak!

tengeltje11
Berichten: 7147
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 15:29

Ik ben altijd te bang dat het ondertussen verkocht wordt en koop het dan toch met Homer.. vind het tegenwoordig meevallen. Tijd terug was het veel slechter

Steenbok12
Berichten: 7849
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 20:20

pmarena schreef:
Steenbok12 schreef:
Nou gisteren de stap gezet tot verkoop en meteen een item van 22.50 verkocht. Motiveert wel om eens goed door m'n zolder te gaan. Het is alleen zo'n zooi haha. Alles zit door elkaar. Gunstigste is natuurlijk ineens alles uploaden voor pakket korting. Nu wat carnavals spul en wat speelgoed en kleding miskopen van vinted erop gezet(wel netjes maar niet mijn model). Dus ben benieuwd. Ben moe vandaag maar eigenlijk zou ik even alles overhoop moeten halen en alles netjes hercategoriseren voor mezelf en ook meteen voor de verkoop.


Of niet te moeilijk denken en gewoon steeds voor de voet op iets oppakken, op Vinted zetten, en opbergen totdat het verkocht wordt :)

Elite: Ja dat is dus dè grootste Vinted-frustratie wat mij betreft... als je niet krijgt wat er werd geadverteerd, dan moet je het op eigen kosten terugsturen -O-

Needje: gewoon afwachten helaas. Ik had pad een pakje dat er langer dan een maand over deed.... dat leek een hele poos kwijt, gebeurde niks meer in de track & trace.


Haha het is meer dat de kleding van m'n zoontje naar m'n zus is gegaan. Die is inmiddels zwanger van de 2e en dus opnieuw alles een 2e keer die kant op. Dus ik heb echt alles in bakken staan. Dus wil daarom even sorteren. Kijken wat ik nu eigenlijk allemaal heb en alles wat ik teveel heb of hewoon niet zo mooi meer vind maar prima wat voor 1 euro ofzo nog weg kan erop gooien. Willen misschien ook een 2e. Beetje doorn in het oog nu.. dus vandaar dat ik het meteen netjes op maat weg wil zetten haha.
Ik kijk uit naar het moment dat alles weg kan..

En jeetje wat vervelend zeg.. weer een hoop pakketjes verwisseld..
Hebben jullie verzend opties uitstaan omdat service niet goed genoeg is? Of valt het mee.

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 20:44

Ik heb alleen verzendopties uitgevinkt, omdat ik in een klein stadje woon en ik anders naar een omliggende stad/dorp moet rijden. Dat wordt me te gek voor enkele euro's.

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 22:43

Ik heb heel veel spullen op Vinted staan maar het verkoopt voor geen meter. Ik weet niet waar het aan ligt. -O- Eerst ging het als een malle.

Wil iemand er eens naar kijken? Of het ligt aan de foto’s, prijs oid?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 23:05

Het gaat ook gewoon met vlagen. In veel landen is het net koopjesperiode geweest, dan valt het bij mij altijd wel wat stil. De kledij/spullen liggen apart in een hele grote mand, dus kan het daar altijd weer snel uitvissen en verder ligt het niet in de weg.

Ik heb een paar dagen terug een bundel samengesteld, maar de verkoopster heeft nog geen pakket samengesteld. Ik kan er achteraan gaan jagen en tegelijkertijd denk ik, het is graag of niet.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 23:23

Hoe lang staat het er al op? Soms moet je dingen er even afhalen en dan een week later weer erop zetten.

Ik zet altijd heel veel tegelijk erop. Dan wordt in de eerste week enorm veel verkocht. Daarna tijdje helemaal niks.
En bij de volgende verkoopsessie doe ik alles weer eraf en de oude ook opnieuw erop met alle nieuwe spullen die ik ga verkopen en dan gaat het weer een tijdje hard.
En zo herhaalt zich het steeds.

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 08:29

Hier gaat het ook in vlagen. Volgens mij werkt het het beste als je gewoon regelmatig iets nieuws er op zet. Als dat dan aandacht trekt gaan mensen de rest van je kast ook door en verkoop je weer vanalles. Dingen er af halen en opnieuw er op zetten daar begin ik niet aan hoor. Gebruik die tijd liever om nieuwe spullen er op te zetten want er ligt hier altijd nog een berg spullen die er nog op moeten :=

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 08:49

Ik haal ook nooit wat er af, maar doe wel hele batches in 1x erop. Meestal loopt wat ouder spul dan ook mee :j

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 11:40

Merendeel is bij mij tussen €1 en €4 geloof ik, op een paar uitzonderingen na. Mijn quasi ongebruikte laarzen van Kingsley staan erop voor een bedrag van >€100 maar die waren nieuw al meer dan €300 en ze zitten in de originele doos, laarzenzakken met originele laarzenspanners. Dan een ongebruikt wedstrijdjasje van PresTeQ en een ongedragen, nooit gebruikt uurwerk van Fossil. Dat zijn duurdere items, ik wil gerust die prijs wel bespreken maar die gaan écht niet voor een habbekrats weg. Om die reden staat mijn bundelkorting momenteel ook best laag, zodat ze niet fiks gaan proberen afknibbelen door te combineren met wat items van €1 zeg maar.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 12:15

Ik geef juist alles wat ik denk dat minder dan 6 euro opbrengt weg. Vrienden met kindjes of kringloop. Ik ben te lui (en te druk) om voor minder dan dat eerst het etiket uit te printen (vind dat altijd zo'n gedoe, prettig als mensen voor homerr kiezen), het nog netjes te verpakken en dan ook nog naar zo'n punt te brengen.