Algemeen coronatopic #6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
996981
Berichten: 9775
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 22:34

mag schreef:
Moeten doelen niet af en toe bijgesteld worden als er meer kennis/ervaring is?
We weten nu dat ook jongere mensen long covid krijgen en daar lang ziek van kunnen zijn.

Heb je het artikel gelezen?

“En langdurige Covid – waarbij je een paar maanden last hebt van vermoeidheid, hartkloppingen, pijn in de longen – waar ook jongeren last van kunnen krijgen?
„Daar weten we nog te weinig van. Het is een medische complicatie maar we kunnen, ook internationaal, geen ingrijpende maatregelen opleggen aan de hele bevolking omdat sommige mensen misschien langdurige Covid krijgen, waarvan we de precieze ernst niet kennen. Dat zou prematuur zijn.”

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 23:04

Cer schreef:
Volgens mij heeft Rutte vanaf het begin gezegd dat hij het samen wil doen en niet perse iets op wil leggen / dwingen..:
Maar als ik het zo lees is dat precies wat een aantal mensen wel willen, dat ze als kleuters aan hun handje worden meegenomen en alle schuld kunnen afschuiven omdat Rutte, waar ze normaal gesproken niet naar luisteren omdat hij / de vvd van alles verkeerd doet, iets heeft gezegd waar ineens iedereen naar geluisterd heeft .. _O-

Overigens, begreep ik nu dat er op buitenfestivals ook veel besmettingen zijn geweest ?

Daar hadden ze eerder mee moeten komen. Door regels op te leggen doe je dat niet.

Dat zal ook meespelen in het feit dat vorig jaar zomer mensen nog veel meer voorzichtig waren, meer eigen verantwoordelijkheid. Tel daarbij op de mensen die het zat zijn..

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 07:40

996981 schreef:
mag schreef:
Moeten doelen niet af en toe bijgesteld worden als er meer kennis/ervaring is?
We weten nu dat ook jongere mensen long covid krijgen en daar lang ziek van kunnen zijn.

Heb je het artikel gelezen?

“En langdurige Covid – waarbij je een paar maanden last hebt van vermoeidheid, hartkloppingen, pijn in de longen – waar ook jongeren last van kunnen krijgen?
„Daar weten we nog te weinig van. Het is een medische complicatie maar we kunnen, ook internationaal, geen ingrijpende maatregelen opleggen aan de hele bevolking omdat sommige mensen misschien langdurige Covid krijgen, waarvan we de precieze ernst niet kennen. Dat zou prematuur zijn.”


Helder.. fijn dat zoiets er ook staat, want het leek hier alsof er echt heel veel, zo niet, iedere jongere, er last van zou krijgen..

Citaat:
Daar hadden ze eerder mee moeten komen. Door regels op te leggen doe je dat niet.

Waar hadden ze eerder mee moeten komen?

Citaat:
Dat zal ook meespelen in het feit dat vorig jaar zomer mensen nog veel meer voorzichtig waren, meer eigen verantwoordelijkheid. Tel daarbij op de mensen die het zat zijn..

Ja dus aan wie ligt het dan?

Ik snap het verhaal soms echt niet hoor.. :n

MyWishMax

Berichten: 25356
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 07:53

Ik denk dat het gewoon een combinatie is.
Vorig jaar zomer gingen de cijfers beter, mochten we meer gaan doen maar bleef een groot gedeelte voorzichtig. Er zal door de politiek echt naar vorig jaar gekeken zijn en de druk omdat mensen zich steeds slechter aan alle maatregelen hielden. Dan is het alsnog niet slim om zo snel te versoepelen, daar was ik het ook echr niet mee eens. Maar druk van de sectoren, druk omdat mensen zich er niet meer aan hielden, vorig jaar ging het 's zomers ook beter, gezeur dat men vorig jaar re voorzichtig was en tada.

En dan nu de schuld bij 2 personen leggen vind ik niet terecht. Ja, ze hebben een fout gemaakt met de versoepelingen, maar dat doen zij niet alleen. Dat is in overleg.

Kendra

Berichten: 8739
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 07:56

Dus .... als iets niet mag moet je naar de overheid luisteren en als iets wél mag moet je je eigen verantwoordelijkheid nemen?

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 08:00

Kendra schreef:
Dus .... als iets niet mag moet je naar de overheid luisteren en als iets wél mag moet je je eigen verantwoordelijkheid nemen?

Ja, of je draait het om...

Als het je niet zint doe je niet wat ze zeggen, en als het wel goed uitkomt doe je het wel :+

dat rare kringetje heb ook al vaker gelezen.. :D


Overigens, begrijp ik uit het debat dat ook particulieren / festivals / discotheken etc ventilatie moeten krijgen welke betaald wordt door de overheid? Ik snapte de vraag van Wilders niet helemaal...

mysa

Berichten: 10496
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 08:08

Nou... Eerlijk gezegd heb ik me afgevraagd of sommige mensen dan helemaal niet hun eigen gezond verstand gebruiken.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 08:19

Nou ja ik had het vanochtend nog... Nederland is, in lijn der verwachting, op rood gezet.
Dus in de prive kring mensen ENORM teleurgesteld want vakantie bla bla bla..
Ik denk dan 'ja sjees, dat zie je toch mijlenver aankomen, stel je niet zo aan'... maar goed, dat was niet aardig van mij :')

Ja, je zit in een nogal ongekende situatie..als je dan denkt dat het zo snel weer helemaal terug naar normaal kan gaan, dan ben je ietwat te enthousiast denk.. Wat dat betreft zijn we al heel ver met de vaccins etc... Ja, dan kan je nog een jaar niet op vakantie, dan had je het niet moeten boeken, get over it...

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 08:24

Meerdere doden en 60 mensen vermist in de regio ijfel, en dan klagen elders mensen over hun vakantie.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 08:27

Even over vorige zomer.
Toen werd er toch nog helemaal niet standaard getest?
Wie zegt dat we toen ook niet veel besmettingen hadden?
De meeste jonge lui laten zich nu volgens voornamelijk testen omdat iemand die ze kennen positief blijkt. Het gros is nl zo goed als symptoomloos toch?

Anoniem

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 08:31

Needje, ja dat idee heb ik dus ook. Nu roept men massaal op symptoomloos te checken. Dat was eerst het beleid niet heb ik het idee.

Ben benieuwd wanneer we overstappen op kleurencodes adhv ziekenhuisopnames. Want zoals dat interview.. we moeten er mee leren leven. En dan is wie er met enkel een kuchje rondwandelt geen goede graadmeter. Met de griep vinden we het ook niet interessant tenslotte..

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 08:38

Sizzle schreef:
Meerdere doden en 60 mensen vermist in de regio ijfel, en dan klagen elders mensen over hun vakantie.

Nou, precies dat...
maar daarnaast was het nog steeds een risico om voor dit jaar een vakantie te boeken... althans, dat vond ik..

purny

Berichten: 27522
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 08:41

MyWishMax schreef:
Ik denk dat het gewoon een combinatie is.
Vorig jaar zomer gingen de cijfers beter, mochten we meer gaan doen maar bleef een groot gedeelte voorzichtig. Er zal door de politiek echt naar vorig jaar gekeken zijn en de druk omdat mensen zich steeds slechter aan alle maatregelen hielden. Dan is het alsnog niet slim om zo snel te versoepelen, daar was ik het ook echr niet mee eens. Maar druk van de sectoren, druk omdat mensen zich er niet meer aan hielden, vorig jaar ging het 's zomers ook beter, gezeur dat men vorig jaar re voorzichtig was en tada.

En dan nu de schuld bij 2 personen leggen vind ik niet terecht. Ja, ze hebben een fout gemaakt met de versoepelingen, maar dat doen zij niet alleen. Dat is in overleg.

