Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 9 [ 221 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Is onderhandelen verleden tijd?

 
Profiel   

_San87_ schreef
mvdende schreef

Afhankelijk van de staat (veel gedragen of nog zo goed als nieuw)

De leeftijd (model van 5 jaar geleden of nieuw model)

En de huidige prijs waar het nieuw voor aangeboden wordt.

En het merk... voor bepaalde merken ben ik bereid meer te betalen dan voor anderen. Zeg maar Harry's horde of Anky..

Is het een zo goed als nieuwe trui van een goed merk en is het helemaal wat ik zoek en is de huidige nieuwprijs nu nog €60, dan zal ik zeker €30 ex verzendkosten betalen.

Maar voor een afgedragen trui van Harry's horse van 7 jaar geleden zou ik €5 echt de max vinden.

Ik denk niet dat Marco een afgedragen trui überhaupt nog zou verkopen. En al helemaal niet voor 30 euro.



Het gaat mij in dit geval niet om MB persoonlijk, maar om het voorbeeld...

Je wil niet weten Hoe vaak ik wel niet "afgetrapte" dingen tegen kom op marktplaats voor een belachelijke hoge prijs...

Het is een spelletje en als je het goed speelt, kan je leuke dingen behalen. Ik heb vaak genoeg iets op marktplaats gekocht, het een tijdje gebruikt en het voor een hogere prijs weer kunnen verkopen. Je moet goed weten wat iets waard is, en dan kom je soms écht koopjes tegen, wat aangeboden wordt vér onder de daadwerkelijk waarde...

Maar het spelletje kan ook gigantisch irritant zijn.... verkopers die niet meer reageren totdat er 10x over jou bod heengegaan is... ipv direct een reactie, betalen en deal...

Kopers die tot in den treuren afdingen en niet willen begrijpen dat jouw prijs vast is...

Soms is marktplaats leuk, soms even totaal niet.


Laatst bijgewerkt door mvdende op 26-02-21 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 11:46 



 
Profiel   

Schaatstip, Decathlon heeft ze nieuw vanaf ongeveer 30 € :+


Ik heb helemaal geen zin in onderhandelen, wil gewoon een prijs weten van iets. Staat het me aan dan doe ik een berichtje. Staat het me niet aan, dan niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 11:46 



 
Profiel   

mvdende schreef
Dan heb je ontzettend veel geluk gehad. Want ik ben ze op Bristol.nl niet tegen gekomen voor €16,50 in maat 39-42.

En alsnog heb je dan €26,50 uitgegeven doordat de 1e schaatsen kennelijk troep waren.


Sterker nog, donderdag was de eerste schaatsdag, toen zijn de Bauers kapot gegaan. Vrijdag ochtend gebeld naar de Bristol en kon ze dezelfde middag nog ophalen. Maat 39 en 41. En had later op de dag ook nog een 40 bij een ander filiaal, mochten ze niet passen. Uiteindelijk waren die niet nodig, want de 39 zat top. De 41 heb ik voor 16,50 op Facebook kunnen verkopen binnen een uur (waardoor ik niet over een poos nog een keer terug hoef om ze te retourneren).

En 26,50 is dan nog steeds heel weinig blijkbaar (de helft van wat jij voor de jouwe hebt betaald, die ook nog eens niet goed blijken te zitten). Maar ik vond het duur zat, voor die 3 dagen ijspret in (waarschijnlijk) 5 jaar. En Bauer is geen troep hoor. Die zijn nieuw zeker rond de 100 euro. Maar plastic verteerd, als het jaren op een zoldertje ergens ligt. Ik heb er zeker 3 gezien op het ijs met hetzelfde probleem, van het verteerde plastic ;). Nu heb ik softboots, waardoor ik dat probleem over 10 jaar niet opnieuw heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 11:52 



 
Profiel   

Skessa_ schreef
Schaatstip, Decathlon heeft ze nieuw vanaf ongeveer 30 € :+


Ik heb helemaal geen zin in onderhandelen, wil gewoon een prijs weten van iets. Staat het me aan dan doe ik een berichtje. Staat het me niet aan, dan niet.


Klopt! Maar die hadden een week levertijd, dus dan was de schaatspret al voorbij geweest hahaha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 11:53 



 
Profiel   

Een trui met vlekken vraag ik 5 of 10 euro voor.

Als ik 20-30 vraag zijn dat truien die gedragen zijn maar nog hartstikke mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 11:54 



 
Profiel   

Mensen die voor een dubbeltje eerste rang willen zijn echt vreselijk irritant. Ga dan lekker naar de kringloop en ga goed rondneuzen, misschien vind je nog wel wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 12:02 



 
Profiel   

Een trui met vlekken verkoop ik niet.
Die gaat in de kleding container.

Maar inderdaad soms zie je dingen op MP staan dat ik denk, dat gaat hier de kliko in. :)
Daar wil ik nog geen geleur van hebben.
Maar als mensen dan een hoge prijs vragen denk ik ook niet dat ze veel last hebben van biedingen, tenminste als het echt afgedragen/ versleten is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 12:05 



 
Profiel   

Ik wel, het zijn high end merken dus het verkoopt nog als er gaten in zitten :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 12:08 



 
Profiel   

mvdende schreef
Uhh.. .€15 voor schaatsen is trouwens echt niet realistisch...

Je moet óók wel een beetje door hebben wat een realistische prijs ergens voor is.

Midden in de zomer zal je voor €15 misschien nog wel een paar afgetrapte ijshockey of oude noren kunnen vinden. Die je vervolgens voor 100% zekerheid nog kan gaan laten slijpen voor €20.

Maar midden in perfect schaatsweer, tijdens een gigantische schaatskoorts is het niet echt realistisch om voor €15 een setje goede schaatsen te kunnen vinden.

Vergeet niet dat de goedkoopste merkloze schaatsen nieuw al boven de €50 liggen. Schaatsen zijn gewoon duur...

Dan weet ik niet waar je woont, maar hier zijn de prijzen veel lager.
Slijpen is tussen de 5 en 10E (ligt er waar je het laat doen).
Oude type Viking noren worden (en werden met de vorst) aangeboden vanaf 5E de nieuwere type vanaf 15E. Mijn man wil juist alleen de oude, want daar kan hij beter op schaatsen :+
Mijn dochter heeft hockey schaatsen voor 12,50 gekocht.

Schaatsen zijn niet "gewoon" duur, juist heel betaalbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 12:08 



 
Profiel   

MarcoBorsato schreef
Ik wel, het zijn high end merken dus het verkoopt nog als er gaten in zitten :=

Nou. Ik ben stapeldol op vlooienmarkten. Helaas nu al een jaar zijn er geen,echt afkicken voor mij.Ik kocht er altijd de leukste spullen voor weinig. Maar ,toen mijn moeder nog leefde,mocht ik echt echt niet met gedragen tweedehands kleding thuiskomen.Dat vond ze vies.En als het om de prijs gaat is dat tegenwoordig ook niet nodig want sommige kledingoutlets etc. zijn zo goedkoop en dan heb je nieuwe spullen.Allerlei andere dingen vind ik tweedehands wel heel leuk en soms hebben die een curiositeitswaarde die zelfs meer is dan de nieuwprijs die ze ooit hadden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 13:07 



 
Profiel   

Nou dat begrijp ik niet, bij wijze van nog liever een hele zeeman aan dan een high end met gaten.
Maar ik ben wat dat betreft niet merkgevoelig, ik moet het mooi vinden. Zuiver en heel.

Vies vind ik kleding niet, daar heb ik een wasmachine voor. :D
Schoenen zou ik dan wel weer alleen met kaartje er nog aan kopen. Vind ik idd niet zuiver maar ook omdat ze naar je voet gaan staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 13:11 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Nou dat begrijp ik niet, bij wijze van nog liever een hele zeeman aan dan een high end met gaten.
Maar ik ben wat dat betreft niet merkgevoelig, ik moet het mooi vinden. Zuiver en heel.

Vies vind ik kleding niet, daar heb ik een wasmachine voor. :D
Schoenen zou ik dan wel weer alleen met kaartje er nog aan kopen. Vind ik idd niet zuiver maar ook omdat ze naar je voet gaan staan.


