Test met proef evenementen in Corona tijd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21733
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 08:43

Nog een paar maanden volhouden en dan zijn heel veel mensen gevaccineerd. Dan zou het opeens snel kunnen gaan met dingen die je weer mag.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12744
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 09:58


Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:07

Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 08-03-21 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:16

secricible schreef:
https://www.nu.nl/muziek/6120340/aanwez ... redirect=1

En het volgende evenement dat bewijst dat grootschalige activiteiten pas weer kunnen nadat mondkapjes en afstand zijn afgeschaft. “Na een tijd gingen de mondkapjes af”, afstand werd niet meer gehonoreerd in de vakken waar dat moest. Maar “dat is niet erg, want het is een experiment”.

Volgens mij hebben alle experimenten tot nu toe laten zien dat het natuuelijk gedrag van mensen te sterk is om op een verantwoorde manier te feesten met maatregelen.

Het idee is dat dadelijk op hele korte termijn evenementen door kunnen gaan zonder afstand en mondkapjes vanwege een negatieve pcr/snel test die je kan laten zien. Ze willen weten hoeveel mensen elkaar zien om te zien als d’r toch 1 positieve tussen gekomen is, of die dan alle 1500 besmet of niet.

Na de ziggo evenementen moet je je laten testen, als er niks uitkomt na 4 evenementen, ben ik van mening dat het kan met zo’n negatieve test, en dat er niet gewacht hoeft te worden tot die maatregelen helemaal afgeschaft zijn.

En je hebt imo echt een plaat voor je kop (sorry) als je denkt dat je mensen op een dance festival kan laten staan op 1 plek en mondkapje op kan laten houden. Ook de mensen van dat experiment en de overheid.

Bij mijn proef evenement is er volgens mij geen verschil in bubbel en mogen alle 1500 gewoon door elkaar en naar dezelfde wc en bar.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:24

sureido schreef:
secricible schreef:
https://www.nu.nl/muziek/6120340/aanwez ... redirect=1

En het volgende evenement dat bewijst dat grootschalige activiteiten pas weer kunnen nadat mondkapjes en afstand zijn afgeschaft. “Na een tijd gingen de mondkapjes af”, afstand werd niet meer gehonoreerd in de vakken waar dat moest. Maar “dat is niet erg, want het is een experiment”.

Volgens mij hebben alle experimenten tot nu toe laten zien dat het natuuelijk gedrag van mensen te sterk is om op een verantwoorde manier te feesten met maatregelen.

Het idee is dat dadelijk op hele korte termijn evenementen door kunnen gaan zonder afstand en mondkapjes vanwege een negatieve pcr/snel test die je kan laten zien. Ze willen weten hoeveel mensen elkaar zien om te zien als d’r toch 1 positieve tussen gekomen is, of die dan alle 1500 besmet of niet.

Na de ziggo evenementen moet je je laten testen, als er niks uitkomt na 4 evenementen, ben ik van mening dat het kan met zo’n negatieve test, en dat er niet gewacht hoeft te worden tot die maatregelen helemaal afgeschaft zijn.

En je hebt imo echt een plaat voor je kop (sorry) als je denkt dat je mensen op een dance festival kan laten staan op 1 plek en mondkapje op kan laten houden. Ook de mensen van dat experiment en de overheid.

Bij mijn proef evenement is er volgens mij geen verschil in bubbel en mogen alle 1500 gewoon door elkaar en naar dezelfde wc en bar.


Dit ben ik volledig met je eens hoor, zeker het op 1 plek staan. Je zou denken dat de term “dance” toch al iets verraad :+
Maar net als met testen vind ik nog steeds dat als je toestemt met dat soort voorwaarde je je er dus ook aan moet houden.
Als ik mee doe aan een experiment voor nieuwe tafels en er staat in de voorwaarde dat ik 1x oer dag op mijn kop moet staan ga ik niet eerst meedoen en dan vervolgens zeggen dat ik het nutteloos vind en het niet doen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:29

Maar de organisatie had dan ook gewoon in moeten grijpen, als je mensen 1 keer waarschuwt om terug te staan en die mondkap op te zetten, en als mensen dan niet luisteren er gewoon 1 uithaalt en buiten zet, is dat zo klaar :+

Want dan kan ik ook wel een voorbeeld geven, als de avondklok er zou zijn maar de politie controleert 0, dan gaan ook steeds meer mensen na 9 over straat..

Ik hoop dat iedereen zich gewoon laat testen.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:33

Daar ben ik het uiteraard mee eens, maar dat lijkt me niet de bedoeling bij een gedragsexperiment toch?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:38

Nou, als daarna zich iedereen keurig aan de regels houdt, weet je ook dat het ‘gedrag’ veranderd bij zulke ingrepen. Ook handig voor de toekomstige evenementen denk ik.

