De "Weigeraars"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: De "Weigeraars"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:38

Ik vind t dan weer interessant mensen te kennen die deze enting niet willen omdat het ''vergif'' zou zijn, maar die wel een pakje per dag roken, elke weekend in de kroeg staan etc etc. Wat is nu giftiger?

Roodvos

Berichten: 6676
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:38

hahahatsjoe schreef:
Corona bestaat al 60 jaar en blijft ook.

Nee, m.b.t. het eerste stuk. Ja m.b.t. het tweede stuk.

Dat je iets niet kan waarnemen, betekent niet dat het niet bestaat. Als je 's winters geen wespen ziet en in het voorjaar wel, betekent dat niet dat de wespen ineens in maart ontstaan zijn.
Corona-virussen bestaan ook al veeeeeeeel langer dan 60 jaar. Ze zijn echter circa 60 jaar geleden pas ontdekt, of zichtbaar gemaakt zo je wil. En hebben toen hun naam gekregen. Dat is wat anders dan dat deze familie van virussen pas 60 jaar bestaat.
Zij ontdekte decennia geleden al coronavirussen – maar kreeg nauwelijks erkenning

En dit illustreert ook gelijk waarom ik tegenstander ben van het gebruik van de algemene familienaam zoals bijvoorbeeld in "corona-maatregelen". Het werkt generalisatie ten opzichte van het individu in de hand.
Dat is net zoiets als zeggen "De Vries is een schietgrage gekke gevaarlijke crimineel". Terwijl je specifiek Jan Henk Gerrit de Vries bedoelt, die niet bepaald representatief is voor de rest van zijn familie.
En net als bij de familie De Vries hebben we van het merendeel van de Corona-familieleden niet zoveel last. Het zwarte schaap in deze Corona-familie heet in dit geval SARS-Cov-2 en het veroorzaakt de ziekte Covid-19.
Ik had dus liever gezien dat we het Covid-maatregelen hadden genoemd (want ik geef toe, SARS-Cov-2 bekt niet zo lekker).
Dus ja, we zullen de Corona-virussen uit het verleden via het heden meenemen naar de toekomst.
Laatst bijgewerkt door Roodvos op 01-06-21 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

veneri
Berichten: 880
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:39

xDenies: het is net wat je zelf zegt; spookverhalen. ik ben ook heel lang huiverig geweest en wilde het echt niet, maar ga nu toch laten vaccineren als ik aan de beurt ben. voor alle spookverhalen is nergens een goede wetenschappelijke onderbouwing te vinden, alleen maar youtube filmpjes van de anti-vax.

DuoPenotti

Berichten: 29722
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:41

hahahatsjoe schreef:
DuoPenotti schreef:
Maar ze mogen wel beseffen omdat andere wel inenten, hun ook de vrijheid terug krijgen in de samenleving.


En dat is dus dikke onzin. Je moet nog steeds mondkapjes en testen als je iets wilt. Nou zijn mondkapjes ook dikke onzin, lees de onderzoeken, en wordt met een PCR test geen besmettelijkheid aangetoond. En met een enting kun je nog steeds corona krijgen alleen waarschijnlijk minder ernstig. En je vrijheid terug ? je mag gewoon op vakantie als je negatief getest bent, heeft niets te maken met inenten. Hoor nu zelfs geluiden dat mensen die geent zijn niet mogen vliegen omdat ze bang zijn voor bloedklonters of bloedingen in de lucht...

Omdat er nu minder mensen besmet raken of niet in het ziekenhuis komen gaan veel dingen versnel terug open. OOk voor jou.
1 van die redenen dat het nu terug loopt is doordat mensen zich hebben laten vaccineren. :)*


Oh jee nu weer niet vliegen, he toch, wat naar.
Heb jij toch geluk dat je dat nu wel mag :+

Echt dat zijn wappie redenen om het niet te doen.
Zoals gezegd een kennis van me doet het ook niet, maar die heeft niet van die rare ideeën en van haar respecteer ik het dus ook.

Poekkie

Berichten: 7355
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:46

Mars schreef:
Ik vind t dan weer interessant mensen te kennen die deze enting niet willen omdat het ''vergif'' zou zijn, maar die wel een pakje per dag roken, elke weekend in de kroeg staan etc etc. Wat is nu giftiger?


