Gezocht: ideetjes voor gender reveal!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 12:35

Ik krijg bij ballenbad hele verkeerde ideeën. :')
Leuk dat je er zoveel plezier aan beleeft!

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-21 12:59

Britt_xxx schreef:
Ik krijg bij ballenbad hele verkeerde ideeën. :')
Leuk dat je er zoveel plezier aan beleeft!


Haha ik heb deze gekocht :D
Afbeelding

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-21 00:22

Ik schop hem even omhoog, want ondertussen... is het bijna zover!!! *\o/*

Ik heb alles op papier gezet, en ben een aantal dingen beginnen uitwerken.
Ik heb ook gesnoeid in het aantal opdrachten hoor haha, ik heb de leukste/meest haalbare er uit gepikt en heb nu 13 opdrachten in totaal.

Dit is volop overlegd met de parents-to-be, zonder al te veel te willen prijsgeven natuurlijk. Ze weten dat er spelletjes/opdrachten zijn, dat we hier even mee gaan bezig zijn en dat de kers op de taart de reveal wordt. Ze kijken er énorm naar uit!

Ik neem de spelletjes/opdrachten op me, alsook een heel groot deel van de decoratie. Ik heb zo'n 110-delige set gekocht, en moet nu snel cupcakes leren bakken voor de cupcake-prikkers :+
De eigenlijke reveal bestaat uit een gender cake, maar omdat we live gaan videochatten met hun familie in Engeland moet er ook spektakel zijn (ik wil mijn telefoon niet echt in die cake proppen haha), dus heb ik ook 5 confetti-ballonen voorzien. Mijn vriend wilt wss ook nog rookbommen :+ (Ze wonen in een bos, kan perfect daar).

Goed, de spelletjes zijn geworden:
1 - Geblinddoekt babyvoeding proeven en de smaak raden
2 - Link the label - zij krijgen komende week een lijstje met 8 woorden (ENG-NL) waarvan zij de NL woorden moeten leren. Op de reveal krijgen zij kaartjes met de NL woorden, en die moeten ze bij het juiste voorwerp leggen. Die voorwerpen zijn cadeautjes, die ze uiteraard mogen houden - tutter, papfles, knuffelbeer (een pony duh), slabbetje, pampers, rammelaar, bijtring, sokjes (met olifantjes op, zooo schattig)
3 - Hij moet het haar van een pop kammen en vlechten
4 - Zij moet een goal scoren (ze hebben een goal in de tuin staan)
5 - Luierrace - ze moeten om ter snelst ieder één van de volwassenen in een laken-luier zien te draaien. Mijn vriend zal aan papa-to-be gekoppeld worden en rotkind spelen, inclusief choco-poep :+
6 - Quiz over baby's, 5 vragen
7 - Save the baby - hij zal 5x een vallende/vliegende baby moeten opvangen voor die de grond raakt
8 - Zandkastelen-race - beide moeten om ter snelste het mooiste zandkasteel bouwen (en krijgen dan meteen ook setjes strandspeelgoed)
9 - Bingo met 5 prijzen - het boek Dutch for dummies, een kakstoel (die ik en mijn vriend nog zullen opschuren, schilderen en pimpen met lachende kakjes), een ballenbad (ik heb ondertussen nog extra ballen gekocht), een fotoshoot die al geboekt is (datum is met parents-to-be overlegd, al weten ze niet wat ze die dag gaan doen tot ze de prijs ontvangen tijdens de bingo) en een groeimeter-sticker
10 - Link the photo - alle genodigden brengen een babyfoto van zichzelf mee, die zij aan de juiste persoon moeten koppelen
11 - Buggy race - de mannen zullen onderling om de beurten met een buggy met open fles water tussen knalroze prikpalen racen. De open fles representeert een baby met volle blaas. Kunst is dus én zo snel mogelijk te zijn, én zo weinig mogelijk "plas" te morsen
12 - Raadt de inhoud - 5 pampers die met voedsel (choco, speculaaspasta ed) besmeerd worden
13 - Croquet-spel, lekker Engels. Super leuk kindersetje, dat ze natuurlijk ook krijgen

Ik heb een super leuke opblaasbare ooievaar gescoord die met zuignappen tegen de raam kan worden geplakt. In mijn 110-delige pakket zit ook een heleboel, dus het zal allemaal leuk versierd zijn.

De hele boel zal gefilmd worden, er zullen foto's gemaakt worden. Ik zal achteraf een leuk filmpje ter herinnering maken. En, zoals ik al zei, zullen we ook videochatten met de familie in Engeland (die zijn al op de hoogte en hebben een ongeveer-uur gekregen).

Het grote cadeau van mij en mijn vriend zal wel of niet klaar zijn dan. Ik heb héél veel aan mijn hoofd gehad in tussentijd - mijn papa heeft een heel zwaar motorongeluk gehad, ik heb mijn lieve kitten moeten laten inslapen, ik loop nog steeds de oorlogsgeschiedenis van mijn opa op te graven, mijn schoonouders zijn in het land,... dus we zien wel of ons cadeau voor de reveal klaar is. Zoniet, is dat geen ramp, dan geven we dat later af, tegen de bevalling. Ik heb een setje kindermeubels gekocht, dat ook opgeschuurd, geschilderd en gepimpt zal worden.

Ik heb het Bingo-spel al helemaal af, alsook het weddenschap-bord. De foute gokkers mogen naderhand de tuin opruimen :+ Link the label is ook al helemaal klaar, alsook de quiz-kaartjes. Ik heb iedereen vandaag nog eens een reminder gestuurd ivm de babyfoto's. Er begint dus schot in de zaak te komen :j

Op 5 juli kennen we (ik dus) het geslacht. Op 11 juli is de reveal.
Ik moet nog een paar dingen kopen, en ook nog cupcakes leren bakken. De kakstoel (die heb ik al) doen we komend weekend.

De cake, hapjes en drankjes zijn niet voor mij, dus daar moet ik niet naar omkijken.

Enkel deze wil ik nog perse scoren, de roze (of rode) en blauwe:
Afbeelding


SPANNEND!!! *\o/*

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Gezocht: ideetjes voor gender reveal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 01:03

Allemachtig....

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 07:58

Heel leuk dat je zo enthousiast bent maar dit is echt een dag vullend programma (als je het niet wil afraffelen tenminste). Met mijn vrijgezellen party had ik aan 3 spelletjes wel genoeg, het is allemaal al zo spannend en vermoeiend. Zeker voor een zwangere dame.

Libbylove
Berichten: 353
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 09:02

Wauw wat zit jij bomvol inspiratie zeg! Jammer van de negativiteit hier. Ik vind het juist súper leuk dat je zo veel tijd en moeite in je vrienden steekt, heb daar juist bewondering voor.

Ja het zal een vermoeiende dag zijn maar met 20 weken moet dat toch prima lukken? Zeker als het de eerste is kan ze daarna heus wel weer bijtanken. Ik heb echt geen fantastische zwangerschap van de 2e nu maar zou zo’n dag ook geweldig vinden. Gewoon lekker samen zijn en leuke dingen doen! Daar houden ze veel meer herinneringen aan over dan een standaard kraamcadeau. Denk dat je plan compleet is, doe het zelf ook een beetje rustig aan en maak vooral veel plezier met zijn allen!

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Gezocht: ideetjes voor gender reveal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 10:30

Het is overlegd met het stel dus neem aan dat ze het leuk vinden :)

Ik snap verder ook niet waar de heisa voor nodig is, maar als zij het leuk vinden is het ok neem ik aan.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 10:37

Wauw! Wat een werk heb je ervan gemaakt joh, ze mogen superblij zijn met jou als organisator!

Zo'n dag zou mijn ergste nachtmerrie zijn, onze 'gender reveal' bestond uit een appje. :') Maar zo te lezen wordt dit stel hier juist razend enthousiast van en dan lijkt het mij fantastisch om een vriendin te hebben die er zoiets gaafs van maakt.

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-21 12:37

Het is idd volop in overleg gebeurd hoor!

Ze kennen geen details, maar weten dat we een paar uur zoet zullen zijn, dat er spelletjes en opdrachten zijn, en zien dit volledig zitten. Ze kijken er ontzettend naar uit!

Het is idd hun eerste, en zijn vooraan in de 20. Mama-to-be is nog erg fit en heeft amper een buikje. Ze is ook niet meer misselijk. En ze weet dat ze ons allemaal het huis mag uitschoppen, of een dutje kan gaan doen wanneer ze daar nood aan het heeft.

Ik snap dat dit type reveal lang niet voor iedereen is weggelegd - maar wij hebben de boodschap "wij zijn zwanger" op een soortgelijke manier van hen ontvangen, dus het past heel erg bij wie zij zijn. Ik kijk naar wie de parents-to-be zijn, en ik vind het super leuk dat ik het op deze manier mag aanpakken en mijn fantasie flink mag laten werken.

Om die reden heb ik ook een hele meuk aan decoratie besteld... Ook vooral om we zullen videochatten, en omdat ze aan de andere kant van het scherm goed moeten kunnen volgen, wat met die overdaad aan blauw of roze zeker mogelijk zal zijn :') Het is hun eerste, ze zijn jong, fit en actief, en vinden het super dat ik het zo groots wil aanpakken voor hen.

Doordat ik afgelopen maandag mijn kitten ben verloren, is dit ook een héél welkome afleiding... Ik zat er sowieso al heel erg in, maar heb me nu echt helemaal vastgebeten. Het is dan ook al bijna zo ver!
Komend weekend vliegen mijn vriend en ik op de meubels - eens die afgeschuurd zijn, zal het snel gaan. Ik werk parttime, de ene week meer/minder dan de andere, dus kan het schilderen en pimpen gerust op mij nemen door de week.

Ik heb ook de Big Baby Pop-flesjes gelokaliseerd, die hoop ik vandaag nog op te kunnen halen. En verder ben ik eigenlijk bijna helemaal rond, ik heb nog een paar spulletjes nodig maar dan mag de reveal starten hoor!

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-21 22:35

Update...

Servetten uitknippen, om de meubeltjes mee te pimpen...

Afbeelding

Afbeelding

Die meubeltjes zijn grotendeels al afgeschuurd ondertussen. Wordt nog een heavy week!

Ineke2

Berichten: 33112
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Gezocht: ideetjes voor gender reveal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 22:45

Superleuk om te lezen allemaal wow wat een werk heb jij er van gemaakt echt wow!

xNicolx

Berichten: 1195
Geregistreerd: 29-12-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 23:18

Ik volg! Wat een super lieve vriendin ben jij zeg!

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-21 23:45

Ik kan geen servetten meer zien :+
Afbeelding
Tussen de pootjes ga ik niet knippen, ik vrees dat het beestje z'n pootjes verliest dan...

Helaas is de koala nog een fractie dunner, wat het érg moeilijk maakt.. Dus die negeer ik nu even haha.

Ik heb er nog héél wat te gaan :+ Het tafeltje is al helemaal klaar qua schuren, dus die kan morgen al geschilderd worden, en zodra de verf droog is, kan ik aan de decoupage beginnen *\o/*

Er komen last minute nog 2 mensen extra, dus moet ik daar ook nog bingo-kaarten voor maken.

Wordt een zware week, maar het zal het waard zijn!
Gelukkig heb ik komende woensdag onverwacht vrij haha, en heb ik sowieso mijn "korte" week :D

Ineke2

Berichten: 33112
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Gezocht: ideetjes voor gender reveal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 19:59

Tussen de pootjes zou je kunnen prikken ipv knippen :)

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-21 08:55

Nog een update - gezien de regen die voorspelt wordt, heb ik een 3-tal buitenspellen geschrapt, en vervangen door indoor-spelletjes. Ik heb een pictionary ontworpen, de kaartjes die getrokken worden om te tekenen/raden zijn allemaal titels van Disney-films. Die kennen we allemaal wel :j

Het enige outdoor-spel dat ik niet wil schrappen, is croquet. Er zouden droge momenten moeten zijn, dus dat moet wel lukken.
De reveal zelf zou ik ook buiten willen doen, ivm de confetti :+

Ik heb ondertussen ook nog muffins gescoord, omdat er in mijn deco-pakket muffin-prikkers zitten :+ Heb ook papieren kontjes gekocht in blauw en roze voor de muffins :D

VANDAAG WEET IK HET GESLACHT!!

Ik heb 1 van de andere organiserende dames een appje gestuurd met mijn gok, zij heeft me de hare ook gestuurd - zo kan niemand ons achteraf van valsspelen betichten haha, we hebben onze gok zwart op wit staan, voor we de envelop hebben ontvangen.

SPANNEND!!!

Ik gok op een jongen :D

Zo meteen rijden ik en mijn vriend nog wat rond om de laatste spullen te gaan kopen.
Het komt erg dichtbij nu :j

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Re: Gezocht: ideetjes voor gender reveal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:01

Ik hoop dat jullie veel plezier hebben! Maar gebruik alsjeblieft geen confetti in de natuur.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Gezocht: ideetjes voor gender reveal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 10:18

Zo heeee wat een werk maak je ervan!

Als je nog een binnenspel zoekt. Op mijn babyshower deden we zwangerschapstwister. Ik keek grotendeels toe en mn vriendinnen deden twister met een kussen onder hun shirt, als zwangere buik. Succes verzekerd :+

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-21 14:09

miccamaaike schreef:
Zo heeee wat een werk maak je ervan!

Als je nog een binnenspel zoekt. Op mijn babyshower deden we zwangerschapstwister. Ik keek grotendeels toe en mn vriendinnen deden twister met een kussen onder hun shirt, als zwangere buik. Succes verzekerd :+


Oeh dat klinkt ook leuk!! Dankjewel voor de tip!

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-21 19:55

Sterk werk hier hoor!
Primer staat op het eerste stuk, is al droog, dus zo meteen mag de verf er op! *\o/*

Afbeelding

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-21 21:22

Velvet-groen!

Afbeelding

Sellyxx

Berichten: 1203
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:40

Wat onwijs gaaf zeg, al je ideeën en de uitvoering waar je al volop mee bezig bent!

Ik denk dat veel mensen hier wat intens op reageren doordat ze 'gender-reveal' een hype vinden. Maar het gaat niet om het naampje, het gaat er zoals je het zelf al zegt om dat het stel een super geweldige dag hebben waarin ze volledig verrast gaan worden. Stel je zou niet zwanger zijn, zou het alsnog super leuk zijn om een dag vol plezier/spelletjes etc. met elkaar te hebben. :D En nu heb je daar ook nog eens een perfecte aanleiding voor! Daarnaast snap ik dat mensen sommige hypes commercieel etc. vinden, maar daarnaast is denk ik de andere kant: de kunst van het vieren. waar we weleens wat meer bij stil mogen staan. Hoe vaak maak je mooie dingen mee maar ga je al heel snel weer over op de orde van de dag of sta je er niet écht bewust bij stil. Tuurlijk kun je er dan nog voor kiezen om het in kleine of grotere kring te vieren. Maar vieren an sich is denk ik echt een kunst, waar ik mijzelf wel eens op aanspreek dat ik dat wel eens wat meer mag doen. *\o/* En daar horen soms nu eenmaal veel voorbereidingen bij, maar dat zal het uiteindelijk allemaal waard zijn! :j

Daarnaast: het kan zo waardevol zijn als je op zo'n manier volledig en uitgebreid in het zonnetje wordt gezet. En iemand die daar al zijn tijd en energie in wil steken is goud waard! :) heel veel plezier alvast en succes met alle voorbereidingen!

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-21 22:09

Sellyxx schreef:
Wat onwijs gaaf zeg, al je ideeën en de uitvoering waar je al volop mee bezig bent!

Ik denk dat veel mensen hier wat intens op reageren doordat ze 'gender-reveal' een hype vinden. Maar het gaat niet om het naampje, het gaat er zoals je het zelf al zegt om dat het stel een super geweldige dag hebben waarin ze volledig verrast gaan worden. Stel je zou niet zwanger zijn, zou het alsnog super leuk zijn om een dag vol plezier/spelletjes etc. met elkaar te hebben. :D En nu heb je daar ook nog eens een perfecte aanleiding voor! Daarnaast snap ik dat mensen sommige hypes commercieel etc. vinden, maar daarnaast is denk ik de andere kant: de kunst van het vieren. waar we weleens wat meer bij stil mogen staan. Hoe vaak maak je mooie dingen mee maar ga je al heel snel weer over op de orde van de dag of sta je er niet écht bewust bij stil. Tuurlijk kun je er dan nog voor kiezen om het in kleine of grotere kring te vieren. Maar vieren an sich is denk ik echt een kunst, waar ik mijzelf wel eens op aanspreek dat ik dat wel eens wat meer mag doen. *\o/* En daar horen soms nu eenmaal veel voorbereidingen bij, maar dat zal het uiteindelijk allemaal waard zijn! :j

Daarnaast: het kan zo waardevol zijn als je op zo'n manier volledig en uitgebreid in het zonnetje wordt gezet. En iemand die daar al zijn tijd en energie in wil steken is goud waard! :) heel veel plezier alvast en succes met alle voorbereidingen!


Ik weet dat het nogal intens is, maar het is echt oprecht genieten! Zowel de parents-to-be als ikzelf genieten hier echt van, en dat is waar het om draait :)

We vieren inderdaad. De ouders to be, de baby, de bekendmaking van het geslacht (IK WEET HET ONDERTUSSEN!!), vriendschap, ... Het wordt gewoon een super fijne dag onder vrienden :)

Ik ben sinds maandag begonnen met elke dag een teaser te sturen :D
Die van vandaag is een close up van 2 slingers:
Afbeelding
Hier kunnen ze niks van maken, maar dat is de bedoeling haha. Gewoon een beetje plagen, het spannend houden! :D

Ze belden vandaag, ze wilden graag de NL woordjes oefenen. Ze kijken er énorm naar uit - en ik ook haha!

Ik ga zoooo blij en trots zijn als de meubeltjes af zijn.. Die horen niet bij de spelletjes, dit is mijn persoonlijk cadeau, en het begint echt mooi te worden!

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-21 22:38

Dit is trouwens de voor-foto, die had ik hier nog niet geplaatst denk ik :D
Tweedehands op de kop getikt, want.. iedereen kan nieuwe meubeltjes kopen, maar alleen ik kan ze personaliseren hoe ik het voor ogen heb, niemand anders ter wereld zat het afgewerkte resultaat hebben zoals mijn vrienden ze zullen ontvangen, en ik hou wel van dat unieke :D

Afbeelding

LWDaisy

Berichten: 4774
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-21 00:02

Ik ben zoooo blij met het resultaat! De bovenste lijmlaag is nog aan het drogen nu, en de flits van mijn camera heeft wat effect op de kleur haha. Morgen gaat er een laag spuitlak overheen en dan is het tafeltje helemaal klaar! *\o/*

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 00:58

Om in het Harry Potter thema te blijven,

Een grote kom met water, en een flesje voedsel kleurstof (die vloeistof is zo donker dat het toch niet ziet)
papa en mama volgen het recept van de toverdrank en doen een voor een de flesjes met bestand delen in in het water (met natuurlijk ook een aantal foppers qua kleur zoals blauwe frisdrank etc) op het laatst doen dan de kleurstof in het water om de echte kleur te zien!
ipv de traditionele roze of blauwe kleur kun je misschien de kleur van de huizen doen. Voor een meisje de kleur van het huis van mama en voor een jonge de kleur van het huis van mama!
Maar dan moeten het natuurlijk niet allebei dezelfde zijn :+

Mocht je dit doen zou ik het wel eerst een keertje uitproberen zodat je zeker weet dat de verhoudingen kloppen.
het is natuurlijk vrij sneu als het mis gaat :j


Edit: ik zie nu dat je alles al gepland hebt, maar wat heb jij het goed gepland zeg!
Heel veel plezier op de gender reveal, laat je ons weten hoe het ging?