Onenigheid met poetshulp Dyson

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35664
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Onenigheid met poetshulp Dyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 17:35

Ik ben poetsster geweest en nam altijd de numatic zelf mee.
Ik zuig alleen daarmee :Y)
Als ze verder ook rotspullen hadden liggen nam ik ook zelf fijn poetsspul mee. Ik had echt geen zin om me te ergeren aan slechte spullen en wilde ook geen discussie met de opdrachtgever aan over dat ze allerlei andere spullen moeten kopen.

Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 17:37

Haha, wauw. Zoveel mensen, zoveel wensen blijkt wel weer _O- Wij hebben sinds kort ook de Dyson V10 animal. En ik ben verkocht! We doen het hele huis ermee (3 verdiepingen, 110 m2) en het vloerkleed op turbo. Dan is die leeg, maar het huis schoon. De zuigkracht is 100 keer beter dan de vorige snoerloze steelstofzuiger die we hadden (een dirt Devil, andere prijsklasse ook). Oja, en we hebben een hond en 2 katten!

Als de poetshulp niet tevreden is, moet ze of de andere stofzuiger gewoon gebruiken of een eigen meenemen? :=

Selina

Berichten: 14343
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 17:48

Door dit topic gaat wel een wereld voor me open :') De Dyson toen gekocht na vele goede reacties erover op Bokt. En in dit topic vindt iedereen hem vreselijk :')

Dieuwke_
Berichten: 4553
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 17:51

Hier ervaring met Dyson, weliswaar niet snoerloos, maar ik vind ze echt overrated voor prijs waarvoor ze aangeboden worden. Ik snap dat je schoonmaakster protesteert. Als het je werk is en de klant verwacht de boel echt schoon, dan moet er ook goed materiaal voor handen zijn. Maar ik begrijp dat de oude nog beschikbaar is, wat is dan het probleem?

Laibadji

Berichten: 1689
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 17:58

Dat is het hem net. Ik denk dat de verwachtingen van mijn poetshulp hoger liggen dan de mijne. Of beter gezegd anders. Ja er moet gestofzuigd worden maar nadien wordt er nog gedweild en komt er nog veel stof mee. Ik heb liever dat ze meer het speelgoed van mijn zoontje afstoft dan dat ze een uur gaat stofzuigen. Mijn huis ligt ook net. Ik hou het doordeweeks bij waardoor ze in een relatief proper huis aan de slag moet. Vaak is ze na 2uur al klaar en doet ze nog strijk of lapt ze ramen...

Naar mijn idee heb je geen uur nodig om mijn huis te stofzuigen.

KimD

Berichten: 20454
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:00

Wij hebben een van de nieuwere en zes honden, onze Dyson zuigt maximaal 40 minuten en op de MAX stand 7 minuten. Zelfs met die 7 minuten heb ik de hele benedenverdieping gehad.

Als ze die andere Dyson nog tot haar beschikking heeft is er niks te zeuren lijkt me.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:01

Laibadji schreef:
Dat is het hem net. Ik denk dat de verwachtingen van mijn poetshulp hoger liggen dan de mijne. Of beter gezegd anders. Ja er moet gestofzuigd worden maar nadien wordt er nog gedweild en komt er nog veel stof mee. Ik heb liever dat ze meer het speelgoed van mijn zoontje afstoft dan dat ze een uur gaat stofzuigen. Mijn huis ligt ook net. Ik hou het doordeweeks bij waardoor ze in een relatief proper huis aan de slag moet. Vaak is ze na 2uur al klaar en doet ze nog strijk of lapt ze ramen...

Naar mijn idee heb je geen uur nodig om mijn huis te stofzuigen.


Ik proef wat meer ergernissen in je post dan slechts een meningsverschil over de stofzuiger, klopt dat?
Anders misschien een gesprek met haar aangaan over haar takenpakket.

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:08

Laibadji schreef:
Dat is het hem net. Ik denk dat de verwachtingen van mijn poetshulp hoger liggen dan de mijne. Of beter gezegd anders. Ja er moet gestofzuigd worden maar nadien wordt er nog gedweild en komt er nog veel stof mee. Ik heb liever dat ze meer het speelgoed van mijn zoontje afstoft dan dat ze een uur gaat stofzuigen. Mijn huis ligt ook net. Ik hou het doordeweeks bij waardoor ze in een relatief proper huis aan de slag moet. Vaak is ze na 2uur al klaar en doet ze nog strijk of lapt ze ramen...

Naar mijn idee heb je geen uur nodig om mijn huis te stofzuigen.


Als er met het dweilen veel stof mee komt is er niet goed gezogen of doet de stofzuiger het werk niet goed. Als je wilt dat ze dat ze andere dingen doet moet je dat zeggen maar als opdrachtgever hoor je goed materiaal te hebben. Een uur is gewoon normaal bij een redelijk formaat huis voor “goed” alles te zuigen en dweilen en dan heb ik het over meubilair, trappen, onder bedden en achter kastjes

verootjoo
Berichten: 35664
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:23

Laibadji schreef:
Dat is het hem net. Ik denk dat de verwachtingen van mijn poetshulp hoger liggen dan de mijne. Of beter gezegd anders. Ja er moet gestofzuigd worden maar nadien wordt er nog gedweild en komt er nog veel stof mee. Ik heb liever dat ze meer het speelgoed van mijn zoontje afstoft dan dat ze een uur gaat stofzuigen. Mijn huis ligt ook net. Ik hou het doordeweeks bij waardoor ze in een relatief proper huis aan de slag moet. Vaak is ze na 2uur al klaar en doet ze nog strijk of lapt ze ramen...

Naar mijn idee heb je geen uur nodig om mijn huis te stofzuigen.


Als je met dweilen nog veel stof hebt zuig je ook niet goed of doet dat ding het dus niet goed.

Speelgoed van kinderen afstoffen lijkt me echt nutteloos, waarom is dat nodig? Daar spelen ze toch dagelijks mee? Je laat toch geen hulp komen om dat schoon te maken? Als er ergens stof op kan komen is het voor mij tijd om dat speelgoed weg te doen.
Ik snap dat de hulp dat ook niet uit zichzelf doet.

Ms een gesprekje over de wederzijdse verwachtingen?

Dieuwke_
Berichten: 4553
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Onenigheid met poetshulp Dyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:46

Ik ga met Shaggy mee, misschien even een praatje en de prioriteiten weer op elkaar afstemmen.

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Onenigheid met poetshulp Dyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:52

Ik ben wel blij met mijn V11, maar het was inderdaad wel even wennen met stofzuigen. Moet wel eerlijk zeggen dat een gewone stofzuiger echt beter zuigt, maar ik vind het heerlijk dat er niet meer zo’n ellendig snoer aanhangt! De oude heb ik alleen nog boven staan om onder het bed de stof weg te zuigen, want daar is de steel van de Dyson helaas te kort voor dankzij die lompe motor :')

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:55

Wij hebben de V10 animale gekregen. wat een ruk ding. Idd batterij snel leeg op standje max, wat Ike het wel nodig vind met katten. Motor en dus zwaarste deel op je arm,niet wendbaar, verschillende zuigmonden verwisselen gaat moeilijk omdat ze op den duur stroef gaan,stofopvamgbak zit zo vol.
Voor dat geld wat ze kosten had ik hem zelf nooit aangeschaft en raad ze ook niemand aan.
Ik ben blij met mijn mieltje met snoer :D

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:05

Laibadji schreef:
Ik stel mij dan de vraag waarom het bij mij wel lukt en bij haar niet? Ik gebruik hem dagelijks om de woonplaats, keuken en badkamer te stofzuigen. Geen probleem mee. Kan ik zelfs meerdere dagen met de accu verder. Voor de poetshulp komt laad ik hem volledig op.

De andere oude Dyson is er ook nog dus er is wel vervanging.

Wel goed om jullie mening te horen. Dan moet ik nuanceren en relativeren.


Ik vind je poetshulp een beetje een zeur.
Vooral omdat er vervanging is.
Mochten beide stofzuigers haar niet bevallen, neemt ze haar eigen maar mee.. probleem opgelost.

Rivendell

Berichten: 6837
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 22:45

Ik ben sowieso al anti Dyson en al helemaal als ze snoerloos zijn. Ze zijn idd snel leeg.
Ik werk ook als werkster en, no offense, wij zuigen vaak wel nauwkeuriger en zijn daardoor langer bezig.

Petpa

Berichten: 1714
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Onenigheid met poetshulp Dyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 23:00

Mijn poetshulp keurt mijn Dyson ook af vandaar dat ik een stofzuiger van Philips (met snoer!!!!!) erbij gekocht heb.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 23:20

Laibadji schreef:
Dat is het hem net. Ik denk dat de verwachtingen van mijn poetshulp hoger liggen dan de mijne. Of beter gezegd anders. Ja er moet gestofzuigd worden maar nadien wordt er nog gedweild en komt er nog veel stof mee. Ik heb liever dat ze meer het speelgoed van mijn zoontje afstoft dan dat ze een uur gaat stofzuigen. Mijn huis ligt ook net. Ik hou het doordeweeks bij waardoor ze in een relatief proper huis aan de slag moet. Vaak is ze na 2uur al klaar en doet ze nog strijk of lapt ze ramen...

Naar mijn idee heb je geen uur nodig om mijn huis te stofzuigen.


Heb je dit al besproken met de poetshulp?

Een aantal keer is hier de vraag gesteld wat nu precies het probleem is, omdat er twee stofzuigers zijn, maar daar lijk je niet op te reageren. Ik vraag me daarom af of jouw poetshulp hier een probleem van maakt of dat er vanuit jouw kant een ergenis is en dat je daarom dit topic hebt geopend? :) In dat laatste geval raad ik je aan om eens met haar om tafel te gaan zitten.

Rivendell

Berichten: 6837
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Onenigheid met poetshulp Dyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 04:51

Een grote eengezinswoning kost echt wel een uur om te zuigen.
Ik heb zelf ook het liefst de ouderwetse Phillips. Mijn klanten vragen vaak advies welke stofzuiger ze moeten kopen en ik zeg altijd liefst Phillips of Miele. Eén wilde een Dyson en heb ik afgeraden.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Onenigheid met poetshulp Dyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 07:54

Ik HAAT mijn Dyson! Wat een dure kruimeldief. Met veel beesten en kinderen in huis dacht ik echt de oplossing te hebben om ff snel iedere keer door het huis heen te gaan. Nou batterij is al leeg als ik de halve beneden verdieping heb gedaan. En alleen in de Power stand zuigt ie een beetje fatsoenlijk. Maarja dan is ie na 3 minuten leeg.

Ik heb serieus laatst dus een een Henrietta (Henry) voor wie m kent aangeschaft. Veel te groot, veel te lomp maar ik ben er heel blij mee. Eindelijk iets wat ook grotere dingen opzuigt en niet iedere minuut schoongemaakt moet worden alvorens ie weer verder kan. Leuk voor want losse haren en zand misschien maar bij ons dus niet voor een heel huishouden. Overigens heb ik ook nog een robot 2x daags rondrijden en dat vind ik ook ideaal. Maar die komt natuurlijk niet overal.

kinel
Berichten: 2192
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 08:24

Heb meer als 15 jaar gewerkt als poetshulp en God zij dank nooit een Dyson gehad om mee te werken. Hebben er thuis ooit eens eentje gehad die hebben we geschopt dat ie vloog. Enkele reis de deur uit. We konden er beide niet mee werken.
Dus als er ergens een nieuwe zuiger moest komen gezegd aub geen dyson.
Gelukkig ook nooit meer mee hoeven werken.
Zelf liefst een Philips of Miele. Thuis een Philips en zeer tevreden mee.

DuoPenotti

Berichten: 29874
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Onenigheid met poetshulp Dyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 08:27

Hier echt zo tevreden geweest met Dyson, de oudere dyson. Alle stof foetsie, makkelijk.
Maar als ik zo lees dus de nieuwere nooit meer.

Steel komt er hier ook niet, denk dat ik weer braaf een nieuwe achter mij aan gaan trekken.
Wel zonder zak, dat blijft wel geweldig.

Nanna

Berichten: 1035
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Onenigheid met poetshulp Dyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 09:01

Ik ben echt verbaasd over alle negatieve reacties op de dyson v10. Nu op vakantie is er een v10 absolute in het huisje en ik ben nog nooit zo enthousiast geweest over de zuigkracht van een stofzuiger. Al het haar en zand is in één keer uit het tapijt terwijl ik zelf thuis flink mijn best moet doen met onze Philips stofzuiger met snoer. Dus we staan op de punt om een dyson v10 te gaan kopen, maar door al deze negatieve reacties toch wat twijfel. Wat zijn volgens jullie betere snoerloze stofzuigers?

Ipsilonka

Berichten: 5868
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 09:01

Wij hebben een v10, best aardig om even door de keuken te halen, maar niet handig en veel te zwaar om echt lekker alles schoon te krijgen. Ik heb er weer een gewone stofzuiger bijgekocht :D

Ladypronk
Berichten: 372
Geregistreerd: 26-09-11
Woonplaats: Fryslan

Re: Onenigheid met poetshulp Dyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 09:07

Ik ben juist heel enthousiast over mijn v11. Hij gaat als een tierelier en dat met een huis vol. Ook onder de bank, bed, auto, etc… ik heb hem op de middelste stand en hij doet het dan 45 minuten. Zuigt alles op. Ik heb hem nu ruim een jaar. Ik snap niet dat er zo’n verschil in zit :o

meggiemeg

Berichten: 12244
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 09:16

Heb beide, één met en één zonder snoer, het leek me zo handig, één zonder snoer, die pak je makkelijk even als er wat ligt-geknoeid is, maar toch de zuigkracht valt me tegen, zelfs op de gladde vloeren pakt hij niet alles lekker op, resultaat ik pak maar weer die met snoer...
Als je de oude nog hebt met snoer laat haar die dan lekker gebruiken, alles opgelost toch?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15932
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Onenigheid met poetshulp Dyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:01

Ik heb een V7, inderdaad best snel leeg maar vind hem wel goed zuigen. Al is mijn mancave waarschijnlijk geen goede graadmeter...