Nog zorgverleners die het zat zijn?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Nog zorgverleners die het zat zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 15:16

Wij konden ons laten inenten, maar ik ben half januari in een studie gestapt. Ik weet dus niet of ik het vaccin of de placebo kreeg. 2 april word ik gedeblindeerd en krijg ik het vaccin indien ik in de placebo groep.

Sta nu klaar om mijn late in cohort te beginnen en heb er echt geen zin.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34692
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 20:09

Echt bijzonder dan. Vond dat wij al lang moesten wachten. Hoop dat degenen die het willen en ook in de zorg werken snel geënt kunnen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:23

Het zijn echt al woelige lates geweest. Ondertussen blijkt ook dat we sneller in cohort gegaan zijn, omdat enkele collega's het teveel gedoe vonden om zich steeds te moeten aan en uit kleden in de gewone isolatie boxen, waar wij op onze dienst dus de pineut van geworden zijn. Gisteren gingen we landelijk naar fase 1B en kwam er een bericht dat de teams terug gemengd gingen worden, tenzij je perse op je eigen afdeling wil blijven. Hiermee worden op de gewone gang de isolatieboxen voorbehouden voor covid en blijft onze gang volledig in cohort. Bijna heel ons team heeft geantwoord dat we in cohort willen blijven staan, omdat we geen zin hebben om ons heel de tijd te moeten omkleden. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:15

Ik word altijd zo moe van die berichtjes van ondernemers die alleen maar vanuit hun portemonnee kunnen denken over de maatregelen. Soms denk ik dan: Jij wilt open? Betaal je dan ook al die uren bron- en contactonderzoek voor alle besmettingen in jouw toko? En de zorgkosten voor die besmette mensen en de daaruit voortvloeiende keten van besmettingen? En ga jij dan ook aan dat bed staan van al die mensen? Hoe dan?

Zoals ik kan snappen dat het echt een drama en groot verdriet voor ondernemers is, kunnen zij toch wel snappen dat het voor de zorg ook niet te doen is om alles open te gooien?

Dan is een artikel als dit een verademing: https://www.tubantia.nl/enschede/ensche ... ~a71a463f/
Wat een topper, deze kerel.

Cowgirl

Berichten: 23751
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:24

safina schreef:
Ik word altijd zo moe van die berichtjes van ondernemers die alleen maar vanuit hun portemonnee kunnen denken over de maatregelen. Soms denk ik dan: Jij wilt open? Betaal je dan ook al die uren bron- en contactonderzoek voor alle besmettingen in jouw toko? En de zorgkosten voor die besmette mensen en de daaruit voortvloeiende keten van besmettingen? En ga jij dan ook aan dat bed staan van al die mensen? Hoe dan?

Zoals ik kan snappen dat het echt een drama en groot verdriet voor ondernemers is, kunnen zij toch wel snappen dat het voor de zorg ook niet te doen is om alles open te gooien?

Dan is een artikel als dit een verademing: https://www.tubantia.nl/enschede/ensche ... ~a71a463f/
Wat een topper, deze kerel.


Je zal maar ondernemer zijn en je hele toko waar je misschien wel 30 jaar van je leven in hebt zitten zo de afgrond in zien gaan. Weg pensioen, dikke schulden, huis verkopen etc etc. Gister was er al een zelfstandig onderneemster die haar huis moest verkopen om de reisvouchers aan haar klanten te kunnen betalen. Sta je dan.
Ik denk en weet zeker dat het veel verder gaat dan deken aan een beetje inkomsten. Het is voor iedereen een enorme 2 strijd.

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 20:50

TS, ik weet niet zo goed meer wat ik moet zeggen. Maar ik wil alleen even laten weten zoals meerdere collega’s hier, you are not alone.
Ik ben IC-verpleegkundige en het is hier dagelijks “gedoe” over wel/niet openen van extra bedden, om moe van te worden.... cohort is al sinds september/oktober niet meer dicht geweest helaas...

Ben er klaar mee. :(

Fijn dat je dit topic hebt geopend!
Om het dan toch een beetje dragelijk te maken en iets voor elkaar te kunnen betekenen....
& mochten er mensen ergens mee zitten wat ze niet openbaar willen plaatsen, mijn pb-box staat open!


En guys please, zullen we alle andere beroepen die het óók zeker zwaar hebben er even buiten laten en even niet bagitaliseren met “de zorg heeft nog inkomen”?
Elke fiets dag iemand dood zien gaan wat voorkomen had kunnen worden is gewoon super k*t, en daar mag je van balen, mag je van je afschrijven, dat hoeven we niet de bagitaliseren met “maar wij hebben geen financiële zorgen.”

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 21:03

Ik heb t zelfs van 2 kanten.

In mijn hoofdberoep sta ik in de zorg. Nu al de 2e keer in lockdown. En hoewel t natuurlijk niet te vergelijken is met de eerste hulp of de corona-afdeling in t ziekenhuis. T is gewoon zwaar knudde.. echt zwaar.

In mijn bijberoep ben ik zelfstandige en geef ik ergotherapie met behulp van paarden en hond. Opleidingen voor gevolgd, speciale goedkeuringen voor de hond geregeld. 4 jaar keihard geknokt om t bedrijf van de grond te krijgen. T was eindelijk gelukt.. en nu... ik besta volgende maand 5 jaar en ik zie al mijn harde werk wegvliegen.
En ik denk niet dat ik opnieuw zou beginnen als ik nu failliet ga. T was zo'n gevecht, die eerste jaren. Dat ga ik niet meer opnieuw doen.

Ik ben dus niet zozeer van die of die regels moeten versoepelen. Ik ben meer van 'kan nu gvd niet iedereen zich ff aan de regels houden, gezond verstand gebruiken..'.
Verder vindt ik ook dat de belgische regering er niet goed mee omgaat. En dat er dingen niet duidelijk genoeg worden gecommuniceerd.

Zoals gister was bv op de radio een leerkracht die wou dat daar gevaccineerd werd want dan was t probleem opgelost. Nee dat is t niet, want je kunt t nog krijgen EN doorgeven. We hebben t levende bewijs bij ons op de afdeling en wachten met bange hartjes op de uitslagen van de 2e testronde...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 21:16

Oh, die jullie hebben toch nog werk/loon ben ik ook zo zat. Net zoals het "jullie hebben toch voor de job gekozen!". Nee, ik heb er niet voor gekozen om al maanden ingepakt te moeten zorgen voor mensen die getroffen worden door een rotvirus in alle eenzaamheid, mensen die alleen moeten sterven en zelf niet kunnen troosten. Ik ben gewoon om stervenden hun hand vast te nemen, eens door hun haren te gaan of over hun kaak te aaien. Met een handschoen aan mis je toch het echte, warme contact. En aan de telefoon kan je geen familieleden troosten, dat kan je alleen tijdens echte contact momenten. Wij zijn gewoon om een heel traject af te leggen met onze ptn en hun familie. We zijn er niet vies van om op moeilijke momenten echt eens goed vast te nemen als ze dat nodig hebben, kan niet meer tellen hoe vaak ik huilende mensen omarmt heb, of samen met hen gelachen heb om een mooie herinnering. Ik ben nu herleid naar een koude, blauwe smurf, die ook nog eens politie moet spelen en mensen moet weg houden bij hun doodzieke geliefde. Nooit, op geen enkel moment tijdens mijn opleiding, is er mij gezegd dat dit ooit bij mijn job zou horen. Wij zijn voorbereid op de job volgens de visie van Florence Nightingale, die een warme, menselijke zorg beoogde en niet voor dit.

Dus neen, dit is niet waarvoor ik gekozen heb, dit is niet iets wat bij de aard van mijn job hoort. Ik zou nooit in de zorg gestapt zijn, als men tijdens de opleiding zou gezegd hebben dat dit soort onmenselijke situaties erbij horen.

Anoniem

Re: Nog zorgverleners die het zat zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 21:52

Mijn man is z'n werk kwijt en die gaat echt niet even een nieuwe baan vinden nu. Mijn directe collega haar man heeft een rijschool met personeel die maandenlang niet gedraaid heeft. De dochter van één van onze artsen was net een koffietentje begonnen en zit met de handen in het haar. Dus kom bij mij asjeblieft niet met die bullsh*t aan dat wij zorgmedewerkers niet snappen wat economisch leed is. En daar mag van mij ook naar hartelust over geklaagd worden, zolang die klagende mensen maar snappen dat er nog veel meer en heel ander leed is dan enkel hun zere portemonnee. En dat laatste, daar schort het helaas nog wel eens aan.

Onali

Berichten: 18486
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 22:14

safina schreef:
Mijn man is z'n werk kwijt en die gaat echt niet even een nieuwe baan vinden nu. Mijn directe collega haar man heeft een rijschool met personeel die maandenlang niet gedraaid heeft. De dochter van één van onze artsen was net een koffietentje begonnen en zit met de handen in het haar. Dus kom bij mij asjeblieft niet met die bullsh*t aan dat wij zorgmedewerkers niet snappen wat economisch leed is. En daar mag van mij ook naar hartelust over geklaagd worden, zolang die klagende mensen maar snappen dat er nog veel meer en heel ander leed is dan enkel hun zere portemonnee. En dat laatste, daar schort het helaas nog wel eens aan.



Tot nu toe ben jij de enige die dit aanhaalt dus ik snap niet zo goed waarom je zo reageert.

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 23:23

SVRL schreef:
Oh, die jullie hebben toch nog werk/loon ben ik ook zo zat. Net zoals het "jullie hebben toch voor de job gekozen!". Nee, ik heb er niet voor gekozen om al maanden ingepakt te moeten zorgen voor mensen die getroffen worden door een rotvirus in alle eenzaamheid, mensen die alleen moeten sterven en zelf niet kunnen troosten. Ik ben gewoon om stervenden hun hand vast te nemen, eens door hun haren te gaan of over hun kaak te aaien. Met een handschoen aan mis je toch het echte, warme contact. En aan de telefoon kan je geen familieleden troosten, dat kan je alleen tijdens echte contact momenten. Wij zijn gewoon om een heel traject af te leggen met onze ptn en hun familie. We zijn er niet vies van om op moeilijke momenten echt eens goed vast te nemen als ze dat nodig hebben, kan niet meer tellen hoe vaak ik huilende mensen omarmt heb, of samen met hen gelachen heb om een mooie herinnering. Ik ben nu herleid naar een koude, blauwe smurf, die ook nog eens politie moet spelen en mensen moet weg houden bij hun doodzieke geliefde. Nooit, op geen enkel moment tijdens mijn opleiding, is er mij gezegd dat dit ooit bij mijn job zou horen. Wij zijn voorbereid op de job volgens de visie van Florence Nightingale, die een warme, menselijke zorg beoogde en niet voor dit.

Dus neen, dit is niet waarvoor ik gekozen heb, dit is niet iets wat bij de aard van mijn job hoort. Ik zou nooit in de zorg gestapt zijn, als men tijdens de opleiding zou gezegd hebben dat dit soort onmenselijke situaties erbij horen.


Heel goed verwoord.. dat koude, dat kille, dat contactloze. Dat is er gewoon teveel aan...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34692
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:08

Idd dat merk ik op mijn werk ook. Even die arm om iemand heen. Juist wel dicht bij gaan zitten. Dingen die je nu niet doet. Of gewoon wel de hele familie van een bewoner over de vloer. Gezellig samen een feestje vieren. Kan nu allemaal nog niet.

Anoniem

Re: Nog zorgverleners die het zat zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:56

Gisteren avond geen fut meer gehad om te reageren. Stond gisteren niet in isolatie, wel in de aangeefzone, dus had ik tussendoor wel wat tijd om hier te volgen. Eergisteren stond ik wel in de zorg en hadden we best een heftige late. Details ga ik hier niet zetten, maar ik wist dat ik niet in staat was geweest om het medisch beleid van een nieuwe pt tot in de puntjes uit te werken. Had mijn orders pas om 20u45 gekregen, om 21u30 wordt de nacht gebrieft. Bij de overdracht had ik vermeld wat ik al het uitgevoerd en daarbij ook alvast mijn excuses aangeboden voor het geval ik iets vergeten was en voor de dingen die ik nog niet had gedaan. Mijn shift begon al met opmerkingen over zaken die niet in orde waren en eindigde met nog meer opmerkingen. En toen had ik het echt gehad. Heb mijn collega's gezegd dat ik echt niet meer wil komen en alle negativiteit zat ben. Het is moeilijk voor iedereen, de shiften zijn zwaar en druk en ipv mekaar aan te moedigen en een keertje te zeggen wat mensen wel goed doen, geven we mekaar alleen maar negatieve feedback en hebben we geen begrip voor vergetelheden door de drukte. Mijn emmer is echt vol nu. Vrijdag sta ik in de zorg, zaterdag in de aangeefzone. Ik hoop dat ik ergens de kans heb om het mailadres van onze arbeidsgeneesheer op te zoeken, zodat ik een mailtje kan sturen om via haar in loopbaanbegeleiding te gaan. Voor mij is het nu echt wel genoeg geweest. Ik hoop echt dat er een heroriëntering mogelijk is die financieel haalbaar is. Ik moet nog 5 jaar mijn huis afbetalen en zou het erg zuur vinden moest ik nog zo lang moeten blijven doorspartelen in de zorg.

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 15:08

Oh nee wat erg voor je SVRL. Hierbij een virtuele knuffel.

Daarnet echt t toppunt van de dag..
Mijn man moest dringend een nieuwe gsm, had die gister al telefonisch besproken. Of ik die na t werk even kon gaan ophalen.
Mijn hoofd staat er helemaal niet na. Maar goed ophalen...
Kom ik daar. Niets lag klaar dus ik moest nog wachten terwijl ze alles in orde maakte. Binnen de 10 minuten zag ik al dat niets ontsmet werd tussen klanten. Dus ik ging al niet zitten en raakte niets aan. Ze konden blij zijn dat ik te moe ben om ook maar iets te zeggen..

Ben ik bijna klaar aan de kassa. Vraagt een andere klant in de winkel of ik geen last heb van mijn chirugisch masker (klein gezicht, bril,..). Ik sta even met mijn mond vol tanden.. en toen ben ik met mijn allerlaatste restje energie maar uitgevallen.
Ik zeg, meneer ik heb juiste 8 uur gewerkt met een k*t ffp2 die voor geen meter zitten, met spatschermen op. Ik voel mijn gezicht niet eens meer. Ik heb rode striemen, achter mijn oren is mijn huid gewoon open. Met dit masker kan ik tenminste weer ademen. Iedereen zou beter eens een beetje beter opletten en zijn masker correct dragen. T is door mensen zoals u, die hun masker niet of incorrect dragen, dat mensen zoals ik en mijn patiënten afzien. Echt afzien.
En toen heb ik me omgedraaid..

En nu komen hier weer verstrengingen. T slaat allemaal nergens meer op.
Sorry maar ik moest even mijn hart luchten..

We hebben sinds gister een nieuw merk ffp2. Ik (en andere collega's) hebben er nog nooit zo'n last van gehad..

Eline_S_S

Berichten: 3526
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Nog zorgverleners die het zat zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 20:29

Er zit inderdaad echt verschil in welk ffp2 masker je hebt. Wij hadden voorheen hele strakke. Gewoon flaporen als je die om had :7 Nu gelukkig wat “lossere”. Maakt het natuurlijk niet minder zwaar om te ademen. Zo’n normaal mondkapje op is dan echt een verademing.

Onali

Berichten: 18486
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 20:53

Eline_S_S schreef:
Er zit inderdaad echt verschil in welk ffp2 masker je hebt. Wij hadden voorheen hele strakke. Gewoon flaporen als je die om had :7 Nu gelukkig wat “lossere”. Maakt het natuurlijk niet minder zwaar om te ademen. Zo’n normaal mondkapje op is dan echt een verademing.


Ik heb al iets flaporen, bij mij schieten ze er dan ook standaard af na een paar minuten :')
Ik voel mn oren gewoon meegeven.

DuoPenotti

Berichten: 29796
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Nog zorgverleners die het zat zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:31

Helpt zo'n clip niet achter je hoofd?

_Mir
Berichten: 1362
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Nog zorgverleners die het zat zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:36

Dat virus gaat nooit meer weg

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:45

Ik heb mijn haar in een knot, dan pak ik een elastiekje van mijn haar en dat frummel ik aan de elastieken van het masker, dan trekt het niet aan je oren. Ik heb hele kleine oren.... elastieken glijden er steeds af }:0

@Mir dat vrees ik ook ja.

Ashkerlon

Berichten: 2645
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 23:05

Ik werk in het ziekenhuis, aan de zijlijn, als apotheekassistent. Wij gaan onder andere ook op afdelingen medicatie gaan aanvullen. Ook op Covid-afdelingen, dus ook omkleden enzo. Maar dat is niet hetzelfde als dag in dag uit daar op dienst te moeten staan en te zien hoe de mensen aftakelen. Bij ons in de apotheek zat de schrik er in het begin goed in. Medewerkers die ook weigerden om op Covid-afdelingen te gaan aanvullen enzo. Maar wij komen er goed vanaf: na een uurtje wandelen we die afdeling terug buiten en dat is dat.

Vandaar dat ik onderstaand filmpje wil delen. Ons ziekenhuis maakte dit om de verpleegkundigen op intensief te bedanken. Maar dat telt voor iedereen hé. Elke verpleegkundige, in elk ziekenhuis, waar dan ook, die zijn best blijft doen ook al zit je tegen de grens.
Het is moeilijk, het is hard, en er komt geen eind aan. Maar een grote dankjewel voor al wat al voorbij is en al wat nog gaat komen is wel op zijn plaats.

Ik hoop dat ik het hier kan delen.
https://fb.watch/4rnq5ZH8cQ/

En ik hoop dat het wat steun kan geven en even een glimlach bezorgen.

Eline_S_S

Berichten: 3526
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 23:32

DuoPenotti schreef:
Helpt zo'n clip niet achter je hoofd?

Inderdaad ook geprobeerd. Leuk voor die normale mondkapjes, maar met zo’n ffp2 wordt je hele hoofd samengeknepen _O- Dan heb je zeker een afdruk staan aan het einde van de dag.

Gewoon echt proberen zo vaak mogelijk even ergens zijn waar hij een paar seconden af kan en een flinke hap lucht kan nemen.

DuoPenotti

Berichten: 29796
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 23:34


Sjofel

Berichten: 315
Geregistreerd: 15-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 00:31

Hier ook een zorg collega.. met name werkzaam in de ouderenzorg. En ik heb ontslag genomen, nog een paar weken dan tot rust komen en op zoek naar wat anders. Ben echt even klaar met de zorg 'aan het bed'.

Het politie agentje spelen, de werkdruk die normaal al hoog is, is niet meer gezond. Het veel meemaken en het niet kunnen ventileren door leuke dingen te doen (wat ik wel begrijp daar niet van..) alles draait om werk..
En ja de zorg heeft nog wel werk en inkomen. Maar draai maar is de uren die wij maken met bij behorende werkdruk. Korte nachten, wisselende diensten, onverwachts moeten werken, weekenden opgeven voor je werk..

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 01:08

_Mir schreef:
Dat virus gaat nooit meer weg

Niet te pessimistisch, er zijn eerder dodelijke virusziekten verdwenen (pokken en spaanse koorts bijvoorbeeld).

Aan de TS, veel sterkte ermee, je werk wordt enorm gewaardeerd!

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Re: Nog zorgverleners die het zat zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 01:44

Ik ben al sinds de start van dit topic stille meelezer. Ik wil jullie allemaal een grote virtuele knuffel geven! Jullie staan dag na dag in de frontlinie, en de doorsnee burger heeft geen idee van wat jullie meemaken. Wat mij betreft mogen jullie ervaringen wel wat meer openbaar gemaakt worden, zodat mensen zich realiseren dat ze niet moeten mauwen over het niet kunnen drinken van een biertje op het terras...