Is onderhandelen verleden tijd?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:39

Ik vind het heel wisselend op ‘t moment, ik heb pas heel veel echt goeie paardenspullen op mp gezet.
Een deel was ik zo kwijt voor nette bedragen en een deel wordt gewoon echt onzinnig op geboden met €5,- voor zgan Eskadron dekjes enzo...
Lijkt echt met vlagen te gaan, zo krijg je allemaal onzinbiedingen en zo ben je ineens weer wat kwijt voor een normaal bedrag...

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:50

Als de prijs geen vaste prijs is zie ik dat graag terug in de advertentie tekts. Als de verkoper niet aangeeft dat er over de prijs te onderhandelen valt dan ga ik er als koper vanuit dat de prijs een vaste prijs is. Ik vind het dan ook onbeleefd om te gaan proberen om iets van de prijs af te krijgen. Maar wellicht is dat iets persoonlijks?

DuoPenotti

Berichten: 29539
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Is onderhandelen verleden tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:51

En ik draai dat om. :)
Van oudsher onderhandel je over de prijs van gebruikte spullen.
Willen mensen dat niet, ook goed, maar zet er dan bij prijs is vast. :)

Tancreda4

Berichten: 24044
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:53

Iknvind onderhandelen echt stom. Staat het er voor mij te duur op, dan ben ik er al snel klaar mee. Als het 't enige is en ik wil het heel graag wil het nog wel eens voorkomen dat ik wat eraf probeer te halen.

Zelf spullen verkopen zet ik de prijs neer die ik er voor wil. Niets meer, niets minder. Ik vind dat gedoe maar tijdrovend en stom.

Ook in het buitenland heb ik het nooit begrepen dat het 'leuk' is en er bij hoort. Ben gewoon duidelijk met wat je wilt haha :') :Y)

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:00

Ik hou voor mezelf de ongeschreven regel aan NP min 50%. Na aanschaf en je bent 1e eigenaar ben ik van mening dat de prijs gewoon zakt.

En als iemand dan 20% minder dan de NP vraagt, dan gaat het over. Tegenwoordig is veel online te koop, gooi er een kortingscode tegenaan + gratis verzenden en dan ben je gek als je meer gaat betalen voor 2e hands of wat de 1e eigenaar vraagt waarbij er ook nog verzendkosten zijn.

Edit: als je maar blijft roepen: Ja maar nieuwprijs is zo veel, en ik kan echt niet lager, dan had je het product moeten retourneren, een realistischere vraagprijs moeten neerzetten óf wachten tot je de juiste persoon tegenkomt.

Edit: ik lees mee ik een 'ik-verkoop-mijn-zadel' FB-groep en daar hebben mensen gewoon het lef om voor een zadel van 1000 euro, 800 euro te vragen. En dat is de standaard, geen uitzondering. Bizar gewoon.
Laatst bijgewerkt door eenitraM op 26-02-21 10:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:01

mar_fay schreef:
Die ervaring heb ik minder, mensen onderhandelen nog wel.
Alhoewel... Ik vind vooral “wat is je laagste prijs?” of “wat is het laagst mogelijke bod?” hele bijzondere vragen die ik in de afgelopen tijd heb gekregen. Het zal wel aan mij liggen, maar dat vind ik geen onderhandelen. Bied wat je het waard vindt, dan kijk ik wel of ik daarin mee ga of doe ik een tegenbod. Als ik dat aangeef dan haken mensen ook af.


Die vragen vind ik ook altijd zo vreselijk irritant.
Zeker als je al een vraagprijs bij de advertentie hebt staan.

anjali
Berichten: 15097
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:03

denice schreef:
Maar aan de andere kant, mensen vragen veel te veel geld voor hun tweedehands spullen.

Bijvoorbeeld het dekje dat genoemd wordt eerder dit topic.

De nieuwprijs was 60. Er is enkel 17,50 geboden. Als er niet meer interesse is en ook geen hogere biedingen, dan is dat gewoon de huidige marktwaarde.

Persoonlijk vind ik het altijd leuk als iemand er blij mee is. Wat maakt die paar euro uit. Dan ligt het enkel ouder te worden uit principe. Dan maak ik er liever iemand blij mee en is mijn huis weer opgeruimder.

Zogauw iets als een dekje eenmaal gebruikt is,is het zeer sterk in waarde verminderd.In elk geval moet je het eerst gaan wassen.Ik zou liever een goedkoop nieuw dekje aanschaffen dan een vroeger duur geweest maar nu tweedehands.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:11

Kookaburra schreef:
Wat mij nu vooral verbaast zijn de mensen die voor 1 dubbeltje denken dat ze alles kunnen krijgen. Dan is het niet meer onderhandelen op Marktplaats maar:
'ik bied 17.50'
'Het product bied ik nu voor 60 aan, zo laag kan ik niet zakken.'
En daarna geen reactie meer...


Ooooh dit dus! Ik verkoop haast nooit wat, maar onlangs een supplement voor paardlief waarvan driekwart nog over was van een emmer van 170 euro. Even omgerekend wat dat nieuwprijs zou kosten nog voor dat gewicht en daar wel flink onder gaan zitten. Heleboel berichten gehad met rotbiedingen, gaf ik mijn vaste laagste prijs aan, bieden ze nog een tientje lager... Nou eh niet dus

Babootje

Berichten: 26284
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:27

denice schreef:
Maar aan de andere kant, mensen vragen veel te veel geld voor hun tweedehands spullen.
Bijvoorbeeld het dekje dat genoemd wordt eerder dit topic.
De nieuwprijs was 60. Er is enkel 17,50 geboden. Als er niet meer interesse is en ook geen hogere biedingen, dan is dat gewoon de huidige marktwaarde.
Persoonlijk vind ik het altijd leuk als iemand er blij mee is. Wat maakt die paar euro uit. Dan ligt het enkel ouder te worden uit principe. Dan maak ik er liever iemand blij mee en is mijn huis weer opgeruimder.


Mee eens de vraag bepaalt toch de waarde

anjali schreef:
Zogauw iets als een dekje eenmaal gebruikt is,is het zeer sterk in waarde verminderd.In elk geval moet je het eerst gaan wassen.Ik zou liever een goedkoop nieuw dekje aanschaffen dan een vroeger duur geweest maar nu tweedehands.


Ten dele mee eens. Dure dekjes zijn toch kwalitatief beter dan goedkope. Dus van een keertje wassen hebben ze niet gelijk te lijden. Goedkope misschien wel. Vaak is daarvan de pasvorm ook niet zo goed en blijven ze niet zo goed liggen, sluiten niet mooi aan of trekken onder je zadel. Ik heb wel een paar favoriete merken en die zijn inderdaad duur.

Ik heb zelf een enorme hekel aan afdingen. Ik bekijk wat ik het artikel zelf nog waard zou vinden en zet er dan "VASTE PRIJS" (in hoofdletters en vetgedrukt) bij. Helaas kunnen mensen dat toch niet goed lezen :D :D

mvdende

Berichten: 5694
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:57

eenitraM schreef:
Ik hou voor mezelf de ongeschreven regel aan NP min 50%. Na aanschaf en je bent 1e eigenaar ben ik van mening dat de prijs gewoon zakt.

En als iemand dan 20% minder dan de NP vraagt, dan gaat het over. Tegenwoordig is veel online te koop, gooi er een kortingscode tegenaan + gratis verzenden en dan ben je gek als je meer gaat betalen voor 2e hands of wat de 1e eigenaar vraagt waarbij er ook nog verzendkosten zijn.

Edit: als je maar blijft roepen: Ja maar nieuwprijs is zo veel, en ik kan echt niet lager, dan had je het product moeten retourneren, een realistischere vraagprijs moeten neerzetten óf wachten tot je de juiste persoon tegenkomt.

Edit: ik lees mee ik een 'ik-verkoop-mijn-zadel' FB-groep en daar hebben mensen gewoon het lef om voor een zadel van 1000 euro, 800 euro te vragen. En dat is de standaard, geen uitzondering. Bizar gewoon.


Die regel houdt ik ook aan als ik iets wil kopen.

Echter heb ik een webshop (officieel KvK, maar geen site meer)

Geen site meer, omdat er een paar grote spelers zijn, die al standaard 20% onder de adviesprijs verkopen. Met gratis verzending.

Dat kan als kleine webshop dus écht niet meer uit... dan ben ik voor de inkoopprijs aan het verkopen als ik alle kosten eraf haal. Daarnaast de kosten van de webshop waren €40 per maand... ging gewoon echt niet meer.

Dus ik verkoop via marktplaats. Mijn materiaal is dus echt NIEUW NIEUW, direct afkomstig uit de fabrieken.

Meestal is mijn vraagprijs nu inkoopprijs + een %. Zodat ik er nog iets aan over houdt.

Dus nieuwprijs- 50% gaat bij deze niet op. Want de inkoopprijs is al méér dan 50% (van de adviesprijs) in veel gevallen....

Dus een artikel met een adviesprijs van €100, is de inkoopprijs vaak €55.

Dan wil ik er eigenlijk minimaal €65 voor hebben. Ex verzendkosten. Ik maak er dan meestal €70 inclusief verzendkosten van bij onderhandelen

Helaas zijn er dus grote webshops die het vervolgens voor €80 aanbieden....

En dan gaan mensen dus zeiken dat ik te duur ben. Ja hallo! Mijn materiaal is nét zo nieuw als hetgene van de webshop....

Ik kan het gewoon echt niet voor minder dan €55 ex verzendkosten verkopen of ik snijdt mijzelf gigantisch in de vingers.

Wél houdt ik rekening mee met dat sommige artikelen een "houdbaarheidsdatum" hebben.

Een klimgordel ben ik eerder bereid te zakken in prijs, dan bijvoorbeeld een set stijgijzers. Die laatste zijn namelijk ontzettend waardevast, die kan je over 15 jaar nog voor die prijs verkopen.

Edit:

Daarnaast heb ik als koper wél een hekel aan mensen die een zeer onredelijke vraagprijs hanteren.

Zoals een vraagprijs van €80, terwijl het een verouderd model is (goed te zien aan een bepaald kleurenschema) terwijl het nieuwste model €91 inclusief verzendkosten is.

Hoe denk je ooit te gaan verkopen dan?

Meestal stuur ik dan een screenshot van het nieuwe artikel en de vraag wat is de minimum prijs.

In dit geval zou ik er max €50 inclusief verzendkosten voor willen geven. Maar hij staat nog te koop voor €80....
Laatst bijgewerkt door mvdende op 26-02-21 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:01

Ik vind een beetje zakken in de prijs nooit zo'n probleem. Ik heb naast mijn vraagprijs ook altijd een bieden vanaf prijs. Maar dan krijg ik de Gerda's en de Karens die 7,50 bieden op een trui van 60 euro.

- maar mijn kind wil ook mooie spullen
- maar dat past niet in mijn budget
- maar op AliExpress zijn ze goedkoper

Ik reageer niet meer zo aardig dan.

Amber90
Berichten: 59
Geregistreerd: 19-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:05

Op marktplaats kun je bieden aan of uit zetten.

Als ik ergens snel vanaf wil doe ik een erg lage prijs en die is dan ook vast. (zet ik in de advertentie & bieden uitgeschakeld). Als ik een duurder item te koop zet, zet ik hoger in, bieden aan en 'vraagprijs is XX' ipv vaste prijs.

Als ik spullen al voor heel weinig weg doe, wil ik geen biedingen. Maar dat zet ik er dan ook bij.
Overigens blijf ik wel netjes als mensen het toch proberen hoor, ik snap dat wel.

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Is onderhandelen verleden tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:22

Als ik zelf koop bied ik de vraagprijs en anders niet :+
Ik snap ook echt niet waarom je eerst gaat vragen of het 5€ goedkoper mag, wat maken die paar euro uit :?
Mensen die belachelijk laag bieden geef ik geen antwoord. Als ik iets voor 20€ erop heb staan en mensen gaan 3€ bieden :') :') :')
15€ bieden vind ik raar, maar ga ik vaak wel mee akkoord.