Ik koop het ook niet, maar een legging met een klein gaatje dat gemaakt kan worden door een handige moeder vindt z'n weg wel.

anjali schreef
MarcoBorsato schreef
Ik wel, het zijn high end merken dus het verkoopt nog als er gaten in zitten :=

Nou. Ik ben stapeldol op vlooienmarkten. Helaas nu al een jaar zijn er geen,echt afkicken voor mij.Ik kocht er altijd de leukste spullen voor weinig. Maar ,toen mijn moeder nog leefde,mocht ik echt echt niet met gedragen tweedehands kleding thuiskomen.Dat vond ze vies.En als het om de prijs gaat is dat tegenwoordig ook niet nodig want sommige kledingoutlets etc. zijn zo goedkoop en dan heb je nieuwe spullen.Allerlei andere dingen vind ik tweedehands wel heel leuk en soms hebben die een curiositeitswaarde die zelfs meer is dan de nieuwprijs die ze ooit hadden.


Oké maar hoe is dit dagboekverhaal relevant?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 14:33 



 
Profiel   

@MarcoBorsato,ik wilde enigszins omfloerst vertellen dat ik niets tegen tweedehands spullen heb,integendeel zelfs,maar het verkopen van gedragen kleding zelfs met gaten,zoals jij aangeeft te doen,dat vind ik nogal ongebruikelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 14:55 



 
Profiel   

anjali schreef
@MarcoBorsato,ik wilde enigszins omfloerst vertellen dat ik niets tegen tweedehands spullen heb,integendeel zelfs,maar het verkopen van gedragen kleding zelfs met gaten,zoals jij aangeeft te doen,dat vind ik nogal ongebruikelijk.


Oké dat kan. En nu?

Mensen weten wat ze kopen want ik ben altijd eerlijk en heb foto's. Maar daar ging het topic niet om, het ging om onderhandelen op markplaats.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 15:05 



 
Profiel   

MarcoBorsato schreef
anjali schreef
@MarcoBorsato,ik wilde enigszins omfloerst vertellen dat ik niets tegen tweedehands spullen heb,integendeel zelfs,maar het verkopen van gedragen kleding zelfs met gaten,zoals jij aangeeft te doen,dat vind ik nogal ongebruikelijk.


Oké dat kan. En nu?

Mensen weten wat ze kopen want ik ben altijd eerlijk en heb foto's. Maar daar ging het topic niet om, het ging om onderhandelen op markplaats.

Ja ze willen onderhandelen omdat ze de vraagprijs te hoog vinden.En toen kwamen er voorbeelden van spullen waar te veel voor gevraagd wordt naar het oordeel van anderen.Waardoor er dus kans bestaat dat kopers willen gaan onderhandelen over de prijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 15:55 



 
Profiel   

Ja maar dat onderhandelen ging over mooie spullen zonder gaten en vlekken. Beetje opletten meid.

Mijn eerste bericht:

MarcoBorsato schreef
Ik vind een beetje zakken in de prijs nooit zo'n probleem. Ik heb naast mijn vraagprijs ook altijd een bieden vanaf prijs. Maar dan krijg ik de Gerda's en de Karens die 7,50 bieden op een trui van 60 euro.

- maar mijn kind wil ook mooie spullen
- maar dat past niet in mijn budget
- maar op AliExpress zijn ze goedkoper

Ik reageer niet meer zo aardig dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 15:56 



 
Profiel   

Dat merk ik ook! Ook meer mensen die interesse lijken te hebben en dan na een hoop berichten, tóch nog afhaken... :') Ook mensen die gezegd hebben het te willen, maar dan toch de tikkie niet betalen... :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 16:01 



 
Profiel   

xCODA schreef
Dat merk ik ook! Ook meer mensen die interesse lijken te hebben en dan na een hoop berichten, tóch nog afhaken... :') Ook mensen die gezegd hebben het te willen, maar dan toch de tikkie niet betalen... :')


Ja echt hè.... mensen die waar dan ook in het koopproces ineens niet meer reageren :7 zeg dan gewoon dat je het niet meer wil :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 16:49 



