Wanneer samenwonen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_AB_
Berichten: 3956
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Wanneer samenwonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 19:22

Toen we anderhalf jaar samen waren zijn we op zoek gegaan naar een huis
Toen we 2 maar en 2 maanden samen waren, hebben we een huis gekocht. We wonen nu 4.5 jaar samen :)

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Wanneer samenwonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 00:00

Ik ken mijn vriend nu 1 jaar en 7 maanden, we wonen sinds 1 feb samen. het gaat hartstikke goed! Beiden 33 jaar trouwens.

Met mijn ex na een halfjaar gaan samenwonen en 6 jaar mee samengewoond? Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik mijn appartement nog steeds heb, ik durf niet zo goed op te zeggen. Ik ben trouwens bij mijn vriend gaan wonen omdat hij een koophuis heeft en ik huur. Paard heb ik dus ook van stal verhuisd en ik ben echt heel blij :))

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 07:04

Mijn vriend en ik woonden beiden nog thuis toen we elkaar leerden kennen. Ook bij ons zat er ruim 80km tussen onze woonplaatsen. Na een jaar en vier maanden zijn wij gaan samenwonen. Beiden hadden we nog nooit op onszelf gewoond. Inmiddels zijn we al heel wat jaren verder en nog steeds gelukkig samen.

Tinkermuts

Berichten: 9387
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 07:26

Ok, ik was er redelijk snel bij maar wij gingen na drie weken samenwonen.
Iedereen verklaarden ons voor gek en zeiden, dat word drie maanden, en dan zijn jullie elkaar zat (we waren beiden nogal losbollen)
Drie maanden werd drie jaar....en nu zijn we ruim dertig jaar samen.
Maar uiteraard is het wel een risico om zo'n sprong te wagen maar voor ons heeft het goed uitgepakt en nooit spijt van gehad.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Wanneer samenwonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 07:29

Wij gingen na 6 weken samenwonen. Hij kwam uit een huwelijk en had een huis met zijn ex, dus het was of een nieuw huis kopen/huren en gaan latten, of gewoon bij mij intrekken. Dat laatste gedaan en nu alweer 1,5 jaar gelukkig samenwonend.

NN44
Berichten: 1787
Geregistreerd: 06-06-05

Re: Wanneer samenwonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 08:17

Als jullie je er goed bij voelen moet je er gewoon voor gaan:) een huis heb je in deze tijd zo weer verkocht mocht het toch mislopen.

Een lange relatie is geen garantie dat het samenwonen goed gaat. Met mijn ex was ik al bijna 8 jaar samen voor we besloten samen te wonen. Dat heeft nog geen jaar geduurd. Met mijn huidige vriend ben ik na een jaar gaan samenwonen in zijn huurhuis. Nog geen half jaar later hebben we samen gekocht. Dat is nu vier jaar geleden en het was de beste beslissing ooit :D

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Wanneer samenwonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 13:49

Poeh, ik ben er na een paar dates niet meer uit gegaan :=
Er bleven steeds meer spullen achter, want ja.. gesjouw. Hij had al een eigen koopwoning, dubbele bovenwoning, en samen hebben wij de onderburen kunnen kopen. En zo hebben we nu ons "grote mensen" grachtenpandje.

Nu 5 jaar laten hebben we het nog steeds wel gezellig.

marleen_88

Berichten: 14049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 15:46

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar wij gingen na 10 jaar relatie pas samen wonen. Waren nog heel jong dat we verkering kregen: hij 15 en ik 16. Door studeren, geen woningbouwhuis kunnen krijgen etc duurde het allemaal erg lang. Morgen zijn we 16,5 jaar samen. <3

Als je vertrouwen hebt in je relatie zou ik er zeker voor gaan hoor!