Heli/vliegtuig-liefhebbers op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 12:55

IK had zo graag helikopter piloot geworden, ik had me zelfs stiekem ingeschreven bij de luchtmacht....
bleek ik een verborgen luioog te hebben en dyselectie en dyscalculi . Helaas daar gingen mijn kansen, Wel kreeg ik het advies als ik dat echt wilde bereiken om in Amerika te gaan lessen en het vlieg brevet te halen, daar waren er destijds andere eisen en meer vliegscholen. Heel sympathiek maar toen werd mijn vader ziek en arbeidsongeschikt en toen was het klaar met studeren ;) .
Nog steeds eeuwig zonde al heb ik nu ook leuk werk! *\o/*

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:54

Karin schreef:
Een van mijn guilty pleasures is op een bloedhete dag in de volle zon over een start- of landingsbaan lopen :') Ik kan daar erg van genieten :)) Niet alleen als ik zelf ga vliegen (ja, ook dat kleine stukje naar het vliegtuig), maar vooral op vliegvelden die niet meer als zodanig in gebruik zijn. Ik heb mij ooit urenlang vermaakt op Berlin-Tempelhof en inmiddels ben ik mijn best aan het doen om stamgast te worden op Soesterberg nu het museum weer open is en mijn museumkaart eindelijk weer gebruikt kan worden. :))

Vanmiddag was ik er voor de tweede keer in anderhalve week. Lekker even over de baan heen en weer (helaas heeft de upload de foto's wat vernaggeld, zo op mijn laptop zien ze er beter uit). De Amsterdamse Club voor Zweefvliegen (een stukje verderop) was ook heerlijk actief. Ik ben op dat gebied natuurlijk wel wat gewend van het vliegveld in Hilversum, alleen is het uitzicht hier veel weidser.

[ [url=m/xIFhnF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AEDA73.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bJ0Uax.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat tof Karin! Tempelhof is natuurlijk ook wel echt een onwijs gave locatie om rond te hobbelen net zoals Soesterberg. Kun je tegenwoordig eigenlijk nog binnen gaan kijken bij Tempelhof, weet je dat toevallig?

00000000 schreef:
Dagje Oirschotse Heide op de GLV-V
Helaas begaf mijn camera het dus telefoon foto's maar dan

[ [url=m/Fik0Ap.jpg]Afbeelding[/url] ]
Brown out

[ [url=m/3fJ15H.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/iB9shw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tof :D Chinook's blijven machtige heli's om te zien en dat geluid altijd <3 onmiskenbaar!

kwita schreef:
IK had zo graag helikopter piloot geworden, ik had me zelfs stiekem ingeschreven bij de luchtmacht....
bleek ik een verborgen luioog te hebben en dyselectie en dyscalculi . Helaas daar gingen mijn kansen, Wel kreeg ik het advies als ik dat echt wilde bereiken om in Amerika te gaan lessen en het vlieg brevet te halen, daar waren er destijds andere eisen en meer vliegscholen. Heel sympathiek maar toen werd mijn vader ziek en arbeidsongeschikt en toen was het klaar met studeren ;) .
Nog steeds eeuwig zonde al heb ik nu ook leuk werk! *\o/*

Wat jammer Kwita! Maar vooral aardig kunnen rekenen is natuurlijk wel soort van een essential om te kunnen vliegen :D Wat doe je nu voor werk als ik vragen mag?

Hier was het de afgelopen 2 weken echt gekkenhuis toen m'n collega op vakantie was. Ik was verantwoordelijk voor de volledige planning van alle vluchten naar Saudi Arabië en kreeg echt allerlei tegenslagen voor m'n kiezen. Meeste van de dagen heb ik ongeveer 15 uur gewerkt... Dit nooit meer in ieder geval :')

Wel nog een hele mooie brief gekregen van de VP Operations Performance van Saudia Cargo. Ben er echt rete trots op *\o/*

En die zelfde VP heb ik laatst zijn eigen koffer de trap op laten dragen terwijl hij overal rode lopers verwachtte :+ :')

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 09:30

Natuurlijk mag je dat vragen Dioxide, verzorgende op de afdeling uitzonderlijk gedrag....echt het is bij ons nooit saai op het werk. Tja heeft ieder niet zijn jeugd droom, maar nog steeds lijkt het me geweldig! ;)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 09:41

Dioxide schreef:
Wat tof Karin! Tempelhof is natuurlijk ook wel echt een onwijs gave locatie om rond te hobbelen net zoals Soesterberg. Kun je tegenwoordig eigenlijk nog binnen gaan kijken bij Tempelhof, weet je dat toevallig?

Ja, er zijn rondleidingen! :j Wel alleen op zaterdag, zie ik net op de website: https://www.thf-berlin.de/fuehrungen/en ... ded-tours/ (voor groepen hebben ze speciale regelingen). Ik was er iig op een dag dat ik geen rondleiding kon doen en dat vond ik echt heel jammer. Ben wel helemaal om het gebouw heen gelopen en overal waar ik kon heb ik door raampjes gekeken :D Hoop er ooit eens binnen te kijken. Ik ben al sinds 2015 niet meer in Berlijn geweest, dus het wordt ook weer eens tijd. :))

Honderd jaar geleden was het een van de drukste luchthavens ter wereld. Blijft toch bijzonder, zo midden in de stad. ln 1998 ben ik ook nog op het oude vliegveld van Hong Kong overgestapt onderweg naar Australië (en nog een dagje rondgekeken in HK). Dat lag ook midden in de stad. Een paar maanden later verhuisde het naar de huidige plek buiten de stad, dus op de terugweg maakte ik een overstap op een hypermodern vliegveld. Maar toch had dat oude ook wel wat. :))

[Edit] Wikipedia over de oude luchthaven Kai Tak: :=

Citaat:
De luchthaven was gesitueerd op een locatie midden in het zaken-/woondistrict Kowloon City dat onderdeel is van Kowloon en had maar één startbaan (13/31). De luchthaven stond bekend om zijn spectaculaire Rwy 13-approach, en daardoor als de op vijf na extreemste en gevaarlijkste luchthaven ter wereld.


Anyway, hier staan foto's van zo'n rondleiding op Tempelhof, om toch een indruk te krijgen: https://berlijn-blog.nl/rondleiding-tempelhof/

En twee foto's die ik net terugvind in mijn eigen FB-album:

Afbeelding

Afbeelding

CoonArt

Berichten: 23295
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 14:29

Sta je bij de paarden, ineens...... Boven je koppie........ Afbeelding

Afbeelding

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 19:40

Haha, mooi hè :))

Vanmiddag was ik in Aalsmeer. Daar vliegen ze wat lager dan boven mijn huis :)) Ik ben teruggereden via Oude Meer, dus over de Fokkerweg langs de hangars. Ik had gehoopt dat daar nog iets echt laag zou overkomen, maar helaas. Wel een en ander aan de grond zien staan. Ook mooi.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 08:30

Mijn huis ligt vanochtend weer in de aanvliegroute naar Schiphol. Om de 2-3 minuten een laagvlieger. Er kwam er net eentje van Swiss over 'met gierende banden'. Dat werkte beter dan mijn wekker die vlak daarna af ging. :=

Gisteren werd ik attent gemaakt op het bestaan van Zeljava Airbase, een verlaten ondergrondse airbase op de grens van Kroatië en Bosnië. Wat ziet dat er gaaf uit! :wow:

https://www.exutopia.com/zeljava-airbase-croatia/

Citaat:
The airbase’s underground complex – known as the ‘KLEK’ facility – included a network totalling 3.5 kilometres of tunnels inside the mountain which could house as many as 60 aircraft.

CoonArt

Berichten: 23295
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Heli/vliegtuig-liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 09:05

OK, de lol begon weer! :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kookaburra

Berichten: 5411
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-21 10:06

Karin schreef:
Mijn huis ligt vanochtend weer in de aanvliegroute naar Schiphol. Om de 2-3 minuten een laagvlieger. Er kwam er net eentje van Swiss over 'met gierende banden'. Dat werkte beter dan mijn wekker die vlak daarna af ging. :=

Gisteren werd ik attent gemaakt op het bestaan van Zeljava Airbase, een verlaten ondergrondse airbase op de grens van Kroatië en Bosnië. Wat ziet dat er gaaf uit! :wow:

https://www.exutopia.com/zeljava-airbase-croatia/

Citaat:
The airbase’s underground complex – known as the ‘KLEK’ facility – included a network totalling 3.5 kilometres of tunnels inside the mountain which could house as many as 60 aircraft.

Waauw!

CoonArt

Berichten: 23295
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 10:08

Karin schreef:
Mijn huis ligt vanochtend weer in de aanvliegroute naar Schiphol. Om de 2-3 minuten een laagvlieger. Er kwam er net eentje van Swiss over 'met gierende banden'. Dat werkte beter dan mijn wekker die vlak daarna af ging. :=

In het begin lijkt het me dat nog wel leuk, maar achteraf..........