Ik rook niet.
Maar heb wel andere vaccins gehad, bvb die tegen baarmoederhalskanker.
En eet zonder problemen yoghurt die gezoet is met aspartaam.

Voor mij is het de afweging of de (mogelijke) nadelen van iets opwegen tegen de voordelen.
Voor baarmoederhalskanker vind ik dit duidelijk het geval.
Voor corona zijn mijn leeftijdsgenoten die ik ken veel zieker geweest van een vaccin dan van corona zelf. En ik ken er best een aantal ondertussen. Persoonlijk zie ik voor mij het voordeel dus niet.
Maar als een ander zich wil laten vaccineren... prima hoor :)

Palmera

Berichten: 9462
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:47

Mars schreef:
Ik vind t dan weer interessant mensen te kennen die deze enting niet willen omdat het ''vergif'' zou zijn, maar die wel een pakje per dag roken, elke weekend in de kroeg staan etc etc. Wat is nu giftiger?

En ook die mensen zijn geen uitleg verschuldigt, het is hún lichaam.

Los daarvan: de lange termijn bijwerkingen van alcohol en roken zijn inmiddels wel bekend. Van deze vaccins niet. Er is niet eens bekend hoe vaak hij herhaald moet worden.

Dáár zit voor mij het verschil, en ik ben al 3 jaar gestopt met roken en drink zeer matig.

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:51

Pandora2 schreef:
melissac schreef:


Haha nee toevallig niet! Ik ga stage lopen in Griekenland :') .


Heerlijk ! {:} Je kan slechtere stageplekken treffen :D
Geniet ervan !

Sorry, quote verkloot zie ik[/quote]

Dat zeker idd, dankjewel!

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:51

Ook ik laat mij niet vaccineren. Ik respecteer een ieders keuze en verwacht dat andersom ook.

Vorig jaar heb ik covid gehad en ik behoor tot een risicogroep. Ik ben niet in het ziekenhuis geraakt, overleden of maanden last gehad van bijwerkingen oid. Ik werk ook nog eens in een beroep waar de 1,5 meter niet gehandhaafd kan worden en ik wacht ook nog steeds op mijn uitnodiging die ik vorige maand gekregen zou moeten hebben volgens de planning.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15925
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:52

Pandora2 schreef:
janderegelaa schreef:
mRNA was inderdaad nog niet gebruikt in vaccins maar met kankerbehandelingen waren er al fantastische resultaten van. Ik verwacht dat straks alle vaccins op deze basis zullen zijn.


Ik hoop het ook echt dat die mRNa techniek de goeie blijkt te zijn voor vaccins en het overal kan ingezet worden.
Kunnen ze ook eindelijk een vaccin tegen bijv HIV gaan ontwikkelen. Misschien zijn ze er ondertussen al mee bezig, dat zou zomaar kunnen.

HIV en MS momenteel:
https://www.hln.be/buitenland/na-corona ... ~aeef22b4/

Poekkie

Berichten: 7355
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:53

Nanne schreef:
Ook ik laat mij niet vaccineren. Ik respecteer een ieders keuze en verwacht dat andersom ook.

Vorig jaar heb ik covid gehad en ik behoor tot een risicogroep. Ik ben niet in het ziekenhuis geraakt, overleden of maanden last gehad van bijwerkingen oid. Ik werk ook nog eens in een beroep waar de 1,5 meter niet gehandhaafd kan worden en ik wacht ook nog steeds op mijn uitnodiging die ik vorige maand gekregen zou moeten hebben volgens de planning.


Heb jij ooit laten testen voor antistoffen?
Lijkt me dat mensen die corona al hebben gehad en dus antistoffen hebben geen voordeel meer kunnen halen uit een vaccin?

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:54

Poekkie schreef:
Nanne schreef:
Ook ik laat mij niet vaccineren. Ik respecteer een ieders keuze en verwacht dat andersom ook.

Vorig jaar heb ik covid gehad en ik behoor tot een risicogroep. Ik ben niet in het ziekenhuis geraakt, overleden of maanden last gehad van bijwerkingen oid. Ik werk ook nog eens in een beroep waar de 1,5 meter niet gehandhaafd kan worden en ik wacht ook nog steeds op mijn uitnodiging die ik vorige maand gekregen zou moeten hebben volgens de planning.


Heb jij ooit laten testen voor antistoffen?
Lijkt me dat mensen die corona al hebben gehad en dus antistoffen hebben geen voordeel meer kunnen halen uit een vaccin?


Je krijgt dan één prik ipv de twee die ieder ander krijgt.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:56

Mijn overbuur heeft 2 keer corona gehad. Beide keren goed ziek geweest.
Getest op antistoffen. Bummer. Niks :+
2x vaccin van Pfizer gekregen en weer 2x 10 dagen uit de running geweest.
Slecht karma ofzo :x

Agossie

Berichten: 16372
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-21 09:56

Jee, wat gaat het hard!!

Wel jammer dat ik toch mensen zie die voor vaccinatie zijn, die hier toch uitgebreid willen reageren. Dat mag natuurlijk, het is een open forum, maar ik hoopte juist een plek te creëren waar mensen die (liever) niet gevaccineerd willen worden samen konden praten. Er zijn voor de mensen die wel voor vaccinatie gekozen hebben genoeg andere topics.

Ik hoopte hier juist de discussie wel/niet te vermijden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15925
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:57

Palmera schreef:
Mars schreef:
Ik vind t dan weer interessant mensen te kennen die deze enting niet willen omdat het ''vergif'' zou zijn, maar die wel een pakje per dag roken, elke weekend in de kroeg staan etc etc. Wat is nu giftiger?

En ook die mensen zijn geen uitleg verschuldigt, het is hún lichaam.

Los daarvan: de lange termijn bijwerkingen van alcohol en roken zijn inmiddels wel bekend. Van deze vaccins niet. Er is niet eens bekend hoe vaak hij herhaald moet worden.

Dáár zit voor mij het verschil, en ik ben al 3 jaar gestopt met roken en drink zeer matig.

Kun jij 1 vaccin noemen die op de lange termijn bijwerkingen had? Het kan namelijk niet, dat is niet hoe vaccins werken. De bijwerkingen zijn bijna meteen en niet pas een openbaring na jaren. En het jammere van het verhaal is dat heel veel mensen (en jij ook) deze reden wel gebruiken om niet te willen vaccineren.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 09:57


Sure_lee

Berichten: 10411
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: De "Weigeraars"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:02

Als ik aan de beurt ben laat ik mezelf zeker vaccineren. Mijn vriend is al aan de beurt dus ik vroeg gisteren. 'Heb je al een afspraak gemaakt?' Dus hij zegt nee ik laat me niet vaccineren. Dus toen ik vroeg waarom gaf hij de reden aan waarom niet.
Ik zie dat anders dan hij. Maar maakt me echt helemaal niet uit. Zijn lijf, zijn keuzes. Mijn lijf mijn keuze.

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:03

Agossie schreef:
Jee, wat gaat het hard!!

Wel jammer dat ik toch mensen zie die voor vaccinatie zijn, die hier toch uitgebreid willen reageren. Dat mag natuurlijk, het is een open forum, maar ik hoopte juist een plek te creëren waar mensen die (liever) niet gevaccineerd willen worden samen konden praten. Er zijn voor de mensen die wel voor vaccinatie gekozen hebben genoeg andere topics.

Ik hoopte hier juist de discussie wel/niet te vermijden.

Ik vind het juist wel fijn dat er een discussie is waar mensen die kiezen voor vaccineren niet als pro-vaxxers worden neergezet en mensen die kiezen voor niet vaccineren niet als wappies.
Ik kom zo vaak die uitersten tegen dat je bijna je mond niet open durft te doen als je een weloverwogen keuze voor jezelf maakt zonder zendingsdrang.

En inderdaad, die zendingsdrang zie ik hier ook. Zou fijn zijn als we gewoon open over onze eigen beweegredenen kunnen praten, zonder oordeel en zendingsdrang. En dan is er volgens mij gewoon plek voor beide groepen toch? Want daar gaat het om, het gevoel van druk en die behoefte aan zending. Vreselijk.

