Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 08:46

Ik wilde ze nèt kopen en toen bleek het lid geblokkeerd :')

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 09:13

Corelli schreef:
Ik wilde ze nèt kopen en toen bleek het lid geblokkeerd :')


Ik sla zulke advertenties over. Ik heb Air Force shadows via Vinted gekocht en zag dan soms ook meedere advertenties met witte voor een veel te goedkope prijs.. Vertrouw het niet. :D

_Chip

Berichten: 1494
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 10:16

Niet doen!

Ik heb een zoekertje staan voor nike air force in mijn maat en iedere dag komen er weer 10-15 van die fake advertenties op. Als je je zoekopdracht selecteert op 'nieuwste eerst' zie je dat ze dagelijks online komen en ook dagelijks weer verdwijnen omdat ze ws dus geblokkeerd worden. Wat iemand te winnen heeft met een fake advertentie op vinted, geen idee. Maar zeer zeker dus NIET doen! Als de fotos 'too good to be true' zijn icm prijs is het fake. Fotos worden ws gejat van bestaande advertenties waar de gloednieuwe schoenen er bv voor 200 eu opstaan ipv 35-40 eu. Kritisch naar de tekst in de advertentie kijken icm fotos en reviews is mijn advies.


Corelli schreef:
Ik ben voor mijn vriend op zoek naar nike’s en zie daar zoveel advertenties van verkopers zonder reviews en dan alleen die ene advertentie…
Daar word ik toch een beetje achterdochtig van

Zouden jullie dit bijvoorbeeld vertrouwen?
[ [url=m/m5A5ZJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

_Chip

Berichten: 1494
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 10:20

Dit is oa hoe t er uitziet als je selecteert op nieuwste eerst.

Afbeelding

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 10:58

Ja precies waarom zou je nieuwe weg doen voor €30? Dat slaat nergens op..

Alja

Berichten: 25617
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 11:11

Jildau schreef:
Ja precies waarom zou je nieuwe weg doen voor €30? Dat slaat nergens op..

Wat kosten zulke schoenen nieuw dan?

Ik heb namelijk ook nieuwe Nikes weggedaan, wel kindermaat maar voor 10 euro en waren ook gewoon in de winkel gekocht met bon.
Ik denk altijd weg is weg
Maar nu ben ik geen nieuwe verkoper op vinted en heb meer dan 700 reviews

Maar persoonlijk zou ik echt denken dat zo n prijs wel zou kunnen kloppen.

MyWishMax

Berichten: 25360
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 11:23

Alja schreef:
Jildau schreef:
Ja precies waarom zou je nieuwe weg doen voor €30? Dat slaat nergens op..

Wat kosten zulke schoenen nieuw dan?

Ik heb namelijk ook nieuwe Nikes weggedaan, wel kindermaat maar voor 10 euro en waren ook gewoon in de winkel gekocht met bon.
Ik denk altijd weg is weg
Maar nu ben ik geen nieuwe verkoper op vinted en heb meer dan 700 reviews

Maar persoonlijk zou ik echt denken dat zo n prijs wel zou kunnen kloppen.


Hier een vriendin die ook gewoon zulke nieuwe voor 40 euro oid gekocht heeft en ontvangen. := dus ik zou ook denken dat het klopt.

Wildgirl

Berichten: 11673
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 11:30

Met merk schoenen ben ik altijd heel voorzichtig. Al heb ik afgelopen winter wel een paar timberlands voor 30 euro en een paar dr martens voor 35 euro weten te bemachtigen! Ik heb nu een zoek opdracht uit staan naar birkenstock boston, maar dat heeft nog niet echt effect :D

_lautje_

Berichten: 9268
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 12:44

Merken als Nike en puma worden grootscheeps nagemaakt en zo verkocht idd.
Handel in namaak is een handel in omvang net zo groot als drugs en illegale wapens.
En heel lastig te ondervangen als zelfs de Kruitvat gewoon namaakartikelen verkoopt als echt. Bijvoorbeeld sokken van Puma.
Ondanks dat kruitvat er al meerdere malen op is gewezen en aangepakt. Maar de winst is te groot.

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 14:43

Alja schreef:
Jildau schreef:
Ja precies waarom zou je nieuwe weg doen voor €30? Dat slaat nergens op..

Wat kosten zulke schoenen nieuw dan?

Ik heb namelijk ook nieuwe Nikes weggedaan, wel kindermaat maar voor 10 euro en waren ook gewoon in de winkel gekocht met bon.
Ik denk altijd weg is weg
Maar nu ben ik geen nieuwe verkoper op vinted en heb meer dan 700 reviews

Maar persoonlijk zou ik echt denken dat zo n prijs wel zou kunnen kloppen.


Ze zijn €130 nu en zeer populair. Als je ze dan spiksplinternieuw met doos / bon enzovoorts hebt zou ik niet weten waarom je ze voor €30 op Vinted zet. Ik heb ze vorige week voor €80 gekocht via Vinted. Wel met panterprintje. :D

Alja

Berichten: 25617
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 15:25

Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar :)

Justme_Lisaa

Berichten: 2172
Geregistreerd: 27-07-07

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 16:14

Hier echt een Vinted broekie die voor het eerst twee dingen besteld en ontvangen heeft. Maar hoe lang heeft de verkoper de tijd om op de post te doen? Hier nu een aantal dingen gekocht die al een paar dagen niet op verzonden staan. Weliswaar de verzendlabel aangemaakt, maar verder niet. Zou jammer zijn als het niet doorgaat, zijn juist zo leuk :)

Esther_

Berichten: 3999
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 16:59

De verkoper heeft 7 dagen, 5 werkdagen de tijd om te verzenden. Als het label is aangemaakt dan denk ik wel dat ze op tijd gaan verzenden.

tengeltje11
Berichten: 7147
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 17:16

Idd, gewoon geduld :D

Justme_Lisaa

Berichten: 2172
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 17:17

Esther_ schreef:
De verkoper heeft 7 dagen, 5 werkdagen de tijd om te verzenden. Als het label is aangemaakt dan denk ik wel dat ze op tijd gaan verzenden.


Dankjewel! Helaas is er van de ander nog geen label aangemaakt, dan wacht ik verder nog even af of er wat gebeurd :D

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 17:30

Ik had Nike van 200€ te koop staan voor 50€
Waarom zo goedkoop mijn man had ze in de zak gedaan voor de kringloop

En net als Alja denk ik weg is weg

Alja hoe kom jij aan zoveel kleding? Want jij verkoop maten waar je kinderen niet eens in passen

Alja

Berichten: 25617
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 17:51

tita schreef:
Ik had Nike van 200€ te koop staan voor 50€
Waarom zo goedkoop mijn man had ze in de zak gedaan voor de kringloop

En net als Alja denk ik weg is weg

Alja hoe kom jij aan zoveel kleding? Want jij verkoop maten waar je kinderen niet eens in passen

Over welke maten heb jij het dan?
Jasmijn is begonnen in maat 50 en zit nu in 128
Laurens is begonnen in maat 50 en zit nu in maat 86

_Chip

Berichten: 1494
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 21:46

MyWishMax schreef:
Alja schreef:
Wat kosten zulke schoenen nieuw dan?

Ik heb namelijk ook nieuwe Nikes weggedaan, wel kindermaat maar voor 10 euro en waren ook gewoon in de winkel gekocht met bon.
Ik denk altijd weg is weg
Maar nu ben ik geen nieuwe verkoper op vinted en heb meer dan 700 reviews

Maar persoonlijk zou ik echt denken dat zo n prijs wel zou kunnen kloppen.


Hier een vriendin die ook gewoon zulke nieuwe voor 40 euro oid gekocht heeft en ontvangen. := dus ik zou ook denken dat het klopt.


Ik bedoel er ook niet mee dat je natuurlijk geen mooie prijsjes kan scoren op vinted, ik heb zelf ook bijna nieuwe nikes voor 15 euro gekocht. Maar dat was wel een account met reviews, een normalere gebruikersnaam en daadwerkelijk wat info in de omschrijving. :o

Mama3
Berichten: 1809
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 10:42

Ik heb gisteren een account aangemaakt op vinted om de kleding van mijn kinderen te verkopen.

