Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 16 [ 376 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Heli/vliegtuig-liefhebbers op bokt?

 
Profiel   

Van Chinook CH-47 tot kleinere Robinson R66... En van Antonov AN-255 tot zweefvliegtuigje.
Er zijn vast meer mensen op bokt met interesse in helikopters, vliegtuigen en andere luchtvaartuigen!

Iedereen die het interessant vindt mag in dit topic meepraten! Je hoeft niet elk type vliegtuig/helikopter uit je hoofd te kennen, je hoeft zelfs niet direct een fabrikant te kunnen noemen. Meelezer, poster van foto's, deler van de meest recente info... You're all welcome!


Laat ik maar aftrappen, favorieten hier zijn de Sikorsky Sea king en de NH90. Tijdens Frisian Flag sta ik regelmatig bij de baan om straaljagers te spotten, maar daar weet ik weinig vanaf... Dus ga ik bij een die-hard spotter staan waarvan ik denk dat hij/zij graag verhalen vertelt :D Mooie gesprekken gehad ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 18:26 



 
Profiel   

Ideale site voor een flightradar. Militaire toestellen zijn bij oefeningen vaak ook zichtbaar hier:
https://globe.adsbexchange.com/?icao=4853f6

Gister kwam 1 van de politiehelikopters (een EC-135) over het huis heen. Heerlijk dat geluid!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 18:32 



 
Profiel   

Ik woon onder de landingsbaan van Zaventem, dus vliegtuigen van heel dichtbij hier :D
Heb jaren in de luchtvracht gewerkt ook. Sporadisch hadden we een charter met een Antonov. Russisch bakbeest 8-)
De Airbus A300 Beluga is ook een monster. Maar die kan hier volgens mij niet landen want dan wordt de kerktoren weggeblazen :=

Politieheli toert hier regelmatig rond.
De C130 van het belgische leger ook. Die landen hier 4km verder.

Schuin over mijn deur is op 15februari 1961 een Boeing van SN neergestort. Aan boord o.a een schaatsploeg die op weg was naar een kampioenschap als ik het mij goed herinner.
Ze hebben een paar dagen geleden een nieuw monument ingehuldigd ter ere van de slachtoffers op die plek.
Er is in 2001 ook een korte reportage gemaakt met ooggetuigen en de luchtverkeersleiders van toen.
Als je het interessant vindt, kan ik kijken of ik het nog ergens vind.

Flightradar24 is ook een leuke :)
https://www.flightradar24.com/50.68,1.2/7

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 18:56 



 
Profiel   

Ik meld mij ook! Ik ben niet echt een liefhebber liefhebber, maar ik werk op een helicopter vliegbasis dus ik zie ze vrij veel :) deze week ook 8 cougars bij elkaar, dat was een machtig gezicht!

Ik heb momenteel ook een interne sollicitatie lopen bij de cougars, over 1.5 week weet ik meer :D

De chinooks vind ik ook wel gaaf, zo lekker aanwezig en dat geluid herken je overal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 19:55 



 
Profiel   

Jaaaaaaaaaaaaaaa, vliegtuigen <3

Hier een die hard Schiphol-dame, werk nu zo ongeveer op de ramp, in de cargo ( personeelsplanner).
Mijn grootste liefde is de Boeing’s C-17:
[ img ]
Wat een beest, hij kan achteruit taxiën, en landt op een postzegel, en heeft dan nog ruimte over..
Enkele jaren ( eeuwen) geleden heeft hij 24 uur op de buffer naast de SPL-tunnel gestaan, en zijn we even kwijlend erom heen gereden..

Maar, krijg ook een natte string van de A380-800..Zo jammer dat hij nu nog amper vliegt op SPL..
En, dan natuurlijk de MD11... KLM is helaas al gestopt met het vliegen hiermee, we hebben heel af en toe een charter freighter van dit type, voor 'mijn' mannen een hel, want er zit geen rails in, dus heb echt mankracht nodig om die leeg te krijgen ( de zgn 'duwbak') maar als dan zijn motoren aangaan... _/-\o_
[ img ]


Maar, gewoon zo'n lekker oude ronkende 747..
[ img ]

Kan vooral de bodypainting van een kist erg waarderen, Etihad is de favoriet voor mij daarin. ( Lichtelijk bevooroordeeld doordat er altijd /3 in- of uitkomen :o )

[ img ]

In mijn profiel kiekjes van Nielojram haar werkplek(ken).


Laatst bijgewerkt door Nielojram op 19-02-21 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 19:57 



 
Profiel   

HIERO! HIERO!!! :D[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 20:00 



 
Profiel   

Iemand een DOKTER besteld? [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 20:02 



 
Profiel   

Ik word altijd gek aangekeken als ik zeg dat ik een lievelingsvliegtuig heb. Maar jullie zijn net zo .

Ik hou enorm van de Hercules, C-130. En hoop ooit ooit er eens mee te kunnen met een vlucht. Dus mocht iemand er nog eentje in de achtertuin hebben staan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 20:02 



 
Profiel   

Ik erger me altijd over als ik iemand hoor zeggen dat een vliegtuig 'maar een vliegtuig' is. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 20:11 



 
Profiel   

CoonArt schreef
Iemand een DOKTER besteld? [ [url=m/YfCoHl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jaah, de PH-DOC! Te herkennen aan de staart, al kan het dan ook de PH-UMC zijn :D

Pytje schreef
Ik word altijd gek aangekeken als ik zeg dat ik een lievelingsvliegtuig heb. Maar jullie zijn net zo .

Ik hou enorm van de Hercules, C-130. En hoop ooit ooit er eens mee te kunnen met een vlucht. Dus mocht iemand er nog eentje in de achtertuin hebben staan..

Welkom bij de club!


Veel berichten ineens hier. Gaaf!

@pandora, woonde je tijdens de ramp ook al op die locatie?
Ik lees op google dat het de grootste vliegtuigramp van de Belgische geschiedenis is. Yikes.

Ik kan mij voorstellen dat je collega's allemaal even keken als de Antonov kwam of vertrok. Bakbeest inderdaad! Met recht een bakbeest.


Lagonda schreef
Ik meld mij ook! Ik ben niet echt een liefhebber liefhebber, maar ik werk op een helicopter vliegbasis dus ik zie ze vrij veel :) deze week ook 8 cougars bij elkaar, dat was een machtig gezicht!

Ik heb momenteel ook een interne sollicitatie lopen bij de cougars, over 1.5 week weet ik meer :D

De chinooks vind ik ook wel gaaf, zo lekker aanwezig en dat geluid herken je overal!

Boktmeeting op je werk? :') Haha, die cougars zal inderdaad een mooi gezicht geweest zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 20:11 



 
Profiel   

Laatst was ik in Harderwijk, vloog hééééélemaal in de verte een chinook over. Nou, zover reikte mijn camera niet! :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 20:12 



 
Profiel   

Pytje schreef
Ik word altijd gek aangekeken als ik zeg dat ik een lievelingsvliegtuig heb. Maar jullie zijn net zo .

Ik hou enorm van de Hercules, C-130. En hoop ooit ooit er eens mee te kunnen met een vlucht. Dus mocht iemand er nog eentje in de achtertuin hebben staan..

C-130 kwam op mijn oude woonadres regelmatig laag over. Net als f-16's. De f35's vliegen duidelijk iets hoger hier.
Maar inderdaad een gave kist!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 20:12 



 
Profiel   

Pytje schreef
Ik word altijd gek aangekeken als ik zeg dat ik een lievelingsvliegtuig heb. Maar jullie zijn net zo .

Ik hou enorm van de Hercules, C-130. En hoop ooit ooit er eens mee te kunnen met een vlucht. Dus mocht iemand er nog eentje in de achtertuin hebben staan..


Is 4km van mijn achtertuin te ver? Moet je wel nog helemaal naar belgie komen eerst :D
15th Wing Melsbroek. Zoveel C130's als je wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 20:16 



 
Profiel   

En dan landt die gele rakker gewoon voor je bakkes op het veld. Presenteerblaadje! <3

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Ondertussen heeft de HVB een nieuwe reg gekregen en is weggevlogen naar Duitsland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 20:17 



 
Profiel   

Vergeet de QUEEN niet! [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 20:20 



 
Profiel   

Nielojram Voor zo'n MD11 ben ik nog een tijdje assistent loadplanning geweest. Hell of a plane ! }>

Kookaburra Nee, zo oud ben ik nog niet :o
Maar mijn hutje stond er wel al toen en heeft die klap dus goed doorstaan.
Wel veel oudere mensen hier in de straat die het meegemaakt hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 20:20 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Nielojram Voor zo'n MD11 ben ik nog een tijdje assistent loadplanning geweest. Hell of a plane ! }>

Kookaburra Nee, zo oud ben ik nog niet :o
Maar mijn hutje stond er wel al toen en heeft die klap dus goed doorstaan.
Wel veel oudere mensen hier in de straat die het meegemaakt hebben.

Ik had even in je profiel moeten spieken ;)



Nielojram, damn die foto van de 747!
De boeing c-17... Als je een video van het opstijgen ziet. Kwijl!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 20:23 



 
Profiel   

CoonArt schreef
Vergeet de QUEEN niet! [ [url=m/LihCCz.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik wou vroeger heel graag marshalling gaan doen. Niet gelukt want ik ben te klein.
Dit is de reden waarom dus :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 20:23 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
CoonArt schreef
Vergeet de QUEEN niet! [ [url=m/LihCCz.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik wou vroeger heel graag marshalling gaan doen. Niet gelukt want ik ben te klein.
Dit is de reden waarom dus :')

_O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 20:23 



 
Profiel   

Kookaburra schreef
Pytje schreef
Ik word altijd gek aangekeken als ik zeg dat ik een lievelingsvliegtuig heb. Maar jullie zijn net zo .

Ik hou enorm van de Hercules, C-130. En hoop ooit ooit er eens mee te kunnen met een vlucht. Dus mocht iemand er nog eentje in de achtertuin hebben staan..

C-130 kwam op mijn oude woonadres regelmatig laag over. Net als f-16's. De f35's vliegen duidelijk iets hoger hier.
Maar inderdaad een gave kist!


Hier komt hij ook af en toe laag over. Echt heel gaaf om te zien.

Paar jaar terug ben ik bij de luchtmachtdagen geweest. Dat was ook heel gaaf. Vloog van alles rond. Een van de bijzonderste vond ik het landen van de spitfire. Die neuzen zijn zo hoog dat de piloot er niet overheen kon kijkrn. Dus moesten schuin aanvliegen en half zigzaggend taxien

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 20:24 



 
Profiel   

jaja hier nog eentje, ik heb een app op mijn telefoon en als ik wat zie langs komen, ga ik kijken. Nu is het een stuk minder, maar voor corona was het gewoon spitsuur tussen 18.00 en 19.00 uur hierboven.
Mijn favoriet is de 380, heb ik ooit prachtige foto's van gemaakt, vloog met stralend weer precies over mijn hoofd.
De gele heli heeft hier ook al es in het parkje gestaan, de aanleiding was minder feestelijk......... 1 van de buren heeft de val met zijn fiets niet overleefd.
Mijn man vliegt op de computer, mij lukt dat niet, ik stort meteen neer :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 20:26 



 
Profiel   

En dan zie je, als ze zo laag vliegen, de details zo mooi <3
Zo zag ik bij een heli, weet niet meer welke militaire kist (nh90 of cougar) eens een sticker op de onderkant. Was van een oefening in het buitenland een tijd daarvoor. Bijzonder wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 20:29 



 
Profiel   

Hier zie ik regelmatig de herculessen en MRTT van de luchtmacht vliegen. Ik blijf het fantastisch vinden om te zien, al hebben we die herculessen inmiddels omgedoopt tot stef-stuntpiloot. Ze oefenen hier vooral het starten en landen, laagvliegen en bochten maken, voor zo'n grote kist is dat toch spectaculair.

Afhankelijk van hoe de wind staat, hoor ik de laatste tijd op vrijdag meestal de Chinook(s) op de Oirschotse heide, dat blijft toch een mooi geluid..

Een paar jaar terug heb ik ook een vlucht gehad in de 747 van KLM, dat was toch ook wel even een wauw momentje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 23:04 



 
Profiel   

Wat een leuk topic!
Hier gaan wij regelmatig bij MAA kijken omdat ons dochtertje dat geweldig vind.

Bij ons thuis komen ze ook vrij laag over. Vooral Qatar zien wij vaak.

[ img ]
Ben geen vliegtuig kenner maar deze vond ik voor mij ook wel apart om te zien

sorry voor de mega wazige telefoon foto

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 23:46 



 
Profiel   

Hier in t noorden komen nog wel eens antonovs over. Die hoor je van verre en hebben zo'n uniek geluid
Geloof met name de an12 en an22. Gezien dat de propellorvliegtuigen zijn.


Laatst bijgewerkt door Avelienvd op 20-02-21 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 00:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 16 [ 376 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen