Heli/vliegtuig-liefhebbers op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:40

amanda09 schreef:
Pandora2 schreef:
Leuk Amanda !

Ga je uiteindelijk voor piloot burgerluchtvaart ?


Ik ben afgestudeerd piloot voor de burgerluchtvaart, maar verkeerde tijd van school afgekomen helaas en geen baan kunnen krijgen. 2 jaar geleden nog een aantal selecties gehad, maar ook zonder succes.
Na 10 jaar heb ik afgelopen voorjaar mijn meermotorige brevet laten verlopen en vlieg ik nu alleen nog één motorig.


Echt wel heel jammer dit. Je stopt er toch best veel tijd en geld in.
Gelukkig is er de Cessna nog !

Captain

Berichten: 21402
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:10

amanda09 schreef:
Pandora2 schreef:
Leuk Amanda !

Ga je uiteindelijk voor piloot burgerluchtvaart ?


Ik ben afgestudeerd piloot voor de burgerluchtvaart, maar verkeerde tijd van school afgekomen helaas en geen [***] kunnen krijgen. 2 jaar geleden nog een aantal selecties gehad, maar ook zonder succes.
Na 10 jaar heb ik afgelopen voorjaar mijn meermotorige brevet laten verlopen en vlieg ik nu alleen nog één motorig.


Nee joh! :oo Ik heb een paar jaar geleden selectie gedaan, werd alleen op het allerlaatst afgewezen tijdens de medische keuring ivm nierstenen. Nu ben ik blij dat ik het nooit geworden ben ivm de markt en de gigantische schuld die ik nu zou hebben.. :=

Wel fijn dat je bent blijven vliegen, maar niet op de manier die je gehoopt had. :(:)

Kookaburra

Berichten: 5411
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 11:24

Pandora2 schreef:
CoonArt schreef:
YIPES! Zag het ook staan op FB. Zo'n stuk metaal wil je niet wegkoppen... https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210220_95770913


Echt hé :x
Er is daar blijkbaar een hele straat redelijk bezaaid met brokstukken. Het ene al wat groter dan het andere.
Gelukkig is dit goed afgelopen.

Ben al 'blij' dat het zo is afgelopen. Zag in het nieuwsbericht op NOS dat een oudere mevrouw een stuk tegen het hoofd kreeg en dat een kind een heet stukje metaal vastpakte. Naar voor beiden, maar het had anders af kunnen lopen.

Iemand een idee hoe vaak een motorbrand voorkomt in de lucht? Je hoort er bijna nooit iets over, totdat het goed mis gaat. Maar ergens kan ik het mij voorstellen dat het vaker gebeurt dan ik denk te weten.


amanda09 schreef:
Pandora2 schreef:
Leuk Amanda !

Ga je uiteindelijk voor piloot burgerluchtvaart ?


Ik ben afgestudeerd piloot voor de burgerluchtvaart, maar verkeerde tijd van school afgekomen helaas en geen baan kunnen krijgen. 2 jaar geleden nog een aantal selecties gehad, maar ook zonder succes.
Na 10 jaar heb ik afgelopen voorjaar mijn meermotorige brevet laten verlopen en vlieg ik nu alleen nog één motorig.

Ooh, wat pittig!

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Heli/vliegtuig-liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 13:17


Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 13:20

Morrie schreef:
het gaat lekker met de Boeings:
https://www.airlive.net/breaking-large- ... OdywpBbYf4

dit keer een hele motor eraf.....


:oo Oh jee...
Is de 737Max nog maar net terug de lucht in, krijgen ze dit.

Geen idee hoe vaak een motorbrand voorkomt eigenlijk. Niet alles zal openbaar verschijnen vermoed ik :P

Die luchtvaartexpert zei dat het bij de 747 niet echt een probleem is omdat er nog 3 andere engines zijn en dat meestal de brokstukjes in zee of onbewoond gebied vallen.
Dus ik vermoed dat er af en toe wel wat verloren gaat onderweg :=

Kookaburra

Berichten: 5411
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Heli/vliegtuig-liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 13:30


Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Heli/vliegtuig-liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 14:22

ik stap sowieso in geen enkel vliegtuig, durf het echt niet.
Ik kwam wel eens in Amsterdam op een school waar ze vliegtuigtechnici en stewardessen opleiden, daar heb ik in hun simulatievliegtuig gezeten, dat vond ik genoeg.
In hun leslokaal (het grootste van Europa) staat trouwens een 737, als lesmateriaal zegmaar.....

