Algemeen coronatopic #6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eleeke

Berichten: 2050
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:14

Popstra. Dat klinkt echt naar en pijnlijk. Beterschap. Hopelijk snel weer fit genoeg voor die wedstrijd.

Jildau

Berichten: 9424
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:17

Maar risico groepen mochten toch voor de rest? Ik ben geen risico groep en 29 en ik heb de eerste er al in zitten. Dus het lijkt me dat je als risico groep sowieso 1 hebt en de tweede bijna?

purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:20

Jildau schreef:
Maar risico groepen mochten toch voor de rest? Ik ben geen risico groep en 29 en ik heb de eerste er al in zitten. Dus het lijkt me dat je als risico groep sowieso 1 hebt en de tweede bijna?

Als de risicogroepen pas vanaf half mei een brief hebben gekregen. Ik ben zelf ook risicogroep. Kreeg 18 mei de eerste en afgelopen woensdag de tweede. Tel daar 2 weken bij op en ik ben pas vanaf begin/half juli beschermd.
Mijn vader die onder behandeling van de longarts in het ziekenhuis is kreeg later zijn brief dan mijn moeder die jonger is dan mijn vader.
Laatst bijgewerkt door purny op 26-06-21 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25446
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:22

Het is niet bij iedereen uit risicogroep goed gegaan met doorgeven waardoor ze pas op leeftijd aan de beurt zijn. Of jongeren die risicogroep zijn, die mogen pas net afspraak maken.

En ook als je de 2e nog niet gehad heb of pas net ben je niet volledig beschermd.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:25

Brainless schreef:
Huertecilla schreef:
De risico groepen zijn volledig gevaccineeerd.

Ehhh nope. Mijn man heeft er nog maar 1 gehad, die krijgt maandag zijn 2de en dan duurt het nog 2 weken voordat het op volle sterkte werkt. Mijn dochter is <18 en die mogen nu pas een enting halen.


Uitzonderingen bevestigen de regel.

De crux blijft hetzelfde. De reden voor de beperkingen op de hele samenleving is weg.

Wil je zelf minder risico dan :)*

Ik ga zelf ook voorlopig nog niet naar drukke toestanden. Vind het wel +:)+ als het geneuzel mbt certificaten voor sociaal leven overboord gaat.

Nogmaals; de zwaarwegende reden voor het opleggen van beperkingen aan de hele samenleving is weg.
Het is voorbij dat de situatie van de risico-groepen op de hele samenleving afgewenteld kan worden; die beperken nu zélf het eigen risico maar.

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:28

Klinkt leuk, maar dochterlief moest al wel weer verplicht naar school (hoera) tussen allemaal ongevaccineerde pubers die zich niet aan de regels houden.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:28

Mijn risicogroep vriend was ook pas erg laat aan de beurt, niet iedereen werd tegelijkertijd opgeroepen. Hij krijgt dinsdag zijn tweede. En dan nog twee weken wachten inderdaad.

En HC we zijn gewoon zo dicht bij een einde, alles mag weer, het enige dat je hoeft te doen is tijdelijk even een staafje in je neus. Ik snap niet dat mensen zo egoïstisch kunnen zijn om dat niet te doen.

En nee, drukke plekken kun je niet altijd vermijden. Bovendien heeft 1 zo'n besmette groep weer behoorlijk veel invloed op de veiligheid van de rest van de samenleving. Iets met exponentieel.

BigOne
Berichten: 38409
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:32

Tja, het vervelende van een covid besmetting is dat je het risico niet weet. 100 jarige fietst er met een snotneus door en 20 jarige ligt een half jaar uit de roulatie. Statistisch heb je gelijk HC, de druk op ziekenhuizen is inderdaad compleet weg maar zo simpel is het soms niet.
En er is een hele grote groep, de meesten tussen 60/65 die statistisch risico lopen en pas afgelopen en komende weken hun tweede krijgen, zijn er een paar miljoen.
Vooral met de Delta variant kan één prik een risico zijn.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 26-06-21 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:32

Bij pfizer ben je trouwens vanaf 7 dagen na je tweede prik al beschermd.

purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:36

Vayo schreef:
Bij pfizer ben je trouwens vanaf 7 dagen na je tweede prik al beschermd.

Goed om te weten ik dacht 2 weken

MyWishMax

Berichten: 25446
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:42

Oh ja, bigone, ik was az vergeten. Hier alleen maar mensen met Pfizer. Ook goede kennis die geen az genomen had, op advies van artsen en pas afgelopen week 1e Pfizer heefr gehad. Wel risicogroep qua leeftijd en aandoeningen. Az zat natuurlijk xo lang tussen dat die nu pas voor de 2e zijn

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:54

Ik las net een resultaat van een kleine enquete (geen goede dus de statistiek is niet de moeite waard) over het wel niet blijven dragen van een masker.
Los van de standaard voor en tegens is er blijkbaar ook een groep die maskers wil blijven dragen voor het veilige gevoel van anonimiteit. Dat kan nog grappig worden nu juist net wetten tegen gelaatsvermomming doorgevoerd zijn voor de pandemie.

DuoPenotti

Berichten: 29956
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:55

Dat word dan op een gegeven moment wel handig, al met een mondkapje in de buurt van de juwelier extra in de gaten houden :P

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 10:57

Ben dan stiekum benieuwd hoeveel van zulke mensen dan wel tegen de boerka is/was en er nu achterkomt dat het eigenlijk wel relaxed is als niemand je herkent :+

BigOne
Berichten: 38409
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 11:06

Vanochtend boodschappen gedaan , zonder masker en echt lekker. Maar ook nog wel mensen met mondkapje. Houd wel afstand en ontsmet handen wel maar zonder kapje is toch wel heel prettig.

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 11:14

Huertecilla schreef:
De risico groepen zijn volledig gevaccineeerd.


Ook hier in Spanje is een grote groep 60-plussers nog in afwachting van de tweede prik en dus vatbaar voor de Delta-variant. Mijn man bijvoorbeeld. AstraZeneca gekregen 15 april, tweede 8 juli, plus twee weken dus.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 11:40

MyWishMax schreef:
Nee, die zijn nog niet allemaal volledig gevaccineerd. En je moet wel kunnen ontwijken. Dus niet naar een club gaan is niet zo moeilijk, maar andere dingen kan je niet altijd vermijden.

En het is gewoon bizar dat er dus gevraagd wordt om vaccinatie bewijs of negatieve test en dat vervolgens niet nodig blijkt te zijn want degene zonder 1 van die 2 dingen mogen ook naar binnen

Dit vind ik dus ook.

Ik was net wel heel blij dat ik een nieuwe bril kon passen zonder mondkapje.
Oogtest mocht vorige week ook gelukkig zonder mondkapje. Mijn zicht is met mondkapje namelijk behoorlijk slechter

Anoniem

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 11:44

Mijn vader krijgt zijn 2e az ook pas over 1.5 week, al mijn collega's hebben nu hun 1e Pfizer gehad net als veel vrienden.. Dus nee hc, niet iedereen is volledig gevaccineerd.

Versoepelingen als afschaffen mondkapjes helemaal prima, maar ongetest en ongevaccineerd weer de kroeg in.. Neh.. :n

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 11:52

Relaxed schreef:
Mijn vader krijgt zijn 2e az ook pas over 1.5 week, al mijn collega's hebben nu hun 1e Pfizer gehad net als veel vrienden.. Dus nee hc, niet iedereen is volledig gevaccineerd.

Versoepelingen als afschaffen mondkapjes helemaal prima, maar ongetest en ongevaccineerd weer de kroeg in.. Neh.. :n

Daar zit inderdaad gewoon een heel erg groot verschil in

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 11:53

MoniqueT schreef:
Huertecilla schreef:
De risico groepen zijn volledig gevaccineeerd.


Ook hier in Spanje is een grote groep 60-plussers nog in afwachting van de tweede prik en dus vatbaar voor de Delta-variant. Mijn man bijvoorbeeld. AstraZeneca gekregen 15 april, tweede 8 juli, plus twee weken dus.



De tweede wordt/is naar voren gehaald. Gisterenavond om 22.30 nog telefoontje over voor een kennis die geen spaans spreekt (na 10 jaar hier :roll: ). Illustreert ook gelijk hoe hard er aan de vaccinaties gewerkt wordt _/-\o_

Verder blijft de crux hetzelfde:
De zwaarwegende reden om de hele samenleving vrijheidsbeperking op te leggen is weggevallen.
:)*
Wie nu nog al dan niet verhoogd risico loopt/ denkt te lopen kan dat voor zichzélf beperken :)*
De rest is :x

Hier nu eíndelijk de maskerplicht buiten opgeheven *\%/*
Idem die zóttigheid op het strand.

Ga vanavond en morgenavond lekker uit +:)+
Nog éven wachten met clubbezoek tot de eerste gekkigheid eraf is. Aan de andere kant; er wordt strák de hand gehouden aan het max forum dus zo lang dat geldt is het relatief rustig. Hmmm... Ok, vólgend weekeinde dan.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 11:58

bigone schreef:
Statistisch heb je gelijk HC, de druk op ziekenhuizen is inderdaad compleet weg maar zo simpel is het soms niet.


Voor de zwaarwegende reden om de héle samenleving aan banden te leggen wel.

Nu is het tijd voor een andere strategie: Degenen die nu nog al dan niet verhoogd risico lopen of denken te lopen moeten dat zélf beperken. Dat kan nu echt niet meer van de hele samenleving verwacht worden. Zo simpel is het wel.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 11:59

Beetje aso, en dan ga je ervan uit dat iedereen zichzelf veilig kan houden. Sommige mensen moeten gewoon werken.

IMANDRA

Berichten: 9821
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:06

lenaa_tje schreef:
MyWishMax schreef:
Nee, die zijn nog niet allemaal volledig gevaccineerd. En je moet wel kunnen ontwijken. Dus niet naar een club gaan is niet zo moeilijk, maar andere dingen kan je niet altijd vermijden.

En het is gewoon bizar dat er dus gevraagd wordt om vaccinatie bewijs of negatieve test en dat vervolgens niet nodig blijkt te zijn want degene zonder 1 van die 2 dingen mogen ook naar binnen

Dit vind ik dus ook.

Ik was net wel heel blij dat ik een nieuwe bril kon passen zonder mondkapje.
Oogtest mocht vorige week ook gelukkig zonder mondkapje. Mijn zicht is met mondkapje namelijk behoorlijk slechter


Die moet je even uitleggen haha. Hoe is je zicht slechter door een mondkapje?

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:10

Ik heb moeite met diepte zien.
Met het mondkapje op lukt dit nog slechter.
Waarschijnlijk heb ik mezelf zonder mondkapje hier trucjes voor geleerd. Met mondkapje beperkt dit.
Ik heb bijv. Ook meer moeite met traplopen en heb met mondkapje ook dat ik treden oversla.
Best gevaarlijk x)

Opticien gaf aan dat hij dit ook wel meer hoorde. Hij dacht dat het ook wel echt de combi met bril was die dit veroorzaakte.

Wat ik op de radio hoorde liggen er in België meer Corona patiënten in het ziekenhuis dan in Nederland. Is dit een beleids iets? Gezien de besmettingen daar nog wel lager zijn volgens mij?

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:27

Sheran schreef:
Beetje aso, en dan ga je ervan uit dat iedereen zichzelf veilig kan houden. Sommige mensen moeten gewoon werken.


Mijn ene lief werkt in de eerste lijn in de gezondheidszorg :)*

Alles bij anderen neerleggen is .... euhmmmm... _O-

Beste Sheran; het ís nu geen zwaarwegend algemeen drama meer. Zo simpel ís het. In míjn ogen is het meer dan een beetje aso om de individuele dramas nóg langer iedereen op te leggen.