Happy Stones

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Happy Stones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 11:37

Mijn stenen zijn er!



Ze liggen te drogen.
Als jullie gaan verven doe je er dan eerst een laklaag over of welke stappen doen jullie?Afbeelding

Anoniem

Re: Happy Stones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 11:43

Hoii, ik meld me even. Ik zag er laatst één liggen in de wijk maar voor ik door had dat het een happy stone was, was ik al doorgelopen. Dacht ook laat maar liggen is misschien meer voor kinderen maar denk dat ik dat mis had :x

Maar het idee is gewoon dat je die stenen ergens neerlegt toch en dat een ander hem toevallig vind? Of werkt dit met een app als geocaching ofzo? :P

anjali
Berichten: 15122
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Happy Stones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 12:01

Ik vind het ook leuk. Nu weet ik dus wat het is. Ik zag er laatst een liggen maar wist niet dat je die mag meenemen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48451
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Happy Stones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 12:06

Annet_Dottie: klopt, je legt de stenen op een willekeurige plek neer, zodat iemand (iedereen) ze kan vinden :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48451
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 18:45

Ik heb vandaag deze mooie Happy Stone gevonden toen ik de honden uitliet <3

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110723
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Happy Stones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 18:59

Die is mooi! <3

Rangeela

Berichten: 754
Geregistreerd: 25-02-08
Woonplaats: Groningen

Re: Happy Stones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 19:54

Wat een leuke beweging! Veel mooie stenen ook! Hoop er ook eens een te vinden :-).

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:54

SdaphneS schreef:
Mijn stenen zijn er!



Ze liggen te drogen.
Als jullie gaan verven doe je er dan eerst een laklaag over of welke stappen doen jullie?[ [url=m/UffvF8.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik heb meestal donkere stenen en dan doe ik vaak eerst een witte laag acryl. Niet bij alle stenen nodig. Als ze klaar zijn laat ik ze lang genoeg drogen en dan 3x een laklaag over de hele steen.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Happy Stones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:15

Wat voor lak doe je er over?

veranadautje
Berichten: 1288
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:26

Ik ben ze ook gaan maken. Ze gaan in Zevenaar zwerven.

Afbeelding

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:33

Oh gut, ik wist niet dat het een naam had.
Ben er nu 2 of 3x een tegen gekomen in de bergen, dacht dat het misschien voor iemand een betekenis had dus liet ze liggen. Nu ik zie dat ze „massa geproduceerd“ worden ben ik een beetje teleurgesteld :')

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 23:21

SdaphneS schreef:
Wat voor lak doe je er over?


Ik heb de vernis van de action. Eerst had ik de flesjes die ik met een kwastje over de steen gesmeerd moest worden. Later de spuitflessen

anca

Berichten: 1786
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 23:54

MaNdiii schreef:
SdaphneS schreef:
Wat voor lak doe je er over?


Ik heb de vernis van de action. Eerst had ik de flesjes die ik met een kwastje over de steen gesmeerd moest worden. Later de spuitflessen


In iedergeval moet het geen schade kunnen toebrengen aan het milieu ! Dat is iets waar je goed om moet denken .

Ik quote mezelf nog maar eens als waarschuwing :+
anca schreef:
zwerven

Je Happy Stones zijn nu klaar om andere mensen blij te maken! Je kunt je stenen achterlaten bij een speeltuin, op een bankje in een park, in bushokjes, bij het schoolplein etc. Als je Happy Stones meeneemt op een wandeling laat ze dan niet zomaar achter in de bossen. Staatsbosbeheer wil namelijk niet dat je materialen achterlaat in de natuur die daar niet horen. De verf en vernis op een steen kan schade aanbrengen aan bijvoorbeeld mossen en grassen, en aan de dieren in de natuur. Als je naar het bos gaat leg je geschilderde stenen dan bijvoorbeeld op een paaltje bij de parkeerplaats of op het terras bij een restaurant. Als boswachters stenen tegenkomen in de natuur dan kan het zijn dat ze weggehaald worden.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 00:02

Sizzle schreef:
Oh gut, ik wist niet dat het een naam had.
Ben er nu 2 of 3x een tegen gekomen in de bergen, dacht dat het misschien voor iemand een betekenis had dus liet ze liggen. Nu ik zie dat ze „massa geproduceerd“ worden ben ik een beetje teleurgesteld :')

Nou, de massaproductie haalt inderdaad het bijzondere er wel vanaf. Is altijd zo met leuke dingen, dan gaan mensen er te fanatiek mee bezig wat het eigenlijk verpest. Eentje vinden was in het begin bijzonder, nu struikel je erover. Maar als ik zie hoeveel mensen alleen in dit topic al tientallen van die dingen maken...

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Happy Stones

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 00:19

Jammer dat de action nog even dicht is. Ik ga eens kijken hoe ik ze kan lakken, zonder schade aan het milieu ofcourse.

De massa productie valt echt mee. Hier in mijn omgeving zijn ze nauwelijks te vinden. En als je het niet leuk vind dan hoef je hier niet te kijken natuurlijk. :D

veranadautje
Berichten: 1288
Geregistreerd: 12-02-10

Re: Happy Stones

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 01:42

Die van mij worden in Zevenaar verstopt. Ik heb er zelf pas 1 zien liggen.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:24

SdaphneS schreef:
En als je het niet leuk vind dan hoef je hier niet te kijken natuurlijk. :D


Ik begreep juist net dat het wél de bedoeling is dat mensen ze zien op straat, bos, duinen, bergen, ... toch?

Maar als iemand stenen wil verven dan heb ik daar verder niets op tegen. Ben gewoon gedesilusioneerd dat het dus blijkbaar mode objecten zijn ipv een toevallige enkeling, maar dat zegt vooral wat over mijn naiviteit denk ik :+

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48451
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 22:54

Mn eerste steentje gemaakt :D als ik acrylstiften heb maak ik wel sierlijkere :D

Afbeelding

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Happy Stones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 00:10

Ik zelf leg ze vaak wat meer neer op plekken waar mensen ze wel makkelijker zien. Dus niet echt in de bossen,duinen enzv. Wel in het dorp en in het park maar dan meer op de bankjes.

DemiSisa

Berichten: 1030
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:29

Wat grappig dit, nog nooit van gehoord en kan me niet herinneren ooit zulke stenen gezien te hebben. Ik ga er eens op letten. :D

xJolien

Berichten: 4552
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Re: Happy Stones

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:27

Ooooh leuk, m'n moeder is hier fanatiek mee en legt ze random neer of bij mensen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Ze is nu bezig met een "stenenproject" voor het WKZ geloof ik. Maar heeft bijv. ook op eigen initiatief bij de bejaardenwoningen in de buurt op ieder muurtje een ander steentje gelegd. Vind het lief en creatief. Reacties zijn ook écht heel erg positief en leuk tot nu toe. En joh, vind je het niets, dan loop je toch lekker door? :+

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48451
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Happy Stones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 23:29

Hebben jullie ook al verf en stiften besteld bij Action?
Ik kan mijn bestelling morgen ophalen :D

Lief van je moeder Jolien!

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Happy Stones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 07:35

Ja ook besteld maar ik moest alleen de lak nog hebben. _O-

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 21:05

Wat kun je bij de action halen dan?
Ik heb inmiddels muurverf wat ik op de stenen doen en er zijn stiften onderweg. :D

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Happy Stones

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 21:31

Wij leggen ieder jaar een steen neer op de plek waar mijn vader is uitgestrooid en ik gebruik gewoon haarlak. Veel makkelijker in het gebruik en niet schadelijker dan lak van de Action.