Algemeen coronatopic #6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 08:32

Ik bedoelde dan niet zozeer het overlijden van die mensen in het rusthuis aan covid ( wat uiteraard ook erg triest is natuurlijk), maar eerder de hele reutemeteut van maatregelen waar de andere bewoners dan toch weer mee te maken krijgen.
Op de kamer blijven, activiteiten die wegvallen, minder of geen bezoek meer voor bepaalde tijd,...
Het is niet dat dit op een weekje allemaal weer achter de rug is als er covid opduikt.

Bij de griep kan ik mij niet voorstellen dat mensen in quarantaine moeten blijven op hun kamer tot het gevaar geweken is zeg maar. Dat maakt toch een wezenlijk verschil lijkt me.

BigOne
Berichten: 38317
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 08:56

Klopt Pandora, maar hopen dat dit tehuis een uitzondering was en het niet bij veel tehuizen weer zo fout gaat.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 09:08

Dat hoop ik ook echt. Ik heb altijd zo'n medelijden met die oudjes :\

Het Dancefestival Tomorrowland gaat definitief niet door. De 2 burgemeesters zien het niet zitten op hun grondgebied tijdens covidtijden.
De hogere politiek daarentegen heeft alles geprobeerd om hen om te praten en het toch te laten plaatsvinden.
Mag ik dit een beetje schandalig vinden :x

Citaat:
© Belga
Er komt deze zomer geen editie van Tomorrowland, het wereldberoemde dancefestival in De Schorre in Boom. De organisatoren gooien zelf de handdoek in de ring nadat de burgemeesters van Boom en Rumst vorige week weigerden de nodige vergunning af te leveren: zij zien het niet zitten om in deze coronatijden een groot evenement te laten plaatsvinden op hun grondgebied.

Hoge politieke kringen probeerden deze week nog om de burgemeesters op andere gedachten te brengen: Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Bart Somers (Open Vld), Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA) en minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) spraken met de burgemeesters.

Dat de ministers er zich mee moeiden, moet niet vreemd lijken. De organisatoren (en hun leveranciers) lijden een groot financieel verlies, maar ook de Vlaamse regering is 1,8 miljoen euro kwijt: die voorschotregeling moet niet worden terugbetaald als het festival moet worden geannuleerd wegens corona.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 09:34

DuoPenotti schreef:
Dan krijgen mensen die niet gevaccineerd zijn anti stoffen tegen corona.


:)* :)* :)*

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 09:36

Pandora2 schreef:
Mag ik dit een beetje schandalig vinden :x


Wat?
Het weigeren door de burgemeesters of de druk van boven?

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 10:09

Ik kreeg zojuist via FB Messenger een bericht van iemand die ik niet ken, die overduidelijk tegen vaccineren is, omdat ik een cafe heb geliked wat weer opengaat mbv testen voor toegang.

ik was echt flabbergasted... dat mensen spreken over Gentherapie en dictatuur vind ik al erg genoeg, maar dat ze het nodig vinden om mensen dan ook nog persoonlijk te gaan benaderen, vind ik echt van de gekke ..... Rot lekker op met je verhaal zeg... 8)7

Eleeke

Berichten: 2042
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 10:20

Ohh Cer wat hopeloos. serieus omdat je een café dat opengaat liked.
Dan heb je wel een triest leven als je onbekenden die dat liken berichten gaat sturen }>

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 10:26

ja, zit ik dan vervolgens al mn FB instellingen weer aan te passen omdat die zelfbenoemde vrijheidstrijders de boel een beetje gaan lopen lastigvallen.... echt absurd..

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 12:28

Huertecilla schreef:
Pandora2 schreef:
Mag ik dit een beetje schandalig vinden :x


Wat?
Het weigeren door de burgemeesters of de druk van boven?


De druk van boven natuurlijk.
Die burgemeesters hebben gewoon ballen aan hun lijf ook dat ze toch hun poot stijf gehouden hebben! }> :D

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 12:35

Pandora2 schreef:
De druk van boven natuurlijk.



Hoezo ´natuurlijk´?
Het is in de link goed uitgelegd dat er ook andere belangen zijn.
Zeker nu het risico een heel andere orde van grootte is dan zelfs een paar maanden terug.
Kijk naar het EK voetbal om één voorbeeld te geven.

Dit wil niet zeggen dat ik de betreffende burgemeesters niet begrijp of geen gelijk geef. Er zijn simpelweg verschillende kanten. Ook dat Covid een makkelijk excuus is om iets niet toe te staan.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 13:14

Cer schreef:
Ik kreeg zojuist via FB Messenger een bericht van iemand die ik niet ken, die overduidelijk tegen vaccineren is, omdat ik een cafe heb geliked wat weer opengaat mbv testen voor toegang.

ik was echt flabbergasted... dat mensen spreken over Gentherapie en dictatuur vind ik al erg genoeg, maar dat ze het nodig vinden om mensen dan ook nog persoonlijk te gaan benaderen, vind ik echt van de gekke ..... Rot lekker op met je verhaal zeg... 8)7


Wat een idioot !!

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 13:24


BigOne
Berichten: 38317
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 13:28

Echwel schreef:
Samen zingen in katholieke kerk mag nog niet - https://nos.nl/l/2386396#UPDATE-container-54039747

Nog steeds voor het zingen de kerk uit

En dat werkte heel vroeger ook vaak niet maar dit is wel een verstandig besluit. Je kunt het als organisatie beter even een paar weken aankijken hoe het bij de rest gaat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:41

Nou de corona check app kan het nog niet aan als je 1 prik hebt gehad ivm doorgemaakte besmetting. Begint alweer goed. Ook mensen die hem voorlopig nog niet nodig hebben wordt gevraagd de app nog niet op je telefoon te zetten. Ik wil het gewoon graag vast op orde hebben. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor het wel werkt zoals beloofd.

BigOne
Berichten: 38317
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:44

Zit het testresultaat van je besmetting in je DigiD ?
Laatst bijgewerkt door BigOne op 24-06-21 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:44

Die app had ik al en ook de nodige update gegeven. Update ging vlotjes. Alleen verder kom je niet ivm overbelasting vermoed ik. Ik krijg de melding na aanklikken al meteen inloggen niet gelukt probeer het later nog eens. Maar ja ik kom niet eens zover dat ik iets kan invullen.

BigOne
Berichten: 38317
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:45

En de oproep om even te wachten werkt blijkbaar ook niet.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:47

Ik had de app er al opstaan. En de update ging automatisch meteen bij het openen van de oude versie . Heb daarna een keer gekeken of er info stond over het hoe en wat en hoe het zou werken. Dus niks spannends verder.

Bloodymary
Berichten: 4541
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:48

Pandora2 schreef:
De druk van boven natuurlijk.
Die burgemeesters hebben gewoon ballen aan hun lijf ook dat ze toch hun poot stijf gehouden hebben! }> :D

Ik vind het juist schandalig dat ze corona aanhalen voor iets waar ze al jaren vanaf willen...

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:50

bigone schreef:
En de oproep om even te wachten werkt blijkbaar ook niet.

Maar dit ook echt :')

"het gaat overbelast worden, dus wacht even als het niet direct nodig is" .. Maar ik wil NÚ ...!!! gewoon.. Omdat... !!
:')

Anoniem

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:52

Echt he, geen enkele app kan zoveel belasting aan, wacht gewoon rustig af tot je het echt nodig hebt :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:53

Bericht dat het overbelast zou worden kwam gisteren pas. En mensen willen uit. Dus ik snap het wel. Wordt nog wat bij meerdere grote evenementen. Dat schijnt de app ook niet aan te kunnen.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:54

Bloodymary schreef:
Pandora2 schreef:
De druk van boven natuurlijk.
Die burgemeesters hebben gewoon ballen aan hun lijf ook dat ze toch hun poot stijf gehouden hebben! }> :D

Ik vind het juist schandalig dat ze corona aanhalen voor iets waar ze al jaren vanaf willen...

Of Corona is de druppel die de emmer deed overlopen...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 14:56

Wat ik begrijp en wat wij voor de dierentuin bij de testopenstelling hebben gedaan is de qr code thuis ophalen en klaarzetten. Dan heb je geen internet of wat ook nodig bij het tonen ervan. Dan is het app aanklikken en de qr code staat al klaar. Dat zal best wat overbelasting voorkomen denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 15:02

SusanH schreef:
Bericht dat het overbelast zou worden kwam gisteren pas. En mensen willen uit. Dus ik snap het wel. Wordt nog wat bij meerdere grote evenementen. Dat schijnt de app ook niet aan te kunnen.


Nee hoor, die moet je thuis al klaar zetten, staat ook wel duidelijk uitgelegd.. Als iedereen dat idd pas bij de poort van het evenement gaat doen wil het idd niet.