Algemeen coronatopic #6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:30

:')

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:31

Ik hoop dat die storing van de GGD niet een te grote invloed heeft. Morgen ineens weer 7000 besmettingen ofzo :=

MyWishMax

Berichten: 25409
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:34

Ik schrok vandaag ook hoe druk het ineens bij de bouwmarkt was. Bijna hele parkeerterrein stond vol. Toch wat nodig en dus naar binnen gegaan en eigenlijk was er binnen niks te merken. Niet in de gangen waar ik moest zijn dan. Alleen rond de ingang en kassa's was het druk omdat mensen daar stonden te kletsen. Liepen beveiligers rond, karren werden schoongemaakt en aangegeven, heel netjes.

Dus ja, misschien drukker als dat zou mogen, dat weet ik niet zeker, maar zo netjes geregeld dat ik wel snap waarom ze veilig open kunnen. Bouwmarkt 2 was veel minder netjes geregeld en zal ik voorlopig niet meer heen gaan. Maar ik ben wel degene die er heen ging ipv thuis laten bezorgen bijvoorbeeld. (Ook omdat het bestellen en ophalen nog steeds in de winkel is, je nog steeds via de kassa moet en je er dus niks mee opschiet haha). Fun shoppen of eigenlijk wel noodzakelijk shoppen maar dan in de vorm van kleding wacht ik nog wel even mee. Dit was mijn 1e shopuitje in tig maanden :')

Maar eigenlijk hoop ik gewoon dat het allemaal flink blijft dalen, zodat de zorg straks ook weer iets meer ademruimte heeft. Die moeten natuurlijk nog de enorme achterstand weg gaan werken. En graag mooi weer ipv dit, dat zal ook wel schelen.

Morrie

Berichten: 22322
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:52

er is hier in de buurt een piepklein bakkerswinkeltje waar maar 1 klant tegelijk naar binnen mag, als daar van de week niemand is, ga ik de stoute schoenen aantrekken en met een FFP2 masker op een halfje volkoren halen, ik snak na 14 maanden naar een echt verse boterham met kaas. Het brood dat AH bezorgt, is al oud voor het in huis is. Ik ben dan 5 weken geleden gevaccineerd, wel met AZ.

Echwel

Berichten: 12474
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:54

Morrie wat een goed idee
Ik wens je werkelijk die vrijheid....

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:56

Geniet van je broodje Morrie!

Even een vraagje als niet gevaccineerde (ik ben wachtende..) hoe gaan mijn mede 'nog niet veilig' genoten om met mensen die wél veilig zijn? Als in... 'Ik sta bij de supermarkt en een oudje staat in mijn nek te hijgen. Ik vraag mevrouw om afstand te houden en zij reageert met 'ik ben gevaccineerd hoor!' Mijn reactie was... 'Ja, maar ik niet. Dus als u wel afstand van mij wil houden: graag!'. Mevrouw werd boos en vond het maar belachelijk want zij was niet meer gevaarlijk -O- Nu ben ik in goede gezondheid (op hooikoortsklachten na)... Maar toch.

Echwel

Berichten: 12474
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:58

Ik zou het niet kunnen zeggen
Maar ik was net bij ha iemand met kapje onder de neus
Ik zei tegen hem ook als niemand kijkt aub uber die nase

Hij deed het gelijk

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:01

Winged schreef:
Geniet van je broodje Morrie!

Even een vraagje als niet gevaccineerde (ik ben wachtende..) hoe gaan mijn mede 'nog niet veilig' genoten om met mensen die wél veilig zijn? Als in... 'Ik sta bij de supermarkt en een oudje staat in mijn nek te hijgen. Ik vraag mevrouw om afstand te houden en zij reageert met 'ik ben gevaccineerd hoor!' Mijn reactie was... 'Ja, maar ik niet. Dus als u wel afstand van mij wil houden: graag!'. Mevrouw werd boos en vond het maar belachelijk want zij was niet meer gevaarlijk -O- Nu ben ik in goede gezondheid (op hooikoortsklachten na)... Maar toch.


Ja, hier stoor ik me dus enorm aan. Gelukkig deze week nog een collega gehad die behoorlijk tegen een dergelijk persoon is uitgevallen :')
Zelf vertoon ik vooral vermijdingsgedrag. Gewoon niet naar de winkel, niet naar drukkere plekken toe. Het is nog maar even doorbijten.

MyWishMax

Berichten: 25409
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:03

Ik kom het tegen bij de fysio en vind het erg lastig. Heb het wel eens aan gegeven aan degene die daar werken, maar helpt niet helemaal. Ik ga dus meteen weg van die plek en breek oefening af.

