Algemeen coronatopic #6

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiggs

Berichten: 7537
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 19:54

Shadow0 schreef:
Popstra schreef:
Moet het kabinet nou overal de schuld van krijgen?


Nou ja, het besturen van het land is wel een klein beetje hun functie zeg maar.


_/-\o_

Tiggs

Berichten: 7537
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 19:57

Bovendien hebben zij heel sterk het gevoel overgebracht dat ‘alles weer kan’. En het dan nu de jongeren kwalijk gaan nemen en doen alsof iedereen gefraudeerd heeft met TvT.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:02

Tiggs schreef:
Bovendien hebben zij heel sterk het gevoel overgebracht dat ‘alles weer kan’. En het dan nu de jongeren kwalijk gaan nemen en doen alsof iedereen gefraudeerd heeft met TvT.

Misschien komt het omdat ik het debat niet heb gevolgd hoor maar ik heb zelf helemaal niet het idee dat zij dit zo hebben willen overbrengen.

Daar vind ik eerder de media schuldig aan.

Maakt het voor mij niet anders dat ik de excuses meer dan terecht vond. Iets anders (dan aftreden.. en ook dat gaat niet..) konden ze ook niet

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:05

Tiggs schreef:
Bovendien hebben zij heel sterk het gevoel overgebracht dat ‘alles weer kan’.

In deze hele coronatijd valt het op dat mensen (in verschillende landen) wel veel kritiek hebben op de overheid, maar anderzijds hun gedrag heel erg aanpassen op wat de overheid beslist. Als het 'mag' dan doen we het ook.
Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 14-07-21 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:08

Hun persconferentie was wel: alles kan weer. Ik weet nog dat ik dacht: huh maar wat? Alles mag en kan weer? Corona is bijna klaar!

Die boodschap was fout. Maar nu zijn ze daar wel op teruggekomen.

Ach, er zijn al zoveel fouten gemaakt. Ik ben allang blij dat het niet zo’n paniek is dat we alles dicht kiepen!

Getup

Berichten: 8346
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:17

Tuurlijk was dat n idiote actie. Maar een beetje zelf nadenken moet ook kunnen, toch ?

purny

Berichten: 27574
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:18

lenaa_tje schreef:
Tiggs schreef:
Bovendien hebben zij heel sterk het gevoel overgebracht dat ‘alles weer kan’. En het dan nu de jongeren kwalijk gaan nemen en doen alsof iedereen gefraudeerd heeft met TvT.

Misschien komt het omdat ik het debat niet heb gevolgd hoor maar ik heb zelf helemaal niet het idee dat zij dit zo hebben willen overbrengen.

Daar vind ik eerder de media schuldig aan.

Maakt het voor mij niet anders dat ik de excuses meer dan terecht vond. Iets anders (dan aftreden.. en ook dat gaat niet..) konden ze ook niet

En daarom verkloot rutte het dus iedere keer. Hij kan niet nog een keer aftreden.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:19

Nah daar hebben we ons zelf aan te danken. Nederland heeft de vvd toch echt weer als grootste partij gekozen.

BigOne
Berichten: 38511
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:21

Op het moment dat er word gedeeld wat er allemaal niet kan is er gemor en weet iedereen het beter en op het moment dat er veel kan is het yes, we kunnen weer.
Een studente gaf aan dat ze de excuses terecht vond maar dat ze ook zelf beter na had moeten denken voor ze zich volop in het feest gedruis stortte.Dan zat ze nu niet met Corona thuis.

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:23

bigone schreef:
Op het moment dat er word gedeeld wat er allemaal niet kan is er gemor en weet iedereen het beter en op het moment dat er veel kan is het yes, we kunnen weer.
Een studente gaf aan dat ze de excuses terecht vond maar dat ze ook zelf beter na had moeten denken voor ze zich volop in het feest gedruis stortte.Dan zat ze nu niet met Corona thuis.

En dit is ook zo natuurlijk :)

Maar als eind verantwoordelijken vind ik het terecht dat zij hier ook flink reflecteren.

Ik denk juist omdat alles verboden was, is het zo uit de hand gelopen. Er moest weer even gekeerd worden omgaan met eigen verantwoordelijkheid

purny

Berichten: 27574
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:25

lenaa_tje schreef:
Nah daar hebben we ons zelf aan te danken. Nederland heeft de vvd toch echt weer als grootste partij gekozen.

De verkiezingen zijn op een heel verkeerd moment gehouden

lenaa_tje

Berichten: 10349
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:30

purny schreef:
lenaa_tje schreef:
Nah daar hebben we ons zelf aan te danken. Nederland heeft de vvd toch echt weer als grootste partij gekozen.

De verkiezingen zijn op een heel verkeerd moment gehouden

Tja.. daar kon je ook niet echt om heen

purny

Berichten: 27574
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:36

Ze hadden het best uit kunnen stellen. Corona was immers een lopende zaak

Kendra

Berichten: 8760
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 20:42

Nou ja, wat er nu zit is nog steeds het oude kabinet, dus om te zeggen dat de verkiezingen veel invloed hebben op deze chaos klopt ook niet helemaal.

Shadow0

Berichten: 43537
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 21:04

bigone schreef:
Op het moment dat er word gedeeld wat er allemaal niet kan is er gemor en weet iedereen het beter en op het moment dat er veel kan is het yes, we kunnen weer.


Wat men zou kunnen doen is kijken naar wie er de afgelopen anderhalf jaar bewezen zinnige dingen heeft gezegd, en die dan meer aandacht geven. 'Iedereen' weet het beter, maar sommige mensen hebben het vaker juist dan anderen.

BigOne
Berichten: 38511
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 21:07

Shadow0 schreef:
bigone schreef:
Op het moment dat er word gedeeld wat er allemaal niet kan is er gemor en weet iedereen het beter en op het moment dat er veel kan is het yes, we kunnen weer.


Wat men zou kunnen doen is kijken naar wie er de afgelopen anderhalf jaar bewezen zinnige dingen heeft gezegd, en die dan meer aandacht geven. 'Iedereen' weet het beter, maar sommige mensen hebben het vaker juist dan anderen.

Klopt maar ook diegene die nu op de achterste poten staan omdat ze afgingen op dansen met Janssen hadden het kunnen weten. En daarmee leg ik niet de schuld bij de één of de ander, beide hebben zich dom gedragen.

Shadow0

Berichten: 43537
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 21:22

bigone schreef:
Klopt maar ook diegene die nu op de achterste poten staan omdat ze afgingen op dansen met Janssen hadden het kunnen weten. En daarmee leg ik niet de schuld bij de één of de ander, beide hebben zich dom gedragen.


Niet helemaal mee eens, omdat ik niet vind dat mensen erg eerlijk zijn voorgelicht over de risico's. Maar bovendien... het is zo'n fundamentele afwijzing van eigenlijk alles waar je nog een overheid voor zou willen. Het is geen gelijkwaardige situatie. Het is niet terecht dat we vinden dat iedere 19-jarige de complexiteit van virusontwikkelingen zou moeten kunnen dooorzien terwijl een heel ministerie wegkomt met 'oh oepsie foutje.'
Dat is toch waarom een 19-jarige niet als basisbeurs een ministerssalaris krijgt, toch? Dat zijn toch niet dezelfde situaties? Je kunt toch niet doen alsof dat evenveel waard is?

Tiggs

Berichten: 7537
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 21:23

Zeker hadden mensen beter na kunnen en moeten denken. Maar dan nog vind ik het gewoon zó dom hoe positief ze destijds die persconferentie ingingen.

Waarom niet net iets rustiger aan versoepelen? Waarom adviezen van het OMT in de wind slaan?

Nu kunnen/moeten we weer thuiswerken, daar zijn ook ondernemers en werknemers de dupe van.

Verder, het gebeurt niet heel vaak, ben ik het eens met wat Shadow schrijft.

Verkiezingen uitstellen was en ben ik tegen, dat vind ik heel ‘eng’, vanuit democratisch perspectief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 21:28

Verkiezingen uitstellen slaat nergens op, voor de vvd waren ze op het slechtste moment zo kort na de toeslagenaffaire en toch wonnen ze weer :+

En ja, zij hebben heel erg een hallelujah sfeer gecreëerd, met 'dansen met jansen' 'summer of live' en dat soort kreten. Ik hen steeds wel redelijk achter hun keuzes gestaan al kon ik het soms niet helemaal volgen. Maar dat een paar weken terug echt alles weer los mocht vond ik niet logisch.

996981
Berichten: 9903
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 21:39

“Paniek over de deltavariant van het coronavirus is onterecht”

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/07/13/pa ... t-a4050922

Een artikel door Hoogleraar virologie Louis Kroes

“ Er is te snel paniek. Het lijkt er soms op dat men het virus tot de laatste snik wil uitroeien. Het virus zal blijven, ook in nieuwe varianten, zegt viroloog Louis Kroes. „We moeten er als maatschappij mee leren leven.”

“ „Het doel, waar iedereen achter stond, wás oude en kwetsbare mensen beschermen voor het coronavirus en voorkomen dat de ziekenhuizen volliepen met coronapatiënten waardoor er voor niemand meer plek zou zijn. Die twee doelen zijn bijna bereikt door de beperkende maatregelen en de vaccinaties. De ziekenhuizen draaien weer vrijwel normaal, er worden amper nog mensen met corona opgenomen in het ziekenhuis [maandag was het aantal weer gedaald] en er is misschien één coronadode per dag. Dat is een volstrekt irrelevant aantal op een hele bevolking.”

BigOne
Berichten: 38511
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 21:56

Bovenstaand artikel helemaal mee eens op één ding na, nog lang niet alle kwetsbaren en ouderen hebben hun tweede prik. Paniek niet nodig, snel doorprikken en nog even opletten wel.

mag
Berichten: 1603
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 21:59

Moeten doelen niet af en toe bijgesteld worden als er meer kennis/ervaring is?
We weten nu dat ook jongere mensen long covid krijgen en daar lang ziek van kunnen zijn.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 22:02

Volgens mij heeft Rutte vanaf het begin gezegd dat hij het samen wil doen en niet perse iets op wil leggen / dwingen..:
Maar als ik het zo lees is dat precies wat een aantal mensen wel willen, dat ze als kleuters aan hun handje worden meegenomen en alle schuld kunnen afschuiven omdat Rutte, waar ze normaal gesproken niet naar luisteren omdat hij / de vvd van alles verkeerd doet, iets heeft gezegd waar ineens iedereen naar geluisterd heeft .. _O-

Overigens, begreep ik nu dat er op buitenfestivals ook veel besmettingen zijn geweest ?

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 22:03

Oh, we zouden dan het ouderen uurtje kunnen vervangen voor een jongeren uurtje :j gezien zij nu de kwetsbaren zijn… toch?

purny

Berichten: 27574
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 22:07

mag schreef:
Moeten doelen niet af en toe bijgesteld worden als er meer kennis/ervaring is?
We weten nu dat ook jongere mensen long covid krijgen en daar lang ziek van kunnen zijn.

Over anderhalf jaar denk ik. Zo lang heeft het ook geduurd voordat ze de basisregel frisse lucht mee gaan nemen