Kookaburra

Berichten: 5411
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-21 10:10

Jij krijgt genoeg vitamiene V(liegmachien) CoonArt :D


Hier de laatste tijd vooral straaljagers boven het huis i.v.m. de WIC-training vanaf leeuwarden. Vooral F16's gehoord. Mooi spul!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 10:18

CoonArt schreef:
Karin schreef:
Mijn huis ligt vanochtend weer in de aanvliegroute naar Schiphol. Om de 2-3 minuten een laagvlieger. Er kwam er net eentje van Swiss over 'met gierende banden'. Dat werkte beter dan mijn wekker die vlak daarna af ging. :=

In het begin lijkt het me dat nog wel leuk, maar achteraf..........

Gelukkig wisselt het baangebruik op Schiphol :D Het is hier de hele week rustig geweest in de ochtenden. En andere keren ligt mijn huis weer in de opstijgroute.

Momenteel is de aanvliegroute alweer anders, maar vanaf het vliegveldje 2 km verderop wordt alweer volop sportgevlogen op deze mooie dag. :D

CoonArt

Berichten: 23295
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Heli/vliegtuig-liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 10:19

Ook foto's maken van plane-buikjes? :D

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Heli/vliegtuig-liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 10:22

Vandaag even niet, maar wel een goed plan! Eigenlijk nooit gedaan, alleen met een ijsje in de hand zitten kijken bij de friettent aan de overkant.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 18:51

Afbeelding
wat zou dit zijn? Vliegt al tig x zowat over mijn huis, maar ik zie/hoor hem niet
Bij de gegevens staat "blocked" (in het rood)

Andere app:


Afbeelding
Hij vliegt maar op 343 meter, maar we zien hem niet

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 23:51

Morrie schreef:
[ [url=m/hj3aLM.png]Afbeelding[/url] ]
wat zou dit zijn? Vliegt al tig x zowat over mijn huis, maar ik zie/hoor hem niet
Bij de gegevens staat "blocked" (in het rood)

Andere app:


[ [url=m/dFgQwz.png]Afbeelding[/url] ]
Hij vliegt maar op 343 meter, maar we zien hem niet


Van welk vliegveld komt deze af. Ik gebruik alleen ADS-B exchange voor tracking.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Heli/vliegtuig-liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 00:18

Budel, daar ging ie later ook weer heen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 00:25

Over Budel (Kempen Airport):

Wikipedia schreef:
De overheid maakt gebruik van de luchthaven voor politie-, brandweer- en milieuvluchten. Daarnaast zijn er opleidings en trainingsvluchten; zakenvluchten; inspectievluchten voor bedrijven; medische vluchten; foto- en cartografie vluchten en privévluchten.

Vanwege het patroon moest ik meteen denken aan een cartografievlucht, dit verhaal dus eigenlijk: https://www.omroepwest.nl/nieuws/404478 ... n-de-regio

Maar wel gek dat je niets hebt gezien terwijl het zo laag vloog. Je zou bijna aan een drone denken. :D

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Heli/vliegtuig-liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 11:31

Afbeelding
Hij is er weer! Zou wel een superdrone moeyen zijn dan.

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 07:18

Gisteren weer een dagje op de Oirschotse Heide gespendeerd. Het resultaat mocht er wezen; 2x Chinook en 1x een Cougar S-447 DEMON-01

Oh ja en gratis gezandstraald

https://youtu.be/rbcnz0trI70

Afbeelding


Afbeelding

MarliesV

Berichten: 15206
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Heli/vliegtuig-liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 11:48

Gave platen hier weer dames.

Zo'n Chinook een keer ingezeten op de familiedagen van defensie.
Ex-schoonzusje vloog zo'n apparaat.
Hoeveel mensen daar %) en :r in zaten onderweg, niet normaal. Schijnen ook best wat piloten in opleiding de eerste keren flink over hun nek te gaan. Leuk beroep haha.

Wat anders dan gemotoriseerd trouwens, maar dit was ik voor een training van het werk een aantal jaren terug:
Afbeelding
Super gave ervaring!

CoonArt

Berichten: 23295
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Heli/vliegtuig-liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:15

En er fladderde wat GEELS over in Rotterdam, Search and Rescue chopper! :D Afbeelding

Kookaburra

Berichten: 5411
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Heli/vliegtuig-liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-21 15:36

Aaw, mooie Dauphin! <3

Hier vandaag alleen nog maar vliegende mieren gezien :')

Captain

Berichten: 21401
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 15:39

Toevallig gisteren iemand de McDonald's luchtballon gezien? :D Daar zaten wij in, was echt ontzettend gaaf!!
Afbeelding

Kookaburra

Berichten: 5411
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Heli/vliegtuig-liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-21 15:42

Niet gezien, wel gespot op de app ;)

Supertof! Heb je genoten? :D Ballonvaren is zo mooi!