Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 16:59

pfff hoe zouden jullie dit oplossen?

Ik heb tommy laarsjes gekocht voor €40. Bij aankomst blijkt het maat 41 ipv maat 40 wat in de advertentie stond te zijn, dus ik pas ze niet. De verkoper geeft aan dat ze zelf maat 40 heeft en niet door heeft gehad dat dit 41 was. Heb ik zelf ook ooit gehad, kan gebeuren. Alleen wat nu? Ik vind het echt belachelijk dat ik verzendkosten moet gaan betalen, dus heb gevraagd of zij die wil vergoeden.

Wat zijn in jullie ogen nog meer redelijke oplossingen?

Spoiler:
ik weet dat tommy klein valt, dus heb met mijn maat 39 expres maat 40 gekocht. Maat 41 valt dus écht te ruim...

Sorriso

Berichten: 4891
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 20:50

Herkent iemand dit?

Ik heb schoenen gezien bij een verkoper met 4 sterren beoordeling op 15 beoordelingen.
12 beoordelingen van 3 jaar geleden zijn 5 sterren op eentje na met 4 sterren. 2 beoordelingen van 2 jaar geleden met 1 ster “betaling is niet gelukt” en eentje van gisteren met 1 ster “betaling is niet gelukt”.
Waarom gebeurt dit? Is dit nog betrouwbaar?

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 21:16

Ik zou die schoenen gewoon kopen als je ze graag wilt. Waarom zou het betrouwbaar zijn? Als de verkoper de afspraken niet nakomt, wordt de koop automatisch geannuleerd en krijg jij je geld terug.

caro29
Berichten: 8053
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 22:26

@ aight wat biedt zij aan? Ik draag bijna alleen maar Tommy schoenen en heb niet de ervaring dat zij klein vallen. Heb maat 40 en dit ook van Tommy

Maaaarije

Berichten: 1765
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 22:33

Aight schreef:
pfff hoe zouden jullie dit oplossen?

Ik heb tommy laarsjes gekocht voor €40. Bij aankomst blijkt het maat 41 ipv maat 40 wat in de advertentie stond te zijn, dus ik pas ze niet. De verkoper geeft aan dat ze zelf maat 40 heeft en niet door heeft gehad dat dit 41 was. Heb ik zelf ook ooit gehad, kan gebeuren. Alleen wat nu? Ik vind het echt belachelijk dat ik verzendkosten moet gaan betalen, dus heb gevraagd of zij die wil vergoeden.

Wat zijn in jullie ogen nog meer redelijke oplossingen?

Spoiler:
ik weet dat tommy klein valt, dus heb met mijn maat 39 expres maat 40 gekocht. Maat 41 valt dus écht te ruim...




caro29 schreef:
@ aight wat biedt zij aan? Ik draag bijna alleen maar Tommy schoenen en heb niet de ervaring dat zij klein vallen. Heb maat 40 en dit ook van Tommy


Ik zou inderdaad ook even afwachten wat de verkoper aanbiedt?
Hier ook bovenstaande ervaring dat de schoenen van Tommy altijd gewoon normaal op maat vallen.

Sorriso

Berichten: 4891
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 10:57

Esther_ schreef:
Ik zou die schoenen gewoon kopen als je ze graag wilt. Waarom zou het betrouwbaar zijn? Als de verkoper de afspraken niet nakomt, wordt de koop automatisch geannuleerd en krijg jij je geld terug.

Ja gaat dat helemaal goed? Ik heb die ervaring alleen met eBay en daar gaat dat heel goed. Bij Vinted dus ook helemaal in orde?
De andere reden dat ik twijfel is omdat ze in Wallonië woont en zo te zien niet echt een andere taal spreekt. Maar goed, valt te proberen natuurlijk.

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 11:01

De app vertaalt het wel voor de gebruiker als er iets is, daar zou ik me niet druk om maken.

Alja

Berichten: 25648
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 12:53

Dpd verzending is nu 0,99 cent

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 14:48

Ik heb nu een ster review niet verwacht dat het me ontzettend zou storen. Is gewoon niet eerlijk ook …klopt niet maar goed wat doe je eraan

Ze houdt de kleding…. Had dan gepauzeerd of met mij contact opgenomen
Zucht mensen

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 15:07

Sorriso schreef:
Esther_ schreef:
Ik zou die schoenen gewoon kopen als je ze graag wilt. Waarom zou het betrouwbaar zijn? Als de verkoper de afspraken niet nakomt, wordt de koop automatisch geannuleerd en krijg jij je geld terug.

Ja gaat dat helemaal goed? Ik heb die ervaring alleen met eBay en daar gaat dat heel goed. Bij Vinted dus ook helemaal in orde?
De andere reden dat ik twijfel is omdat ze in Wallonië woont en zo te zien niet echt een andere taal spreekt. Maar goed, valt te proberen natuurlijk.