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 14:26

Een leslokaal met een 737 erin... :wow: :=

Ik schijt ook 7 kleuren in een vliegtuig :')
Wij hadden op mijn vroegere werkplek cursussen in Frankfurt en aangezien we gratis konden vliegen, deed iedereen dat.
Ik ben toch wel na een paar keer met de auto gegaan :D

Captain

Berichten: 21402
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Heli/vliegtuig-liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 14:27

Ik hou ook niet van vliegen. :')

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 14:29

Captain schreef:
Ik hou ook niet van vliegen. :')


_O- Je boktnaam moet aangepast worden dan }>

Kookaburra

Berichten: 5411
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-21 14:35

Helaas nog maar 4x gevlogen hier. Alle keren in een passagiersvliegtuig.
Ik hoop ooit nog eens met een heli mee te kunnen vliegen! Alleen niet op een brancard in die gele EC's ;)

Ik vind vooral het stijgen en dalen gaaf! Daar kan ik zo van genieten ;) En al is de luchtvaart ontzettend veilig, dat zijn wel twee momenten waarop de kans op ongelukken groter is :+

Maar die scherpe bochten waarop je in het linkerraampje alleen lucht ziet, en in het rechterraampje alleen grond. Brr.
Vooral een feest als ze nog even moeten cirkelen voordat ze toestemming hebben om te landen.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 14:38

Haha nee, liever niet in die gele heli's inderdaad.

Een heli vind ik ook gewoon geweldig om te kijken, maar ze krijgen er mij niet onverdoofd in denk ik :+

Ik kreeg toen ik jong was een job aangeboden als horse attendant.
Thanks, but no thanks. Aan mij gaan die paarden echt niks hebben tijdens een vlucht :))

kruimel

Berichten: 89
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Ergens boven Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 14:49

Wat leuk, ik ben ook een vliegtuig fan.
Een hele tijd geleden heb ik bij de KLM dierenhotel stage gelopen, in die periode volgen er twee vliegtuigen in de Twin Towers. Voor de ramp mocht ik een keer mee naar de kist (vliegtuig) om een kat op te halen. Na de ramp was alles zo beveiligd, dus toen kon het niet meer.

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 15:50

Ik ben een stille meelezer, maar ik moest toch wel gniffelen over jullie uitspraak dat je vliegen niet leuk vindt :') Ik vind het spannend maar ook echt heel tof :D Ik vond mijn reis naar Azië in de airbus380 met Emirates echt al een feestje op zich :D Vooral omdat we bovenin zaten(wel eco), dan liep je zo'n superluxe trap op en waren er 2 zitplaatsen naast elkaar met heel veel bergruimte aan de zijkant. Echt top was dat!
En daarnaast hebben we ook nog in een prop vliegtuig gevlogen, dat vond ik ook aardig spannend maar dat was met een hele betrouwbare maatschappij. (dat check ik met dat soort binnenlandse vluchten met zo'n klein ding dan wel ff :') ) Wat hierbij grappig was, is dat we een Nederlandse piloot hadden op de heenweg. Ik ben verder geen kenner, maar ik vind het wel heel vermakelijk om vliegtuigen te zien, van binnen en van buiten :D Speur ook regelmatig flightradar af wanneer ik me verveel :P

Afbeelding

Mando

Berichten: 15701
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Heli/vliegtuig-liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:37

Ik heb 30 jaar in de luchtvracht gewerkt, was altijd geweldig om te doen.
Tijdje nog op Schiphol gezeten was altijd mooi om te zien van buiten en van binnen.

Mijn hart blijft open gaan als ik op Schiphol ben. Is gewoon een kleine stad op zich.

Dus ik lees lekker mee met jullie en geniet van jullie passie.

purny

Berichten: 27525
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Heli/vliegtuig-liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:49

@earth: vorig jaar zou ik naar New York gaan. Ik had pre corona mijn ticket speciaal op de a380 geboekt.
Helaas ging air france hem eruit halen.

Ik hoop echt ooit nog eens in de a380 te zitten.

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 17:12

purny schreef:
@earth: vorig jaar zou ik naar New York gaan. Ik had pre corona mijn ticket speciaal op de a380 geboekt.
Helaas ging air france hem eruit halen.

Ik hoop echt ooit nog eens in de a380 te zitten.


Snap ik, wij hebben ook meer betaald om speciaal met Emirates en de a380 te kunnen vliegen :D Dat was het zo waard! Helaas ben ik niet gemaakt voor lange vluchten. Ik kan niet slapen in welk voertuig dan ook, en ik werd doodziek in de ochtend :( was echt een domper op de pret helaas. Ontbijt wel wel lekker van Emirates :j

xKim97

Berichten: 257
Geregistreerd: 16-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:38

Kookaburra schreef:
xKim97 schreef:
Jaa wat leuk dit topic! Ondanks dat we de concorde hier niet meer zullen zien overvliegen blijft die toch ook wel speciaal, een van mijn favorieten als ik m nog mee mag tellen _/-\o_

Kende je deze video's al? Ook Captian Joe is gek op de concorde :D


Oeh ik kende het account wel maar deze specifieke video heb ik nog niet gezien, thanks voor de tip!

CoonArt

Berichten: 23295
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Heli/vliegtuig-liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:41

Heerlijk uit het raam kijken...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 00:07

CoonArt schreef:
Heerlijk uit het raam kijken...

[ [url=m/2ExnBX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/m5vRMQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/36qFAs.jpg]Afbeelding[/url] ]


Grappig, op de eerste foto één van de vliegtuigjes waar ik wel eens in vlieg

Mocht iemand van vliegangst af willen komen dan ken ik eventueel wel iemand die dit doet.

En als je zelfs eens wilt vliegen dan mag je mij altijd een pb sturen

Captain

Berichten: 21402
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Heli/vliegtuig-liefhebbers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 00:41

Je vliegt op Lelystad? Heb je een grijze luchthaven pas?

CoonArt

Berichten: 23295
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 00:42

amanda09 schreef:
Grappig, op de eerste foto één van de vliegtuigjes waar ik wel eens in vlieg

Special Air Services? Zit op Teuge :)

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 07:43

amanda09 schreef:
CoonArt schreef:
Heerlijk uit het raam kijken...

[ [url=m/2ExnBX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/m5vRMQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/36qFAs.jpg]Afbeelding[/url] ]


Grappig, op de eerste foto één van de vliegtuigjes waar ik wel eens in vlieg

Mocht iemand van vliegangst af willen komen dan ken ik eventueel wel iemand die dit doet.

En als je zelfs eens wilt vliegen dan mag je mij altijd een pb sturen


Oeh ik wil al heel lang eens zelf vliegen! Over 3 maanden word ik 30, ik denk dat ik je tegen die tijd een bericht stuur. Cadeautje voor mijzelf :D


Met vliegtuigen heb ik niet veel, maar een aantal keren met paarden gevlogen (voor corona helaas) in normale boeings en 1 keer in een transportvliegtuig waarbij ik in de cockpit mocht zitten. Echt super gave ervaring <3 dit was naar Chicago en onderweg zelfs het Noorderlicht gezien!

Afbeelding
Dit was waar je het vliegtuig binnen kwam en trapje is dan naar cockpit/zitruimte. De paarden staan precies achter mij in containers. Meer foto's daarvan vast wel ergens op mijn computer :)

Naast de crew was ik de enige passagier, dus 4 van deze stoelen voor mijzelf :D

Afbeelding

Kookaburra

Berichten: 5411
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 07:57

Lagonda schreef:
amanda09 schreef:

Grappig, op de eerste foto één van de vliegtuigjes waar ik wel eens in vlieg

Mocht iemand van vliegangst af willen komen dan ken ik eventueel wel iemand die dit doet.

En als je zelfs eens wilt vliegen dan mag je mij altijd een pb sturen


Oeh ik wil al heel lang eens zelf vliegen! Over 3 maanden word ik 30, ik denk dat ik je tegen die tijd een bericht stuur. Cadeautje voor mijzelf :D


Met vliegtuigen heb ik niet veel, maar een aantal keren met paarden gevlogen (voor corona helaas) in normale boeings en 1 keer in een transportvliegtuig waarbij ik in de cockpit mocht zitten. Echt super gave ervaring <3 dit was naar Chicago en onderweg zelfs het Noorderlicht gezien!

[ [url=m/2sSe4c.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was waar je het vliegtuig binnen kwam en trapje is dan naar cockpit/zitruimte. De paarden staan precies achter mij in containers. Meer foto's daarvan vast wel ergens op mijn computer :)

Naast de crew was ik de enige passagier, dus 4 van deze stoelen voor mijzelf :D

[ [url=m/GMIlVj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Noorderlicht tijdens het vliegen. Wauw, gaaf!

Hoe ben je zo in de paardentransport gerold? Lijkt mij een bijzondere ervaring.


amanda09 schreef:
CoonArt schreef:
Heerlijk uit het raam kijken...

[ [url=m/2ExnBX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/m5vRMQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/36qFAs.jpg]Afbeelding[/url] ]


Grappig, op de eerste foto één van de vliegtuigjes waar ik wel eens in vlieg

Mocht iemand van vliegangst af willen komen dan ken ik eventueel wel iemand die dit doet.

En als je zelfs eens wilt vliegen dan mag je mij altijd een pb sturen

Zelf vliegen lijkt me heel gaaf! Maar ik vind het ontzettend lastig als iemand mij 'op de vingers' kijkt :=

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 08:05

Ik heb een tijd in de wegtransport voor paarden gewerkt en zo wat connecties gemaakt :D
Laatste keer was november 2019 naar Mexico Stad, een vriendin mee en 2 weken gebleven, echt ideaal! Je 'betaling' is dan een open terug ticket, kan je zelf kiezen wanneer je terug wilt. En met geluk mag je business class als er ruimte is. Terug van Mexico naar Amsterdam hadden ze dus gewoon 2 plekken :oo bizar was dat zeg, wat een luxe en ruimte daar boven. De eerste keer in mijn leven dat ik business class zat en meteen de laatste keer dat ik heb gevlogen laatste tijd :+

Alleen die vliegtuigen van KLM zijn er intussen uit (dat half passagier, half ruim er achter). Super zonde! Volgens mij gaan nu alleen nog maar transportvliegtuigen op pad voor paarden, daarbij was het volgens mij niet zo makkelijk om te blijven. Toen naar Chicago moest ik door de douane direct weer terug het zelfde vliegtuig in :')