Onenigheid met poetshulp Dyson

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:54

Maar ze heeft toch gewoon de oude stofzuiger nog ter beschikking, dus ik snap het probleem eigenlijk niet? Wanneer zij komt, oude Dyson uit de kast en hoppa! :D

_Nancy

Berichten: 14102
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 15:35

Ik heb ook een dyson en mijn poetshulp vind de stofzuiger ook niet geweldig.
Maar ik, met 2 jonge kinderen die om ieder onsgezeik er een knoeiboel van maken met eten enzo, ben juist zeer content met een dyson. Makkelijk te pakken en het draadloze vind ik juist een voordeel. Ik geloof wel dat een andere stofzuiger het misschien beter zou doen ja.

Zij geeft aan dat de dyson niet alles opzuigt en er niet echt fan van is.
Nou ja, dat mag natuurlijk, maar een andere stofzuiger komt er gewoon niet :+
En ze doet het er goed mee hoor, het was vooral in het begin wennen denk ik.

Edit; trouwens nooit problemen met de batterij, wij hebben de V8. Gaat super lang mee en we zorgen er natuurlijk voor dat ie compleet is opgeladen als ze komt.

Karlijnxxx
Berichten: 1423
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 15:41

Ik denk dat het aan de manier van stofzuigen kan liggen? De Dyson moet je volgens niet van achteren naar voren halen maar laten lopen (en dan draaien). Dan werkt de dyson het beste. En idd niet standje turbo aanzetten, dan zijn ze zo leeg.

Gaabje
Berichten: 941
Geregistreerd: 22-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 15:42

Heb je boven een andere vloer dan beneden? Ik had eerder een snoerloze stofzuiger en die deed het niet op alle ondergronden even goed. Misschien kan daar haar probleem ook liggen. Met mijn ervaringen tot nu toe ben ik tot de conclusie gekomen dat een snoerloze stofzuiger fijn is om snel even een ruimte aan kant te maken, maar grondig zuigen gaat niet altijd even goed.

kiwiwitje

Berichten: 20126
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 15:43

Hier zo’n zelfde dyson, en nu tijdelijk in een vrij ruim huis, maar we halen t makkelijk. En alles goed schoon. Zowel op tapijt,tegels als hout.

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: Onenigheid met poetshulp Dyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 15:52

Hier een Dyson zonder snoer en een Dyson mét snoer, en ik pak bijna altijd die mét snoer.
Voor kleine dingen is die snoerloze prima, maar voor het echte werk vind ik hem niet fijn. Snel leeg en zuigt niet alles op.

Laibadji

Berichten: 1689
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 15:53

We hebben boven laminaat en beneden vloeren. Geen tapijt en dergelijke.

Wat mij wel opvalt is dat zij inderdaad 'klassiek' stofzuigt namelijk van voor naar achter. Ik 'wandel' met mijn stofzuiger en alles is echt weg.

_Nancy: heb ook een zoontje van 6 en deze stofzuiger maakt het elimineren van kruimels makkelijk. Ik heb de stofzuiger ook heel graag vandaar dat ik het moeilijk kan plaatsen waarom de poetshulp zo negatief is.

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 15:54

Hier ook een dyson, de V8, want ik heb hem inmiddels al weer een paar jaar ;)
Ik ben er tot op de dag van vandaag nog steeds blij mee.
Ik heb tijdelijk ook een hulp gehad (sinds corona ben ik daar mee gestopt) en die was er ook blij mee.
En er zitten verschillende borstels en accessoires bij, om het werk makkelijk te maken.
En deze pakt zoveel stof en zand mee, veel meer dan dat ik denk dat er ligt.
En ik doe ook mijn hele huis ermee, woonkamer, hal, toilet, trap, 3 slaapkamers, douche en overloopje.
Maar idd in de gewone stand en niet de turbo aanzetten.

Mloes

Berichten: 5176
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Onenigheid met poetshulp Dyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 16:00

Haha onze schoonmaakster vindt de Dyson (V8) ook niet fijn. Heb via Marktplaats een oude Miele gescoord voor 40 euro en daar is ze heel blij mee.

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 16:04

Ik heb dezelfde onenigheid maar dan vanuit de andere kant ik heb gezegd dat er idd een gewone stofzuiger te beschikking staat want met de dyson is niet te werken is leuk voor de la la werk maar goed stofzuigen gaat niet. Heb laatst ook een boven verdieping niet kunnen zuigen want ding was leeg ik ga niet om de 15 minuten ding weer aan de lader hangen. Een bank fatsoenlijk zuigen lukt echt niet op de minimale stand en mijn mening de vloeren ook niet. Ik zuig de plinten enz ook allemaal mee en het is vreselijk irritant als je een half uur langer bezig ben omdat de stofzuiger prut is. Een robot stofzuiger werkt nog beter ...

Brainless

Berichten: 29753
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 16:06

Ik gebruik mijn snoerloze om even snel de vloer te doen en dat werkt dan prima.

Maar voor goed zuigen, dus ook de plint en kozijn v/d deur te doen en de randjes/hoekjes (ook in de hoeken van de muur/plafond) en de trap gebruik ik met snoer.
Dan haal ik de zuigmond eraf en dan heb ik 10x zoveel zuigkracht dan de snoerloze.

Hutcherson

Berichten: 7399
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 16:10

Ik heb ook niks met dyson. Ziet er gelikt uit maar zuigen doettie niet.
Wij hebben een dyson met snoer en hij maakt een hoop herrie maar doet eigenlijk niks.
Op werk heb ik een Phillips en dat ding doet wel wat. Tevens een philips steelstofzuiger en das ook wel leuk dingetje. En we hebben een robovac en die is top. Zelfs de lange haren van mn hond zuigt ie op.

tyleysmiley

Berichten: 1898
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 16:13

Dyson is gewoon ruk,en al helemaal voor die prijs.
Die van mij geeft veel te vaak aan dat dat shipsfilter gereinigd moet worden, dan zuigt ie ook elke keer maar een paar seconden.
Dat filter moet 24 uur drogen,voor dat geld,mag je wel 2,3 of 4 filters erbij krijgen.
Daarnaast mag je wel oordopjes indoen,want het ding maakt net zoveel herrie als twee straaljagers die door de geluidsbarrière komen knallen.
De zuigkracht is wel goed,maar da's dan ook het enige...
Die poot van dat ding is zo lomp dat je bankstel minstens 50 cm omhoog moet staan en een beetje kast past het ook niet onder...dus kun je alsnog met een plumeau de stofzooi eronder uitvissen.
Ik heb het ding op zolder gesmeten en gebruik nu een simpele stofzuiger van 100 euro.
Draadloos vind ik dan wel weer ideaal,maar ik kijk toch naar een ander merk

Muga

Berichten: 2084
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Onenigheid met poetshulp Dyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 16:18

Mijn schoonmaakster zou er spontaan mee stoppen als ik een draadloze Dyson zou kopen.
Zelf een bmerk draadloos maar sinds m'n roomba gebruik ik die niet meer.
M'n oude Dyson is ze wel oké mee. Gewoon met snoer maar toch eigenlijk liever een andere haha.

dierenfan
Berichten: 9649
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 16:20

Persoonlijk vond ik de snoerloze dyson vreselijk ecgt verschrikkelijk maar ervaring is al eeer 5 jaar geleden. Vast verbeteringen door gevoerd. Wij konden binnen half jaar maar 15 minuten meer fatsoenlijk stofzuigen.

Nu heb ik zelf huisdieren en stofzuig beneden om de dag en wij wonen ook niet groot maar heb zo een uur nodig voor enkel woonkamer/keuken/bijkeuken. Meeste tijd komt wel door de honden en banken.

Catfish

Berichten: 108
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 16:23

Ik heb zo'n snoerloze van dyson en ik vind hem vooral handig als kruimeldief. Het inknijpen van de knop is vervelend, hij maakt een verschrikkelijk kabaal en je komt lang niet overal bij. Ik heb dus een paar maanden geleden weer gewoon een miele met snoer en zak gekocht. Wat een verschil! De dyson zuigt alleen lichte dingetjes op die niet vast zitten (net nog geprobeerd stro uit de auto te zuigen...geen succes) terwijl de miele met veel minder inspanning en herrie vrijwel alles opzuigt. Zo steel is leuk voor erbij, maar ik werd er niet vrolijk van toen ik het hele huis ermee moest doen.

Suzanne F.

Berichten: 49335
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 16:28

Er is trouwens een trigger lock te koop voor de snoerloze Dysons om geen lamme vinger meer te krijgen. Tip voor degenen die dit vervelend vinden bij de snoerloze Dysons.

Emj_23
Berichten: 1202
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 16:30

Ik ben juist heel blij met mij v10 absolute. Hij werkt inderdaad niet als je ouderwets zuigt, maar met mijn katten en veel tapijten, stoffen banken etc. is hij echt super. Je wil niet weten wat ik uit de vloerbedekking zoog toen ik de dyson voor de eerste keer gebruikte. Ook super om haren uit stoffen bekleding te krijgen, dat deed mijn klassieke philips etc niet.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 16:51

Ik snap je poetshulp wel, wij hebben een V10 en ik vind het een verschrikkelijk ding. Super snel leeg en we hebben hem al eens moeten opsturen voor reparatie. Ik ben erg blij dat wij onze oude stofzuiger met snoer niet hebben weggedaan.

Selina

Berichten: 14340
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 16:54

Ik kan het hele huis zuigen met de Dyson, m’n schoonmaakster had hem pas wel leeg terwijl ze bezig was. Misschien dat zij hem op turbo zet ofzo. De oude stofzuiger hebben we verkocht dus als hij tussendoor leeg is, dan zuigt ze dat maar de volgende keer. Nou stofzuig ik zelf wel minder uitgebreid, misschien is dat het ook. Als ze het echt vervelend vindt werken, vind ik het ook zowat om een stofzuiger erbij te kopen puur voor de schoonmaakster :=

Muga

Berichten: 2084
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 16:57

Selina schreef:
Ik kan het hele huis zuigen met de Dyson, m’n schoonmaakster had hem pas wel leeg terwijl ze bezig was. Misschien dat zij hem op turbo zet ofzo. De oude stofzuiger hebben we verkocht dus als hij tussendoor leeg is, dan zuigt ze dat maar de volgende keer. Nou stofzuig ik zelf wel minder uitgebreid, misschien is dat het ook. Als ze het echt vervelend vindt werken, vind ik het ook zowat om een stofzuiger erbij te kopen puur voor de schoonmaakster :=


Ik zou hem er niet bijkopen voor m'n schoonmaakster maar wel voor mezelf. :Y) Als zij weg is, wil ik genieten van een schoon huis en niet nog een deel moeten stofzuigen nadat hij is opgeladen.
Nu gaat mijn oude Dyson nooit stuk volgens mij. Maar een draadloze zal ik niet snel nemen. M'n robot doet het prima voor de dagen dat zij er niet is.

Lynn_Nikita

Berichten: 25506
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Onenigheid met poetshulp Dyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 17:02

Ik heb geen ervaring met een dyson snoerloos ( alleen de normale bij mij thuis) maar wel et een andere snoerloze op mijn poetsplek. Ik ben er ook niet blij mee, hele andere manier van stofzuigen en vind hem zwaar en minder wendbaar
Net als hun dweil, e hebben een normale en een electrische stoom maar ik heb toch echt liever de normale

capopjekop

Berichten: 30672
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Onenigheid met poetshulp Dyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 17:07

Heeft ze niet toevallig de powerknop aan staan? Dan gaat ie maar een minuut of 10 mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 17:14

Ik ben poetshulp en heb 9 gezinnen. Als er een nieuwe stofzuiger moet gekocht worden raad ik met klem dyson af. Niet dat ze slecht zijn, maar al je er wekelijks meerdere vast hebt zijn ze ondermaats. Geef mij maar een goede miele, met snoer. Dat zuigt pas echt goed.
Een dyson zuigt vooral goed ter plaatse. Mis je een milimeter blijft het vuil daar ook liggen terwijl er zat merken zijn die alles van centimeters ver al flink aanzuigen. Ook grotere stukjes vuil laat een dyson makkelijk liggen dus ik snap wel dat ze de powerknop aan zet.

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 17:30

Hier een schoonmaakster met ervaring met snoerloos. Ik vind het ondingen :+ De batterij gaat idd niet lang genoeg mee. Het huis waar ik poetste had 3 verdiepingen. Na elke verdieping moest ik de stofzuiger echt wel insteken anders kwam ik gewoon niet toe met de batterij. Ik denk dat poetsvrouwen veel grondiger stofzuigen gewoon. Als je de plinten meepakt met de stofzuiger of achter/onder het bed/kasten eens stofzuigd is em veel sneller leeg hoor. Ook de zuigkracht vond ik waardeloos. Nee voor mij ook gewoon eentje met snoer hoor. Dus ik snap je schoonmaakster volledig