Ervaring met vinted

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iirrssjjee

Berichten: 5957
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 14:41

Esther_ schreef:
Ik heb nu al 2 DPD pakketjes die de grote rondtocht door Nederland doen. Het lijkt wel als je het normale verzendtarief betaald dat ze de volgende dag geleverd wordt en bij de €0,99 actie de langzame route.


Die van mij zijn vandaag aangekomen! Zondag besteld en beiden maandag verzonden.

upendo

Berichten: 22311
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 14:45

Ik heb ook een hele rits aan pakketjes om op te halen als ik terug ben van vakantie! Vervelend.. Hehe!

_lautje_

Berichten: 9286
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 18:35

Hier een aantal pakketjes die echt heel snel binnen waren via DPD. Echt 2 dagen ofzo.

En hierom hou ik dus zo van Vinted.
Een prachtige zijden blouse. Ik denk nooit gedragen of gewassen. Voor €12,-
Ik heb meer van deze blouses en betaal je nieuw over de €600,- voor.

Afbeelding
Afbeelding

HorsePassion
Berichten: 997
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 18:48

Ik heb iets gekocht en de verkoper heeft afgelopen maandag het pakket bij DHL ingeleverd.
Maar de status geeft aan dat het pakket nog niet afgegeven is. Ik heb zelf haar ontvangstbewijs gezien dat ze het ook echt heeft afgegeven maar helaas. Zowel de verkoper en ik kunnen nergens de helpdesk bereiken.
Die optie is er gewoon niet.
Dus ga ik er vanuit dat ik na 5 dagen wel mijn geld terug krijg maar ik vraag me af ofdat de verkoper ook haar geld krijgt want het pakket is wel afgegeven maar dus ook kwijt.
Ik begrijp echt niet hoe dat kan dat het pakket gewoon nergens een update krijgt.

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 19:40

_lautje_ schreef:
Hier een aantal pakketjes die echt heel snel binnen waren via DPD. Echt 2 dagen ofzo.

En hierom hou ik dus zo van Vinted.
Een prachtige zijden blouse. Ik denk nooit gedragen of gewassen. Voor €12,-
Ik heb meer van deze blouses en betaal je nieuw over de €600,- voor.

[ [url=m/biZb9B.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6TmYZU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi zeg!

Ik had 1 pakje van de DPD actie de volgende dag al! Pakjes naar mij toe lijken sneller te gaan dan mijn verkochte pakketjes...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 19:47

Ik zou DHL durven contacteren met het verzendbewijs en vragen of zij het kunnen opsporen?

Mooie blouse lautje! Ben er best jaloers op :D met welke maat komt maat 8 overeen? Is dat een 36 en valt het ook op maat of eerder kleiner?

pmarena

Berichten: 48325
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 20:05

Ik had van de week ook een pakje dat de volgende dag al op het pakketpunt lag! Geen DPD maar DHL of Mondial. Ik wist niet wat me overkwam, zo snel! :')

Mo_86

Berichten: 1255
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 20:11

Dat pakket dat inmiddels bijna een maand geleden is verzonden via Homerr is helaas echt kwijt, volgens tracker staat ie nog bij pakketpunt maar daar is ie niet meer. Heel irritant. Volgens de app krijg ik na morgen een vergoeding als ie niet is bezorgd. Rot Homerr. Een ander pakket dat naar mij onderweg is via dpd is ook kwijt…

HorsePassion
Berichten: 997
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 20:12

Varekaj schreef:
Ik zou DHL durven contacteren met het verzendbewijs en vragen of zij het kunnen opsporen?

Die verwijzen weer naar Vinted |o

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 21:16

Mo_86 schreef:
Dat pakket dat inmiddels bijna een maand geleden is verzonden via Homerr is helaas echt kwijt, volgens tracker staat ie nog bij pakketpunt maar daar is ie niet meer. Heel irritant. Volgens de app krijg ik na morgen een vergoeding als ie niet is bezorgd. Rot Homerr. Een ander pakket dat naar mij onderweg is via dpd is ook kwijt…

En heb je al gecheckt of deze niet al op het bezorgdpunt is geleverd? Gebeurt namelijk ook soms…

iirrssjjee

Berichten: 5957
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 21:35

iirrssjjee schreef:
Esther_ schreef:
Ik heb nu al 2 DPD pakketjes die de grote rondtocht door Nederland doen. Het lijkt wel als je het normale verzendtarief betaald dat ze de volgende dag geleverd wordt en bij de €0,99 actie de langzame route.


Die van mij zijn vandaag aangekomen! Zondag besteld en beiden maandag verzonden.



Ik kom hier even op terug, ze staan nog steeds als onderweg en waren niet op het pakketpunt....

_lautje_

Berichten: 9286
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 21:37

Ja soms gaat scannen dan niet goed. Kan Erdam zomaar gewoon liggen.

Varekaj: volgens Vinted is een 8 een M of maat 38. Ik heb maat 36/38 van boven vanwege zware schouders en boezem. Maar voor een echte 38 vind ik het krap zat.
Ralph Lauren black label (zoals deze blouse) of RL Collection (paars label) valt vaak wel wat smaller.
Voor ik kinderen kreeg was ik rond de 56kg met 1,60m lang en echt wel slank, maar een S/ maat6 van hun blouses zat altijd wel strak bij m’n schouders en boezem.
Ben nu rond de 60kg en kom echt niet meer in een S of een 6.
Het is wel echt heerlijke kleding. En via Vinted echt wel goed te vinden voor soms echt hele lage prijzen. Haal er soms dingen vanaf dat ik denk hoe kan dit. Zoals deze blouse of laatst een vrijwel nieuwe zijden rok voor €6 (m’n moeder heeft dezelfde en prijskaartje stond toen op €800,-). Of laatst een houndstout blazer van zijde en kasjmier voor €20,- (np €1600).

