De "Weigeraars"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 09:39

BigBen schreef:
Poekkie schreef:
Wat ik wel denk op te merken is dat de grote meerderheid zich wel degelijk eerder laat leiden door eigen ervaringen (ook ik) dan door de cijfertjes op de website van de overheid. Komt van daar een deel van de verdeeldheid? Geen idee. Voor mij is het echter wel een van de voornaamste redenen achter mijn keuze om niet te vaccineren, nl. Ervaringen in mijn omgeving met gevaccineerden en met coronapatienten.

Kortom, als je vader, of je oma, of een dichte vriendin aan corona was gestorven had je wél besloten om te vaccineren. En omdat dat toevallig niet is gebeurd, heb je geen vaccin nodig. Daar zit toch geen enkele logica achter ?


Als ik twee leeftijdsgenoten had gehad die op de IC lagen met corona en helemaal niemand bijwerkingen had van het vaccin dan zou mijn visie mogelijks anders zijn ja. Mijn ervaringen zijn echter compleet het tegenovergestelde en dat speelt mee in mijn beslissingen. Logisch toch, of schakel jij al je eigen ervaring volledig uit bij het nemen van een beslissing?

Heel wat die hun laten vaccineren doen dat omdat ze iemand kenden die goed ziek was van corona (of het een representatief geval voor hun profiel was laat ik in het midden, bij de meesten niet) zonder meer, dat vind je dan wel weer logisch?

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 09:40

@Imandra
Je leest er inderdaad overheen. Persoonlijk geloof ik dat vaccineren tegen corona eenvoudigweg verplicht zou moeten zijn. En hoe verder we komen in dit topic, hoe meer ik daar overtuigd van ben. Ik denk trouwens dat voor veel weigeraars zo'n verplichting een opluchting zou betekenen.

Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 09:44

BigBen schreef:
Je leest er inderdaad overheen. Persoonlijk geloof ik dat vaccineren tegen corona eenvoudigweg verplicht zou moeten zijn. En hoe verder we komen in dit topic, hoe meer ik daar overtuigd van ben. Ik denk trouwens dat voor veel weigeraars zo'n verplichting een opluchting zou betekenen.


Dat ze er overheen leest ben ik akkoord, hier zijn toch heel wat posts verschenen met geen enkele vorm van respect voor de vrije keuze omtrent vaccinaties.

Maar dat tweede... what??? Door iemands vrije mening weg te nemen geef je die mensen een opluchting?
Laten we gaan naar cultuur als in het chinese leger dan maar, opluchting voor iedereen. Nooit meer moeten denken om eigen keuzes, zo veel makkelijker.

Agossie

Berichten: 16372
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-21 09:47

MarliesV schreef:
Fijn dat er op de laatste pagina ook weer 'normale' berichten verschijnen en niet alleen maar gehak op elkaar.

Ik lees hier mee (ja ik laat mij vaccineren) om juist te begrijpen waarom mensen dit niet doen.
Mijn beste vriendin doet het niet, prima, is zij nog steeds mijn vriendin om.

Maar juist verhalen als hier boven, maken mij er wel van bewust dat er echt heel veel redenen kunnen zijn om het niet te doen. En dat deze lang niet altijd zijn gebaseerd op fakenews en dat deze mensen lang niet altijd als viruswappies gezien hoeven te worden.

Nadenken, informatie vergaren, je gevoel mee laten spelen en dan zelf een afweging maken. En of dat dan wel of niet vaccineren is, die keuze is gelukkig nog steeds aan jezelf.

Dank je wel hiervoor, MarliesV!
Er bestaat volgens mij veel onbegrip en velen denken dat het niet willen vaccineren alleen maar is gebaseerd op wappie-verhalen en dergelijke, maar het tegendeel is waar. De meeste niet-vaccers hebben hun beslissing weloverwogen gemaakt. Ik ook. Ik heb er heel lang over nagedacht, het is niet zo maar in mij op gekomen en het is ook niet omdat ik bang ben dat ik een chip ingespoten ga krijgen of zo.


Cer schreef:
Maar dan overleg je dat toch met een arts? Die zijn daar toch voor? :? ik zie het probleem dan niet zo... Een arts is ook officieel, over het algemeen..
En ik denk wel dat juist mensen met een risico/ziekte/medicijngebruik, maakt niet uit wat het is, zelf in contact met hun arts moeten staan. Dat is volgens mij ook wat er gezegd wordt? "bij twijfel, overleg met uw arts"... Of niet?

Ik heb dus gisteren, uit eerste hand, begrepen dat één arts een andere (huis)arts die zijn patiënt eerlijk had geïnformeerd, dat er nog geen onderzoek is geweest naar patiënten met zijn aandoening en de vaccins, dus dat hij het vaccin beter nog niet zou kunnen nemen, zou willen aanklagen omdat deze andere arts dat helemaal niet had mogen zeggen. Hij had moeten zeggen dat het vaccin gewoon gegeven kon worden. Ik schrok daar enorm van... Ik ben dus blij dat ik van alle kanten mij heb ingelezen én dat ik mijn gevoel volg.

In lees hier overigens ook veel dat mensen niet hun gevoel volgen (om zich niet te laten vaccineren), maar een rationeel besluit nemen. Ik ben andersom. Ik geloof mijn onderbuik gevoel en dat heeft zich echt wel een paar keer goed bewezen. "Als je gevoel zegt dat er iets niet klopt, dan klopt er iets niet.".

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 09:51

Poekkie schreef:
Maar dat tweede... what??? Door iemands vrije mening weg te nemen geef je die mensen een opluchting? Laten we gaan naar cultuur als in het chinese leger dan maar, opluchting voor iedereen. Nooit meer moeten denken om eigen keuzes, zo veel makkelijker.

Nadenken over je keuze doe jij nu toch ook niet ?
Die keuze is voor jou gebaseerd op persoonlijke ervaringen. Maw, puur anecdotisch, en puur emotioneel. Met nadenken heeft dat absoluut niets te maken.

Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 09:53

BigBen schreef:
Poekkie schreef:
Maar dat tweede... what??? Door iemands vrije mening weg te nemen geef je die mensen een opluchting? Laten we gaan naar cultuur als in het chinese leger dan maar, opluchting voor iedereen. Nooit meer moeten denken om eigen keuzes, zo veel makkelijker.

Nadenken over je keuze doe jij nu toch ook niet ?
Die keuze is voor jou gebaseerd op persoonlijke ervaringen. Maw, puur anecdotisch, en puur emotioneel. Met nadenken heeft dat absoluut niets te maken.


Och toe, wat een naar bericht. ik heb argumenten genoeg gegeven waarom ik het niet wil. Alhoewel die eigelijk helemaal niet nodig zouden moeten zijn.

Alsof na nadenken het vaccin de enige juiste uitkomst is.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 09:57

BigBen vind je ideeën wel geinig en totaal niet bedoeld om mensen op stang te jagen. In een Maatschappij waarin het weerbericht je 's avond verteld wat voor het weer het overdag of elders ter wereld was, en een officiele melding tussen de reclame komt, die je verteld, dat wanneer je je verkouden bent, beter thuis kan blijven. Waarin een wet komt van 1,50 afstand en mensen maskertjes dragen, waarvan op de verpakking staat dat ze niets beschermen. In deze maatschappij, waarbij bokkers tot meest kinderachtig gedrag overgaan, kan ik me voorstellen dat zei behoefte hebben te horen: u dient zich te laten inenten voor de algemene gezondheid. Degene die weigeren worden uiteraard gedwongen. Voor hun eigen veiligheid want zij kunnen niet zelfstandig denken. Het doet me denken aan groep kinderen waarvoor ik laatst stond. Precies zeggen wanneer ze wel of niet naar buiten mochten en dat ze hun jas moesten aantrekken.

En geen van de mensen die hun verstand gebruiken, verbaast zich erover, dat hun gedachtes precies overeenkomen wat ze op internet vinden. Totale tegengeluiden worden in de grond gesmoord. En dan gaat er bij hun totaal geen lampje branden. Wanneer je weet dat in de meeste afrikaanse landen, de inentingen worden geweigerd. Geruchten gaan daar namelijk heel sterk rond, dat Ebola door de inenting werd verzoorzaakt. Israel hebben heel veel mensen de inenting geweigerd. Komt niet op het nieuws. Raar he, want dat is ook niet in de lijn van het algemeen beeld. Zou zo graag willen dat een paar van die bokkers hier eens de echte buitenwereld ingaan. In de andere landen zullen ze zien dat die uit een lockdown zijn, zonder inenting.

Precies BigBen wat je Poekkie verwijt doe je zelf. Wanneer het schip zinkt waarop je zit,maar dit statisch gezien en peer revieuwd helemaal niet kan, en je ziet de mensen verdrinken,dan betekent dat dat je niet nadenkt wanneer je dat geloofd en in een roeibootje jezelf red:-)
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 03-06-21 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Berichten: 20690
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 09:59

Poekkie schreef:
Zoals ik al aanhaalde... overleg met een arts is imo niet mogelijk wanneer deze arts verplicht gebiased is.
Overleg jij over voer met een verkoper van Pavo en ben je dan echt in de veronderstelling dat je ooit het advies gaat krijgen dat een ander merk beter bij je past?


Een medewerker bij de Pavo heeft geen eed afgelegd.
Daarbij dit schenden en bewust het foutieve adviseren omdat 'je baas het zegt'.
Komt in de medische wereld veel minder voor ivm de wetgeving en de grote rol van beroepsvereniging knmg.

De risico's van overtreding in de verschillende wetten (zoals BIG, WMG, ER, wgbo)
zijn groter dan het verlies van een baan.

Ja veel artsen roepen hard op sociale media... niet omdat ze het moeten. Maar omdat ze begrijpen hoe een dergelijk proces en vaccin werkt en daadwerkelijk begrijpen door hun achtergrond hoe het werkt en zich daarvoor inzetten.

Ook zijn er artsen te vinden die er tegen zijn.
Als artsen monddood zouden zijn gemaakt door de regering oid, waren die niet zo duidelijk te vinden op sociale media.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:00

Poekkie schreef:
Och toe, wat een naar bericht. ik heb argumenten genoeg gegeven waarom ik het niet wil. Alhoewel die eigelijk helemaal niet nodig zouden moeten zijn.

Alsof na nadenken het vaccin de enige juiste uitkomst is.

Wat heeft het in godsnaam met "naar" te maken ?
Waarom moet jij altijd proberen om discussies een emotioneel of persoonlijk kleurtje te geven ?

Je hebt net zelf gezegd dat je je baseert op persoonlijke ervaringen. Dat heeft met nadenken, dwz logisch redeneren, geen bal te maken. En inderdaad, als je bereid bent om er écht over na te denken, dan is vaccineren in een grote meerderheid van de gevallen de enige uitkomst.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:02

BigBen nadenken is een schoon goed. Je zit op iemand te hakken in een topic, wat jou onderwerp totaal niet is. Of weiger jij je in te enten? Dacht het niet,dus ik zou zeggen je staat in de verkeerde rij en wanneer je jou verwijten eens op jezelf projecteert. Is best interessant voor je.

c-alsem ik ken genoeg professoren en artsen die het tegendeel roepen. Die ontslag nemen, die hun recht op uitoefening van hun vak verliezen. Onlangs heeft een huisarts zich zelf omgebracht, omdat hij dit niet meer kon aanzien, hoe de mensen zich vrijwillig kapot maken. Een ieder die google gebruikt zal nooit een tegengeluid vinden. Daarvoor moet je op andere kanalen zijn. En die kanalen zijn niet rebels of gevaarlijk. In tegendeel juist, ze richten zich op toekomst hoe en wat beter. Ze helpen elkaar, mensen die je nog nooit gesproken hebt, uit overal van de wereld. En heel toevallig wordt dit kanaal als heel gevaarlijk in de media naar buiten gebracht.En nog gaat er bij geen enkel van die "zelfstandige mensen" een lichtje branden.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 03-06-21 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Berichten: 29758
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:03

Agossie schreef:
Ik heb dus gisteren, uit eerste hand, begrepen dat één arts een andere (huis)arts die zijn patiënt eerlijk had geïnformeerd, dat er nog geen onderzoek is geweest naar patiënten met zijn aandoening en de vaccins, dus dat hij het vaccin beter nog niet zou kunnen nemen, zou willen aanklagen omdat deze andere arts dat helemaal niet had mogen zeggen. Hij had moeten zeggen dat het vaccin gewoon gegeven kon worden. Ik schrok daar enorm van... Ik ben dus blij dat ik van alle kanten mij heb ingelezen én dat ik mijn gevoel volg.


En dit is dus gewoon een wappieverhaal. Ik geloof direct dat twee verschillende artsen een verschillende mening kunnen hebben over de veiligheid van een vaccin in combinatie met een aandoening, die niet onderzocht is. Maar dat is echt geen reden om een aanklacht in te dienen.

Hetzelfde met dat verhaal van Poekie over een arts. Als arts mag je geen leugens of onzin aan je patiënten verkondigen. Maar dat is echt iets heel anders dan verplicht een vaccin adviseren aan iemand waarvoor dat een risico is.

En bij dit soort verhalen is het altijd "Ik heb gehoord dat.." Maar dat wordt nooit opgevolgd met namen en rugnummers, waardoor het controleerbaar wordt.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:05

[quote="Agossie"


Ik heb dus gisteren, uit eerste hand, begrepen dat één arts een andere (huis)arts die zijn patiënt eerlijk had geïnformeerd, dat er nog geen onderzoek is geweest naar patiënten met zijn aandoening en de vaccins, dus dat hij het vaccin beter nog niet zou kunnen nemen, zou willen aanklagen omdat deze andere arts dat helemaal niet had mogen zeggen. Hij had moeten zeggen dat het vaccin gewoon gegeven kon worden. Ik schrok daar enorm van... Ik ben dus blij dat ik van alle kanten mij heb ingelezen én dat ik mijn gevoel volg.

In lees hier overigens ook veel dat mensen niet hun gevoel volgen (om zich niet te laten vaccineren), maar een rationeel besluit nemen. Ik ben andersom. Ik geloof mijn onderbuik gevoel en dat heeft zich echt wel een paar keer goed bewezen. "Als je gevoel zegt dat er iets niet klopt, dan klopt er iets niet.".[/quote]

Ik kan mij niet voorstellen dat in Nederland artsen verplicht worden om vaccineren te pushen. Als jouw verhaal klopt kan het verschillende oorzaken hebben waarom arts 2 dat zegt over arts 1, nl. dat hij bv weet dat het vaccin geen invloed heeft op bepaalde aandoeningen. Even simpel gezegd, als de patient een wrat onder zijn grote teen heeft, is daar waarschijnlijk geen onderzoek naar gedaan wat betreft het vaccin. Arts 2 heeft dan groot gelijk. Dat is het nadeel van dit soort verhalen, zelfs als jij het goed doorgeeft, kan de persoon wie het overkomt het verkeerd begrepen hebben.

Wat betreft onderbuik gevoel, daar begint het bij mij ook bij. Maar dan andersom, ik was blij dat er vaccin was, daarna eerst maar eens goed nakijken wat de risico's zijn en blij zijn dat ik niet direct aan de beurt was. En daarna met volle overtuiging laten prikken. En niet omdat ik in mijn buurt mensen ken die er ernstig ziek van geworden zijn, of erger, maar wel van mijn vrienden en kennissen hoor dat zij ze wel kennen.

Cer

Berichten: 30201
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:05

Agossie schreef:
Ik heb dus gisteren, uit eerste hand, begrepen dat één arts een andere (huis)arts die zijn patiënt eerlijk had geïnformeerd, dat er nog geen onderzoek is geweest naar patiënten met zijn aandoening en de vaccins, dus dat hij het vaccin beter nog niet zou kunnen nemen, zou willen aanklagen omdat deze andere arts dat helemaal niet had mogen zeggen. Hij had moeten zeggen dat het vaccin gewoon gegeven kon worden. Ik schrok daar enorm van... Ik ben dus blij dat ik van alle kanten mij heb ingelezen én dat ik mijn gevoel volg.


Ach, ik heb persoonlijk van een arts gehoord die het tegen mij zei, dat iedereen die gevaccineerd is, over twee jaar sowieso overlijdt.
Niet iedere arts doet zn werk goed helaas, denk ik dan maar.
Mijn eigen huisarts informeert gewoon hoe het is... die doet nergens misterieus over.. Maar omdat ik geen aandoeningen heb heb ik dat soort gesprekken ook niet.. zou ik dat wel hebben, dan zou ik mezelf informeren .. en niet perse bij 1 arts.. dat hoeft toch ook helemaal niet?

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:05

@Dino
Er sterven in België nog iedere dag 15 mensen aan corona. Dat is een klas vol. Na veertien dagen een school. Er zijn dus ook iedere dag 15 corona gerelateerde begrafenissen. Iedere dag. Weet je wat, jij en ik kunnen eens samen naar vijftien zo'n begrafenissen gaan. Zijn we één dag ver. Dat is de échte buitenwereld. Tenzij jij in Jurassic Park leeft, natuurlijk.

c_alsemgeest

Berichten: 20690
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:06

Dinopino schreef:
BigBen nadenken is een schoon goed. Je zit op iemand te hakken in een topic, wat jou onderwerp totaal niet is. Of weiger jij je in te enten? Dacht het niet,dus ik zou zeggen je staat in de verkeerde rij en wanneer je jou verwijten eens op jezelf projecteert. Is best interessant voor je.

Zolang je niet groen bent is het helaas niet mogelijk om mensen die een andere mening hebben dan jij uit een topic te verbannen...

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:09

@Dino
In Israel is bijna 60 procent van de bevolking volledig gevaccineerd, daar had ik gisteren een bron van geplaatst, waar haal jij jouw informatie vandaan?

Je doet überhaupt allerlei wilde uitspraken waar ik wel een bron van wil zien, en daarbij wil je nu beweren dat het vaccin ebola kan veroorzaken?
Laatst bijgewerkt door luxx op 03-06-21 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:12

Sorry als ik niet duidelijk genoeg ben geweest: met officiële kanalen, bedoelde ik eigenlijk alles, dus incl. overheid/rivm maar ook artsen.

Cer

Berichten: 30201
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:16

Dinopino schreef:
Wanneer je weet dat in de meeste afrikaanse landen, de inentingen worden geweigerd. Geruchten gaan daar namelijk heel sterk rond, dat Ebola door de inenting werd verzoorzaakt.

Oh kan ik daar ergens meer over lezen?

Citaat:
Israel hebben heel veel mensen de inenting geweigerd. Komt niet op het nieuws. Raar he, want dat is ook niet in de lijn van het algemeen beeld.
maar jij weet het wel.. waar heb je dat gelezen? Kan ik dat ook lezen..

Citaat:
Zou zo graag willen dat een paar van die bokkers hier eens de echte buitenwereld ingaan.
Superirritante denigrerende zin...alsof mijn buitenwereld virtueel is, of van cakebeslag ofzo.. doe even gewoon...

Citaat:
In de andere landen zullen ze zien dat die uit een lockdown zijn, zonder inenting.
Welke landen zijn dat? Ben jij er zelf ook geweest?

Citaat:
Wanneer het schip zinkt waarop je zit,maar dit statisch gezien en peer revieuwd helemaal niet kan, en je ziet de mensen verdrinken,dan betekent dat dat je niet nadenkt wanneer je dat geloofd en in een roeibootje jezelf red:-)

Oh ja deze vergelijking las ik laatst op twitter ook een paar keer.. :j Snap ik niet.. geeft niet..

Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:17

Karl66 schreef:
Agossie schreef:
Ik heb dus gisteren, uit eerste hand, begrepen dat één arts een andere (huis)arts die zijn patiënt eerlijk had geïnformeerd, dat er nog geen onderzoek is geweest naar patiënten met zijn aandoening en de vaccins, dus dat hij het vaccin beter nog niet zou kunnen nemen, zou willen aanklagen omdat deze andere arts dat helemaal niet had mogen zeggen. Hij had moeten zeggen dat het vaccin gewoon gegeven kon worden. Ik schrok daar enorm van... Ik ben dus blij dat ik van alle kanten mij heb ingelezen én dat ik mijn gevoel volg.


En dit is dus gewoon een wappieverhaal. Ik geloof direct dat twee verschillende artsen een verschillende mening kunnen hebben over de veiligheid van een vaccin in combinatie met een aandoening, die niet onderzocht is. Maar dat is echt geen reden om een aanklacht in te dienen.

Hetzelfde met dat verhaal van Poekie over een arts. Als arts mag je geen leugens of onzin aan je patiënten verkondigen. Maar dat is echt iets heel anders dan verplicht een vaccin adviseren aan iemand waarvoor dat een risico is.

En bij dit soort verhalen is het altijd "Ik heb gehoord dat.." Maar dat wordt nooit opgevolgd met namen en rugnummers, waardoor het controleerbaar wordt.


Ik heb de mail van de orde van de artsen aan mijn familielid waarin wordt opgeroepen tot 100% vaccin aanbevelen op straffe van schorsing zelf gezien.

Maar als je alle tegenspraak monddood maakte en als wappie afdoet begrijp ik idd dat ‘het vaccin’ als de enige keuze wordt aanzien. Open je ogen eens denk ik dan.

Agossie

Berichten: 16372
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-21 10:18

luxx schreef:
@Dino
In Israel is bijna 60 procent van de bevolking volledig gevaccineerd, daar had ik gisteren een bron van geplaatst, waar haal jij jouw informatie vandaan?

Israël meldt ook dat er verband is gevonden tussen 2e Pfizer vaccin en hartproblemen...
Bron

BigOne
Berichten: 38358
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:18

Dinopino, ik denk dat zelfs de mensen die weloverwogen niet vaccineren niets met je gebrabbel aan kunnen. Jij stond voor een groepje kinderen, praat je dan ook zo? Want volwassen kunnen er al geen touw aan vast knopen dus laat staan kinderen. En wat betreft jas aan, onze kids mochten het zelf weten, ook bij min 10. Ook met vaccineren mogen ze het zelf weten maar ze staan vooraan. Weloverwogen en zeer beslist. En eentje is toevallig ook chemical engineer met master.

Cer

Berichten: 30201
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:22

Poekkie schreef:
Zoals ik al aanhaalde... overleg met een arts is imo niet mogelijk wanneer deze arts verplicht gebiased is.

Heerlijk die verengelsing.. Maar goed. Hoezo is een arts bevooroordeeld (ge-biased) dan? Want als je het met Pavo vergelijkt dan zou het betekenen dat de arts door ofwel BionTech ofwel Pfizer ofwel AstraZeneca ofwel Moderna etc betaald wordt.
Of is dat dan de algemene farmaceutische industrie die dat sponsoren..?
En ergens zeg je dus dat alle artsen in NL (of nou ja, op een handjevol na) zich allemaal laten vertellen wat ze moeten doen? In ruil voor... een salaris? Of iets? Hoe werkt dat systeem?

Cer

Berichten: 30201
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:23

Agossie schreef:
luxx schreef:
@Dino
In Israel is bijna 60 procent van de bevolking volledig gevaccineerd, daar had ik gisteren een bron van geplaatst, waar haal jij jouw informatie vandaan?

Israël meldt ook dat er verband is gevonden tussen 2e Pfizer vaccin en hartproblemen...
Bron

Deze is toch al een keer voorbij gekomen? :j Vind je hier nog wat van eigenlijk? Of wat moeten we met dit artikel? :)

Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:24

Cer schreef:
Poekkie schreef:
Zoals ik al aanhaalde... overleg met een arts is imo niet mogelijk wanneer deze arts verplicht gebiased is.

Heerlijk die verengelsing.. Maar goed. Hoezo is een arts bevooroordeeld (ge-biased) dan? Want als je het met Pavo vergelijkt dan zou het betekenen dat de arts door ofwel BionTech ofwel Pfizer ofwel AstraZeneca ofwel Moderna etc betaald wordt.
Of is dat dan de algemene farmaceutische industrie die dat sponsoren..?
En ergens zeg je dus dat alle artsen in NL (of nou ja, op een handjevol na) zich allemaal laten vertellen wat ze moeten doen? In ruil voor... een salaris? Of iets? Hoe werkt dat systeem?


Sorry, ik werk uitsluitend in het engels, dus er glipt hier en daar wel wat tussen.

Belgie.
En nee de farmacie betaalt de artsen niet, je mag zelfs niet kiezen welk vaccin je krijgt toch?

Komt erop neer dat de orde aan zijn artsen meedeelt dat wanneer iemand het vaccin niet aanbeveelt dit zwaar zal onderzocht worden op straffe van schorsing. Niks beloning aan.

Beetje het idee ‘als je niet over de balk springt, dan de zweep erover’.

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 10:26

Ik vond dat artikel wel interessant om te lezen Cer. Als jij er niets mee kunt, is dat toch prima?

En in Nederland mag je ook niet kiezen welk vaccin je wilt hoor, dus de opmerkingen hier eerder dat je dan toch een vector vaccin kiest, is onzin.
Laatst bijgewerkt door neetoch op 03-06-21 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt