Gezocht: ideetjes voor gender reveal!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:58

Wat een overdreven Amerikaans gedoe :') . Vreselijk. Ik heb gewoon op de familie app gegooid wat het zou worden :P

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Gezocht: ideetjes voor gender reveal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:21


verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:24

deksel schreef:
Citaat:
In Engeland hebben ze de rare gewoonte om achter een bol kaas te hollen die van een heuvel rolt. Een heuvel hebben ze niet, maar ik kan papa wel laten te racen met de hond om om ter snelste die bol kaas te pakken te krijgen.

In NL/België hebben ze blijkbaar een rare gewoonte om een heel feest wat uren lang duurt te geven over wat er nou tussen de benen zit van het ongeboren kind. Ik snap het écht niet.
Ik zou het gewoon kort houden en er een feestje bij geven i.p.v. uuuuren bezig te zijn.
Misschien iets met een ballon die ze kapot moeten slaan, daarna troep opruimen en taart eten. Lijkt mij veel leuker, persoonlijk.


Volgens mij is dit geen gewoonte in NL hoor... meer Amerikaans.

ingvdh

Berichten: 6372
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Gezocht: ideetjes voor gender reveal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:33

Zowel in NL als VS is het geen urenlange party hoor, vaak kwestie van taart aansnijden of ballon doorprikken, hapje, drankje en klaar.

Babyshowers zijn vaak wat spelletjes en een lunch of high tea. Maar dan ook maar een paar spelletjes en niet urenlang.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:38

oomens schreef:
Drie superleuke ideetjes:
1) Je geeft de aanstaande ouders de dichte envelop en laat hen zelf bepalen of/wanneer ze hem openen.
2) Je opent de envelop en leest de inhoud voor aan de aanstaande ouders.
3) Je laat de envelop dicht en geeft ze het advies om na de geboorte even tussen de benen van het kind te kijken.

Dit dus. Mijn hemel, wat een idioterie. :')

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:38

Dammie schreef:
Ik ben voor de Oud-Hollandse traditie van gewoon niets zeggen of doen en op het geboortekaartje melden wat het geslacht van het kind is.


Ik ook hoor :D

Fascinerend om te zien hoe de ene traditie zonder probleem wordt ingeruild voor iets buitenlands.

Terwijl als iets "buitenlands" een andere traditie graag ietwat gewijzigd zou zien de hel uitbreekt }>

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Gezocht: ideetjes voor gender reveal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:44

Dit klinkt idd meer als een baby shower. Kies een thema en bouw vanuit daar verder. Bedenk hoelang je het max wilt laten duren en probeer dan de spelletjes uit zodat je weet hoelang het ongeveer duurt.
Daarna kun je de lunch beginnen met bijvoorbeeld allemaal eten in een bepaalde kleur of een taart aansnijden als gender reveal

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:00

Allereerst lief dat je zo enthousiast bent!

Net als paar anderen in het topic, zou even overleggen wat de verwachtingen zijn met de aanstaande ouders want wat ik bij jou lees is een mega uitgebreide baby shower niet een gender reveal party (willen ze geen baby shower doen dat je het zo hebt bedacht?)

Die uuuuuren die jij voor je ziet is dat wel de bedoeling? Ze is ook zwanger hé dat kost lichamelijk en mentaal ook best wat energie en de vele voorbeelden die jij geeft (zelf iets wat ze moeten instuderen) is nogal wat. Een paar dingen echt leuk maken en ook de tijd geven van het nieuws te genieten, iets lekkers laten leveren of maken en dan is het ook echt een leuke dag i.p.v. iets waar van bijgekomen moet worden en de hele tijd go go go.


Met een Harry Potter thema de onthulling magisch maken is wel een leuke! *D

absque_dubio

Berichten: 7848
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Gezocht: ideetjes voor gender reveal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:09

Ik ben het met de meeste uit dit topic eens. Zelfs als ik niet zwanger ben zou zo’n dag al veel te veel voor mij zijn. :+
Maar ik ken ook mensen/stellen/gezinnen die het wél helemaal fantastisch vinden om de hele dag gezamenlijk spelletjes te doen die urenlang duren.
Wij kunnen dit niet voor TS en haar vrienden invullen. Belangrijkste is dat ze inderdaad overlegt of dit stel dit ook op de manier van TS ingevuld wilt zien. Als ze aangeven van wel, dan is TS super leuk bezig met ideeeen.
Daarnaast snap ik wel, nu in deze tijden, dat ‘spelletjesgezelligheidsmensen’ zoiets als een gender reveal feestje als een mooi moment pakken om met een klein vast clubje de hele dag samen te zijn en leuke dingen te doen.
TS houd je ons op de hoogte wat het uiteindelijk is geworden kwa spelletjes en hun reacties? :D

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Gezocht: ideetjes voor gender reveal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:12

Gedoe. Koop gewoon een ballon en 2 punaises als het per sé feestelijk moet.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:28

Dammie schreef:
Ik ben voor de Oud-Hollandse traditie van gewoon niets zeggen of doen en op het geboortekaartje melden wat het geslacht van het kind is.


Helemaal mee eens. Dat overdreven gedoe van tegenwoordig.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:35

Jouw ideetjes lijken mij meer bij een babyshower horen? Tenminste bij die ik ben geweest werden dit soort dingen gedaan.

Alleen de onthulling van geslacht kan toch door taart aansnijden, ballon leksteken of confettikanon???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:40

Boras schreef:
Dammie schreef:
Ik ben voor de Oud-Hollandse traditie van gewoon niets zeggen of doen en op het geboortekaartje melden wat het geslacht van het kind is.


Ik ook hoor :D

Fascinerend om te zien hoe de ene traditie zonder probleem wordt ingeruild voor iets buitenlands.

Terwijl als iets "buitenlands" een andere traditie graag ietwat gewijzigd zou zien de hel uitbreekt }>
Maar dit komt uit Amerika, dus daar moeten we allemaal als een stel loopse teven achteraan waggelen. :j

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:56

Mkango schreef:
Boras schreef:
Ik ook hoor :D

Fascinerend om te zien hoe de ene traditie zonder probleem wordt ingeruild voor iets buitenlands.

Terwijl als iets "buitenlands" een andere traditie graag ietwat gewijzigd zou zien de hel uitbreekt }>
Maar dit komt uit Amerika, dus daar moeten we allemaal als een stel loopse teven achteraan waggelen. :j

:j _O- _O-


Blijft over voor TS: check echt even wat zij verwachten. Willen ze zo'n spektakel, prima, kunnen ze dat krijgen; ik zie je helemaal los gaan, doe dat vooral :j

Maar als ze het kleiner willen houden, richt je daarop.

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Re: Gezocht: ideetjes voor gender reveal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:26

Ik ken niemand die dit soort dingen écht leuk vindt. Zou dit plan inderdaad eerst goed polsen bij de zwangere en de rest van de aanwezigen..

Selina

Berichten: 14293
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:30

Ik zou dit dan weer echt leuk vinden, ik ben gek op kneuterige spelletjes <3
Lief dat je dit voor je vriendin wilt doen. Ik zou 3 korte spelletjes uitkiezen en dat die leiden naar de ontknoping. Een HP thema is wel tof. Heb je niet van dat onzichtbare inkt? Die je met vuur zichtbaar maakt? Dat je het geslacht daarop schrijft?

floorsil

Berichten: 2642
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Gezocht: ideetjes voor gender reveal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:40

Ik denk dat je idd al een paar goede ideeën hebt. Wat de meeste zeggen hoe het niet te lang 2/3 uur Max waarvan 1uur misschien wat actiever is en dat is echt al lang! Mits de vrouw zelf aangeeft dat langer oke is. Maar zou echt even checken bij de zwangere!

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:43

Ik zou inderdaad even bij de ouders checken wat hun ideeën zijn over de duur van deze dag. Je geeft zelf aan dat je het uren wilt laten duren. Ik ken jou en je vrienden natuurlijk niet, maar mijn ervaring is ook dat mensen het na een uur echt wel zat zijn. En het lijkt me dat de ouders wel redelijk snel het geslacht willen weten dan.

Rox87
Berichten: 501
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Rotterdam

Re: Gezocht: ideetjes voor gender reveal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:55

Ik zou ook geen uren ervan maken. Maar meer omdat de ouders het denk ik graag snel willen weten en uren voor iedereen wel lang wordt.

Tuurlijk moet je bij de spelletjes rekening houden met de zwangere. Maar je hebt het over een week of 20 zwanger, dan werken de meeste nog volop, sommige tot fulltime aan toe en/of in staande beroepen dus middagdutjes inlassen zou ik me met een korter programma minder druk om maken.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:57

"de hel uitbreekt"???? |o

De hel breekt natuurlijk los :o

En een /3 breekt uit.

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Gezocht: ideetjes voor gender reveal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:05

Jemig, wat een horror zo'n dagvullend programma alleen maar om te onthullen of het kind een piemeltje heeft of niet :roll:

Ik snap niet zo goed wat zo'n dagprogramma met spelletjes te maken heeft met zo'n onthulling, maar goed. Als dit de wens van de ouders is, dan veel plezier.

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-21 19:09

Goof schreef:
Jemig, wat een horror zo'n dagvullend programma alleen maar om te onthullen of het kind een piemeltje heeft of niet :roll:

Ik snap niet zo goed wat zo'n dagprogramma met spelletjes te maken heeft met zo'n onthulling, maar goed. Als dit de wens van de ouders is, dan veel plezier.


Nou, wat een boel reacties. En toch wel wat negativiteit, jullie doen net of ik haar de Titan Run wil laten meelopen -O-

De bedoeling is er een fijne dag van te maken. Het zijn actieve jonge twintigers, hij woont hier voor zijn werk (dus een expat en geen immigrant), ze zijn de eerste om karaoke te staan zingen en feestjes te bouwen, en houden wel van die spelletjes en mensen rond zich. En ze komen idd van Gloucestershire, ze lachen zich dood met cheese roll-wedstrijd :j

Ze missen hun familie. Ze hebben hier een een handvol vrienden. De bedoeling is ze een dag te geven, die ze nooit meer vergeten. Natuurlijk wordt er overlegd met hen, en natuurlijk wordt er rekening gehouden met hoe the mom to be zich op de dag zelf voelt.

Ze zijn door het dolle heen met de zwangerschap, en in Corona-tijden is er zo weinig om te vieren. Dit kunnen we wél vieren :)

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Gezocht: ideetjes voor gender reveal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 19:21

Ik snap alleen zelf nooit zo goed waarom een geslacht word gelinkt aan een dag ter grootte van een bruiloft. Maar als hun dat leuk vinden mag dat natuurlijk.
Ik zou het zelf gewoon een beetje eenvoudig houden dan.

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 19:30

Dammie schreef:
Ik ben voor de Oud-Hollandse traditie van gewoon niets zeggen of doen en op het geboortekaartje melden wat het geslacht van het kind is.



Geweldig

Ik ben geloof ik ook echt van een andere generatie, moet je zien hoe snel de maatschappij veranderd
Mijn dochter is 12 en wij hebben het ook niemand gemeld, maar pas kenbaar gemaakt met een leuk geboortekaartje

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gezocht: ideetjes voor gender reveal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 19:40

Als wij kinderen zouden krijgen zou ik geloof ik niet eens het geslacht van tevoren willen weten.
Er zijn al zo weinig echte verrassingen in het leven..