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 22:18

Thx voor de info! Ik ben ongeveer even groot, iets lichter qua gewicht (al tik ik de 53 nog aan volgens mij) en minder boezem, dus een 6 zou in theorie moeten lukken. Voor die prijsjes kan ik het iig eens proberen :)

HorsePassion
Berichten: 997
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 07:31

_lautje_ schreef:
Hier een aantal pakketjes die echt heel snel binnen waren via DPD. Echt 2 dagen ofzo.

En hierom hou ik dus zo van Vinted.
Een prachtige zijden blouse. Ik denk nooit gedragen of gewassen. Voor €12,-
Ik heb meer van deze blouses en betaal je nieuw over de €600,- voor.

[ [url=m/biZb9B.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6TmYZU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is toch niet het originele label van Ralph Lauren.
En normaal € 600, -- is mij ook onbekend

xMyrth

Berichten: 2809
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 08:33

HorsePassion schreef:
_lautje_ schreef:
Hier een aantal pakketjes die echt heel snel binnen waren via DPD. Echt 2 dagen ofzo.

En hierom hou ik dus zo van Vinted.
Een prachtige zijden blouse. Ik denk nooit gedragen of gewassen. Voor €12,-
Ik heb meer van deze blouses en betaal je nieuw over de €600,- voor.

[ [url=m/biZb9B.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6TmYZU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is toch niet het originele label van Ralph Lauren.
En normaal € 600, -- is mij ook onbekend


Dit is inderdaad namaak... ;)
Maargoed je kunt natuurlijk nog steeds blij zijn met je aanwinst! Ziet er toch mooi uit! **\O/**

_lautje_

Berichten: 9286
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 09:04

Sorry?
Dat is idd niet de standaard polo of Ralph Lauren nee. Dus idd een ander label.
Dit is Ralph Lauren Black Label.
Dat is het duurdere segment. Net als Ralph Lauren Collection.
Dit koop je niet bij de Bijenkorf nee.
Black Label wordt nu een jaar of 3 niet meer gemaakt. Maar Collection nog zeker wel.
Is ook een hele andere kwaliteit dan Polo of de gewone Ralph Lauren.

Het is zeker weten origineel. En het label klopt ook. Want het komt overeen met de labels van mijn andere black label items die ik gewoon in de Ralph Lauren flagship stores heb gekocht.
Dit soort zijden items worden niet nagemaakt. Althans dan is het niet van deze kwaliteit zijde.
Ik weet heel goed wat namaak is en waar op te letten vanuit een professioneel oogpunt.

Zelfde blouse alleen dan in huidige collectie. Zit altijd in hun zomercollectie in net andere kleuren. Ik heb hem in namelijk al in donkergrijs en crème.
Afbeelding

Afbeelding

upendo

Berichten: 22311
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 09:22

Ik ben blij met mijn Superdry truien voor een paar euro. :')

foxy80

Berichten: 7938
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 10:40

Als je weet wat je moet hebben kan je dik scoren op vinted. Zeker als merken niet meer bestaan.

Ik heb laatst een paar roze sneakers van Essentiel Antwerp voor 20 euro incl gekocht, zijn als nieuw. Winkelprijs 195 euro

_lautje_

Berichten: 9286
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 11:04

Essentiel is idd zo’n merk wat via Vinted ook heel goed te vinden is en bij grote publiek minder bekend is. Wel heel mooi spul.
Isabel Marant en Caroline Herrera kan je er ook goed op vinden.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 11:18

Essentieel Antwerp is niet echt koopje op Vinted
Vind je geen stuks voor 6-7€
Zelfde met Fabienne en mos mosh

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 12:06

Fabienne Chapot gaat idd snel, laatst iets te lang getwijfeld over een jurkje en toen te laat. Stom. :')

Pantykous

Berichten: 10501
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 12:23

Essentiel gaan alleen de hele oude collecties voor weinig, en de rest is goed aan de prijs. Net als bv Ganni. Zeker nu die eerste in Emily in Paris is geweest heeft t een boost gekregen. Die trui ging tweedehands voor 400-500 euro :')

_lautje_

Berichten: 9286
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 12:41

Oh echt! Moet zeggen dat ik t zelf al heel lang niet meer heb maar begreep van m’n zus dat essentiel best ging.

Had laatst ook een mooi Oscar de la rente blazertje voor net geld. Maar dat was wel gelukje. En heel klein maatje voor m’n nichtje.

Kleine maten blijven sowieso vaak wel over. Nog een goeie stok achter de deur voor nog wat kilo’s er af :+ :))

En koopje kan ook iets van €100,- zijn. Ligt aan staat en verhouding nieuwprijs.
Deze blouse van mij en laatst zijden rok van €6,- zijn wel echt uitzonderlijk.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 20:36

Wil jij niet voor mij gaan speuren lautje en de ads doorsturen :') Ik heb echt geen flauw benul om echt van fake te onderscheiden haha. Maar ik wil echt ontzettend graag mooie, kwalitatieve spullen in mijn kast krijgen zonder me blauw te moeten betalen.

HorsePassion
Berichten: 997
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 22:54

Deze week al het tweede pakketje wat gewoon kwijt is. Eerst eentje via DHL en nu zou er eentje met DPD geleverd zijn maar hij is niet bij het servicepunt.
Echt balen. Ik heb geen vertrouwen meer in Vinted want de trackingstatus is echt ruk :(