Verder kom ik ze niet echt tegen? In de supermarkt gebruik ik mijn karretje als afstandhouder :+

Popstra
Berichten: 13811
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:11

Als je gevaccineerd bent moet je evengoed nu nog een masker op. Je kan nog steeds besmettelijk voor een ander zijn. Die mevrouw die in je nek hijgde is gewoon een aso

Ik las het toevallig vanmiddag op het scherm toen ik gevaccineerd was en een kwartier moest wachten

Morrie

Berichten: 22322
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:14

ik wilde vanmorgen na mijn fietsrondje (druipend nat van de regen) in de lift stappen in het gebouw waar ik woon. Lift komt, deur gaat open, staat de "baas"van de VVE in de lift. Hij zegt: ho, bent u wel gevaccineerd? Ik zeg: ja 1 x. Hij zegt: met wat?
Ik zeg: met AZ. Zegt hij: dat is geen goed vaccin, ik ga naar boven en stuur de lift wel terug, ik wens niet met u in de lift te staan. *deur ging dicht* Ik ben maar met de trap naar boven gegaan. Vaccin-discriminatie krijgen we dus ook al, ik had n.b. een FPP2 masker in mijn hand.... :roll:

DuoPenotti

Berichten: 29862
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:14

Ik merk het bij mijn moeder in de bejaarde appartementen ook hoor.
Ook mijn schoonmoeder, ineens geen 1,5 meter afstand meer want ze zijn geënt.
Soms vraag ik me ook gewoon af of ze alle regels wel snappen.

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:16

Morrie, ik weet dat je van de lieve vrede bent, maar hier moet je heus gewoon echt maling aan hebben hoor. Laat maar eens zien hoe mooi die middelste vinger is, wat een kloothommel -:(-
Het gaat hem niet eens wat aan verdorie.

Ik las van de week een nieuwe geniale complot theorie. Mensen die ingeent zijn zouden gevaarlijke deeltjes uitscheiden en daarom zou een bepaalde groep anti-vaccers nu maskers gaan dragen om zich daar tegen te beschermen.
Ik dacht: Win Win :D

MyWishMax

Berichten: 25409
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:18

Dat is wel een goede sizzle :') win win inderdaad!

Morrie wat achterlijk!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33841
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:20

Morrie schreef:
er is hier in de buurt een piepklein bakkerswinkeltje waar maar 1 klant tegelijk naar binnen mag, als daar van de week niemand is, ga ik de stoute schoenen aantrekken en met een FFP2 masker op een halfje volkoren halen, ik snak na 14 maanden naar een echt verse boterham met kaas. Het brood dat AH bezorgt, is al oud voor het in huis is. Ik ben dan 5 weken geleden gevaccineerd, wel met AZ.

Als je gaat moet je me beloven dat je de meest heerlijke koeken en lekkere luxe broodjes meeneemt voor jezelf!!!

Tiggs

Berichten: 7529
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:22

Maar ik stap ook niet met anderen in de lift hoor...

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33841
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:23

Ik wel, maar onze lift is echt groot dus dan kan je gewoon afstand houden. Daarbij ben ik niet heel bang voor covid gelukkig.

Morrie

Berichten: 22322
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:24

MarlindeRooz schreef:
Morrie schreef:
er is hier in de buurt een piepklein bakkerswinkeltje waar maar 1 klant tegelijk naar binnen mag, als daar van de week niemand is, ga ik de stoute schoenen aantrekken en met een FFP2 masker op een halfje volkoren halen, ik snak na 14 maanden naar een echt verse boterham met kaas. Het brood dat AH bezorgt, is al oud voor het in huis is. Ik ben dan 5 weken geleden gevaccineerd, wel met AZ.

Als je gaat moet je me beloven dat je de meest heerlijke koeken en lekkere luxe broodjes meeneemt voor jezelf!!!

hahaha ik ben aan de prednison dus ik ben al genoeg kilo's aangekomen, dat doe ik dus maar niet.... misschien 1 kaasstengel die ik dan stiekem ergens opeet voor ik naar huis ga :+

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33841
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:25

Ja joh boeiend dat lijnen kan altijd nog.

Morrie

Berichten: 22322
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:26

Tiggs schreef:
Maar ik stap ook niet met anderen in de lift hoor...

Ik ga met FFP2 masker de lift in, had hem vandaag even in mijn handen omdat dat ding ook zeiknat geregend was en ik heb een dingetje van de ANWB om knopjes in te drukken (en deurkrukken mee te bedienen). Maar dit is de eerste keer dat er al iemand in de lift stond in 14 maanden en naar beneden ga ik altijd met de trap.

Morrie

Berichten: 22322
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:27

MarlindeRooz schreef:
Ja joh boeiend dat lijnen kan altijd nog.

dat lukt niet zo best meer op mijn leeftijd :o

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:27

Morrie, gezien jij (in dit topic in ieder geval) je zo ontzettend hebt beperkt afgelopen jaar. Gun jezelf wel iets :)

Morrie

Berichten: 22322
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:30

Winged schreef:
Morrie, gezien jij (in dit topic in ieder geval) je zo ontzettend hebt beperkt afgelopen jaar. Gun jezelf wel iets :)

ik heb me suf gebakken afgelopen jaar! Ladingen koekjes en cakes, dus ik kom niets te kort hoor!
Ik had een perfect coronaproof ruilsysteem met een vriendin, zonder haar ook maar 1 x gezien te hebben, heb ik koekjes geruild voor verse eieren van haar kippen.
Zij zette de eieren klaar in haar garage en ik ruilde ze op mijn fietsrondje om voor versgebakken koekjes! :P
Laatst bijgewerkt door Morrie op 17-05-21 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Berichten: 12474
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:32

Az is prima
Ik had hem met cijfers om de oren gemept
Wat een macho oetlul

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:32

AZ is zeker prima! Maar verder moet iedereen bij mij uit de lift blijven _O-