Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KB12
Berichten: 517
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 21:40

Pantykous schreef:
Dat film ik ook niet, heb vorig jaar voor ongeveer 6k verkocht op vinted en 1x iets gefilmd. Dat was een item van 250 euro, dat is gewoon goed gegaan :j


Ik zag vandaag dat vinted vanaf 2023 verplicht belastinggegevens gaat verzamelen en rapporteren. Dit geldt voor alle leden die meer dan 2k per jaar verdienen, of meer dan 30 verkopen voltooien. Echt belachelijk dit...

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 21:55

Ik kan wel hard maken bij de BD dat dat geen extra inkomsten zijn dus dat geloof ik wel. Maar dit jaar zal de opbrengst van vinted een stuk minder zijn.

zonnebloem18

Berichten: 24844
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 22:29

Vandaag voor een eerst een bestelling die door de koper gepauzeerd is. Het jurkje bleek gebreken te hebben die ik over het hoofd had gezien. In overleg gelukkig snel en goed op kunnen lossen waardoor ik alsnog 5 sterren heb ontvangen. Dit weekend alles wat op Vinted staat toch even extra nalopen op gebreken, heb geen behoefte aan slechte recensies.

Rennie89
Berichten: 37259
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 02:04

KB12 schreef:
pmarena schreef:
Nou ik duim voor je dat het goed opgelost wordt.... :(:)


Ze hebben mij in het gelijk gesteld, en de betaling doorgevoerd! Ik heb wel mijn eerste slechte review te pakken, en deze is ook nogal dramatisch opgevoerd. Gelukkig is vandaag tas nummer 2 in goede orde ontvangen door de 2e koper. Nu nog 1 transactie/ tas van 550. Ik krijg toch wel lichte hartkloppingen van vinted hoor. |(

Maar hoe kan diegene jou een reviewing geven ? Ik dacht dat dit niet kon als er een geschil was? Om te voorkomen dat mensen oneerlijk zouden doen? Mag hopen dat jij ook een negatieve review geeft?

eroslover

Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 09:12

KB12 schreef:
Pantykous schreef:
Dat film ik ook niet, heb vorig jaar voor ongeveer 6k verkocht op vinted en 1x iets gefilmd. Dat was een item van 250 euro, dat is gewoon goed gegaan :j


Ik zag vandaag dat vinted vanaf 2023 verplicht belastinggegevens gaat verzamelen en rapporteren. Dit geldt voor alle leden die meer dan 2k per jaar verdienen, of meer dan 30 verkopen voltooien. Echt belachelijk dit...


Ik denk dat ik die 30 verkopen ook wel haal. Maar dat is echt onder de 15 euro per item/ verkoop meestal. Lijkt me heel iets anders dan meer dan 2k verkopen?

KB12
Berichten: 517
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 09:42

eroslover schreef:
KB12 schreef:

Ik zag vandaag dat vinted vanaf 2023 verplicht belastinggegevens gaat verzamelen en rapporteren. Dit geldt voor alle leden die meer dan 2k per jaar verdienen, of meer dan 30 verkopen voltooien. Echt belachelijk dit...


Ik denk dat ik die 30 verkopen ook wel haal. Maar dat is echt onder de 15 euro per item/ verkoop meestal. Lijkt me heel iets anders dan meer dan 2k verkopen?


Afbeelding

_Lorette_

Berichten: 12099
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 09:44

Ik mag aannemen dat als ik (aantoonbaar) items voor x bedrag heb gekocht en dat voor minder dan de helft verkoop via Vinted, dat ik daar geen belasting over hoef te betalen.

KB12
Berichten: 517
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 09:45

Rennie89 schreef:
KB12 schreef:
Ze hebben mij in het gelijk gesteld, en de betaling doorgevoerd! Ik heb wel mijn eerste slechte review te pakken, en deze is ook nogal dramatisch opgevoerd. Gelukkig is vandaag tas nummer 2 in goede orde ontvangen door de 2e koper. Nu nog 1 transactie/ tas van 550. Ik krijg toch wel lichte hartkloppingen van vinted hoor. |(

Maar hoe kan diegene jou een reviewing geven ? Ik dacht dat dit niet kon als er een geschil was? Om te voorkomen dat mensen oneerlijk zouden doen? Mag hopen dat jij ook een negatieve review geeft?


Ik dacht ook dat dit niet kon, maar schijnbaar dus wel. Ik heb vinted nog gevraagd de review te verwijderen, maar dit deden ze alleen als deze grof taalgebruik, intimidatie of bedreigingen bevat.

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 12:37

_Lorette_ schreef:
Ik mag aannemen dat als ik (aantoonbaar) items voor x bedrag heb gekocht en dat voor minder dan de helft verkoop via Vinted, dat ik daar geen belasting over hoef te betalen.


Als dat wel betalen betekent dan kunnen de Facebook groepen en marktplaats weer op een hoop liefde rekenen denk ik :D

_Lorette_

Berichten: 12099
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 12:39

Dat ook. :+ Al vind ik systeem van Vinted wel echt geniaal. Zonder heen en weer mailen gewoon kopen en verkopen.

Mo_86

Berichten: 1245
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 12:44

Nu al klaar met het feit dat je Homerr niet meer uit kunt zetten. Ik heb vorige week iets verkocht, de koper heeft helaas voor Homerr gekozen. Ik heb het meteen de volgende dag weggebracht. Dat was afgelopen zaterdag. Het pakket ligt daar nog steeds…

KB12
Berichten: 517
Geregistreerd: 01-06-21

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 22:11

Oke, ik heb de volgende zeur aan de haak geslagen. Ik ben ook altijd een grote shopper bij de ici paris, dus ik had nog mega veel parfumminiaturen. Hier er een hele boel van verkocht op vinted. Vandaag dus mijn dior homme miniatuur aangekomen bij de koper, krijg ik meteen een berichtje: of hij wel origineel want hij rook vreemd. Ik denk tjonge jonge daar gaan we weer. Volgens de koper rook een grote fles dior homme poederig en bijna vrouwelijk. Wat moet je daar nou nog op zeggen %)

Anoniem

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 23:00

Heb je een linkje naar jou vinted? Ik heb wel interesse in miniaturen :)

tengeltje11
Berichten: 7147
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 23:33

Wie kreeg hier nog het bericht van die dac7? Wat doen jullie er mee?
Ik las dat, als je het niet doorgeeft, je na het eind van dit jaar, enkel nog kan kopen en niet meer verkopen…. Dus ik weet niet wat er mee te doen…

pmarena

Berichten: 48200
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 10:35

Ik heb er geen bericht over gehad.

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 10:52

tengeltje11 schreef:
Wie kreeg hier nog het bericht van die dac7? Wat doen jullie er mee?
Ik las dat, als je het niet doorgeeft, je na het eind van dit jaar, enkel nog kan kopen en niet meer verkopen…. Dus ik weet niet wat er mee te doen…


Dan kom je boven een bepaald bedrag uit aan verkopen.

Ik heb het ook gehad en mijn gegevens doorgegeven. :)

_lautje_

Berichten: 9269
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 10:56

Hier ook niks gehoord. Dus dan zal ik wel niet aan hun minimum eisen zitten

KB12
Berichten: 517
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 13:15

Moestuin schreef:
Heb je een linkje naar jou vinted? Ik heb wel interesse in miniaturen :)


Ik heb momenteel nog 1x dior homme en 1x chloe eau de parfum miniatuur.

Maaaarije

Berichten: 1764
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 17:25

Iemand bekend met aankoop van een bundel waar 1 artikel niet van is zoals omschreven?
Ik las dat bij retour de complete bundel retour gestuurd moet.
Maar bij terugbetaling zonder retour? Wordt dan de hele bundel terug betaald of alleen het betreffende artikel?

zonnebloem18

Berichten: 24844
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 18:08

Bij terugbetaling betaal je de hele bundel terug en retour is alles retour. Ik had dit afgelopen week ook. Ik heb via de bankrekening een deel terugbetaald waarop de koper de ontvangst heeft goedgekeurd. Heb er zelfs een 5 sterren recensie aan overgehouden.

Maaaarije

Berichten: 1764
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 19:32

zonnebloem18 schreef:
Bij terugbetaling betaal je de hele bundel terug en retour is alles retour. Ik had dit afgelopen week ook. Ik heb via de bankrekening een deel terugbetaald waarop de koper de ontvangst heeft goedgekeurd. Heb er zelfs een 5 sterren recensie aan overgehouden.


Dankjewel!

Ik had een bundel verkocht. Zat een shirtje bij met vreemde blauwe vlekken die ik thuis nooit gezien had. Had de koper gevraagd wat ze wou ivm bundel en dat verzending voor haar rekening is bij retour en excuus aangeboden.
Aangegeven dat ik haar het shirtje wel terug wou betalen zodat ze de rest kon houden maar kreeg hier helaas naar meerdere berichtjes geen reactie op. Dus nu maar een retour verzending aangevraagd.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 19:42

DAC7 niks over gehad, mocht het zover komen dan stop ik op vinted….. of tot 1900€

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 23:35

Wie betaald de retourkosten?.
Verkoper heeft een bericht gestuurd met dat ik het verkeerde pakket heb. Heb hem nog niet op kunnen halen. Hij was er pas vandaag. Ze heeft gevraagd of ik hem retour kan sturen, en degene die mijn jurk heeft stuurt hem ook terug naar haar.

zonnebloem18

Berichten: 24844
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 23:47

Retourkosten zijn voor de verkoper voor zover ik weet.

tengeltje11
Berichten: 7147
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 23:48

Volgens de regels ben jij dat, alleen heb ik ook 2x een verkeerd pakje gehad en ene keer geld terug gehad en verkeerde item ook mogen houden, andere keer kocht de verkoper het terug voor 1 euro en betaalde ze zo dus zelf de retourkosten…. Hopen dat je een correcte verkoper hebt.