Algemeen coronatopic #6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:31

We hebben een andere kijk op het leven :)

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:39

Citaat:
De tweede wordt/is naar voren gehaald. Gisterenavond om 22.30 nog telefoontje over voor een kennis die geen spaans spreekt (na 10 jaar hier :roll: ). Illustreert ook gelijk hoe hard er aan de vaccinaties gewerkt wordt _/-\o_


Daar heb ik in Murcia nog niks van gelezen en ik volg het op de voet.


Ik herken het probleem met diepte zien en traplopen met mondkapje!

BigOne
Berichten: 38411
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:44

Die tweede AZ werd hier naar voren gehaald ? Voor de kleine groep die de eerste nog moest krijgen in twee provincies. Daar zit dan acht weken tussen dus ook pas half augustus de tweede. En HC, er is nog geen enkel onderzoek naar Janssen en de delta variant, jij juichte wel , hoppa spuit erin en nu nog even Corona krijgen en ik ben helemaal beschermd. Ik hoop het voor je aangezien jij ook in de risico groep valt.

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:51

Hier in Spanje is er wel sprake van die naar voren te halen in de deelstaat (Madrid) waar de Deltavariant gevonden is. Bij ons, voor zover ik weet, nog niet.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:52

bigone schreef:
Die tweede AZ werd hier naar voren gehaald ? Voor de kleine groep die de eerste nog moest krijgen in twee provincies. Daar zit dan acht weken tussen dus ook pas half augustus de tweede. En HC, er is nog geen enkel onderzoek naar Janssen en de delta variant, jij juichte wel , hoppa spuit erin en nu nog even Corona krijgen en ik ben helemaal beschermd. Ik hoop het voor je aangezien jij ook in de risico groep valt.


Meid, zoals geschreven beperk mijn eigen risicos nog even voor mijn sociale kring. Dat staat los van mijn mening dat er voor de samenleving als geheel geen reden meer is voor beperkingen. De zwaarwegende reden was de druk op de gezondheidszorg weet je nog?
Daar zijn we nu vanaf dus??? Tatááá; geen raketwetenschap :)*

Dat ik zoals jij schrijft risico-groep ben geeft aan dat ik recht van spreken heb ;)

Beetje sociaal zijn dames. Het is geen zwaarwegend probleem voor iedereen meer; draag gewoon je eigen kruis.

@Monique; hier in Andalucía dus ook.

BigOne
Berichten: 38411
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 12:54

Meid ? Klinkt inieder geval beter dan Tante Pis, je hebt bijgeleerd :D

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 13:04

@HC: Andalusië, Madrid en Galicië, lees ik net. Hebben we niks aan. Nou ja, nog 12 dagen …

Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 13:25

In het VK zijn toch volledig gevaccineerde mensen overleden aan de deltavarriant. Bericht staat op Nu.nl maar de informatie is summier. Wel heftig!

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 13:28

Er zijn overal volledig gevaccineerde mensen aan of met covid overleden, om het even welke variant.
Echter gaat het hier eigenlijk altijd aan mensen zonder goede gezondheid of zeer op leeftijd.
Ook kun je gewoon pech hebben.
Rokers schijnen minder goed te reageren op het vaccin.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 13:51

Sizzle schreef:
Er zijn overal volledig gevaccineerde mensen aan of met covid overleden, om het even welke variant.
Echter gaat het hier eigenlijk altijd aan mensen zonder goede gezondheid of zeer op leeftijd.
Ook kun je gewoon pech hebben.
Rokers schijnen minder goed te reageren op het vaccin.


99% bescherming tegen serieuze gevolgen is 1 op de 100 wel serieuze gevolgen. Een paar % daarvan gaat de IC op en daarvan weer een paar dood.
Idem griep, influenza, noem het op; ook operaties, ook aan cosmetische chirurgie, ook aan nepborsten, toch weer volop borstvergrotingen...

We zijn van het cruciale Covid19 probleem af; durf te leven *\o/*
Durf je niet. Ok, jouw leven, laat een ander wél :)*

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 14:01

ik vind nogal een verschil zitten tussen cosmetische chirurgie waarvoor je kan kiezen het te nemen ondanks de risico's of besmet worden met een virus.
Kijk als er uit sommige nepborsten gif zou komen die iemand binnen 2 meter ziek kan maken zou ik opzich ook niet tegen het testen van nepborsten zijn om te bewijzen dat je anderen er niet ziek mee kan maken.

:')
kom op cosmetische chirurgie met risicos voor jezelf is echt iets anders dan praktijkten waardoor ook ANDEREN risicos lopen

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 14:13

Pabie schreef:
ik vind nogal een verschil zitten tussen cosmetische chirurgie waarvoor je kan kiezen het te nemen ondanks de risico's of besmet worden met een virus.
Kijk als er uit sommige nepborsten gif zou komen die iemand binnen 2 meter ziek kan maken zou ik opzich ook niet tegen het testen van nepborsten zijn om te bewijzen dat je anderen er niet ziek mee kan maken.

:')
kom op cosmetische chirurgie met risicos voor jezelf is echt iets anders dan praktijkten waardoor ook ANDEREN risicos lopen


De kern was dat het leven zelf risco lopen inhoudt.

Je hebt de keuze om het Covid19 risico niet of minder te lopen :)*

Er is geen zwaarwegende reden meer om de héle samenleving te kluisteren _/-\o_

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 14:23

Huertecilla schreef:
Pabie schreef:
ik vind nogal een verschil zitten tussen cosmetische chirurgie waarvoor je kan kiezen het te nemen ondanks de risico's of besmet worden met een virus.
Kijk als er uit sommige nepborsten gif zou komen die iemand binnen 2 meter ziek kan maken zou ik opzich ook niet tegen het testen van nepborsten zijn om te bewijzen dat je anderen er niet ziek mee kan maken.

:')
kom op cosmetische chirurgie met risicos voor jezelf is echt iets anders dan praktijkten waardoor ook ANDEREN risicos lopen


De kern was dat het leven zelf risco lopen inhoudt.

Je hebt de keuze om het Covid19 risico niet of minder te lopen :)*

Er is geen zwaarwegende reden meer om de héle samenleving te kluisteren _/-\o_

Maar wel een reden om je te testen voordat je lekker gaat lopen hossen.

Ik ben ook jong nog niet geënt en heb geen moeite met mensen die uitgaan (binnen 1.5m van elkaar) en ga dat wellicht binnenkort ook weer doen. Alleen moet er dan wel de verantwoordelijkheid genomen worden die daar bij hoort en dat is testen.

En keuze tot minder kans op covid is echt wel al iets anders dan het niet kiezen voor plastische chirurgie. Ik vind niet dat jongeren die weer uit willen gaan het recht hebben om niet voor te testen met als gevolg dat mensen die risico lopen in gevangenschap moeten thuis


Ik vind voor mezelf de risico's van nep borsten of opspuiten van lippen niet acceptabel dus ik ga dat niet doen. Dus mwah zeggen dat we die risico's accepteren vind ik een totaal debiele conclusie. Sommigen doen dat maar velen ook niet

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 16:29

Wilde net schrijven dat ik het top vond om weer toeschouwers te zien bij de TdF, staat er een fan met een bord aandacht van de tv te vragen... half op de weg en ze veegt een rijder van de fiets; op twee dozijn of zo na het héle peleton over elkaar tegen het asfalt -O-

Anoniem

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 17:07

Boeiend...

BigOne
Berichten: 38411
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 18:23

HC , dat was idd nogal heftig. Ook de wielrenners en publiek ( domme dame met dat bord helemaal) moeten weer wennen.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15469
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 18:25


BigOne
Berichten: 38411
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 18:29

Onze nog niet gevaccineerde schoonzoon is ook in Boedapest, gister pcr test en dinsdag komen ze terug en gaan ze weer testen. Met z’n vieren. Het is maar net hoe je er zelf mee omgaat en Finland had restricties op kunnen leggen door een negatieve test te eisen bij terugkomst van de georganiseerde reizen, vooral wanneer je uit een hotspot qua besmettingen komt.

Pandora2
Berichten: 19863
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 18:47

lenaa_tje schreef:
Wat ik op de radio hoorde liggen er in België meer Corona patiënten in het ziekenhuis dan in Nederland. Is dit een beleids iets? Gezien de besmettingen daar nog wel lager zijn volgens mij?


Dat zou zomaar goed kunnen. 380 gister waarvan 157 op de IC.

Maar wij hebben in verhouding ook ongeveer evenveel covid-doden als Brazilië. :x
Dus of die cijfers van ons een correcte weergave van de realiteit zijn, vraag ik mij met de dag meer en meer af :')

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 09:56

Vanmorgen hondje van Bubbly uitgelaten. Is monumentale binnenstad dus fles water en poepzakjes mee. Aardig wat kerkgangers overal en al een paar toeristen. Niemand, níemand zonder masker. Ok, ik dan, en die eenzame fietser, maar verder iedereen met masker buiten op straat.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 10:00

Pandora2 schreef:
lenaa_tje schreef:
Wat ik op de radio hoorde liggen er in België meer Corona patiënten in het ziekenhuis dan in Nederland. Is dit een beleids iets? Gezien de besmettingen daar nog wel lager zijn volgens mij?


Dat zou zomaar goed kunnen. 380 gister waarvan 157 op de IC.

Maar wij hebben in verhouding ook ongeveer evenveel covid-doden als Brazilië. :x
Dus of die cijfers van ons een correcte weergave van de realiteit zijn, vraag ik mij met de dag meer en meer af :')

Bijzonder zeg! Nu heb ik wel wat vriendinnen in België en zij zijn eigenlijk de enige van wie ik de zwaar getroffen verhalen ken.
Nu heeft dat ook te maken met omgeving. Kende ik veel mensen uit bijv. Rotterdam had ik dat zelfde misschien ook wel gehad met een plaats in Nederland

BigOne
Berichten: 38411
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 10:43

HC , dat viel mij bij de voetbalsupporters ook al op, vooral de Spanjaarden hadden hun masker op.

Berdien

Berichten: 64558
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 10:50

Ik was gisteravond in de stad en druk, druk! :oo Het uitgangsgebied puilde uit, al voor de nacht echt begonnen was. Wij zaten voor een drankje buiten op het terras. Moet er echt niet aan denken om me in een drukke kroeg te storten, zeker niet als je leest dat het controleren aan de deur niet altijd even goed gebeurt.

Ik ben op zich blij met de versoepelingen maar is het echt verstandig om mensen nu alweer als haringen in een ton in een kroeg bij elkaar te laten staan? Zeker als je bedenkt dat dat voornamelijk jonge mensen zijn die met wat mazzel nét 1 prik hebben gehad..

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 10:58

bigone schreef:
HC , dat viel mij bij de voetbalsupporters ook al op, vooral de Spanjaarden hadden hun masker op.


Oh, even terzijde, ASO (de tour organisatie) neemt legale stappen tegen die muts van gisteren. Ze is echter voor alsnog in de wind.

Verder de TT en NL-team vandaag. Leve Covid19 ;) Heel fijn dat de samenleving ook weer wat kan ontspannen.

Wat Covid19 betreft heb ik eens gezocht op véél meer niezen. Ik ben alleen allergisch voor wespensteken, niets pollenallergie oid doch sinds de vaccinatie nies ik 20 keer per dag. Echt absúrd. Zomaar, nergens voor. Daarvoor alleen bij tegen de zon inkijken oid.
Zou ik toch zomaar al positief (geweest) kunnen zijn. Ben benieuwd. Met droge hoest die ik ook heb, nu excuus voor test *D

@Berdien; hier en elders, de spanjaarden met relatief veel gezond verstand bljkbaar; niet in één keer alles los. Ook al denk ik dat het biten in de open lucht wel meevalt, schouder aan schouder in een stadion oid is het wel een geruststellend idee dat niet iedereen zonder masker staat/gaat.

Berdien

Berichten: 64558
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 11:00

Buiten vind ik ook niet zo spannend, maar in een volle warme kroeg met minimale ventilatie? Brrrrrr. Mij niet gezien hoor. Vind die openstelling ook écht nog te vroeg.