Maar ik zelf zou nooit naar een festival gaan met afstand en mondkapje, en ik denk heel veel mensen niet. Dus het doel is denk ik toch om te gaan naar evenementen zonder afstand en mondkapje.

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 10:56

Ik denk dat dit wel een mooi experiment is en ook juist dat mensen zich niet aan de opgelegde regels houden in dit soort situaties. Een mooie weerspiegeling van zoals het zou zijn als je dit nu zo zou organiseren denk ik.
Heel benieuwd hoe ze het bedacht hebben bij de festivals volgend weekend! Jij alvast veel plezier Sureido :D .

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:58

Ik hoorde laatst dat men ook een vakantie wil gaan organiseren op deze manier.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:14

Bedankt! Ik zal wel een klein verslagje uitbrengen hier :)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 15:36

Mijn testen staan gepland, voor zowel voor als na het evenement. Ben benieuwd!

Texas02

Berichten: 4641
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:50

Ze gaan mij echt niet iedere keer een stok in de neus douwen voordat ik ergens naartoe ga..

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:02

Texas02 schreef:
Ze gaan mij echt niet iedere keer een stok in de neus douwen voordat ik ergens naartoe ga..


Dan ga je toch nergens heen? Niemand verplicht je :)

Sureido, toppertje! Het is je gegund, ik hoop op heerlijk weer en een topdag voor jou!

Liselot

Berichten: 32197
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:04

Texas02 schreef:
Ze gaan mij echt niet iedere keer een stok in de neus douwen voordat ik ergens naartoe ga..


Je kunt je ook gewoon laten prikken :)

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:07

Texas02 schreef:
Ze gaan mij echt niet iedere keer een stok in de neus douwen voordat ik ergens naartoe ga..

Dat doen zij niet voor je, dat moet je zelf doen :+

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:08

Wat ik wel raar vind is dat het mogelijk is om na zo'n evenement onder de test na afloop uit te komen. Maar liefst 20% liet zich niet testen. Dat zou nog wel aangescherpt mogen worden door gewoon een fikse borg te laten betalen die pas na het voldoen aan alle bij zo'n proefevenement horende testmomenten zou worden teruggestort.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:46

secricible schreef:
Texas02 schreef:
Ze gaan mij echt niet iedere keer een stok in de neus douwen voordat ik ergens naartoe ga..


Dan ga je toch nergens heen? Niemand verplicht je :)

Sureido, toppertje! Het is je gegund, ik hoop op heerlijk weer en een topdag voor jou!

Het heerlijke weer is denk ik niet gegund, maar ik trek wel een poncho aan! Dankjewel :D

Inderdaad kan je dan gewoon thuisblijven Texas02, het is de veiligste manier om toch mensen wat te kunnen geven aan plezier zonder dat er risico op een grote Corona brandhaard is.

Texas02

Berichten: 4641
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:03

Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 08-03-21 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:07

Zie moderatorbericht begin van deze pagina. Je bent welkom in het viruswaanzin topic met dit soort uitspraken :)
Laatst bijgewerkt door secricible op 08-03-21 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:07

Mjetterd schreef:
Dit topic gaat over proefevenementen in coronatijd.
De discussie over zin/onzin van maatregelen kan gevoerd worden in de algemene topics:

[CV] Algemeen Coronatopic #5
[CV] Viruswaanzin


@Texas02 Deze discussie hoort niet in dit topic thuis.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:08

sureido schreef:
Texas02 schreef:
Moderatoropmerking:
De discussie over zin/onzin van maatregelen kan gevoerd worden in de algemene topics:

[CV] Algemeen Coronatopic #5
[CV] Viruswaanzin


Even de hele discussie te buiten of de test wel of niet echt werkt en of het illegale medische experimenten zijn, hoe zie jij nu voor je dan dat iedereen wel veilig plezier kan hebben zonder er een heftige golf komt?
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 08-03-21 23:54, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Bericht terug geplaatst bij nader inzien

Texas02

Berichten: 4641
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:23

Moderatoropmerking:
Moderatoracties worden niet besproken in een topic, wanneer je het niet eens bent kun je desbetreffende moderator een PB sturen.
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 08-03-21 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:31

Ik snap ook niet goed waarom mijn reactie verwijderd is, maar, ik hoef geen vaccin mee te nemen naar het proef evenement (vraag me ook af hoe ik daar aan kan komen :') ), als je gevaccineerd bent moet je alsnog een test laten doen en ik hoef voor zover duidelijk ook geen mondkapje :)

Texas02

Berichten: 4641
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:38

Goed, als jullie alleen maar jaknikkers willen, zeg dat er in het vervolg dan even bij in de openingspost.. De groeten maar weer..