Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rangeela

Berichten: 754
Geregistreerd: 25-02-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:07


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34683
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:10

Iemand die toevallig al weet hoe je aan moet gaan tonen dat je corona hebt gehad?

CharleyT
Berichten: 3996
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:12

SusanH schreef:
Iemand die toevallig al weet hoe je aan moet gaan tonen dat je corona hebt gehad?


Anti-stoffen test laten doen.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:12


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34683
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:19

CharleyT schreef:
SusanH schreef:
Iemand die toevallig al weet hoe je aan moet gaan tonen dat je corona hebt gehad?


Anti-stoffen test laten doen.


Dat wordt niet als bewijs gezien. In de EU is nu afgesproken dat je bewijs van een positieve test moet kunnen overleggen. Maar in NL krijg je geen bewijs als je positief test/getest bent.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:38


CharleyT
Berichten: 3996
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:39

Ok dan, beetje flauw antwoord Susan: gebruik google even, er zijn diverse mogelijkheden te vinden volgens mij. Go girl :)

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:50

Gelukkig zijn er ook gewoon landen,waar je zonder test of vaccinatie, gewoon kan toe gaan. Dus of zo n paspoort ooit überhaupt nodig zal zijn betwijfel ik.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:59

Ja precies, je kan altijd nog met Tilasmi mee op z’n cruiseschip naar Brazilië {:}

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34683
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 14:00

CharleyT schreef:
Ok dan, beetje flauw antwoord Susan: gebruik google even, er zijn diverse mogelijkheden te vinden volgens mij. Go girl :)


Dit is nog een veel flauwere reactie. Het antwoord is niet te vinden. Dat is nu net het punt.

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 14:28

Dinopino schreef:
Gelukkig zijn er ook gewoon landen,waar je zonder test of vaccinatie, gewoon kan toe gaan. Dus of zo n paspoort ooit überhaupt nodig zal zijn betwijfel ik.

Ga je naar Brazilië ? Of de philipijnen , veel plezier.

Karl66

Berichten: 29755
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 14:41

storrum schreef:
Voorstanders van het vaccinatiepaspoort of -app, wat vinden jullie van deze video? Of geloven jullie niet dat het zover komt? IK VIND het in ieder geval heel eng....https://www.youtube.com/watch?v=ZQk5mhxhQH8
Misschien kan iemand mij overtuigen dat dit onzin is en zeer zeker niet gaat gebeuren? Dat zou fijn zijn :)


Deze app gaat over het VK en die is, zoals we weten, ondertussen geen onderdeel meer van de EU. Dus dit heeft al niks met het EU vaccinatiepaspoort te maken. Verder gaat het erom dat zo'n app een vorm van identificatie is en dat willen ze niet in het VK, vandaar dat ze daar dus ook geen ID-kaarten hebben en dus ook niet willen dat dit via een app kan. En dan als laatste is er een standaardtekst voor dataverzameling van een app, waaruit ze concluderen dat al die data dus ook verzameld gaat worden.

Maar los daarvan blijft het onzin. De maatregelen worden al versoepeld door de lagere aantallen besmettingen. Over een poosje staan de maatregelen op 0 en dan heb je helemaal geen paspoort nodig en mag je net zoveel als iemand met een paspoort. Het enige verschil is dat er dan in het buitenland nog om gevraagd kan worden en dat is dan afhankelijk van dat land en niet van Nederland of de EU.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 15:03

Karl66 schreef:
storrum schreef:
Voorstanders van het vaccinatiepaspoort of -app, wat vinden jullie van deze video? Of geloven jullie niet dat het zover komt? IK VIND het in ieder geval heel eng....https://www.youtube.com/watch?v=ZQk5mhxhQH8
Misschien kan iemand mij overtuigen dat dit onzin is en zeer zeker niet gaat gebeuren? Dat zou fijn zijn :)


Deze app gaat over het VK en die is, zoals we weten, ondertussen geen onderdeel meer van de EU. Dus dit heeft al niks met het EU vaccinatiepaspoort te maken. Verder gaat het erom dat zo'n app een vorm van identificatie is en dat willen ze niet in het VK, vandaar dat ze daar dus ook geen ID-kaarten hebben en dus ook niet willen dat dit via een app kan. En dan als laatste is er een standaardtekst voor dataverzameling van een app, waaruit ze concluderen dat al die data dus ook verzameld gaat worden.

Maar los daarvan blijft het onzin. De maatregelen worden al versoepeld door de lagere aantallen besmettingen. Over een poosje staan de maatregelen op 0 en dan heb je helemaal geen paspoort nodig en mag je net zoveel als iemand met een paspoort. Het enige verschil is dat er dan in het buitenland nog om gevraagd kan worden en dat is dan afhankelijk van dat land en niet van Nederland of de EU.


Volgens mij heeft het VK niet eens een bevolkingsregister.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 18:20

Brazilië en Filipijnen is niet het eerste wat in me opkomt. Frankrijk, Spanje Zwitserland Albanië kan zo wel even doorgaan.:-)

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 18:58

Dinopino schreef:
Brazilië en Filipijnen is niet het eerste wat in me opkomt. Frankrijk, Spanje Zwitserland Albanië kan zo wel even doorgaan.:-)


Streep Zwitserland maar door als je uit NL komt (rode lijst). Vanuit Duitsland heb je inderdaad niets nodig.
Voor Frankrijk moet je een test hebben.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:02

Vanuit Duitsland prima en wanneer je met Transfer gaat krijg je geen test. Frankrijk iemand die ik ken is al drie maal over de grens geweest vanuit Duitsland. Italië is ook iemand die ik ken daar voor een project. Ook geen controle gehad.

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:11

Dat je geen controle krijgt is hetzelfde als ongezien door rood fietsen. Voor Frankrijk is een test verplicht.
Duitsers kunnen inderdaad probleemloos naar Zwitserland.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 20:28

Je kan wel veel verplichten, maar wanneer niemand dat ooit controleert kan je het net zo goed niet verplichten.

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 20:41

Dinopino schreef:
Je kan wel veel verplichten, maar wanneer niemand dat ooit controleert kan je het net zo goed niet verplichten.


Serieus? :')

Ik hoor steeds geklaag over een politiestaat, en nu moeten ze blijkbaar toch meer controleren omdat het anders niet zo zinnig is om je eraan te houden :+

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 20:50

Niet op reageren,ze heeft weer tijd over.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 20:52

Dinopino schreef:
Je kan wel veel verplichten, maar wanneer niemand dat ooit controleert kan je het net zo goed niet verplichten.


Ik vraag me altijd af of je er bij alle verplichtingen zo over denkt, of alleen in dit geval ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:17

verootjoo schreef:
Dinopino schreef:
Je kan wel veel verplichten, maar wanneer niemand dat ooit controleert kan je het net zo goed niet verplichten.


Serieus? :')

Ik hoor steeds geklaag over een politiestaat, en nu moeten ze blijkbaar toch meer controleren omdat het anders niet zo zinnig is om je eraan te houden :+


Haha echt he.. Omgekeerde wereld bij sommige.

Mizora

Berichten: 18103
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 22:24

Een beetje zoals een keer een vriendin van me, ik reed met haar mee in de auto (jaren terug).

Eerst weigeren 30 te rijden op een 30-weg omdat ze de weg dan maar hadden moeten indelen als een 30-weg (dus veel drempels en versmallingen ipv gewoon iedere kant een volledige strook).
Een stukje verder een andere 30-weg, waar die drempels en versmallingen zijn, lopen schelden op al die klotedrempels.

Ik heb ook liever geen drempels, maar ik rij dan ook sowieso 30 (GPS, niet teller, die zegt 33-35) op een 30-weg, ook als de weg harder toelaat. Daarmee heb ik overigens vaak auto's zo ongeveer op mijn achterbank zitten, omdat zij nemen het recht te hebben te hard te rijden en mij proberen te dwingen dat ook te doen.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Vaccinatiepaspoort, voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 01:05

Ik vond het strand wel lekker rustig, dus ik vind het niet bijzonder erg wanneer jullie je wel aan de regeltjes houden. Ieder zijn ding. De een vind tests en vaccinaties belangrijk en de ander niet. Ieder zijn ding.

Verootje jouw opmerking heeft weinig in dit topic te zoeken over vaccinatiepaspoort. Dat hoort eerder op de plek van een "democratie΅. Blijf braaf houden aan de regels, dan zit je goed. Ik heb geen regels nodig en hoef dus ook niet af te vragen of ze zinnig zijn.

Dit topic ging over paspoort en ik denk dat die waarschijnlijk nooit nodig zal zijn. Dat is mijn mening. Je kan het er mee eens zijn of niet. Maar kinderachtig reageren maakt jullie mening niet beter of slechter.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 01:25

Dinopino schreef:
Ik vond het strand wel lekker rustig, dus ik vind het niet bijzonder erg wanneer jullie je wel aan de regeltjes houden. Ieder zijn ding. De een vind tests en vaccinaties belangrijk en de ander niet. Ieder zijn ding.

Verootje jouw opmerking heeft weinig in dit topic te zoeken over vaccinatiepaspoort. Dat hoort eerder op de plek van een "democratie΅. Blijf braaf houden aan de regels, dan zit je goed. Ik heb geen regels nodig en hoef dus ook niet af te vragen of ze zinnig zijn.

Dit topic ging over paspoort en ik denk dat die waarschijnlijk nooit nodig zal zijn. Dat is mijn mening. Je kan het er mee eens zijn of niet. Maar kinderachtig reageren maakt jullie mening niet beter of slechter.


Strand wanneer ??