 
Profiel   

Ik heb een opvouwbaar bad te koop staan, nooit gebruikt, nog in originele verpakking. Vraagprijs is 95 euro. Krijg ik dingen als 'voor 50 euro wil ik 'm wel ophalen'. Nee, de vraagprijs is 95 euro, geen 50. Dan wil ik er ook echt 95 voor hebben, zeg maar.. over 90 zou ik nog kunnen nadenken, maar 80 vind ik alweer iets anders :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 17:11 



 
Profiel   

Eigenlijk zou je 'm dan niet met een vraagprijs moeten adverteren maar met een vaste prijs.

Doe ik bij sommige items ook. Wij verkopen weleens (custom) oldtimermotoren en die adverteer ik altijd met een vaste prijs. Dat wil niet zeggen dat er niks meer vanaf kan als ze eenmaal bij de motor staan, maar ik heb geen zin in Gerda's ( :D ) die een motor van 5.000 euro voor 500 euro mee denken te nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 17:22 



 
Profiel   

Oscar schreef
Eigenlijk zou je 'm dan niet met een vraagprijs moeten adverteren maar met een vaste prijs.

Doe ik bij sommige items ook. Wij verkopen weleens (custom) oldtimermotoren en die adverteer ik altijd met een vaste prijs. Dat wil niet zeggen dat er niks meer vanaf kan als ze eenmaal bij de motor staan, maar ik heb geen zin in Gerda's ( :D ) die een motor van 5.000 euro voor 500 euro mee denken te nemen.


Vervelende is dat marktplaats die prijsstelling volgens mij niet kent. Die noemt het vraagprijs, of je moet dingen kiezen als zie advertentie, etc. Maar dat vind ik als koper helemaal irritant. Dus je kan het wel in de advertentie zetten van die vaste prijs, maarja lezen is een vak :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 17:25 



 
Profiel   

Ah ja, op die fiets :j
Ik haal dan altijd dat vinkje weg van 'bieden toegestaan' en zet het nog een keer onderaan de advertentie. Maar er zijn inderdaad altijd paashazen die niks lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 17:49 



 
Profiel   

En ik maar denken dat vaste prijs en vraagprijs hetzelfde was.. had er wel bijgezet 'bieden vanaf 95 euro', maar ook dat wordt niet gelezen.. nou ja, ding staat niet in de weg :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 18:34 



 
Profiel   

Sommige dingen geef ik ook nog liever weg dan dat ik het voor een achterlijk laag bod moet opsturen met de post, ben je er nog meer tijd aan kwijt ook. En bij zulke mensen raken ook nog eens altijd pakketjes kwijt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 18:55 



 
Profiel   

Hoe goedkoper je iets weg doet, met het idee dat je iemand er gewoon nog een plezier mee wil doen, hoe meer gezeur vaak :=

Wat betreft vlekken...moet je eens bij de wolletjes verkoop kijken, wat mensen daar nog te koop aanbieden met de gaten en ladders en poepvlekken er in, en het wordt nog verkocht ook :))

Maar de mensen die niet zoveel te besteden hebben, zijn er dan toch erg blij mee dat hun kind ook in de wolletjes kan. Die lappen het op en het kan nog een kindje mee. Ook wel fijn toch :j

Ik heb regelmatig spullen voor die kleine die nog (gaan) passen maar die toch overtollig lijken te zijn.
Die zet ik dan online voor een prijs waarvoor het weg màg. Bij een trui of shirt van 40 euro zal dat dan bvb. zo'n 25 euro zijn. Nieuw met kaartjes er nog aan. Dat vinden mensen vaak ook te duur. Dan gaan ze bijna boos lopen mokken dat het voor minder moet, want.... joh zeur niet zo, voor dit bedrag mag het weg naar iemand die dit echt graag wil en zo niet dan blijft het lekker nog een poosje hier in de kast liggen.

Moet ik toch zelf weten voor welke prijs ik het te koop zet, ben toch niks aan een ander verplicht....je HOEFT het niet te kopen :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 20:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 9 [ 221 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen