Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Artimes

Berichten: 496
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 09:14

Jeetje wat een gedoe, maar dat zal wel goedkomen, ik denk vooral dat ze het proberen in de hoop dat iemand geen foto's en filmpjes heeft, maar echt ontzettend flauw.

pmarena

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 09:19

In andere landen schrijven ze de datum natuurlijk wel eens op een andere volgorde. Staat er niet ergens in 1 van de andere bevestigingen "maart" uitgeschreven...?

KB12
Berichten: 517
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 09:25

pmarena schreef:
In andere landen schrijven ze de datum natuurlijk wel eens op een andere volgorde. Staat er niet ergens in 1 van de andere bevestigingen "maart" uitgeschreven...?


Nee er staat 01/03/2023, en hij zegt letterlijk dat er 03/01/2023 staat. Hij draait letterlijk de cijfers om.
Afbeelding

_Lorette_

Berichten: 12099
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 10:04

Wat een ellende... Ik snap overigens niet goed wat de datum ermee te maken heeft? Stel dat het wel 3 januari zou zijn, dan betekent dat toch nog niet dat de tas namaak is?

KB12
Berichten: 517
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 12:50

_Lorette_ schreef:
Wat een ellende... Ik snap overigens niet goed wat de datum ermee te maken heeft? Stel dat het wel 3 januari zou zijn, dan betekent dat toch nog niet dat de tas namaak is?


Hij probeert daar mee aan te tonen dat de factuur uberhaupt van voor de aankoop is. Bij zegt ook dat de artikelnummers op de pakbon en de artikelnummers op de factuur niet hetzelfde zijn. Dit komt omdat miinto hun eigen artikelnummers heeft, en de factuur van de partnershop is, maar ook hier is hij niet gevoelig voor.

pmarena

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 12:55

Ik zou zelf nog wel de moeite doen om Vinted met wat printscreens ofzo aan te tonen hoe dat zit met die artikelnummers, als dat kan...?

Maar wat moet je nou doen joh, om dit soort gezeik te voorkomen...?
Zou je dan voor aankoop / voor het verzenden een afbeelding van die documenten door moeten sturen aan de koper, zodat je kan claimen dat die ze gezien heeft....? En ze daar achteraf niet over moeten gaan miepen...?

Maarja dan kan je natuurlijk nog steeds hebben dat een verkoper een nepperd in de verpakking van het origineel (dat ze zelf houden) stopt...

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 13:06

Corelli schreef:
deedee19 schreef:
Duurt DPD altijd zo lang met verzendenbewijs sturen?
Had hem vanwege de actie dit weekend maar aan gezet maar ik vind het toch niet zo prettig dat ik geen enkel bewijs heb dat ik het nu weg gestuurd heb.

Zelfde vraag van mij: maandag verzonden en nergens een bevestiging, niet in mn mail en niet in de chat…


Op de site van DPD het zendingsnummer invoeren met postcode ontvanger. Dan zie ik nu iig wel dat ik hem ingeleverd heb. Daarvan heb ik een printscreen naar ontvanger gedaan. Kreeg inmiddels de melding van Vinted dat ik moet gaan versturen. Heb toen op "ik heb al verstuurd" geklikt. En dan nu maar hopen dat dat voldoende is.

KB12
Berichten: 517
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 13:19

pmarena schreef:
Ik zou zelf nog wel de moeite doen om Vinted met wat printscreens ofzo aan te tonen hoe dat zit met die artikelnummers, als dat kan...?

Maar wat moet je nou doen joh, om dit soort gezeik te voorkomen...?
Zou je dan voor aankoop / voor het verzenden een afbeelding van die documenten door moeten sturen aan de koper, zodat je kan claimen dat die ze gezien heeft....? En ze daar achteraf niet over moeten gaan miepen...?

Maarja dan kan je natuurlijk nog steeds hebben dat een verkoper een nepperd in de verpakking van het origineel (dat ze zelf houden) stopt...



Ja dit had ik allemaal al vooraf doorgestuurd. Ik begrijp ook niet waarom dit nu gebeurt. Ik in ieder geval mijn adres in de chat geplaatst. Dat had ik hier eens gelezen.

pmarena

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 13:23

Nou ik duim voor je dat het goed opgelost wordt.... :(:)

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 14:07

deedee19 schreef:
Op de site van DPD het zendingsnummer invoeren met postcode ontvanger. Dan zie ik nu iig wel dat ik hem ingeleverd heb. Daarvan heb ik een printscreen naar ontvanger gedaan. Kreeg inmiddels de melding van Vinted dat ik moet gaan versturen. Heb toen op "ik heb al verstuurd" geklikt. En dan nu maar hopen dat dat voldoende is.

Aah wat slim, dank!!

KB12
Berichten: 517
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 18:12

pmarena schreef:
Nou ik duim voor je dat het goed opgelost wordt.... :(:)


Ze hebben mij in het gelijk gesteld, en de betaling doorgevoerd! Ik heb wel mijn eerste slechte review te pakken, en deze is ook nogal dramatisch opgevoerd. Gelukkig is vandaag tas nummer 2 in goede orde ontvangen door de 2e koper. Nu nog 1 transactie/ tas van 550. Ik krijg toch wel lichte hartkloppingen van vinted hoor. |(

Anoniem

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 18:16

Maar handel je er dan in? Want dan zou ik inderdaad een ander kanaal zoeken dan vinted :=

Alja

Berichten: 25619
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 18:21

KB12 schreef:
pmarena schreef:
Nou ik duim voor je dat het goed opgelost wordt.... :(:)


Ze hebben mij in het gelijk gesteld, en de betaling doorgevoerd! Ik heb wel mijn eerste slechte review te pakken, en deze is ook nogal dramatisch opgevoerd. Gelukkig is vandaag tas nummer 2 in goede orde ontvangen door de 2e koper. Nu nog 1 transactie/ tas van 550. Ik krijg toch wel lichte hartkloppingen van vinted hoor. |(

Whaha tassen zijn wel helemaal jou ding hè
Herinner me nog een ander tassen topic van je ;)

KB12
Berichten: 517
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 18:22

Moestuin schreef:
Maar handel je er dan in? Want dan zou ik inderdaad een ander kanaal zoeken dan vinted :=


Ik handel niet echt ergens in maar ik hou ontzettend veel van leuke designeritems, en vaak wisselt dit nog wel eens, of vind ik een item na een paar jaar niet meer leuk. Nu had ik toevallig een aantal tassen besteld en besloten ze niet allemaal zelf te houden.

KB12
Berichten: 517
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 18:27

Alja schreef:
Whaha tassen zijn wel helemaal jou ding hè
Herinner me nog een ander tassen topic van je ;)



Hou op, schei uit met me |(!! Laten we stellen dat ik niet gemaakt ben voor het grote geluk hahaha. Van de bijenkorf heb ik pas echte hartkloppingen gekregen, tjonge jonge...
En weet je wat ik nou nog het ergste vindt aan vinted? Ik maak er altijd zo'n leuk pakketje van, een mooie verpakking er omheen, een leuke tester, een lekkere lancome bodylotion, altijd facturen aanwezig, ik schrijf een bedank briefje, en ik film het hele proces. En dan nog gaat het mis. ;(

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 19:41

Ik weet niet of ik spullen zou durven verkopen op Vinted. Wat een drama af en toe. Fijn dat je in het gelijk bent gesteld.

Ik heb ook weer wat. Jas gekocht van iemand, gewoon in Nederland. Het wordt verstuurd met Mondial Relay en meteen bij het inleveren door de verkoper staat het pakketje op afgeleverd. Dat klopt natuurlijk niet. Ik heb Vinted om hulp gevraagd want het automatische systeem gaf aan dat ik de jas had ontvangen. Nu is de aankoop geannuleerd want de jas zou terug zijn bij de verkoper. Krijg ik net bericht van de verkoper dat zei de jas helemaal niet terug heeft en nu ook haar geld dus kwijt is…. Heb gezegd dat als de jas alsnog aankomt dat ik hem uiteraard nog betaal. Hopelijk komt hij nog bovenwater, bij haar of bij mij.

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:09

Ik zet er ook geen dure dingen meer op. Pas ook zo schoenen ‘kwijt’ geraakt en dat is dan jammer van die 6€ maar het hadden ook louboutins kunnen zijn denk ik dan maar (als ik die in eerste instantie had kunnen betalen maar je snapt het punt ghehe)

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 13:16

Hier kwam gisterenavond eindelijk de bevestiging van DPD door in Vinted. Hopelijk bij jullie ook. Inmiddels ook mail gehad.

_lautje_

Berichten: 9269
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 13:49

Dure dingen verkoop ik niet via Vinted. Durf ik niet aan.
Kopen tot een Max bedrag van €150,- in principe.
Soms iets duurder. Vanaf dat geld wil je toch het zien en voelen.

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 15:46

Ik koop wel duurdere merken, verkoop ook. Met gezond verstand kom je wel een eind denk ik. Zeker met verkoop doe ik voor duurdere items geen zaken met mensen met weinig reviews.

_lautje_

Berichten: 9269
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 16:34

Nou dat zeker. Je moet gewoon goed kijken en weten waar je naar kijkt. En als iets te mooi is om waar te zijn…

Verkopen heb ik vooral geen zin in gedoe zoals idd filmen van inpakken, etc.

Plus dat als ik iets kostbaars koop voor mijzelf als een handtas ik het echt koop voor altijd. Wil nu een nieuwe handtas en overweeg weer een Louis Vuitton. Maar dat wordt zoveel nagemaakt dat ik dat niet durf via Vinted. Plus dat ik m nooit zal verkopen, omdat ik hem met de intentie koop als tas voor de komende 10/20 jaar.
En ik ben sowieso slecht in weg doen. Nu een voordeel. Ben dit jaar 13kg afgevallen. Had nog een kast vol met broeken en jurken van 10/15 jaar geleden :))
Altijd bewaard met idee van die zijn gekocht voor het leven, dus na zwangeren ooit…..

tengeltje11
Berichten: 7147
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 18:15

Hier nog nooit iets gefilmd of op foto gezet… nu, het duurste wat ik ooit verkocht was rond de 100 euro denk ik, meestal niet meer dan 50 euro en gaat ook gewoon zo goed als altijd goed..

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 18:31

Dat film ik ook niet, heb vorig jaar voor ongeveer 6k verkocht op vinted en 1x iets gefilmd. Dat was een item van 250 euro, dat is gewoon goed gegaan :j

_lautje_

Berichten: 9269
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 20:36

Dat zijn wel lekkere bedragen PK om binnen te krijgen :))

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 21:32

_lautje_ schreef:
Dat zijn wel lekkere bedragen PK om binnen te krijgen :))


Het is alweer op hoor :')