Nayan

Berichten: 318
Geregistreerd: 03-01-14

Re: Is onderhandelen verleden tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:54

Als ik geen idee heb wat iets nog oplevert dan zet ik het gewoon er op met bieden en dan zie ik het wel. Als ik wel een goede inschatting van de huidige waarde heb bepaal ik een prijs die ik graag zou willen, deze zet ik er als vraagprijs bij, en een minimum bedrag, deze stel ik dan bij het bieden in. Bieden mag van mij namelijk echt prima en soms is het niet haalbaar om je vraagprijs te krijgen, maar inderdaad zoals Verootje zegt 3 euro bieden terwijl mijn vraagprijs 20 euro is (waarbij ik persoonlijk ook vaak echt wel realistisch ben wat een tweedehands product nog waard is) tja dat vind ik gewoon irritant gedrag. Ik zou in dat geval dus 20 euro als vraagprijs en 15 euro als bieden vanaf prijs doen.

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:00

Ik haak alleen af als ik weet dat de richtprijs/vraagprijs een stuk hoger ligt dan wat ik in mijn hoofd had. Toen ik 3 weken geleden op zoek was naar schaatsen had ik in mijn hoofd om max. 15 euro eraan uit te geven. Als mensen dan bieden als omschrijving geven, vraag ik naar de richtprijs. Als deze bijvoorbeeld 50/75 euro is. Dan doe ik al geen tegenbod, omdat ik weet dat we dan veel te ver uit elkaar liggen. Die persoon zal echt niet tot 20 euro gaan zakken, en ik ga ook echt niet stijgen tot 45/50 euro.

verootjoo schreef:
Als ik zelf koop bied ik de vraagprijs en anders niet :+
Ik snap ook echt niet waarom je eerst gaat vragen of het 5€ goedkoper mag, wat maken die paar euro uit :?
Mensen die belachelijk laag bieden geef ik geen antwoord. Als ik iets voor 20€ erop heb staan en mensen gaan 3€ bieden :') :') :')
15€ bieden vind ik raar, maar ga ik vaak wel mee akkoord.

Ik bied vaak ook bv 5 onder de vraagprijs als het opgestuurd moet worden, want met die 5 euro minder heb je bijna de verzendkosten terug.

mvdende

Berichten: 5694
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:17

iirrssjjee schreef:
Ik haak alleen af als ik weet dat de richtprijs/vraagprijs een stuk hoger ligt dan wat ik in mijn hoofd had. Toen ik 3 weken geleden op zoek was naar schaatsen had ik in mijn hoofd om max. 15 euro eraan uit te geven. Als mensen dan bieden als omschrijving geven, vraag ik naar de richtprijs. Als deze bijvoorbeeld 50/75 euro is. Dan doe ik al geen tegenbod, omdat ik weet dat we dan veel te ver uit elkaar liggen. Die persoon zal echt niet tot 20 euro gaan zakken, en ik ga ook echt niet stijgen tot 45/50 euro.

verootjoo schreef:
Als ik zelf koop bied ik de vraagprijs en anders niet :+
Ik snap ook echt niet waarom je eerst gaat vragen of het 5€ goedkoper mag, wat maken die paar euro uit :?
Mensen die belachelijk laag bieden geef ik geen antwoord. Als ik iets voor 20€ erop heb staan en mensen gaan 3€ bieden :') :') :')
15€ bieden vind ik raar, maar ga ik vaak wel mee akkoord.

Ik bied vaak ook bv 5 onder de vraagprijs als het opgestuurd moet worden, want met die 5 euro minder heb je bijna de verzendkosten terug.



Uhh.. .€15 voor schaatsen is trouwens echt niet realistisch...

Je moet óók wel een beetje door hebben wat een realistische prijs ergens voor is.

Midden in de zomer zal je voor €15 misschien nog wel een paar afgetrapte ijshockey of oude noren kunnen vinden. Die je vervolgens voor 100% zekerheid nog kan gaan laten slijpen voor €20.

Maar midden in perfect schaatsweer, tijdens een gigantische schaatskoorts is het niet echt realistisch om voor €15 een setje goede schaatsen te kunnen vinden.

Vergeet niet dat de goedkoopste merkloze schaatsen nieuw al boven de €50 liggen. Schaatsen zijn gewoon duur...

Ik heb zelf ook nieuwe schaatsen gekocht via marktplaats in the heat of the moment.... stonden erop voor €37,50 maar er werd zoveel gereageerd dat ik uiteindelijk €50 heb kunnen betalen. Maar deze schaatsen zaten nieuw in de doos, dus ik vind het echt een koopje.... (al ga ik ze waarschijnlijk weer verkopen, ze zitten echt niet lekker. Maar voorlopig liggen ze prima in de schuur)

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:18

Hier precies hetzelfde verhaal.
Ik heb nu een dressoir en eettafel geloop staan. Geen gebruiks sporen, gewoon mooie meubels.
Het hoogste bod tot nu toe is €50,- :roll: VOOR BEIDE!
Mensen proberen tegenwoordig voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten! En als je dan een bericht terug stuurt dat je voor €200,- beide weg doet, krijg je reactie terug dat dat toch echt te duur is want ophalen kost ook geld! Nou, ik heb besloten het naar een opvanghuis te brengen die nog genoeg meubels kunnen gebruiken. Stukje gunfactor

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41606
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:20

DuoPenotti schreef:
Ook mijn ervaring dat veel mensen onderhandelen niet meer begrijpen.
Zou het iets zijn van jongere?
Niet veroordelend bedoeld maar dat idee heb ik wel vaker.

Ik ben niet oud, of nou ja, misschien wel. Maar ik vind onderhandelen zonde van mijn tijd. Wees gewoon duidelijk, dat ben ik ook.

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:25

mvdende schreef:
iirrssjjee schreef:
Ik haak alleen af als ik weet dat de richtprijs/vraagprijs een stuk hoger ligt dan wat ik in mijn hoofd had. Toen ik 3 weken geleden op zoek was naar schaatsen had ik in mijn hoofd om max. 15 euro eraan uit te geven. Als mensen dan bieden als omschrijving geven, vraag ik naar de richtprijs. Als deze bijvoorbeeld 50/75 euro is. Dan doe ik al geen tegenbod, omdat ik weet dat we dan veel te ver uit elkaar liggen. Die persoon zal echt niet tot 20 euro gaan zakken, en ik ga ook echt niet stijgen tot 45/50 euro.



Uhh.. .€15 voor schaatsen is trouwens echt niet realistisch...

Je moet óók wel een beetje door hebben wat een realistische prijs ergens voor is.

Midden in de zomer zal je voor €15 misschien nog wel een paar afgetrapte ijshockey of oude noren kunnen vinden. Die je vervolgens voor 100% zekerheid nog kan gaan laten slijpen voor €20.

Maar midden in perfect schaatsweer, tijdens een gigantische schaatskoorts is het niet echt realistisch om voor €15 een setje goede schaatsen te kunnen vinden.

Vergeet niet dat de goedkoopste merkloze schaatsen nieuw al boven de €50 liggen. Schaatsen zijn gewoon duur...

Ik heb zelf ook nieuwe schaatsen gekocht via marktplaats in the heat of the moment.... stonden erop voor €37,50 maar er werd zoveel gereageerd dat ik uiteindelijk €50 heb kunnen betalen. Maar deze schaatsen zaten nieuw in de doos, dus ik vind het echt een koopje.... (al ga ik ze waarschijnlijk weer verkopen, ze zitten echt niet lekker. Maar voorlopig liggen ze prima in de schuur)


En toch is het gelukt om nijdam schaatsen voor mijn man voor 15 euro te kopen. En voor mezelf voor 10 van Bauer ;) via MP.

Mijn Bauers zijn helaas wel kapot gegaan (zoals bij velen! Plastic was broos, heb er meerderen gezien met kapotte Bauers), maar ik heb bij de Bristol nieuwe van Nijdam kunnen kopen voor maarliefst 16,50 geslepen, in de doos, en ze zitten top! Kan er 4 uur op schaatsen zonder problemen :+
Laatst bijgewerkt door iirrssjjee op 26-02-21 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41606
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:28

MarcoBorsato schreef:
Ik vind een beetje zakken in de prijs nooit zo'n probleem. Ik heb naast mijn vraagprijs ook altijd een bieden vanaf prijs. Maar dan krijg ik de Gerda's en de Karens die 7,50 bieden op een trui van 60 euro.

- maar mijn kind wil ook mooie spullen
- maar dat past niet in mijn budget
- maar op AliExpress zijn ze goedkoper

Ik reageer niet meer zo aardig dan.

Oh daar zou ik ook klaar mee zijn idd :\. Als de bieden vanaf prijs niet in je budget past, reageer dan niet. Of die vraagprijs nu realistisch is of niet.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Is onderhandelen verleden tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:29

Voor een trui waar ik 60 voor heb betaald vraag ik 20-30 euro. Lijkt me prima.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41606
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:34

MarcoBorsato schreef:
Voor een trui waar ik 60 voor heb betaald vraag ik 20-30 euro. Lijkt me prima.

Oh, zeker. Ik bedoel ook niet te zeggen dat jouw vraagprijzen onrealistisch zijn, sorry.

mvdende

Berichten: 5694
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:38

MarcoBorsato schreef:
Voor een trui waar ik 60 voor heb betaald vraag ik 20-30 euro. Lijkt me prima.


Afhankelijk van de staat (veel gedragen of nog zo goed als nieuw)

De leeftijd (model van 5 jaar geleden of nieuw model)

En de huidige prijs waar het nieuw voor aangeboden wordt.

En het merk... voor bepaalde merken ben ik bereid meer te betalen dan voor anderen. Zeg maar Harry's horde of Anky..

Is het een zo goed als nieuwe trui van een goed merk en is het helemaal wat ik zoek en is de huidige nieuwprijs nu nog €60, dan zal ik zeker €30 ex verzendkosten betalen.

Maar voor een afgedragen trui van Harry's horse van 7 jaar geleden zou ik €5 echt de max vinden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41606
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:39

mvdende schreef:
MarcoBorsato schreef:
Voor een trui waar ik 60 voor heb betaald vraag ik 20-30 euro. Lijkt me prima.


Afhankelijk van de staat (veel gedragen of nog zo goed als nieuw)

De leeftijd (model van 5 jaar geleden of nieuw model)

En de huidige prijs waar het nieuw voor aangeboden wordt.

En het merk... voor bepaalde merken ben ik bereid meer te betalen dan voor anderen. Zeg maar Harry's horde of Anky..

Is het een zo goed als nieuwe trui van een goed merk en is het helemaal wat ik zoek en is de huidige nieuwprijs nu nog €60, dan zal ik zeker €30 ex verzendkosten betalen.

Maar voor een afgedragen trui van Harry's horse van 7 jaar geleden zou ik €5 echt de max vinden.

Ik denk niet dat Marco een afgedragen trui überhaupt nog zou verkopen. En al helemaal niet voor 30 euro.

mvdende

Berichten: 5694
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:40

iirrssjjee schreef:
mvdende schreef:



Uhh.. .€15 voor schaatsen is trouwens echt niet realistisch...

Je moet óók wel een beetje door hebben wat een realistische prijs ergens voor is.

Midden in de zomer zal je voor €15 misschien nog wel een paar afgetrapte ijshockey of oude noren kunnen vinden. Die je vervolgens voor 100% zekerheid nog kan gaan laten slijpen voor €20.

Maar midden in perfect schaatsweer, tijdens een gigantische schaatskoorts is het niet echt realistisch om voor €15 een setje goede schaatsen te kunnen vinden.

Vergeet niet dat de goedkoopste merkloze schaatsen nieuw al boven de €50 liggen. Schaatsen zijn gewoon duur...

Ik heb zelf ook nieuwe schaatsen gekocht via marktplaats in the heat of the moment.... stonden erop voor €37,50 maar er werd zoveel gereageerd dat ik uiteindelijk €50 heb kunnen betalen. Maar deze schaatsen zaten nieuw in de doos, dus ik vind het echt een koopje.... (al ga ik ze waarschijnlijk weer verkopen, ze zitten echt niet lekker. Maar voorlopig liggen ze prima in de schuur)


En toch is het gelukt om nijdam schaatsen voor mijn man voor 15 euro te kopen. En voor mezelf voor 10 van Bauer ;) via MP.

Mijn Bauers zijn helaas wel kapot gegaan (zoals bij velen! Plastic was broos, heb er meerderen gezien met kapotte Bauers), maar ik heb bij de Bristol nieuwe van Nijdam kunnen kopen voor maarliefst 16,50 geslepen, in de doos, en ze zitten top! Kan er 4 uur op schaatsen zonder problemen :+[/quote]


Dan heb je ontzettend veel geluk gehad. Want ik ben ze op Bristol.nl niet tegen gekomen voor €16,50 in maat 39-42.

En alsnog heb je dan €26,50 uitgegeven doordat de 1e schaatsen kennelijk troep waren.