Algemeen coronatopic #6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Echwel

Berichten: 12474
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:37

Fitzroy schreef:
fokfanaat schreef:
voor wat voor termijn kan je dan terecht Fitsroy?


Weet ik niet want ik ben niet van 1966 :))
Ik ben alleen ongeduldig dus ik probeer het gewoon steeds. Mijn eigen jaar is nog niet aan de beurt.

Volgens mij word je er dan weer uitgefilterd

Fitzroy

Berichten: 25152
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:40

Hoe zo? 1966 zou aan het eind van deze week aan de beurt zijn. Ik heb geen afspraak gemaakt.
Er zal welllicht vandaag naar buiten komen dat 1966 in kan plannen.

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:41

Echwel schreef:
probeer het gewoon steeds. Mijn eigen jaar is nog niet aan de beurt.

Volgens mij word je er dan weer uitgefilterd[/quote]
OP de aanmeldpagina voor de prik staat welke jaartallen een afspraak kunnen maken.

Met mijn'88 hoef ik nog niet dagelijks te kijken _O- ik spiek eind juni wel een keer _O-

fokfanaat

Berichten: 20217
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:41

23 MINUTEN GELEDEN
Geboortejaar 1966 aan de beurt
Mensen geboren in 1966 kunnen nu een afspraak maken voor vaccinatie als ze dat wensen. Dat staat op coronatest.nl.

Zien wanneer jouw geboortejaar aan de buurt is? Dat kan op de site van Rijksoverheid.

https://www.nos.nl

Fitzroy

Berichten: 25152
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:43

Haha, dat dus ...

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:43


Fitzroy

Berichten: 25152
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:44

Vanaf nu dus ;)

Ik hoopte deze week nog aan de beurt te zijn, maar dat zit er niet meer in, gok ik zo.

tienus63

Berichten: 12128
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:49

friezenfan2 schreef:
Ik ga zodra ik mijn tweede vaccinatie achter rug heb dat vaccinatie bewijs inscannen bij mijn ouders dan heb ik hem zeker ook digitaal. Lijkt me zo wie zo handig om er een kopie van te hebben. Je zal hem maar kwijt raken.

iPhone scan documenten automatisch. Ofwel rechtstreeks met de camera of via de app bestanden. Ik vind het een hele handige functie.

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:50

Echwel schreef:
Coby schreef:

Nee daar staan de entingen in zoals hepatitus etc voor bepaalde vakantielanden. Staat je naam en geboortedatum in. Maar meer ook niet.

Ahhhhhh nooit nodig gehad :D


Ik ook niet, maar mijn kinder-kaart is half opgegeten door konijnen die hem ooit ergens tegengekomen zijn in huis. Ik wilde dus sowieso een nieuwe kaart. Dan leek me het boekje wel zo handig als vervanging aangezien de enige herhaalentingen DKTP zijn en dat zijn immers ook reisinentingen (niet dat ik ooit al zo ecotisch geweest ben trouwens). Hier plakken ze ze waar jij wilt, dat mag je helemaal zelf bepalen.

Ik vind het naief om te denken dat een app niet vervalst of misbruikt kan worden. Nummer 3 product markt terugroep acties in 2020/21 zijn (onveilige) software producten.

Huertecilla

Berichten: 26860
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:58

Fitzroy schreef:
Precies dat, Cer. Ik vind het ook een tikkie overdreven van Femke.


Jammer dat jullie het sarcastische humor om de idiote prioriteiten aan te geven missen. Het was geen overdrijven; gewoon scherpe humor :)*

De hele vaccinatie-hysterie is niet meer of minder dan dát; hysterie.

Ik merk het hier in huis ook. Berglief ontkent bij hoog en bij laag dat ze zich er druk over maakt maar probeert wel mij de verbieden liberale lol te hebben, legt me het vuur aan de schoenen over mijn ZA weigeren, zat continue te drammen over of ze al aan de beurt was, sprong een gat in de lucht met de afspraak, maar nee.... helemaal niet overdreven :O

Ondertussen zijn de nichtjes, zwager en kennissenkring in NL allemaal positief getest en niemand heeft ook maar érgens last van. Nu ja mbt het virus dan; wel van de regels/beperkingen/isolatie.
Mijn buurman was ook positief, nergens last van, quarantaine, gister met meer buren verjaardag mee gevierd in de venta hierachter.

Oh en Bubbly vriendin heeft me nog steeds op de lijst voor evt overschot vaccin. Als ze belt ráce ik naar haar gezondheidscentrum want oh jee, vaccinatie, dodelijk virus paniek. :+ :+

Kan me over een bewijs ook niet druk maken. Een entboekje heb ik niet, ga een apart papier oid niet meenemen en mijn mobiel heb ik net zo vaak wel als niet bij me.

Huertecilla

Berichten: 26860
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:00

Sizzle schreef:
Ik ook niet, maar mijn kinder-kaart is half opgegeten door konijnen die hem ooit ergens tegengekomen zijn in huis. Ik wilde dus sowieso een nieuwe kaart. Dan leek me het boekje wel zo handig als vervanging aangezien de enige herhaalentingen DKTP zijn en dat zijn immers ook reisinentingen (niet dat ik ooit al zo ecotisch geweest ben trouwens). Hier plakken ze ze waar jij wilt, dat mag je helemaal zelf bepalen.

Ik vind het naief om te denken dat een app niet vervalst of misbruikt kan worden. Nummer 3 product markt terugroep acties in 2020/21 zijn (onveilige) software producten.


Met dit bewijs is het net als met álles mbt dit drama; het gaat om 80/20. De paar vervalsingen maakt men zich niet druk overn. Net zo min als over de paar die niets bij zich hebben. De overgrote meerderheid van de kudde doet het braaf en dat is meer dan genoeg.

Femke_Tweety

Berichten: 12012
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:01

Op zich wil ik ook dolgraag.

Risicogroep en door 'foutje' overgeslagen met uitnodigingen tot nu toe.
Dus ik kan ook nauwelijks wachten, zie weinig tot geen mensen etcetera.

Maar die website vind ik dus ook wat 'erover' zeg maar.

Het gaat redelijk snel nu. Een miljoen per week is best een stevige 'operatie' en op het gebied van entsnelheid doet NL het gewoon echt wel keurig momenteel.

CharleyT
Berichten: 4006
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:05

Cer schreef:
karuna schreef:
maar nu net de regio hier doet moeilijk in alles zo ongeveer,

why am i not surprised... :')


:D :D :D , zo vandaag kan niet meer stuk!

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:07

Fijn dat je familie zo goed vanaf komt HC :)

Dat ze zich niet druk maken over vervalsingen lijkt me helder. Een hacker groep heeft de EU al gewaarschuwd dat hun product te weinig zekerheid geeft maar dat lijkt ze weinig te boeien. Het is toch waarschijnlijk allemaal tijdelijk.

Gevoelsveiligheid is heel belangrijk voor rust in een maatschappij, vaak nog belangrijker dan de echte veiligheid. Daarom snap ik de ontwikkeling wel.
Voorlopig ik gewoon mijn stickers bij de hand, als ik überhaupt al ergens kom waar dat nodig is. Voor grensovergang naar DE heb ik niets nodig.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:10

Femke_Tweety schreef:
Op zich wil ik ook dolgraag.

Risicogroep en door 'foutje' overgeslagen met uitnodigingen tot nu toe.
Dus ik kan ook nauwelijks wachten, zie weinig tot geen mensen etcetera.

Maar die website vind ik dus ook wat 'erover' zeg maar.

Het gaat redelijk snel nu. Een miljoen per week is best een stevige 'operatie' en op het gebied van entsnelheid doet NL het gewoon echt wel keurig momenteel.



Als je door een foutje overgeslagen bent, kan je miss. via de huisarts alsnog een brief regelen? Of via de GGD een afspraak krijgen?

Kan me voorstellen dat het frustrerend is. Ik heb hier gisteren een brief gekregen om me te laten vaccineren, omdat ik meer risico heb ziek te worden van corona. Werkelijk waar geen idee waar dit op gebaseerd is. Ik val naar mijn weten niet in een risicogroep, neem geen griepprik en gebruik geen puffers oid. En daarnaast ben ik al gevaccineerd. Helaas mag en kun je je code niet doorgeven, anders had je de mijne wel mogen hebben.

Cer

Berichten: 30202
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:10

Citaat:
Het was geen overdrijven; gewoon scherpe humor :)*

zo kwam het niet over... ook omdat Femke zich vaker zorgen heeft gemaakt over denkbeeldige situaties meen ik ... :j

Citaat:
Volgens mij word je er dan weer uitgefilterd

Ze meldt zich ook niet aan.. ze kijkt of ze al aan de beurt is.. :j Zo lees ik m

CharleyT
Berichten: 4006
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:11

karuna schreef:
Ggd hier doet het niet. Ik moest hun uitgedraaide papiertje er maar los bijhouden. -O- had het boekje mee en heb het twee keer gevraagd maar nee daar begonnen ze niet aan. :n


Ach, als dat het ''probleem'' is. Papiertje netjes opvouwen en in je boekje doen. Probleem opgelost.

tienus63

Berichten: 12128
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:14

@femke, als het goed is heeft je huisarts je gegevens wel doorgeven aan het rivm en zul je gewoon een afspraak kunnen maken omdat ggd ziet dat je in aanmerking komt voor vaccinatie.
En je dus legitiem een afspraak maakt.

Het is gewoonweg een zooitje met die oproepbrieven.
Sommige krijgen ze niet, anderen dubbel of gewoon 1x.
Ongeacht of ze in risicogroep of leeftijdscategorie vallen.
Mensen worden gebeld door ggd dat ze een afspraak hebben staan, waar ze zelf niets van afweten.

Hoogrisico patiënten kregen eerst brief voor moderna vanuit ziekenhuis en als ze die niet hadden gehaald nu een brief voor Pfizer of moderna via ggd.

Sizzle

Berichten: 35709
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:15

Ik vond het wel een lollige post van F_T. Zo stel ik me dat ook ongeveer voor. Mensen reageren zo bizar als ze denken dat ze aan het ‚winnen‘ zijn.
De beste manier om veel mensen tot een inenting te overtuigen is doen alsof het een wedstrijd is, dan komen ook ineens een hoop mensen die niet van plan waren.
Dat is ook super grappig op aanbiedingen waar je op kunt bieden. Vanaf een bepaalde kritische massa gaan mensen dan helemaal wild en bieden 2x marktwaarde voor bijv. een 2e hands opslag box _O-

CharleyT
Berichten: 4006
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:16

karuna schreef:
Het gele boekje zit standaard in mijn tas. Wat vooral raar is dat het per ggd bepaald kon worden wel of niet. Een regio zuidelijker of noordelijker en invullen was wel gebeurd, maar nu net de regio hier doet moeilijk in alles zo ongeveer, ik hoop voor de volgende keer dat ze inderdaad gewoon ook de rest gaan volgen en invullen. Ik mocht hem er nu nog niet inplakken. Ook dat gevraagd. Papiertje los bewaren is vragen om kwijtraken hier, :+


Vraagje: het gele boekje bevat de noodzakelijke entingen ivm buitenlandse reizen. O.a: gele koorts, hep A B C.
Waarom heb je dat steeds bij je? Staan je griepprikken er ook in? nee toch. En dan nog.......

Huertecilla

Berichten: 26860
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:19

Sizzle schreef:
Gevoelsveiligheid is heel belangrijk voor rust in een maatschappij, vaak nog belangrijker dan de echte veiligheid. Daarom snap ik de ontwikkeling wel.


Zoals ik schreef; ´hysterie´.
Door de overheden zelf gecreeerd trouwens; makkelijke manipulatie om regels in te voeren. Nu wíl de massa zelfs zo´n bewijs :)*

Citaat:
Voorlopig ik gewoon mijn stickers bij de hand, als ik überhaupt al ergens kom waar dat nodig is. Voor grensovergang naar DE heb ik niets nodig.


Ik hooguit déze

Afbeelding

Cer

Berichten: 30202
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:21

Welke massa wil welk bewijs? Wie is die massa dan?

BigOne
Berichten: 38369
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:23

De post van Femke vond ik hilarisch, feit dat ze normaal serieus op zaken in gaat betekend niet dat ze geen humor heeft. Was nogal verbaasd dat er mensen serieus op ingingen.

Femke_Tweety

Berichten: 12012
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:23

tienus63 schreef:
@femke, als het goed is heeft je huisarts je gegevens wel doorgeven aan het rivm en zul je gewoon een afspraak kunnen maken omdat ggd ziet dat je in aanmerking komt voor vaccinatie.
En je dus legitiem een afspraak maakt.

Het is gewoonweg een zooitje met die oproepbrieven.
Sommige krijgen ze niet, anderen dubbel of gewoon 1x.
Ongeacht of ze in risicogroep of leeftijdscategorie vallen.
Mensen worden gebeld door ggd dat ze een afspraak hebben staan, waar ze zelf niets van afweten.

Hoogrisico patiënten kregen eerst brief voor moderna vanuit ziekenhuis en als ze die niet hadden gehaald nu een brief voor Pfizer of moderna via ggd.



Het ligt op dit moment op het bureau van de huisarts ;)
Heeft te maken met niet al te vlotte/zelfdenkende assistente, en dat mijn medische gedonder van de laatste anderhalf jaar is.
Ik stond dus nog niet in het standaard 'griepprik' bestand.


Ik hoop dat dat inderdaad hersteld wordt.
En anders toch gewoon op leeftijd.
Ik ben van 79, dus dat zou nog een week of 4 zijn denk ik.
Trek ik ook nog wel, hoewel niet met plezier :')

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:24

CharleyT schreef:
karuna schreef:
Ggd hier doet het niet. Ik moest hun uitgedraaide papiertje er maar los bijhouden. -O- had het boekje mee en heb het twee keer gevraagd maar nee daar begonnen ze niet aan. :n


Ach, als dat het ''probleem'' is. Papiertje netjes opvouwen en in je boekje doen. Probleem opgelost.



Ik vind het slecht dat er GGD´s zijn die alsnog de vaccinatie bij blijken te schrijven/af te stempelen in het gele boekje. Er is in samenspraak met het ministerie van VWS door GGD GHOR een duidelijke beleidslijn opgesteld ten aanzien van registratie in het Gele Boekje. Als hier door sommigen van afgeweken wordt geeft dat gedoe en onrust.

https://ggdghor.nl/actueel-bericht/gele-boekje/

Gewoon je bevestiging van vaccinatie goed bewaren. Alleen heeft dit officieel geen waarde, het is geen officieel bewijs. Het ministerie van VWS werkt aan een fraudebestendig vaccinatiebewijs voor Nederlanders als onderdeel van het Digitaal Groen Certificaat dat op Europees niveau wordt ontwikkeld. Dus er komt vanzelf een officieel iets waarmee je kunt aantonen dat je gevaccineerd bent, zodra dit ergens nodig kan zijn. Vooralsnog hoef je dit nog nergens te tonen en zijn landen als Duitsland nog oranje en is het dringend advies om er alleen noodzakelijk heen te reizen. Ook als gevaccineerde moet je je gewoon nog laten testen om Duitsland in te mogen reizen.



https://ggdghor.nl/actueel-bericht/gele-boekje/