Wat is dit ?fossieltje?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lunameyza

Berichten: 551
Geregistreerd: 14-06-15

Re: Wat is dit ?fossieltje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-21 19:06

Nadeel van in het oosten wonen, meer bos gebied maar zo ver van stranden waar leuke dingen te vinden zijn :')
Kzit nu met een kitten en het voelt als babysitten op zo'n kleintje, dus voorlopig kan ik niet meer de hele dag weg :/ Maar ben ook zeker van plan om vaker te gaan, vooral als ik mijn rijbewijs heb :D

@corinep: Even per dag kijken hoe laat het vloed is en dan proberen meteen daarna er te zijn en dan de vloedlijn volgen, dus tussen de net aangespoelde schelpen kijken, daar heb je de meeste kans. Maar eventueel kan je ook dingen dichterbij het water vinden. Vooral letten op donkerbruine of grijze dingen, maar er liggen ook ontzettend veel steentjes die uit klei en ijzer bestaan en dus 'niks' is. Ik zou zeggen, kijk van te voren even op de oervondstchecker (https://www.oervondstchecker.nl/alle-vondsten?guid=&q=) om te zien wat steentjes zijn en wat echte fossieltjes zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 19:40

Lunameyza schreef:
Nadeel van in het oosten wonen, meer bos gebied maar zo ver van stranden waar leuke dingen te vinden zijn :')

Ook hier is in het oosten kun je fossielen vinden! Vorig jaar nog een stuk versteend hout gevonden op de Sallandse heuvelrug. Omgeving Winterswijk kun je ook nog wel eens iets tegenkomen. Maar je moet nog wat meer geluk hebben dan op de nieuwe maasvlakte :))

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Wat is dit ?fossieltje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 19:58

Heb je in Winterswijk niet de steengroeve zitten waar je naar fossielen kunt zoeken?

Lunameyza

Berichten: 551
Geregistreerd: 14-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-21 20:03

Vind je dat gewoon op wandelpaden? Ik wandel graag op de veluwe of posbank maar nog nooit iets interessants gevonden naast oude schelpen :') En richting Drenthe vuursteen met kleine sporen er in :D Maar blijft jammer dat er geen stranden in de buurt zijn waar dingen kunnen aanspoelen, tis ook gewoon heerlijk op het strand zolang het onder de 25 graden blijft :D

Oomens: Ja klopt! Wil ik nog eens heen!

ClaudiaHS

Berichten: 8058
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 22:27

De groeve in winterswijk is niet meer toegankelijk helaas.
Een aantal groeves in DL wel.

al mag je er officieel niet zoeken,op zondag is er toch nooit iemand sstt.

Momo94
Berichten: 1118
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 13:45

Het is alweer even geleden, maar door te weinig tijd niet meer gaan zoeken. Alleen ik wil het al heel lang heel graag weer eens naar de maasvlakte. Misschien morgen maar eens kijken. :') Alleen eb is al vrij vroeg. Staat om 9.30 het laagste.

Lunameyza

Berichten: 551
Geregistreerd: 14-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-24 14:40

Momo94 schreef:
Het is alweer even geleden, maar door te weinig tijd niet meer gaan zoeken. Alleen ik wil het al heel lang heel graag weer eens naar de maasvlakte. Misschien morgen maar eens kijken. :') Alleen eb is al vrij vroeg. Staat om 9.30 het laagste.


Jaa doen! En als je wat leuks vindt, zeker delen! :D