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:03

Ik laat me voorlopig niet vaccineren omdat ik momenteel in therapie ben omtrent angstaanvallen bij medische handelingen. Moet nu al een half jaar bloed laten trekken waarbij ik wéét dat dit geen zeer doet maar ik kan het niet "toelaten" op dit moment. Laat staan dan een prik die bekend staat als zijnde pijnlijk met vaak een aantal dagen flinke klachten.
Ik hoop dat ik dit snel terug onder controle heb en helder kan nadenken over dit soort zaken, maar voorlopig zit dat er even nog niet in

Poekkie

Berichten: 7355
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:03

Pandora2 schreef:
Mijn overbuur heeft 2 keer corona gehad. Beide keren goed ziek geweest.
Getest op antistoffen. Bummer. Niks :+
2x vaccin van Pfizer gekregen en weer 2x 10 dagen uit de running geweest.
Slecht karma ofzo :x


Oeps :+

Mijn mama heeft het gehad en heeft nu (een jaar later) nog altijd voldoende antistoffen volgens de bloedonderzoeken.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15925
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:04

Agossie schreef:
Jee, wat gaat het hard!!

Wel jammer dat ik toch mensen zie die voor vaccinatie zijn, die hier toch uitgebreid willen reageren. Dat mag natuurlijk, het is een open forum, maar ik hoopte juist een plek te creëren waar mensen die (liever) niet gevaccineerd willen worden samen konden praten. Er zijn voor de mensen die wel voor vaccinatie gekozen hebben genoeg andere topics.

Ik hoopte hier juist de discussie wel/niet te vermijden.

Zodat jullie samen complottheorieën en verkeerde medische aannames kunnen verheerlijken.

Als iemand zich niet wil laten vaccineren uit een overtuiging dat hun eigen immuunsysteem het wel trekt dan kan ik daar prima mee leven, hun eigen pech als ze wel ziek worden.

Maar ik ben van mening dat als mensen zich niet laten vaccineren op basis van verkeerde en bangmakende informatie je daar tegen moet strijden. Niet zozeer voor de mensen die er heilig van overtuigd zijn maar wel voor de twijfelaars die ze mee trekken.

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:04

nine1987 schreef:
Ik twijfel nog enorm, het is niet dat ik niet wil, maar het risico is voor mij nogal aanwezig.. Mijn beide ouders lopen beide bij de trombosedienst / hebben bij de trombosedienst gelopen.. Ik kijk heel erg uit met welk medicatie / anticonceptie ik gebruik, dus ik ben nogal huiverig voor de prik, en zo ook mijn ouders.. Onze huisarts begrijpt dit ook, maar laat de keuze bij ons liggen..


Om precies deze reden zou ik je juist aanraden je wel laten vaccineren! :j Dit kan ik heel lang onderbouwen, maar ik verwijs gewoon even naar deze link: https://www.trombosestichting.nl/nieuws ... e-zit-dat/

Overigens weet ik niet in welke leeftijdscategorie je valt, maar veel van de categorieën die nu aan de beurt zijn op basis van leeftijd worden met Moderna of Pfizer gevaccineerd. Dit zijn Mrna-vaccins die geen verzwakte variant van covid bevatten (wat dus, omdat covid trombose kan veroorzaken, bij AstraZeneca het geval is/was). De vectorvaccins wel. Dit zijn AstraZeneca en Jansen.
Je kunt je hier goed inlezen over de beschikbare vaccins:
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/covid19-vaccins

Zelf ben ik in maart gevaccineerd met Pfizer en ik heb inmiddels al zoveel kansen op besmetting gehad. Hij doet bij mij heel goed zijn werk.

Ik probeer me niet partijdig op te stellen, maar na alle ellende die ik op de covid-cohort heb gezien tijdens mijn stage, vind ik het erg lastig om te begrijpen waarom je je niet zou vaccineren. Hier trouwens geen thuiszittende verpleegkundigen. Zonder covid was er ook al een tekort aan zorgpersoneel. :j Ik ben blij voor mijn Duitse collega's dat het daar blijkbaar niet zo is.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15925
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:07

Pandora2 schreef:
Mijn overbuur heeft 2 keer corona gehad. Beide keren goed ziek geweest.
Getest op antistoffen. Bummer. Niks :+
2x vaccin van Pfizer gekregen en weer 2x 10 dagen uit de running geweest.
Slecht karma ofzo :x

Ik zit gelukkig in een leeftijdsgroep die ze al aan het vaccineren zijn dus ik heb hem al en veel mensen in mijn omgeving ook. En n i e m a n d heeft een noemenswaardige bijwerking.

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:07

hahahatsjoe schreef:
DuoPenotti schreef:
Maar ze mogen wel beseffen omdat andere wel inenten, hun ook de vrijheid terug krijgen in de samenleving.


En dat is dus dikke onzin. Je moet nog steeds mondkapjes en testen als je iets wilt. Nou zijn mondkapjes ook dikke onzin, lees de onderzoeken, en wordt met een PCR test geen besmettelijkheid aangetoond. En met een enting kun je nog steeds corona krijgen alleen waarschijnlijk minder ernstig. En je vrijheid terug ? je mag gewoon op vakantie als je negatief getest bent, heeft niets te maken met inenten. Hoor nu zelfs geluiden dat mensen die geent zijn niet mogen vliegen omdat ze bang zijn voor bloedklonters of bloedingen in de lucht...

Misschien moet jij niet alles geloven wat Google aan je voorschotelt.
Nu moet je inderdaad formeel nog een mondkapje als je wat wilt, maar bijvoorbeeld in de ouderenzorg wordt dat langzaam maar zeker losgelaten. En ook op Europees niveau ligt dat advies er al (dat het RIVM daar vervolgens weer eeuwen over doet om te bestuderen zegt veel over het RIVM).
Jij bent precies zo iemand waar ik me persoonlijk dus enorm aan erger: zonder enige kennis van zaken anderen afzeiken en proberen te overtuigen.
Dat hij voor jezelf beslist om je niet te laten vaccineren moet je zelf weten, maar dat ik (of een ander) beslis om dat wel te doen, mogen wij ook zelf weten.

Poekkie

Berichten: 7355
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:07

janderegelaa schreef:
Agossie schreef:
Jee, wat gaat het hard!!

Wel jammer dat ik toch mensen zie die voor vaccinatie zijn, die hier toch uitgebreid willen reageren. Dat mag natuurlijk, het is een open forum, maar ik hoopte juist een plek te creëren waar mensen die (liever) niet gevaccineerd willen worden samen konden praten. Er zijn voor de mensen die wel voor vaccinatie gekozen hebben genoeg andere topics.

Ik hoopte hier juist de discussie wel/niet te vermijden.

Zodat jullie samen complottheorieën en verkeerde medische aannames kunnen verheerlijken.

Als iemand zich niet wil laten vaccineren uit een overtuiging dat hun eigen immuunsysteem het wel trekt dan kan ik daar prima mee leven, hun eigen pech als ze wel ziek worden.

Maar ik ben van mening dat als mensen zich niet laten vaccineren op basis van verkeerde en bangmakende informatie je daar tegen moet strijden. Niet zozeer voor de mensen die er heilig van overtuigd zijn maar wel voor de twijfelaars die ze mee trekken.


Nou je redenaties dat vaccins geen bijwerkingen kunnen hebben op lange termijn is net zozeer niet bewezen en een drogreden.

Er is veel discussie over dat vaccinaties (in het algemeen) een verband kunnen hebben met de verhoogde ontwikkeling van allergie in de samenleving. Klinkt aannemelijk, aangezien het toch op je immuunsysteem werkt. Maar nooit te bewijzen, zo veel andere factoren die ook een belangrijke rol spelen (meer hygiene, meer binnen zitten, minder blootstelling, ...)

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:08

Agossie schreef:
Jee, wat gaat het hard!!

Wel jammer dat ik toch mensen zie die voor vaccinatie zijn, die hier toch uitgebreid willen reageren. Dat mag natuurlijk, het is een open forum, maar ik hoopte juist een plek te creëren waar mensen die (liever) niet gevaccineerd willen worden samen konden praten. Er zijn voor de mensen die wel voor vaccinatie gekozen hebben genoeg andere topics.

Ik hoopte hier juist de discussie wel/niet te vermijden.


Ja, het is nu eenmaal een discussieforum, waar iedereen mag meepraten. Maar ik zou het inderdaad ook wel interessant vinden, als alleen weigeraars hier zouden reageren. Want waar zou de discussie dan over gaan? Ik zie een aantal weigeraars reageren die bv bang zijn voor naalden of omdat ze lichamelijke problemen hebben. Maar ik zie ook mensen die niet willen omdat ze er geen vertrouwen in hebben niet in het vaccin of niet in de regering. En dan nog de mensen die de feiten niet kennen en hun kennis van vage sites hebben. De discussie tussen deze mensen, ben ik wel benieuwd naar.