Algemeen coronatopic #6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:30

eilleen333 schreef:
Prima als ze alleen mensen uit de humane zorg willen, maar ik krijg wekelijk mailtjes dat ze prikkers zoeken... Dus ik snap dan niet dat ze dierenartsen niet gewoon laten prikken.



Zeg, geen kritiek op NL ja.
Niet op Israel en niet op NL; ongeschreven wetten hier.
;)

Hier geen tekort aan prikkers. Sorry

Sterkte met de uitslag.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:33

Huertecilla schreef:
eilleen333 schreef:
Prima als ze alleen mensen uit de humane zorg willen, maar ik krijg wekelijk mailtjes dat ze prikkers zoeken... Dus ik snap dan niet dat ze dierenartsen niet gewoon laten prikken.



Zeg, geen kritiek op NL ja.
Niet op Israel en niet op NL; ongeschreven wetten hier.
;)

Hier geen tekort aan prikkers. Sorry

Sterkte met de uitslag.


Het leek mij voor de verandering wel leuk om eens patienten te hebben die je kan zeggen stil te zitten en die dat dan ook echt doen. Zonder dat ze proberen je ogen uit de krabben, je te bijten of je te pletten tussen de muur :')
Gelukkig is 99% van mijn reguliere patienten heel braaf en meewerkend. En ze zeuren nooit, dat is ook top :D

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:36

Is het misschien zo dat humane artsen menen dat dierenartsen niet kunnen prikken? Vanwege... ik weet t niet, een soort 'ach, dierenartsen..' gevoel?

En dat GGD's de zaken niet voor elkaar hebben is ondertussen best duidelijk geworden.. Een heel apparaat vlekkeloos aansturen is gewoon lastig .. dat komt neer misschien op het leiden van een grote multinational... ? En mensen die een multinational hebben en kunnen leiden gaan echt niet voor de GGD werken denk ..

Aan de andere kant, in den beginne was er HEEL veel kritiek dat Hugo het leger in moest zetten en dat hij arrogant was dat hij (ja hij en hij alleen :') ) dat niet deed.. En nu doet t leger mee, en wordt dat lang niet zo 'enthousiast' belicht als toen hij het niet deed.... Fascinerend :+

Marcella

Berichten: 36734
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:40


Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:49

Cer schreef:
Is het misschien zo dat humane artsen menen dat dierenartsen niet kunnen prikken? Vanwege... ik weet t niet, een soort 'ach, dierenartsen..' gevoel?

En dat GGD's de zaken niet voor elkaar hebben is ondertussen best duidelijk geworden.. Een heel apparaat vlekkeloos aansturen is gewoon lastig .. dat komt neer misschien op het leiden van een grote multinational... ? En mensen die een multinational hebben en kunnen leiden gaan echt niet voor de GGD werken denk ..

Aan de andere kant, in den beginne was er HEEL veel kritiek dat Hugo het leger in moest zetten en dat hij arrogant was dat hij (ja hij en hij alleen :') ) dat niet deed.. En nu doet t leger mee, en wordt dat lang niet zo 'enthousiast' belicht als toen hij het niet deed.... Fascinerend :+



Dit gaat om 17 miljoen mensen. Je bent daarbij afhankelijk van de geleverde vaccins, de logistiek, de administratie, de privacy-wet, de eventuele risico's/gevolgen en van personeel.
En het is een hele nieuwe situatie en er is ook weerstand tegen het beleid.

Maar dat stelt niet heel veel voor, volgens sommigen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:52

bigone schreef:
Er word nu per jaartal opgeroepen maar wanneer ze op volle sterkte kunnen prikken verwacht ik dat het per vijf of tien jaar gaat, dan gaat het snel.


Dat roepen ze al heel lang. Ik moet het nog zien. Niet perse negatief bedoeld hoor, want het gaat zo snel als het gaat. Maar ze hebben het maar steeds over opschalen. En de enige geluiden die ik nog hoor zijn over prikstraten met overcapaciteit, mensen die zeggen we zouden er zoveel per dag kunnen doen, maar we zitten meest van de tijd wortel te schieten. Wat gaat er dan mis waardoor de capaciteit niet ten volle benut wordt? Loopt het afsprakensysteem nog steeds niet goed? Missen ze mensen om snel prikken te kunnen zetten? Ik zag pas nog dat ze rond de 6000 mensen zochten bij de GGD voor het vaccinatieprogramma. Die heb je ook niet van de ene op de andere dag klaar staan.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:55

ik dacht dat het vooral gaat dat er niet genoeg vaccin is om alles al op volle sterkte te kunnen doen,

maar het wordt wel steeds meer, nu 141.000 per dag

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:57

O ja die heb je ook nog, levering van de vaccins. Dat lijkt nu wel beter te gaan, maar je kan maar zoveel prikken als je hebt liggen natuurlijk.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:12

En het wisselt per locatie. De ene zit voor 2 weken vol, de ander nog niet. Of mensen die op vrije dag of weekend willen, niet tijdens werk enzovoorts waardoor je pas later plek hebt. Die gaten moet je wel kunnen opvullen. Of mensen die naar locatie 1 willen vanwege afstand.

Ik vraag me af of het online systeem daar niet handiger mee om zou kunnen gaan. Aan de telefoon kan makkelijker een snelle plek gevonden worden denk ik

Femke_Tweety

Berichten: 11988
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:17

eilleen333 schreef:
Diverse collega dierenartsen hebben zich gemeld om te helpen (naast hun werkweek van 40-50 uur). Ondanks dat er op verschillende sites staan dat dierenartsen zich kunnen aanmelden om te prikken willen ze ons niet. Als reden geven ze aan dat we te weinig ervaring hebben met IM (intra-musculair, in de spier) prikken..... Ik doe de hele dag niet anders, maar goed.
Prima als ze alleen mensen uit de humane zorg willen, maar ik krijg wekelijk mailtjes dat ze prikkers zoeken... Dus ik snap dan niet dat ze dierenartsen niet gewoon laten prikken.




Ik zou echt 0,00 problemen hebben met een prikkende dierenarts.
Sterker nog, laat die de kinderen maar doen...

Dierenartsen zijn veel meer gewend aan kleine oppervlakten, snel werken en tegenstribbelende patiënten...


Eerlijk hoor, liever een dierenarts dan een 1e jaars verpleegkundestudent... :') Ook voor mezelf.

Maar iedere prik is mij prima momenteel.
Al zou ik hem er zelf in moeten jassen :')



Maar misschien hebben ze gewoon genoeg prikkers momenteel.
De beperkende factor is volgens mij nog steeds de beschikbaarheid van vaccin.
En dat verschuift dus langzaamaan naar te weinig mensen die afspraak maken

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33799
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:22

Ik prik mezelf nog als het moet. Geef gewoon die spuit en ik Google het wel. _O-

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:23

eilleen333 schreef:
Het leek mij voor de verandering wel leuk om eens patienten te hebben die je kan zeggen stil te zitten en die dat dan ook echt doen. Zonder dat ze proberen je ogen uit de krabben, je te bijten of je te pletten tussen de muur :')
Gelukkig is 99% van mijn reguliere patienten heel braaf en meewerkend. En ze zeuren nooit, dat is ook top :D


:') :') :')

Begrijp het echt niet dat ze geen dierenartsen willen terwijl ze zo veel mensen nodig hebben bij de ggd. Zou inderdaad denken dat jullie ervaring genoeg hebben met IM prikken.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:24

De dierenartsen die ik heb zien prikken of bloed af heb zien nemen doen dat net zo goed. Beter zelfs als ik ze vergelijk met sommige beginnende prikkers bij mensen haha

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:38

Maar als je dan terug moet naar de dieren, dat lijkt me zo lastig. "Gaat u daar maar even zitten". "Welke poot heeft uw voorkeur"? :+ :D

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:54

Electra63 schreef:
Dit gaat om 17 miljoen mensen. Je bent daarbij afhankelijk van de geleverde vaccins, de logistiek, de administratie, de privacy-wet, de eventuele risico's/gevolgen en van personeel.
En het is een hele nieuwe situatie en er is ook weerstand tegen het beleid.

Maar dat stelt niet heel veel voor, volgens sommigen.

Ik zeg niet dat het niet veel voorstelt... ik denk wel dat sommige dingen (zoals bij ALLE GGD's hetzelfde doen, je bent 1 organisatie toch??) wel zouden moeten lukken :+

De weerstand tegen het beleid heeft niks te maken met hoe het werk sec uitgevoerd wordt. "We schrijven dit, dan doen we dat, dan prikken we zus en dan noteren we het zo".. En daarnaast heb je een riedel uitzonderingsgevallen .. Het is ook niet zo dat dit door een 1mans-start-up gerealiseerd moest worden toch? Ik mag aannemen dat er in grote lijnen wel mensen zitten die weten wat ze doen, het is nl grotendeels hun werk...dacht ik?

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:56

Ik dacht dat ggd's sowieso niet echt 1 organisatie waren, maar allemaal aparte. Dus dat er altijd al verschil was tussen de verschillende regio's? Of heb ik dat zo verkeerd onthouden :=

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:00

Volgens mij is het net hoe het aangesproken wordt.. ik heb ook geen flauw idee :+
Misschien is het net als de McDonalds.. in grote lijnen hetzelfde maar per land toch verschillend?

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:02

Ja, zou kunnen :') Nu heb ik honger. :+

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:36

nynke55 schreef:
Maar als je dan terug moet naar de dieren, dat lijkt me zo lastig. "Gaat u daar maar even zitten". "Welke poot heeft uw voorkeur"? :+ :D

Haha! “Bent u links of rechts potig?”
Moet zeggen dat het voor mij niet zo nodig hoeft, mensen prikken. Want er is een reden dat ik dierenarts ben, en geen humaan arts :') . Maar als het zou helpen zou ik het doen. Desnoods helpen met vaccins opzuigen. Als het allemaal maar wat vlotter gaat en het leven zsm zo normaal mogelijk kan worden.

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:37

eilleen333 schreef:
Het leek mij voor de verandering wel leuk om eens patienten te hebben die je kan zeggen stil te zitten en die dat dan ook echt doen. Zonder dat ze proberen je ogen uit de krabben, je te bijten of je te pletten tussen de muur :')
Gelukkig is 99% van mijn reguliere patienten heel braaf en meewerkend. En ze zeuren nooit, dat is ook top :D


whahaha , je maakte me echt hard aan het lachen. Kom mij maar prikken hoor. Zal ik braaf stilzitten en naar wens blaffen of miauwen :D ( ik mag as zaterdag risicogroep )

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:45

Ik ben wel net zo lastig met prikken als mijn hond? O:) en net zo lastig met vreemde mensen?

DuoPenotti

Berichten: 29539
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:46

muilkorfje om, komt het goed. :)

Marcella

Berichten: 36734
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:18

Mijn ader gaat er iedere keer vandoor. Beginners krijgen dan ook 9 van de 10 keer niet te pakken. _O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:21

Ader is minder lastig als patiënt die er vandoor gaat. Ons paard moest vrijdag klem gezet in de stal om geprikt te kunnen worden. Ik heb diep diep respect voor dierenartsen. Heel knap hoe ze dat zo snel en zo handig deed.

Scheelt trouwens dat je een vaccin niet in de ader moet prikken.

Ik ben ooit naar de OK gereden voor een infuusnaald. Arts kreeg hem er niet in na diverse keren prikken. Anesthesioloog lukte het in 1 keer.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:24

Nu zie ik dus echt een menselijke patiënt er vandoor gaan :+ maar dat is idd altijd knap hoe dierenartsen dat doen. En aan de andere kant mag je een dier wel met een paar mensen vastgrijpen en klem zetten. Dat is bij mensen wat lastiger...