Deze 2 mensen hebben toevallig wel lopen verkondigen dat het allemaal wel kon. En ze konden na een jaar wel weten dat wanneer ze dit zouden vertellen de hele jeugd los ging. Allemaal lekker dansen met jansen gelijk na de vaccinatie.
Terwijl er bij de andere vaccinaties werd gezegd dat je pas na 2 weken bij de laatste beschermd was.
Ze hadden nooit het rooskleurige scenario moeten tekenen terwijl de meeste mensen nog niet volledig geënt zijn. Dus het is wel degelijk een fout van Rutte en co. Die zijn eindverantwoordelijk en bepalen het beleid

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 08:44

En wat kan er nu eigenlijk niet helemaal precies?

Ik zie het probleem nog niet zo.... Ik denk dat over twee weken duidelijk is wat die hoge aantallen gaan betekenen. Wat dat betreft hebben ze nu toch wel op tijd op de rem getrapt?

Even onthoudend wat ze vorig jaar allemaal verkeerd zouden hebben gedaan: te laat, te vroeg, te erg, te streng, te slap etc etc

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 08:51

Eigen verantwoordelijkheid: prima! Maar had dan de boodschap anders gebracht. Ik ga ervan uit dat er ook communicatie experts en/of psychologen in het OMT etc zitten? Er is een verschil tussen dingen weer toestaan of heel popi-jopi zeggen dat je kunt dansen met Janssen bijvoorbeeld.

Cer: idd op meerdere festivals behoorlijk wat besmettingen.

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 08:51

Cer schreef:
Sizzle schreef:
Meerdere doden en 60 mensen vermist in de regio ijfel, en dan klagen elders mensen over hun vakantie.

Nou, precies dat...
maar daarnaast was het nog steeds een risico om voor dit jaar een vakantie te boeken... althans, dat vond ik..

Maar dan mag je toch nog wel balen?

Ik vind het ook balen dat ik voor het derde jaar op rij niet op vakantie kan en weer bij huis zit straks.
Zelfde met de overstromingen dat vind ik ook heel erg. Zoals ik dit iedere zomer dat dit gebeurd heel erg vind.
Ook overstromingen in de zomer zijn niet nieuw.

Ik leg ook nergens de schuld alleen bij de overheid hè? Maar ja ik vind hun rol wel aanzienlijk net als dat ik de rol van de burgers aanzienlijk vind
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 15-07-21 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 08:52

Eerlijk, als overheid en de allereerste pandemie .. kan je het denk nooit goed doen. Alles is nieuw. Iedereen doet zijn best. Maar we hebben eigenlijk geen flauw idee wat we precies aan het doen zijn. Ben iig blij met de Nederlandse overheid vergeleken bv een Braziliaanse.. ookal gaan er dingen mis met de beslissingen.

Lenaa, derde jaar op rij.. het is niet de schuld van corona dat je het jaar voor de pandemie niet op vakantie bent geweest. En een troost de meeste mensen zijn al 2 jaar straks nergens geweest :D

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 08:54

idinn schreef:
Eerlijk, als overheid en de allereerste pandemie .. kan je het denk nooit goed doen. Alles is nieuw. Iedereen doet zijn best. Maar we hebben eigenlijk geen flauw idee wat we precies aan het doen zijn. Ben iig blij met de Nederlandse overheid vergeleken bv een Braziliaanse.. ookal gaan er dingen mis met de beslissingen.

Lenaa, derde jaar op rij.. het is niet de schuld van corona dat je het jaar voor de pandemie niet op vakantie bent geweest. En een troost de meeste mensen zijn al 2 jaar straks nergens geweest :D

Nee 3 jaar geleden kreeg ik longontsteking en heb ik 5 week op bed gelegen.

Net zo balen :)

De reden hoe en wat en waarom maakt mij niet zoveel uit. Feit dat het niet kan maakt het balen :) en dat mag ook gewoon.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 08:55

Nou ik weet niet of Limburg pasgeleden nog zo onder water heeft gestaan?

En ja natuurlijk mag je balen, maar ze moeten níet doen alsof het een complete verrassing is .. dat begrijp ik gewoon niet, het was gewoon een gok die verkeerd uitgepakt heeft. Of althans, dat nog niet eens.. want ze kunnen nog steeds..

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 08:58

Cer schreef:
Nou ik weet niet of Limburg pasgeleden nog zo onder water heeft gestaan?

En ja natuurlijk mag je balen, maar ze moeten níet doen alsof het een complete verrassing is .. dat begrijp ik gewoon niet, het was gewoon een gok die verkeerd uitgepakt heeft. Of althans, dat nog niet eens.. want ze kunnen nog steeds..

Dat pas geleden maakt toch niet uit?
Niet zo bewerkelijk als het weer. In dat op zicht goed te vergelijken met een pandemie want je moet het er gewoon mee doen. Het overkomt je.

Ik snap wel dat mensen toch dingen organiseren, ik noem het dan ook geen verrassing maar gewoon een teleurstelling.

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:04

Natuurlijk mag iedereen balen, ik baal ook van het weer. Maar ik begrijp oprecht de mensen niet voor wie het als verrassing komt dat NL weer roodgekleurd is en daar luidruchtig over worden.
Het leek me toch helder dat dit een bonnefooi zomer werd, in de auto stappen als het kan en niets bindends vastleggen.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 15-07-21 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:05

Het 'goede' nieuws is: zowel voor als tegenstanders van het beleid zijn het met elkaar eens: we zitten met zn allen in de oliebol.

Het is simpelweg een feit dat er nog heel veel onduidelijkheden zijn. En zie dan maar uit te vogelen wat wel en wat niet verstandig is. De experts maar volgen dan....

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:05

Nou ja jij geeft aan dat overstromingen in de zomer 'niet nieuw' zijn ... ik kan me niet herinneren dat het zo erg is geweest de afgelopen jaren, inclusief doden, vermisten, ontruimingen etc... Maar, wellicht ben ik het vergeten..

Citaat:
Ik snap wel dat mensen toch dingen organiseren, ik noem het dan ook geen verrassing maar gewoon een teleurstelling.
Nou precies, dat snap ik ook :j En inderdaad, een teleurstelling die kan gebeuren.
Maar ach en wee roepen en 'oh dat had ik nóóít verwacht' en huilend op de bank gaan liggen (bij wijze van), dat vind ik wat overdreven. Maar er zijn mensen in mijn omgeving die in een complete depressie schieten.. dat snap ik gewoon niet :)

Nou, wat Sizzle zegt ook :j

lenaa_tje

Berichten: 10347
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:07

Sizzle schreef:
Natuurlijk mag iedereen balen, ik baal ook van het weer. Maar ik begrijp oprecht de mensen niet voor eie het als verrassing komt dat NL weer roodgekleurd is en daar luidruchtig over worden.

Tja je had m’n schoonouders toch eens moeten horen over het weer dit weekend. Toch belachelijk dat het bij ons beter was. Ze waren toch naar het zuiden gegaan voor her weer :D
(Ze wonen erg veilig boven aan de heuvel)

Als Nederlanders iets doen dan is het klagen.

@cer ook als iets 8 jaar geleden is (bij wijze van) maakt iets niet erger als het nu weer gebeurd.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 15-07-21 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:08

Cer schreef:
Nou precies, dat snap ik ook :j En inderdaad, een teleurstelling die kan gebeuren.
Maar ach en wee roepen en 'oh dat had ik nóóít verwacht' en huilend op de bank gaan liggen (bij wijze van), dat vind ik wat overdreven. Maar er zijn mensen in mijn omgeving die in een complete depressie schieten.. dat snap ik gewoon niet :)

Hier sluit ik mij bij aan. Maar misschien ook omdat ik mij niet in het feestgedruis heb gegooid dus ook die prikkel niet heb gehad / niet weer hoef te missen / ik op de oude voet doorging :+