Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Schuldschade of toeval?

 
Profiel   

Ik had laatst een lege accu doordat er een lampje aan was blijven staan in mijn auto. Ik ben toen door een vriend met startkabels geholpen om te starten. Bij het starten met mijn eigen auto maakte ik de fout de auto in zijn 1 te zetten, waardoor de auto tegen zijn auto is aangereden. Toen het gebeurde stond ik meteen op de rem, maar ik heb zijn auto wel geraakt. Er zitten een paar krassen op zijn auto waar mijn auto zijn bumper heeft geraakt, op mijn auto is niets te zien. Uiteraard is dit mijn schuld en wil ik die schade met alle liefde vergoeden, tot zover geen discussie.

Nou vertelde die vriend mij dat hij de dag daarna een sterretje in zijn voorruit heeft ontdekt. Deze vriend denkt dat dit komt doordat ik tegen hem ben aangereden. Mij lijkt dit erg onwaarschijnlijk, ik weet niet beter dan dat sterretjes onstaan door steenslag of temperatuurverschillen. Zijn er hier mensen met meer verstand van auto's die hier uitspraken over kunnen doen? Als het mijn schuld is wil ik ook zeker die schade vergoeden, maar wil eigenlijk niet opdraaien voor iets wat ik niet veroorzaakt heb. Mij lijkt het waarschijnlijker dat het sterretje er toevallig al zat, maar het nu pas opviel. Ik hoor graag hoe bokt hierover denkt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 22:38 



 

Sterretjes ontstaan niet door een tikje op de bumper. Even carglass en meestal word et gewoon vergoed. Als je zegt geen idee hoe het komt denk steenslag is het gwvalletje opvullen en klaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 22:40 



 
Profiel   

Sterretjes in de ruit worden gewoon vergoed door zijn eigen verzekering zonder het verlies van de no-claim.
Ik zie niet waarom jij dit zou moeten vergoeden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 22:48 



 
Profiel   

Ik neem aan dat dit een verzekeringskwestie is. Ik zou het dan voorleggen aan de verzekering als gemelde schade door hem en de verzekering laten beslissen of dit erbij hoort of niet. Ik zou er op die manier geen vriendschap aan wagen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 22:50 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
Ik neem aan dat dit een verzekeringskwestie is. Ik zou het dan voorleggen aan de verzekering als gemelde schade door hem en de verzekering laten beslissen of dit erbij hoort of niet. Ik zou er op die manier geen vriendschap aan wagen...


Ik ga mee met pluisje, anderzijds een echte vriend naait je ook niet met een sterretje na een tikkie tegen je bumper -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 23:00 



 
Profiel   

Ik denk zeker niet dat deze vriend mij probeert te naaien. Ik snap hem ook wel dat het toevallig is dat hij ineens een sterretje heeft/ziet nadat ik dus tegen zijn auto ben gereden. Maar nog lijkt het me onwaarschijnlijk dat het echt door mij komt.

Ik doe het liever niet via de verzekering, gezien ik al in de negatieve jaren zit door een eerdere parkeerschade. Ook wil ik niet dat hij mogelijk meer moet betalen door iets te claimen. Heb daar slechte ervaringen mee. Wil de schade dus uit eigen zak vergoeden.

De auto gaat binnenkort toevallig naar de garage voor iets anders, en dan willen we aan de monteur vragen hoe hij erover denkt, althans dat is wat ik heb voorgesteld. De vriendschap is een stuk belangrijker dan geld. Maar gezien ik op dit moment niet heel veel ervan heb, hou ik het liever in mijn zak als het niet mijn schuld is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 23:18 



 
Profiel   

ingvdh schreef
Sterretjes in de ruit worden gewoon vergoed door zijn eigen verzekering zonder het verlies van de no-claim.
Ik zie niet waarom jij dit zou moeten vergoeden.

Moet je wel minimaal WA+ hebben, bij alleen WA wordt ruitschade niet vergoed.

Een sterretjes laten repareren kost ca 65E

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 00:01 



 
Profiel   

Als dit naar de verzekering gaat en jij betaald de onkosten terug aan de verzekering gaat er, volgens mij, niets af van je schadevrije jaren . Of als je in de min zit blijft dat ook hetzelfde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 00:17 



 
Profiel   

Ik zou het ook via de verzekering doen en er gelijk een beschermer bijpakken voor je schadevrije jaren

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 05:27 



 
Profiel   

TAO is voor paard gerelateerde vragen, dit topic verhuisd naar Leven Zonder Paarden:

TAO -> LZP

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 20:52 



 
Profiel   

KimD schreef
Ik zou het ook via de verzekering doen en er gelijk een beschermer bijpakken voor je schadevrije jaren

Die beschermd je jaren niet. Alleen je korting.
Mocht je ooit over willen stappen naar een andere maatschappij heb je wel die min jaren.

Maar dat terzijde, ik zou hier wel de verzekering bij betrekken. Dan is alles in ieder geval duidelijk. Je kunt de schade dan gewoon terug betalen aan de maatschappij en behoud dan gewoon je jaren en je korting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 23:19 



 
Profiel   

Maartje1990 schreef
Als dit naar de verzekering gaat en jij betaald de onkosten terug aan de verzekering gaat er, volgens mij, niets af van je schadevrije jaren . Of als je in de min zit blijft dat ook hetzelfde.


Ik ben eens gebeld door mijn verzekering: wat het zou gaan kosten om de schade te repareren vs. de kosten van het omlaag gaan van mijn no-claimkorting, zodat ik kon kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 09:06 



 
Profiel   

Ik zou een deskundigen advies aanvragen bij twee of drie verschillende experts. Zij kunnen dan heel makkelijk aangeven of het sterretje veroorzaakt kan zijn door het voorval of niet. Als je het via de verzekering doet, zullen zij dit ook zo aanpakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 09:29 



 
Profiel   

Nee, imo kan dit absoluut niet, dat sterretje door jou tikje tegen de bumper, Google maar even over het ontstaan van een sterretje. Dat moet echt wel een beetje met kracht gaan. Toevallig van de week een steentje met behoorlijke kracht tegen mijn raam, ik schrok er van zo hard. Maar gelukkig gee ster in het raam. En dan gooi ik meteen even de knuppel in het hoenderhok maar er zitten krasjes op zijn auto, zeker weten dat jij dit hebt gedaan? Je hebt het namelijk over krassen terwijl je er tegen aan botste. En bij jou niks te zien is. Zaten deze krassen er al niet? Gewoon oprechte vragen die mij te binnen schieten. En vooral omdat hij nu ook over het sterretje begint.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-21 09:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen