Onenigheid met poetshulp Dyson

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Onenigheid met poetshulp Dyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:06

Ik heb beneden een snoerloze Dyson, ik vind hem ideaal, pak hem snel ff als de kat weer ergens heeft zitten haren of ik met zandpoten naar binnen ben gelopen :+ Mijn poetshulp komt om de week en die gebruikt altijd nog mijn oude snoer-met-zak stofzuiger, vindt zij fijner. Ik weet eigenlijk niet wat ik zou doen als deze stukgaat, zou het dan denk ik overleggen, ik weet dat zij de Dyson ook niet zo fijn vindt.

Suzanne F.

Berichten: 49336
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Onenigheid met poetshulp Dyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:50

Ik koop toch zeker weer een snoerloze Dyson als mijn V8 het zou begeven. Ideaal ding.

NoGo

Berichten: 1901
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Re: Onenigheid met poetshulp Dyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:01

Ik vind je OP eigenlijk redelijk onaardig overkomen, terwijl het volgens mij gewoon schort aan communicatie.

Oplossing is toch simpel poetshulp kan die met snoer gebruiken en je verteld haar dat ze niet volledig (elk hoekje en gaatje) hoeft te stofzuigen, maar je liever hebt dat ze het speelgoed afstoft.

Laibadji

Berichten: 1689
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Onenigheid met poetshulp Dyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 12:11

Sorry dat ik niet meer antwoordde. Lig ziek in bed. Geen Corona wel zware keelontsteking. Ga dus niet veel reageren want voel mij echt beroerd.

Bedankt voor jullie inbreng. Zoals ik al zei moet ik mijn mening herzien en inderdaad beter communiceren.

Slaapwel. Ga nog wat uitzieken.

_Tarzan

Berichten: 11204
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Onenigheid met poetshulp Dyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 12:29

Ik ben helemaal fan van onze Dyson en zou nooit meer een met snoer willen, daar had ik én altijd ruzie mee én is nu met mijn beperking te zwaar in belasting.
Laatst was onze Dyson kapot en mijn god wat heb ik toen moeite gehad om met snoer te moeten zuigen, toen werd het ook beperkt tot 1x per week. Gelukkig opgelost door Dyson en nu wordt weer elke dag even snel gezogen.

Voor mij is de Dyson dus echt een verademing!
Ik zuig wel op standje maximaal, dit komt door onze vloer en ligt niet aan de stofzuiger.

cinniz123

Berichten: 4405
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 12:33

Ik heb ook een dyson maar vind het ook echt een onding :o
Ik zou ook echt niet blij zijn als het de enige optie is.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:04

Hier een V8, ding is ruim 3 jaar oud.
Ideaal ding. Ff snel stofzuigen als er weer wat is gevallen (en met 2 kids onder de 3 is dat dus minimaal 3keer per dag).

Wij maken schoon per verdieping. Eerst stoffen, dan zuigen. Zolder en slaapkamers kan ik prima in 1 accu doen.
En dan na het zuigen ding in de lader en beneden stoffen/soppen en beneden zuiden + dweilen. Geeft eigenlijk nooit problemen
Alleen als ik de deurmat uitgebreid doe

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:36

Laibadji schreef:
Sorry dat ik niet meer antwoordde. Lig ziek in bed. Geen Corona wel zware keelontsteking. Ga dus niet veel reageren want voel mij echt beroerd.

Bedankt voor jullie inbreng. Zoals ik al zei moet ik mijn mening herzien en inderdaad beter communiceren.

Slaapwel. Ga nog wat uitzieken.


He bah, beterschap. :(:)

xSCWx
Berichten: 7062
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 19:53

Ik had een oude Dyson (10jr geleden) waar ik gek van was maar die begon licht in zuigkracht af te nemen dus de gok genomen de V8 te kopen. Het heeft denk ik 4 maanden geduurd voordat ik een nieuwe Dyson met snoer heb gekocht :+ Wat een onding die steelstofzuiger. Eigenlijk een opgevoerde kruimeldief met stang er aan. Schiet liever de kruimeltjes weg dan dat hij ze opzuigt. Is dan weer verstopt door een papiertje... De druppel was voor mij toen ik een glas had laten vallen dat hij de splintertjes niet op zoog maar overal heen schoot. Volgende dag naar MediaMarkt gereden en een nieuwe BigBall gekocht die zichzelf overeind zet. Ideaal ding. De 10 jaar oude Dyson doet trouwens nog prima zijn ding op mijn werk.

Suzanne F.

Berichten: 49336
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:52

Wilde toch nog even reageren. Naar aanleiding van dit topic heb ik mijn grote besnoerde Dyson weer eens gepakt na 2 jaar en men... wat een zuigkracht! Vergeleken met de snoerloze. Maar toch weet ik meteen weer waarom ik zo blij ben met de snoerloze V8. Ik was kapot na het zuigen, zwaar ding naar boven slepen. Steeds maar uitkijken dat je niet butst tegen je kozijnen, slang die dubbel gaat, takkeherrie dat hij maakt. Maar hij zuigt wel beter dan de V8 eigenlijk. Maar ja, is dat nodig? Geen huisdieren, alleen stof en haren, meer niet. Eigenlijk zuigt die V8 ook alles op. En het is minder werk en lichter. Vooral voor de trap en de bank is hij top. En voor de hoekjes, kiertjes en spinnen op het plafond. Je zuigt ze zo weg. Dat lukt met die grote zware niet.
Maar goed, de zware heb ik weer in de trapkast gezet. Misschien dat ik hem af en toe nog eens pak. Maar het idee dat die ‘schoner’ zuigt als de snoerloze is denk ik niet waar, hij zuigt krachtiger maar echt nodig is dat hier niet. Tot zover mijn Dyson avontuur vandaag.

DuoPenotti

Berichten: 29862
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Onenigheid met poetshulp Dyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 13:59

Mooi om te weten, weet ik hier met regelmatig een halve rijbak binnen met vlas en hooi, met de zandpoten van de honden, dat ik de snoerloze dus niet hoef :P

Walkure

Berichten: 1396
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Onenigheid met poetshulp Dyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 14:34

Mijn snoerloze dyson is ook retesnel leeg hoor. Als ik ook maar ergens inderdaad de max. stand gebruik red ik niet ons hele appartement. (4 kamers + hal en keuken)

Oke beetje aangedikt, ik kan opzich de bank (oppervlakkig) met max stand doen. Rest van het huis dan normaal. Als ik de bank uitgebreid op max doe is ie leeg. Dus snap je poetshulp wel.

Laibadji

Berichten: 1689
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Onenigheid met poetshulp Dyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-21 20:13

Vandaag een goedgezinde poetshulp. Ik denk dat ze haar draai wat vindt met de nieuwe stofzuiger.

Ik merkte dat ze nu tussen het stofzuigen door hem even in het stopcontact steekt waardoor ze het hele huis kan doen. Vandaag geen oude stofzuiger uit de kast.

De oude stofzuiger blijft sowieso zodanig dat ze deze altijd kan nemen moest ze hem nodig hebben.

Ben wel blij dat ze wat beter gezind is. Is zoveel fijner voor haar en mij.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 12:17

Laibadji schreef:
Vandaag een goedgezinde poetshulp. Ik denk dat ze haar draai wat vindt met de nieuwe stofzuiger.

Ik merkte dat ze nu tussen het stofzuigen door hem even in het stopcontact steekt waardoor ze het hele huis kan doen. Vandaag geen oude stofzuiger uit de kast.

De oude stofzuiger blijft sowieso zodanig dat ze deze altijd kan nemen moest ze hem nodig hebben.

Ben wel blij dat ze wat beter gezind is. Is zoveel fijner voor haar en mij.


Waarom praat je niet gewoon even met je hulp over wat er dwars zit in plaats van af te wachten hoe de pet staat?

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:58

Dat laatste bericht lijkt alsof je een paard zadelmak aan het maken bent en dat het lijkt alsof die nu minder begint te rennen en bokken aan de longeerlijn dan de eerste paar keer. Sorry, dat is het gevoel dat ik erbij krijg. :')
Je kan praten met je poetshulp hé? :D

Laibadji

Berichten: 1689
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-21 20:20

Gini schreef:
Dat laatste bericht lijkt alsof je een paard zadelmak aan het maken bent en dat het lijkt alsof die nu minder begint te rennen en bokken aan de longeerlijn dan de eerste paar keer. Sorry, dat is het gevoel dat ik erbij krijg. :')
Je kan praten met je poetshulp hé? :D

_/-\o_ deze vind ik echt grappig. Je hebt gelijk ook maar ben ook vrees ik nogal Vlaams wat wil zeggen opkroppen en hopen dat het weer beter wordt.
Misschien dan beter het beeld van de struisvogel en de kop in het zand ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:47

Laibadji schreef:
Gini schreef:
Dat laatste bericht lijkt alsof je een paard zadelmak aan het maken bent en dat het lijkt alsof die nu minder begint te rennen en bokken aan de longeerlijn dan de eerste paar keer. Sorry, dat is het gevoel dat ik erbij krijg. :')
Je kan praten met je poetshulp hé? :D

_/-\o_ deze vind ik echt grappig. Je hebt gelijk ook maar ben ook vrees ik nogal Vlaams wat wil zeggen opkroppen en hopen dat het weer beter wordt.
Misschien dan beter het beeld van de struisvogel en de kop in het zand ;)
Herkenbaar, maar helaas maakt dat dingen vaak alleen maar erger. Met iemand praten betekent ook niet altijd alleen maar zenden hè. :) Je kunt ook vragen hoe zij stofzuigt omdat jij dat snelle leeglopen van de batterij niet herkent (zonder haar meteen te veroordelen of aannames te doen). Misschien zuigt ze inderdaad wel secuurder dan jij - ze zeggen niet voor niets 'vreemde ogen dwingen,' bij een ander doe je toch vaak wat harder je best dan bij jezelf. ;) En als je liever hebt dat ze gewoon even snel stofzuigt en dweilt omdat je zelf ook nog tussendoor zuigt, maar wat meer tijd besteedt aan afstoffen, kun je dat ook gewoon op een nette manier zeggen zoals je dat hier gedaan hebt.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 12:20

Laibadji schreef:
Dat is het hem net. Ik denk dat de verwachtingen van mijn poetshulp hoger liggen dan de mijne. Of beter gezegd anders. Ja er moet gestofzuigd worden maar nadien wordt er nog gedweild en komt er nog veel stof mee. Ik heb liever dat ze meer het speelgoed van mijn zoontje afstoft dan dat ze een uur gaat stofzuigen. Mijn huis ligt ook net. Ik hou het doordeweeks bij waardoor ze in een relatief proper huis aan de slag moet. Vaak is ze na 2uur al klaar en doet ze nog strijk of lapt ze ramen...

Naar mijn idee heb je geen uur nodig om mijn huis te stofzuigen.


Hier gaat het mis denk ik. 'Ik heb liever' 'Naar mijn idee'
Spreek het uit want met denken en willen kom je niet ver.

Overigens is een uur om goed en grondig te stofzuigen heel normaal.