Het gaat om merkkleding wat ik onlangs uit de kasten heb gehaald maar ook om kleding die nog op zolder in een vuilniszak lagen.

Ik ben nu een beetje in twijfel of ik de kleding eerst moet wassen of niet. En ik heb in de advertentie bij kwaliteit goed gezet, maar is dat de juiste optie voor kleding die op zolder heeft gelegen of maakt dat niet uit?

Ik heb een koper uit Frankrijk, maar hoe verzend ik zoiets? Het gaat om een bundel t-shirts in maat 122/128.

Kun je nergens enkel kopers uit Nederland aanvinken? Ik vraag 1 of 2 euro per stuk maar met verzendkosten erbij naar Frankrijk wordt het toch een (te) duur pakket voor de koper?

Ik twijfel nu of ik het wel moet verkopen aan deze koper ..

Mama3
Berichten: 1809
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 10:55

Ik zie dat hij 3 pakketten wil kopen en het weegt bijna 2 kilo. Dan iss het voor hem wel de moeite waard denk ik. 22,50 voor 6 korte broeken, 3 jeansshorts en 7 tshirts.

Ik vind het echt berespannend..

pmarena

Berichten: 48195
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 11:08

Verzendkosten van pakket uit Frankrijk zijn meestal maar iets van 3 euro in ieder geval :)

En de koper bepaalt zelf wel of hij de verzendkosten prima vindt. Vaak kopen ze maar 1 shirtje dus meerdere is sowieso al interessanter :)

Als kleding muf ruikt van de zolder vind ik dat zelf bij ontvangst altijd wel een beetje een afknapper.
Maargoed je wast het en het is okee denk ik dan altijd maar :)

xMyrth

Berichten: 2805
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 11:13

Kleding is niet meteen goed of slecht als het een tijdje op zolder heeft gelegen. Als de kwaliteit gewoon goed is, dan is dat zo :D Dus als de kleur nog prima is, de elastiek niet kort / uitgerekt, geen gaten of verkleuringen etc. dan is het toch prima? ;)

Ik was de kleding die ik verkoop eigenlijk nooit. Het is ooit gewassen en toen in de kast beland. Het is dus schoon! Alleen als het heel erg muf is geworden, dan kan ik ze nog wel even insprayen met kledingverfrisser ofzo. Of bij twijfel gewoon even in een sopje / kort spoelprogrammaatje voor de geur.

Je kunt niet aangeven aan wie je verkoopt, maar ik zou me er niet teveel zorgen over maken. Maak desnoods filmpjes / foto's van hoe jij het inpakt. Ik koop en/of verkoop regelmatig met mensen uit Frankrijk, is nog altijd goed gegaan. Waarom zou dat anders zijn dan iemand in Nederland? Behalve dat de maat misschien iets anders kan zijn, maar dat is altijd het risico van de koper. Hij/zij is waarschijnlijk al heel blij met deze deal voor 22,50€ aan merkkleding :D

tengeltje11
Berichten: 7147
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:46

Idd, als het merkspullen zijn voor 1-2 euro, dan neem je die paar euro’s verzending er gewoon bij. Gewoon in een doos, dichtplakken, verzendlabel er op en weg. Komt helemaal goed!

Mama3
Berichten: 1809
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 13:33

Ik heb het zojuist weggebracht, allemaal opgerold ala Marie Kondo en het pastte precies in een schoenendoos van mijn oudste zoon.

Die was alleen niet zo blij dat ik deze doos had gebruikt. Verzendpapier eroverheen, ductape erover en toen zag ik dat er een deel bij zat wat in de doos moet..
Dat heb ik maar genegeerd.. dubbelgevouwen en ductape erop.

Persoon op de hoogte gebracht dat het is ingeleverd.

Kreeg alleen geen verzendbewijs oid mee. Het kon gewoon op het tafeltje gelegd worden bij de andere pakketten. Toevallig van dezelfde vervoerder ..

Het komt vast goed.

pmarena

Berichten: 48195
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 13:36

Blijven ademen :(:) De kans is heel groot dat het gewoon goed komt :j
Geen 100% maar meestal komt het goed!