Gewoon in het Nederlands praten, zij praat dan in haar taal terug maar de chat vertaalt het gesprek redelijk goed vind ik.

Steenbok12
Berichten: 7854
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 20:22

Alja schreef:
Dpd verzending is nu 0,99 cent

Ja ideaal! Manlief was toevallig ook eens aan t speuren. Dan zijn losse artikelen ineens de moeite! Is zo'n actie vaker?

Alja

Berichten: 25648
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 20:34

Geen flauw idee
Ben ook wel benieuwd hoe lang het nog is?
Weet iemand dat?

MuSLi

Berichten: 5274
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 20:39

Homerr heeft het ook wel eens gehad @Steenbok. Ik heb inderdaad ook wat losse artikelen gekocht bij verschillende mensen via DPD nu :j

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 20:42

Maar als je Homerr kiest kun je het beter zelf halen, die is 1,5e week bezig met een pakketje die van 60km verderop komt :')

MuSLi

Berichten: 5274
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 20:52

Earth schreef:
Maar als je Homerr kiest kun je het beter zelf halen, die is 1,5e week bezig met een pakketje die van 60km verderop komt :')

Dat weet je als je ervoor kiest. Soms heb je mazzel en komt het eerder. Soms duurt het 3/4 weken. Ik koop dingen die ik snel wil hebben inderdaad niet via Homerr. DHL is altijd heel snel hier :)

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 21:30

Hier ook weer een aantal Vinted ervaringen verder. Van een nep Fjallraven tas, die ik op kosten van de verkoper terug mocht sturen tot een paar hele leuke items die in betere staat dan vermeld waren. Homer duurt inderdaad erg lang, Mondial Relays vind ik tot nu toe wel een fijne verzend optie.

Steenbok12
Berichten: 7854
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 14:43

MuSLi schreef:
Homerr heeft het ook wel eens gehad @Steenbok. Ik heb inderdaad ook wat losse artikelen gekocht bij verschillende mensen via DPD nu :j

Oh wel ook! Leuke actie hoor. Juist wel aantal artikelen daardoor ook nu gekocht. Vandaag is het ook nog. Vanavond alleen thuis dus denk stiekem nog een rondje speuren!
Kan alleen nergens vinden of het alleen dit weekend is.

Een verkoper had dpd niet aan maar artikelen stond wel goedkoper. Dus haar gevraagd wat ze wilde. Heeft netjes dpd nog aan gezet. Ze dacht dat die aan stond. Daardoor super leuk woezel en pip week bord met 2 peppa pig puzzels en een shirtje gescoord en maar 1 euro voor groot verzenden. Ideaal.

pmarena

Berichten: 48279
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 18:03

Ik vind het wel jammer dat je volgens mij niet kan zoeken op mensen die (in dit geval) met DPD willen verzenden? Dat je dat even aan kan zetten dat je alleen daarvan advertenties ziet weet je wel :)

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 20:07

Zo vanwege de actie van DPD ook nog wat leuke dingen gevonden. Voelt toch een beetje als gratis winkelen als het uit de Vinted portemonnee komt.

novita13

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Vleuten

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 22:17

Als ik op dpd selecteer zie ik 5.49€ staan en niet 0.99€. Is de actie al afgelopen? Of wordt de prijs pas veel later aangepast?

Alja

Berichten: 25648
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 22:29

Het is wel naar een punt?
En alleen binnen Nederland

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 22:30

Alleen geldig bij Nederlandse verkopers :o 5,49 klinkt als een bedrag van een verkoper buiten NL.

Hier ook goede zaken vandaag haha, 3 verkopen gedaan. En zonet zelf nog een jasje gekocht met de dpd actie en een zomerjurkje uit Spanje. Beide van Frnch.

novita13

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 22:37

Phrono schreef:
Alleen geldig bij Nederlandse verkopers :o 5,49 klinkt als een bedrag van een verkoper buiten NL.

Hier ook goede zaken vandaag haha, 3 verkopen gedaan. En zonet zelf nog een jasje gekocht met de dpd actie en een zomerjurkje uit Spanje. Beide van Frnch.



Ah alleen Nederlandse verkopers. Dan is dat het “probleem”.

Bedankt!

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 11:18

Earth schreef:
Maar als je Homerr kiest kun je het beter zelf halen, die is 1,5e week bezig met een pakketje die van 60km verderop komt :')



Van de week voor de eerste keer mee verstuurd. Was er binnen 3 dagen binnen NL en 5 dagen buiten NL. Dat kan dus ook.

Flying_Angel

Berichten: 15738
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 13:00

Pff, geïnteresseerde stelt echt 1000 vragen of het zeker weten goed is. Dan klagen dat de verzendkosten zo hoog zijn (het is een rugzak dus ja, groot formaat). Dan dat ze maar een arme student is, uiteindelijk prijs overeengekomen, of ik het even een week kan reserveren.

:evaw: