Gezocht: ideetjes voor gender reveal!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 23:02

LWDaisy schreef:
Ineke2 schreef:
Iets echt Nederlands is toch wel ouderwets koekhappen en spijkerpoepen. Toch een garantie voor veel lachen wel :D


Wat is spijkerpoepen? :+
Ik dacht zelf aan appelhappen :D Maar mss de mama koeken en de papa appels!

Lege ( bier of een andere kleine) fles achter je. Een lang touw met een spijker om je middel en dan maar proberen om de spijker in de fles te krijgen zonder je handen te gebruiken

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 23:08

Ik bedoelde mijn reactie zeker niet negatief.

Als zij akkoord zijn is het toch goed!

Kan je de vader ook niet hoogzwanger de opdrachten laten doen ?
Zoals 2 meloenen aan zijn buik te plakken }>

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 23:09

Ik ken je ideeën meer als babyshower dan als gender reveal. Mijn Engelse en Amerikaanse vrienden deden de gender reveal met een confettikanon, een leuke vond ik dat er een x groen/gele confetti uit kwam :+ en nadat zij raar keken deed een vriend de juiste en zagen ze roze of blauw. Extra surprise!

Voor meer ideetjes kun je misschien nog op Pinterest zoeken naar babyshower activiteiten, daar zal je meer dingen vinden die passen bij wat je al had bedacht.

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Gezocht: ideetjes voor gender reveal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 23:58

Ik ben ook helemaal niet van dat soort dingen, maar vind het wel heel lief dat je zoveel moeite wilt doen voor je vrienden. Ik ken veel van je ideeën ook meer van een babyshower, maar misschien doen zij wel een gender reveal en geen babyshower?

Ik weet naruurlijk niet wat voor types de overige gasten zijn maar zou je wel als enige tip nog mee willen geven om erover na te denken hoe het voor hen is. Na een paar spelletjes wordt het lachen om de toekomstige ouders waarschijnlijk wel wat saai, dus ik zou in ieder geval genoeg programmapunten bedenken waarbij de gasten ook een actieve rol hebben.

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 07:14

Nou als de moeder in spe het een leuk idee vindt dan is het helemaal prima natuurlijk! Dat werd mij uit je eerste post niet helemaal duidelijk + je opmerking dat je niet zoveel verstand van baby's/zwangeren hebt nog. Vandaar mijn eerdere comment. Zou ook zonde zijn geweest als het daardoor op een teleurstelling uit was gelopen.
Maar belangrijkst is uiteraard dat jullie een gezellig feestje hebben als alle partijen daar oké mee zijn! Dan doet het er verder niet zoveel toe wat anderen vinden. Aan de voorpret ligt het alvast niet :D

Vind die zwerkal pinata persoonlijk wel een hele leuke!

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 07:33

Kmbrly schreef:
Ik bedoelde mijn reactie zeker niet negatief.

Als zij akkoord zijn is het toch goed!

Kan je de vader ook niet hoogzwanger de opdrachten laten doen ?
Zoals 2 meloenen aan zijn buik te plakken }>


Dat is idd ook ter sprake gekomen, om hem even zwanger te 'maken' als zij dan is }> :D
Ik dacht aan zandzakken, maar een meloen is wss grappiger :D

Jis_

Berichten: 11596
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 09:33

LWDaisy schreef:
katybug schreef:
Zwerkbal met een slurk piñata. Zodra hij kapot is ziet iedereen het geslacht doordat er roze of blauwe confetti oid in zit.


Oh da's ook een goeie, dankjewel!


Zat daar ook aan te denken maar dan met blauwe of roze jelly beans. Confettie is zo lastig op te ruimen buiten.

Leuk dat iedereen, vooral jij en de aanstaande moeder, zo enthousiast zijn. Dat wordt vast genieten. :j



Zelf vonden we het het leukst om 9 maanden te wachten voor de gender reveal. :D

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:16

LWDaisy schreef:
Goof schreef:
Jemig, wat een horror zo'n dagvullend programma alleen maar om te onthullen of het kind een piemeltje heeft of niet :roll:

Ik snap niet zo goed wat zo'n dagprogramma met spelletjes te maken heeft met zo'n onthulling, maar goed. Als dit de wens van de ouders is, dan veel plezier.


Nou, wat een boel reacties. En toch wel wat negativiteit, jullie doen net of ik haar de Titan Run wil laten meelopen -O-

De bedoeling is er een fijne dag van te maken. Het zijn actieve jonge twintigers, hij woont hier voor zijn werk (dus een expat en geen immigrant), ze zijn de eerste om karaoke te staan zingen en feestjes te bouwen, en houden wel van die spelletjes en mensen rond zich. En ze komen idd van Gloucestershire, ze lachen zich dood met cheese roll-wedstrijd :j

Ze missen hun familie. Ze hebben hier een een handvol vrienden. De bedoeling is ze een dag te geven, die ze nooit meer vergeten. Natuurlijk wordt er overlegd met hen, en natuurlijk wordt er rekening gehouden met hoe the mom to be zich op de dag zelf voelt.

Ze zijn door het dolle heen met de zwangerschap, en in Corona-tijden is er zo weinig om te vieren. Dit kunnen we wél vieren :)


Oh, mijn negatieve opmerking ging niet over jouw inzet ofzo hoor. Je gedrevenheid siert je.
Maar het idee alleen al. Dat mensen hier zin in hebben. Alleen om te weten of het kind een piemel heeft of niet. Ik begrijp dat gewoon niet en ik begrijp dan ook niet wat de activiteiten te maken hebben met de onthulling. Heb je dan straks ook nog een babyshower en daarna nog de geboorte om te vieren? Je blijft bezig tegenwoordig.

Maar als dit de wens is van ouders ben je goed bezig, je hebt zat ideeën inmiddels. Succes!
Laatst bijgewerkt door Goof op 06-04-21 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:32

Oef wat een drukke dag. Een gender reveal is super leuk om te doen maar je hebt al zoveel ideeen. Dit is bijna niet relaxed in te plannen zonder dat je een er door gejaagd programma krijgt.
En je houdt niks meer over voor de babyshower

Ik zou echt even goed naar je planning kijken en dan max 2 uurtjes spelletjes doen en dan aansluitend de bbq bijv.

De ouders zijn vast ook zo nieuwsgierig dat ze helemaal geen lang gerekt dagprogramma trekken en het liefst zsm willen weten of het roze of blauw wordt

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Gezocht: ideetjes voor gender reveal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:37

Zo veel te doen om het geslacht van de baby is toch ook niet helemaal woke meer he in 2021 :D _O-

TS, ik zou het programma heel goed uitdenken. Het is veel leuker om een paar opdrachten te hebben die echt goed in elkaar zitten, eenvoudig te begrijpen zijn en vloeiend in elkaar overlopen, dan van hot naar her rennen terwijl de helft van de genodigden niet snapt wat de bedoeling is, het moeilijker/makkelijker/sneller/korter duurt dan gedacht enzovoort.
Dus kies een thema, kies wat het doel is (punten krijgen? letters van het geslacht verzamelen?...) hoe de teams verdeeld worden en verzin daar een paar goede opdrachten voor.

maria500
Berichten: 655
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 10:44

Ik heb zelf geen ideeën, maar wilde even reageren.

Ik vind jouw ideeën echt geweldig! Mocht ik zelf zwanger zijn, zou ik het heel simpel houden, maar ik word helemaal vrolijk van jouw ideeën.

Heel tof verzonnen en ik vind het helemaal niet te veel, omdat mij de spelletjes ook heel leuk lijken haha! Vooral als het altijd zo is in de vriendengroep.

Even wat positiviteit.

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 10:59

maria500 schreef:
Ik heb zelf geen ideeën, maar wilde even reageren.

Ik vind jouw ideeën echt geweldig! Mocht ik zelf zwanger zijn, zou ik het heel simpel houden, maar ik word helemaal vrolijk van jouw ideeën.

Heel tof verzonnen en ik vind het helemaal niet te veel, omdat mij de spelletjes ook heel leuk lijken haha! Vooral als het altijd zo is in de vriendengroep.

Even wat positiviteit.



Hartelijk bedankt voor je positieve noot! *\o/*

Ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen blij zou worden van zo'n uitgebreid programma, maar the parents to be gelukkig wel, het zijn spelletjes-mensen :) en ze vinden de spanning die wordt opgebouwd ook wel fijn, ze vinden het niet erg om een paar uur meer of minder te moeten wachten :D

Er is het afgelopen jaar heel weinig feest gevierd, iets wat we normaal heel vaak doen. Dus het is een beetje een inhaalfeestje, en dat vinden ze helemaal te gek :)

Het zal een combinatie worden van een gender reveal en babyshower :)

ingvdh

Berichten: 6372
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:12

Uit ervaring van de vrijgezellenfeestjes met soortgelijke insteek, vooraf lol voor tien, heel veel activiteiten verzonnen en op de dag zelf is men er na een uur of anderhalf echt wel klaar mee en gaat met elkaar kletsen en wat drinken. Zeker als men elkaar al een tijdje niet gezien heeft. Wil je dan per se je programma volgen zitten er 4 man spelletjes te spelen en de rest is met andere dingen bezig.
Dan kan je nog zo'n leuk programma hebben, maar helaas, praktijk is toch vaak een beetje anders.


Hou hier dus in de planning rekening mee, werk een aantal dingen echt goed uit en zorg ook dat je activiteiten kan schrappen als men er wel klaar mee is. Het moet mogelijk zijn om ergens te stoppen en dan het grote moment te kunnen doen als iedereen er nog bij is.

En als laatste, zorg dat je de overige gasten er actief bij betrekt, als die alleen mogen toekijken ben je ze na een half uur al kwijt. Want mamma en pappa mogen dan wel spelletjes gek zijn, is de rest van het gezelschap dat ook?

leonie1988

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:13

Wat lief dat je dit voor je vrienden wil regelen! Eventueel nog een rustige opdracht, laat ze allebei kindernamen opschrijven voor iedere letter van het alfabet, wie het snelste is wint. :)

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:27

Ow en voor de vrienden natuurlijk een weddenschap.Vooraf gokje boy/girl inleveren.
En voor nog een extra vriendenweddenschap naam en geboortedatum inleveren

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 17:22

Gillbo schreef:
Ow en voor de vrienden natuurlijk een weddenschap.Vooraf gokje boy/girl inleveren.
En voor nog een extra vriendenweddenschap naam en geboortedatum inleveren


Dat had ik ook in gedachten, een weddenschap boy/girl. En degenen die het fout hebben, moeten naderhand de tuin opruimen }>

Leonie1988 Oh da's een hele goeie, dankjewel!!

Ingvdh Ik hoop dat iedereen het volhoudt, maar als men het beu is, mag dat ook gewoon :) Het is wel de bedoeling om de gasten bij de opdrachten te betrekken, ik heb volwassen baby's nodig, baby-gooiers (een pop, no worries), scheidsrechters, enzovoort. Het draait uiteraard om mom & dad to be, maar de vrienden zullen zeker betrokken worden :) Degenen die daar zin in hebben natuurlijk, ik ga niemand dwingen hoor haha. Zowat iedereen van onze vriendenkring is wel spelletjes-minded, 1 van de mannen iets minder maar die lacht de rest meestal wel vrolijk uit :j

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:55

Gillbo schreef:
Ow en voor de vrienden natuurlijk een weddenschap.Vooraf gokje boy/girl inleveren.
En voor nog een extra vriendenweddenschap naam en geboortedatum inleveren

En uiteraard een volgtopic op Bokt incl. kleurengokjes en tiet-, buik- en doosfoto's :):)

TS, ik zou niet aan zo'n feestje moeten denken op welke manier dan ook, maar het is dan ook niet voor mij bedoeld. Succes met plannen maken en plan de tijd ruim (haasten is vervelend!). Als er iemand handig is met een fototoestel dan kun je die wat leuke plaatjes laten schieten van die dag.

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-21 22:01

Hilli schreef:
Gillbo schreef:
Ow en voor de vrienden natuurlijk een weddenschap.Vooraf gokje boy/girl inleveren.
En voor nog een extra vriendenweddenschap naam en geboortedatum inleveren

En uiteraard een volgtopic op Bokt incl. kleurengokjes en tiet-, buik- en doosfoto's :):)

TS, ik zou niet aan zo'n feestje moeten denken op welke manier dan ook, maar het is dan ook niet voor mij bedoeld. Succes met plannen maken en plan de tijd ruim (haasten is vervelend!). Als er iemand handig is met een fototoestel dan kun je die wat leuke plaatjes laten schieten van die dag.


Foto's ter aandenken zijn zeker en vast de bedoeling, niet alleen voor hen maar ook voor hun familie in Engeland :j Oeh, idee :)* We kunnen per opdracht een fotograaf aanduiden! Kwestie van iedereen bezig te houden haha :+ Ik wil graag verschillende filmpjes aan elkaar monteren, leuke herinnering en leuk voor de kleine later :j Ik wil ook proberen hun familie te videochatten op het moment van de echte reveal, zodat ze die samen kunnen beleven.

Ik ben ook een boek begonnen voor de kleine. Plan is dat ik dit volhou tot vlak na de geboorte. Het eerste verhaal heb ik al geschreven - dat is een beschrijving van hoe wij te weten zijn gekomen dat hij/ze er aan komt. Mama & papa weten van niks :) Ik ben sowieso wel een foto-mens, en toevallig (echt toevallig haha) heb ik een foto van 1 van de boomstronken waarop ze één van de clues hadden geschreven. Het boek zal een foto- en verhalenboek worden, met verhalen en foto's ivm de zwangerschap, verhalen over de ouders en naaste vrienden, ... Uiteraard ook een verslag met foto's van de gender reveal haha.

Ik (oke, mijn mama haha) heeft nog iets leuks bedacht: een (poppen!)kinderwagen race! Voor de mannen, ik ga mama niet door het bos achter een kinderwagen laten hollen haha. Rondje rond het huis met een open fles water in de kinderwagen, het rondje timen en dan kijken wie er het meeste water over heeft haha. Er zullen (als Corona het toelaat) geloof ik 10 personen aanwezig zijn, dat is de naaste vriendenkring (met hen erbij gerekend), 5 mannen en 5 vrouwen. Doenbaar denk ik.

Haasten willen we idd niet doen. Ik denk dat we een top x zullen maken van opdrachten die we zéker willen doen/laten uitvoeren, en dan een aantal dingen die we kunnen laten vallen mocht mom te be het toch te zwaar krijgen.

Ik zal idd nog een volg-topic maken, lijkt me heerlijk! :D

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:12

Lief dat je dit doet TS, maar jee, wat een uitgebreid programma, ik word al mooi als ik het lees. Mijn tip zorg voor een aantal rustmomenten voor de zwangere dame.

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:19

Over rust gesproken; wij zijn eens met collega's op stap geweest in een stad. Dan kregen we opdrachten en de hint voor de volgende plek. Op die manier hadden we een leuke wandeling door de stad met vier stops in verschillende restaurants (was part of the game) met vier gangen diner, dus met de groep:
1e restaurant een apperetief
2e restaurant voorgerecht
3e restaurant hoofdgerecht
4e restaurant nagerecht (en koffie :D )

Met iets soortgelijks zou je ook rustmomenten in kunnen bouwen.

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-21 12:28

Mazida schreef:
Lief dat je dit doet TS, maar jee, wat een uitgebreid programma, ik word al mooi als ik het lees. Mijn tip zorg voor een aantal rustmomenten voor de zwangere dame.


Dat is zeker en vast de bedoeling! :j

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Gezocht: ideetjes voor gender reveal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:25

TS, superlief dat je dit allemaal voor je vrienden wilt doen!

Maar als ik het lees kan ik alleen maar denken 'wat een overdreven gedoe voor het ontdekken van het geslacht van je kind'. Maar ik krijg ook de rillingen van babyshowers en daarin lig ik gelukkig op een lijn met mijn vrienden.

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 22:08

Tiggs schreef:
TS, superlief dat je dit allemaal voor je vrienden wilt doen!

Maar als ik het lees kan ik alleen maar denken 'wat een overdreven gedoe voor het ontdekken van het geslacht van je kind'. Maar ik krijg ook de rillingen van babyshowers en daarin lig ik gelukkig op een lijn met mijn vrienden.

Wat ontzettend leuk dat je op 1 lijn zit met je vrienden. Hartstikke fijn toch.

Douce

Berichten: 3508
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Gezocht: ideetjes voor gender reveal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 06:13

Wat leuk! Gezien de manier van aankondiging van de ouders past het vast volledig bij ze :j .

Ik ben niet goed met ideeën, maar wil toch inhaken op je "zwangere vrouwen voedsel". Ik zou goed checken wat ze wel en niet mag eten. Zo noem je haring, maar in Nederland wordt haring tegenwoordig afgeraden.

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-21 12:30

Ah, ik ben he-le-maal dol aan het worden haha!

Ondertussen heb ik al een aantal leuke dingen gescoord om bij de Bingo als prijs te geven.
Wie wilt er nou geen ballenbad? Of zwangerschapsfotoshoot? Of speelmat?

Ik merk dus dat ik me heel moeilijk kan inhouden haha. Daarom heb ik mezelf een projectje bezorgd - ik ga vrijdag een setje kindermeubels ophalen, tweedehands, zodat ik daar lekker veel opknapwerk en tijd moet insteken :+

Spannend...