De "Weigeraars"

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15937
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:10

nynke55 schreef:
Agossie schreef:
Jee, wat gaat het hard!!

Wel jammer dat ik toch mensen zie die voor vaccinatie zijn, die hier toch uitgebreid willen reageren. Dat mag natuurlijk, het is een open forum, maar ik hoopte juist een plek te creëren waar mensen die (liever) niet gevaccineerd willen worden samen konden praten. Er zijn voor de mensen die wel voor vaccinatie gekozen hebben genoeg andere topics.

Ik hoopte hier juist de discussie wel/niet te vermijden.


Ja, het is nu eenmaal een discussieforum, waar iedereen mag meepraten. Maar ik zou het inderdaad ook wel interessant vinden, als alleen weigeraars hier zouden reageren. Want waar zou de discussie dan over gaan? Ik zie een aantal weigeraars reageren die bv bang zijn voor naalden of omdat ze lichamelijke problemen hebben. Maar ik zie ook mensen die niet willen omdat ze er geen vertrouwen in hebben niet in het vaccin of niet in de regering. En dan nog de mensen die de feiten niet kennen en hun kennis van vage sites hebben. De discussie tussen deze mensen, ben ik wel benieuwd naar.

Op zich zou hij nog vermakelijk zijn ook.

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:11

Palmera schreef:
En ook die mensen zijn geen uitleg verschuldigt, het is hún lichaam.

Los daarvan: de lange termijn bijwerkingen van alcohol en roken zijn inmiddels wel bekend. Van deze vaccins niet. Er is niet eens bekend hoe vaak hij herhaald moet worden.


De polemiek omtrent AZ is imo tekenend. Los van was nu wel/niet in welke mate klopt, hebben de gezondheidsorganisaties en overheden zélf een grote mate van onzekerheid en twijfel veroorzaakt.
Nú weer zijn ze hier de 2e afspraak voor AZ aan het afbellen en vervangen door een Pfizer afspraak.
Wat moet je dan denken van een telefoontje voor een 1ste AZ prik?

Ik wil in principe wel een 1ste vaccinatie (doch door de acties van de overheod zelf niet met AZ / Janssen) en zoek dan met die tijdelijke bescherming een positieve dame voor opbouw van een eígen resistentie *\%/*

Maar ja, nu ben ik ´weigeraar´, krijg ik niets en zo heeft de overheid, niet ikzelf!, een IC risico gecreëeerd.
Gooi maar in mijn pet :roll:

Daihyo

Berichten: 88114
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:12

janderegelaa: ik vind je erg naar in de discussie worden. Dat bedoel ik met zendingsdrang en heel erg zwart wit. Je hoeft het echt niet met iedereen eens te zijn, maar wegzetten als vermakelijk gaat mij echt te ver. Er zijn meer redenen dan complottheorieën en verkeerde medische aannames om te kiezen voor niet vaccineren. En van een beetje respect beide kanten op zou de wereld een stuk aangenamer worden.

nine1987

Berichten: 8354
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:13

PeerAppel schreef:
nine1987 schreef:
Ik twijfel nog enorm, het is niet dat ik niet wil, maar het risico is voor mij nogal aanwezig.. Mijn beide ouders lopen beide bij de trombosedienst / hebben bij de trombosedienst gelopen.. Ik kijk heel erg uit met welk medicatie / anticonceptie ik gebruik, dus ik ben nogal huiverig voor de prik, en zo ook mijn ouders.. Onze huisarts begrijpt dit ook, maar laat de keuze bij ons liggen..


Om precies deze reden zou ik je juist aanraden je wel laten vaccineren! :j Dit kan ik heel lang onderbouwen, maar ik verwijs gewoon even naar deze link: https://www.trombosestichting.nl/nieuws ... e-zit-dat/

Overigens weet ik niet in welke leeftijdscategorie je valt, maar veel van de categorieën die nu aan de beurt zijn op basis van leeftijd worden met Moderna of Pfizer gevaccineerd. Dit zijn Mrna-vaccins die geen verzwakte variant van covid bevatten (wat dus, omdat covid trombose kan veroorzaken, bij AstraZeneca het geval is/was). De vectorvaccins wel. Dit zijn AstraZeneca en Jansen.
Je kunt je hier goed inlezen over de beschikbare vaccins:
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie/covid19-vaccins

Zelf ben ik in maart gevaccineerd met Pfizer en ik heb inmiddels al zoveel kansen op besmetting gehad. Hij doet bij mij heel goed zijn werk.

Ik probeer me niet partijdig op te stellen, maar na alle ellende die ik op de covid-cohort heb gezien tijdens mijn stage, vind ik het erg lastig om te begrijpen waarom je je niet zou vaccineren. Hier trouwens geen thuiszittende verpleegkundigen. Zonder covid was er ook al een tekort aan zorgpersoneel. :j Ik ben blij voor mijn Duitse collega's dat het daar blijkbaar niet zo is.


Klopt, deze informatie hebben wij ook gehad, maar mijn ouders die ontwikkelen al bloedstolsels helemaal uit zichzelf (knap he? :)) ) en er is dus een hoger risico om deze ook te ontwikkelen door het vaccin.. Dus het is linksom of rechtsom een risico.. Dus ja.. De twijfels blijven toch staan..

Jorex

Berichten: 10003
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:14

mairead schreef:
Omdat ik zó bang ben voor naalden, injecties, enz., dat ik er al van moet huilen wanneer ik er alleen maar aan dénk om 2 prikken te moeten halen en/of elk jaar terug te moeten om er 1 te halen -O- |(

Hier ook prikangst en gewoon tweemaal gevaccineerd. Je moet het van tevoren even zeggen, dan mag er een tweede persoon mee. Ik heb ook 2 keer jankend van angst in dat hokje gestaan van de GGD. Ze doen er helemaal niet moeilijk over en nemen de tijd voor je. :(:)

Marjo

Berichten: 37308
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:15

LaPluche schreef:
Ik laat me niet vaccineren en gelukkig onze hele familie niet.
De hele familie denkt er hetzelfde over.
We zijn allemaal super gezond, sporten veel en komen veel buiten. We vertrouwen op ons immuunsysteem.
De prikken zijn nog in een jonge fase en de lange termijn bijwerkingen zijn niet bekend. Er zijn in onze familie hartkwalen (erfelijk) en een hoge cholesterol (ook erfelijk) bekend en nadat wel meerdere malen hebben vernomen dat er bloedproppen kunnen voortkomen uit de enting, weten we nu zeker dat we hem overslaan.
Mocht de prik over jaren uit de testfase komen, misschien wordt het dan anders
Voor nu is dit ons standpunt.

En het zou fijn zijn als iedereen in zijn waarde gelaten wordt en niet direct als Wappie wordt neergezet.


En dit is dus zó gevaarlijk. Vertrouwen op je immuunsysteem is hartstikke mooi, maar dit virus is zo onbetrouwbaar.
Een goede vriend van mij is precies zo gezond als dat jij zegt; sportte veel, kwam veel buiten en super gezond.
Hij is ziek geweest en is nog altijd niet 100% genezen.

Er is geen pijl op te trekken op hoe het virus zich gedraagt. De een wordt er doodziek van, kerngezonde, jonge mensen gaan er dood van terwijl anderen die ongezond leven er twee dagen ziek van zijn en weer door kunnen.

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:16

Daihyo schreef:
janderegelaa: ik vind je erg naar in de discussie worden. Dat bedoel ik met zendingsdrang en heel erg zwart wit. Je hoeft het echt niet met iedereen eens te zijn, maar wegzetten als vermakelijk gaat mij echt te ver.


Zoek eens op ´hogere moraal´.

Is met religie en proud to be american ook zo.

Daar vloeit dan vervolgens het recht uit voort om de rechten van anderen te treden omdat die minder zijn.

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:17

Dinopino schreef:
En zo wordt een topic waarin mensen zich kunnen uiten, waarom ze niet spuiten gewoon weer een topic waarin je vooral verkondigd dat je je wel laat inenten. Dan vraag je inderdaad wat trok je in de titel aan om hier uit te leggen waarom je weigert. Volgens mij zijn er genoeg topics waar je dit in kan meedelen.


Toch maar even onder m’n meeleessteen vandaan om te laten weten dat wij ons ook niet laten prikken. En wij zijn echt geen wappies :+
Ik ben 40+, m’n man ook en we hebben 3 kinderen van puber tot jong volwassen. Voorheen waren man & ik voornemens de vaccinaties te nemen, maar twijfelden wel. Tot we zelf Corona kregen (ondanks dat we ons ècht aan de maatregelen hielden, we hielden zelfs de kinderen thuis van school om de kans op Corona te verkleinen, waren er echt bang voor en ik ben mantelzorger voor een long patiënt) in maart.

Voor ons was het als een griepje. Vervelend, maar voldoende reden om geen vaccinaties te laten zetten. Ik heb het gevoel dat we behoorlijk bang zijn gemaakt door alles rondom Corona in de media, ik kijk veel nieuws en dacht daardoor sowieso in het ziekenhuis te belanden als ik Corona zou krijgen. Want 40+, paar kilootjes teveel en klein medisch dingetje.

Het gros van de mensen die Corona oplopen (en niet tot de risico groepen behoren) hoeft gelukkig niet naar het ziekenhuis, als je de percentages nuchter (voorheen kon ik dat niet zo goed :) ) bekijkt per leeftijdsgroep dat daadwerkelijk (zonder onderliggend lijden) in het ziekenhuis terecht komt dan begrijp (en begreep) ik sowieso al niet dat jongvolwassenen al standaard gevaccineerd kunnen worden, tenzij ze tot een risicogroep behoren. Onze kinderen hebben zelf besloten geen vaccinaties te halen.

Van mij mag iedereen die wil natuurlijk gevaccineerd worden. En als ik tot een risicogroep zou behoren zou ik zeker voor vaccinaties gaan. M’n broer en z’n vriendin (en z’n schoonmoeder) bijvoorbeeld (vol in de risicogroepen door onderliggend lijden en overgewicht) laten zich niet vaccineren, dat vind ik simpelweg dom omdat ze veel risico lopen op de ic te belanden, maar natuurlijk hun eigen keuze.

Ik ben niet bang dat ik iemand die kwetsbaar is besmet met Corona (op m’n broers gezin na maar dat is hun eigen keuze), in elk geval niet anders dan met een griepvirus, omdat die mensen of al gevaccineerd zijn inmiddels òf zelf bewust geen vaccinaties hebben laten zetten. Dat is voor mij dus geen reden om me te laten vaccineren. De groepsimmuniteit bereik je in mijn ogen niet alleen door vaccineren, maar ook door alle mensen die het virus al doorgemaakt hebben. Net als met een griep.

Mijn man twijfelt nu wel weer wat, maar puur omdat hij vreest dat reizen lastiger is zonder vaccinatie dan met. En hij moet eerdaags weer reizen voor z’n werk. Maar je laten vaccineren “om er maar vanaf te zijn” en niet omdat je het zelf wilt gaat wel heel erg ver.

Daihyo

Berichten: 88114
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:17

Mijn vader (69) heeft ook pas stolsels gehad en hem werd door de vaatchirurg afgeraden om nu het vaccin te nemen. Hij zou voor Pfizer in aanmerking komen. Hij moet eerst alle onderzoeken en behandelingen doorlopen en dan kijken hoe het gaat. Lijkt me een gegronde reden om nu niet te vaccineren en wie weet in de toekomst ook niet. Hij wil wel, maar volgt liever het advies van de arts.

Mijn moeder is wel gevaccineerd met AZ.

oji

Berichten: 4289
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:20

Antibiotica en vaccinaties zijn zo ongeveer de grootste levensreddende ontdekkingen die er ooit gedaan zijn. Miljarden leven zijn hiermee gered. De scepsis tegen vaccinatie is voor mij pure onwetendheid en focus op die paar enkele gevallen waar het niet goed loopt. Die uitvergroten...maar daar tegenover staan miljarden levens die gered zijn door vaccinaties. Weinig medische oplossingen die statistisch zulke dikke cijfers in de plus geven en zo'n grote bijdrage hebben geleverd aan onze huidige gezondheidswelvaart.

Ik vraag mij af, mensen die hier zo anti of angstig zijn voor de Corona vaccinatie, hebben die ook geen DTP, geen mazelen vaccinatie gehad, hebben die hun paard ook niet gevaccineerd? Of is het puur de angst voor het nieuwe? Schrikken ze af door alle media aandacht dat vaccinatie ineens, van iets gewoons, iets bijzonders lijkt. Zouden die mensen zich ook niet laten vaccineren tegen het Ebola virus als daar een pandemie van zou uitbreken?

Ik snap ook de vergelijking met de griep niet. Ja voor een heel groot deel van de coronapatienten verloopt het ziektebeel zoals een griep. Maar kijk om je heen. De Spaanse griep was gruwelijk maar hebben de meeste van ons niet meegemaakt. Maar geen enkele griepepidemie sindsdien heeft de ziekenhuizen zo overspoeld dat de IC vol lagen, dat reguliere zorg geen doorgang kon vinden, dat kankerpatienten op hun behandeling moesten wachten, dat er containers met lijken voor de ziekenhuizen stonden (gelukkig hebben die taferelen nooit hier in NL plaatsgevonden) omdat de afvoer van lijken gewoon niet te bolwerken was en dat de wereld op slot moest om de epidemie nog enigzins in te dammen en het aantal doden te beperken.

Nee dit is geen griep, nee dit is niet vergelijkbaar. Niemand heeft die maatregelen voor zijn lol gedaan, geen overheid die die maatregelen voor zijn lol of eigen gewin heeft ingesteld.

Iedereen wil dat de wereld weer open gaat, dat de economie weer groeit, dat we weer leuke dingen met onze dierbaren kunnen doen, een terrasje pakken. Het antwoord daarop is simpel...vaccinatie. En ja er zijn gevallen met ernstige bijwerkingen, maar die percentages zijn zo verschrikkelijk laag. 's ochtends in de auto stappen of op de fiets stappen is vele malen gevaarlijker dan zo'n shot in je arm.

En ik ben helemaal voor zelfbeschikking. Prima als je voor jezelf besluit je niet te laten vaccineren. Jouw lijf, jouw beslissing wat je ermee laat doen. Maar ik vind ook dat daar consequenties aan zouden moeten gaan hangen, zoals niet mogen reizen tussen landen (Het is al jaren zo dat je bv veel niet westerse landen inkomt zonder vaccinatie tegen bv hepatitis of gele koorts, dat mag dus voor mij wereldwijd ook ingesteld worden voor Corona vaccinatie).

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:21

AppleSter schreef:
Toch maar even onder m’n meeleessteen vandaan om te laten weten dat wij ons ook niet laten prikken. En wij zijn echt geen wappies :+


Dat je vindt dat je dit erbij moet zetten vind ik godgeklaagd triest en tekenend voor de imo zum kótsen vermeend hogere moraal van de meerderheid.

:(:) AppleSter; het is jouw goed recht, punt.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:26

Ik heb er begrip voor dat mensen zich niet willen laten vaccineren, maar echt geen enkel respect. Om het simpel te zeggen, ik vind het gewoon achterlijk. Persoonlijk denk ik dat vaccineren verplicht zou moeten worden. Net zoals je verplicht antibiotica moet nemen bij tbc. Ik vind het niet acceptabel dat er in België weer eens een uitbraak is in een woonzorgcentrum, omdat één van de zorgkundigen de vaccinatie had geweigerd, en besmet was geraakt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15937
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:30

Marjo schreef:
LaPluche schreef:
Ik laat me niet vaccineren en gelukkig onze hele familie niet.
De hele familie denkt er hetzelfde over.
We zijn allemaal super gezond, sporten veel en komen veel buiten. We vertrouwen op ons immuunsysteem.
De prikken zijn nog in een jonge fase en de lange termijn bijwerkingen zijn niet bekend. Er zijn in onze familie hartkwalen (erfelijk) en een hoge cholesterol (ook erfelijk) bekend en nadat wel meerdere malen hebben vernomen dat er bloedproppen kunnen voortkomen uit de enting, weten we nu zeker dat we hem overslaan.
Mocht de prik over jaren uit de testfase komen, misschien wordt het dan anders
Voor nu is dit ons standpunt.

En het zou fijn zijn als iedereen in zijn waarde gelaten wordt en niet direct als Wappie wordt neergezet.


En dit is dus zó gevaarlijk. Vertrouwen op je immuunsysteem is hartstikke mooi, maar dit virus is zo onbetrouwbaar.
Een goede vriend van mij is precies zo gezond als dat jij zegt; sportte veel, kwam veel buiten en super gezond.
Hij is ziek geweest en is nog altijd niet 100% genezen.

Er is geen pijl op te trekken op hoe het virus zich gedraagt. De een wordt er doodziek van, kerngezonde, jonge mensen gaan er dood van terwijl anderen die ongezond leven er twee dagen ziek van zijn en weer door kunnen.


Maar de trombose problematiek met de vaccins heb je met Astra Zeneca en die krijg je niet LaPluche. Van de mensen met Corona ontwikkelt de 50% trombose dus als de trombose de reden is kun je je beter wel laten vaccineren.

Alle beschikbare vaccins hebben de verplichte studies gehad. Die zijn gewoon veilig. En ze zitten zeker niet tot 2023 in de “testfase”. Het is weer een uitleg die gebruikt wordt door Antivaxxers of mensen die het gewoon niet begrijpen wat er mee bedoeld wordt. Voor die mensen is de uitleg hier: http://www.nco.nl/artikel/nucheckt-goed ... se-1067307

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:30

oji schreef:
En ik ben helemaal voor zelfbeschikking. .... Maar


:roll:

Ja, maar = nee, want :)*

Komt nog bij dat in dít geval er erg veel gewoon niet bekend is.
Verder is het algemene belang niet per definitie dat van het individu.
De overheden zijn als een veehouderij met een internationale afzetmarkt.
De druk op de ICs en op de economie zijn belangrijker dan individuele burgers.
Alleen de vaccinatie is al een enórm commercieel belang op zích, groter dan dat van individuele burgers.
Voor die individuele burgers echter ligt dat anders.
Het enige wat die individuele burger heeft om zich tegen die grotere economische belangen te beschermen zijn gezond verstand en een dosis skepsis.

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:32

Ik zette het er puur bij omdat veel mensen nu eenmaal van mening zijn dat zij die zich niet laten vaccineren wappies zijn.

Maar het was vooral ook als grapje, vandaar de :+ smilie.

Ik hou wel van wat humor en weet zelf dat niemand die ons kent ons als wappies zal neerzetten :D

rien10
Berichten: 14809
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:34

veneri schreef:
rien10 schreef:
Mooi toch? Pro vaccers, allemaal steriel, planten ze zich niet meer voort en gaan uiteindelijk dood. Anti vaxxers zullen hier blij mee moeten zijn. :+



zou fijn zijn, ik heb geen kinderwens. na vaccin kan ik stoppen met anticonceptie!win-win :D :+

Ha ha. Durf je de gok te nemen?

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:36

Ik wilde al niet reageren , door dat er hier al weer wordt "geadviseerd" om om wat voor reden dan ook toch wel te gaan vaccineren...

Laat elkaar toch eens in elkaars waarde.

Ik heb de uitnodiging dus al een maandje binnen (medische gronden) en nog niet gereageerd.

Het komt er doodeerlijk gezegd op neer dat ik niet durf.

Ik heb het aan mijn hart, maar en die blijkt dus na een goed gesprek met een arts nog veel belangrijker te zijn in samenwerking met het vaccin, ook een auto immuun ziekte.

Ik neigde zelf al naar niet laten zetten, omdat ik standaard griep kreeg van de griepprik en dus gewoon niet meer nu ik die al een aantal jaar niet meer laat zetten.

Ik ben die discussies meer dan zat eerlijk gezegd: Dat het niet kon dat ik de griep kreeg van de griepprik want het is een dood virus waar je mee ingespoten wordt bv. (terwijl dat dus ook niet klopt, het is een verzwakte versie van het virus). En zo kan ik wel even doorgaan met allerlei redenen aanvoeren dat je uit je nek zit te banketstaaf en toch maar een prik moet halen.

Ook zijn ze pas net gestart wat ik zo even begrepen heb, met een onderzoek wat het covid vaccin doet bij gevaccineerden met een auto immuun ziekte. Is dat dan omdat ze zelf ook wel door hebben dat het hele rna gebeuren misschien wel eens heel anders kan uitpakken bij een auto immuun ziekte? Waarom zetten ze die dan toch gewoon doodleuk bij mensen met een auto immuun ziekte, zonder eerst de risico's bekend te maken?
Het mag duidelijk zijn dat dit mijn gedachtenspinsels zijn, ik hoef hier geen antwoord op van de zgn "wijsgeren" hier, ik heb dit gesprek namelijk al gehad met een arts en daarop mijn keuze bepaald van voorlopig nog maar even wachten met laten zetten.

Ik ontken covid zeker niet. Ik geloof nog steeds dat als ik het krijg, ik het loodje leg, door mijn ziektes. Maar ik ben een kluizenaar en hou mij aan de maatregelen en ik ga gewoon het risico niet nemen door het vaccin wel te nemen en dan alsnog het loodje te leggen omdat of mijn immuun systeem op hol slaat of ik doodleuk net als bij de griepprik wel covid krijg van het vaccin.
Laatst bijgewerkt door neetoch op 01-06-21 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:36

BigBen schreef:
Ik heb er begrip voor dat mensen zich niet willen laten vaccineren, maar echt geen enkel respect. Om het simpel te zeggen, ik vind het gewoon achterlijk. Persoonlijk denk ik dat vaccineren verplicht zou moeten worden. Net zoals je verplicht antibiotica moet nemen bij tbc. Ik vind het niet acceptabel dat er in België weer eens een uitbraak is in een woonzorgcentrum, omdat één van de zorgkundigen de vaccinatie had geweigerd, en besmet was geraakt.


Jeeeej andere mensen afbranden op internet is leuk he *\o/* Toevallig familie van Janderegelaa? :D

Ik hoop dat dit vaccin niet verplicht wordt. Lijkt me maar onzin, als ik zie hoe weinig dodelijk dit virus is in % besmetting uitgedrukt. Tbc, polio, baarmoederhalskanker, pest, ... zijn wel volledig andere koek vergeleken met corona. Dit vaccin is een vrije keuze in een land met vrije meningsuiting, en beide mogelijke opties heb jij gewoon te respecteren, punt.

Pandora2
Berichten: 19876
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:36

janderegelaa schreef:
Pandora2 schreef:
Mijn overbuur heeft 2 keer corona gehad. Beide keren goed ziek geweest.
Getest op antistoffen. Bummer. Niks :+
2x vaccin van Pfizer gekregen en weer 2x 10 dagen uit de running geweest.
Slecht karma ofzo :x

Ik zit gelukkig in een leeftijdsgroep die ze al aan het vaccineren zijn dus ik heb hem al en veel mensen in mijn omgeving ook. En n i e m a n d heeft een noemenswaardige bijwerking.


Dat is dan bijzonder fijn voor jullie :D

De boerenfamilie hier in de straat heeft het ook gehad. Een gezin van 4 personen, en allemaal 60+ en hartpatient.
Eéntje heeft 3x moeten testen omdat het steeds negatief was en de artsen het niet konden geloven. :+
2 hadden milde klachten. Moeder van 93 erg ziek geweest maar na 2 weken was ze er weer bovenop.
Zo kan het dus ook.

Maar mijn buurvrouw heeft gewoon dikke pech gehad. Slecht van de infectie en slecht van de vaccinaties. Dat gebeurt ook gewoon.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15937
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:37

AppleSter schreef:
Dinopino schreef:
En zo wordt een topic waarin mensen zich kunnen uiten, waarom ze niet spuiten gewoon weer een topic waarin je vooral verkondigd dat je je wel laat inenten. Dan vraag je inderdaad wat trok je in de titel aan om hier uit te leggen waarom je weigert. Volgens mij zijn er genoeg topics waar je dit in kan meedelen.


Toch maar even onder m’n meeleessteen vandaan om te laten weten dat wij ons ook niet laten prikken. En wij zijn echt geen wappies :+
Ik ben 40+, m’n man ook en we hebben 3 kinderen van puber tot jong volwassen. Voorheen waren man & ik voornemens de vaccinaties te nemen, maar twijfelden wel. Tot we zelf Corona kregen (ondanks dat we ons ècht aan de maatregelen hielden, we hielden zelfs de kinderen thuis van school om de kans op Corona te verkleinen, waren er echt bang voor en ik ben mantelzorger voor een long patiënt) in maart.

Voor ons was het als een griepje. Vervelend, maar voldoende reden om geen vaccinaties te laten zetten. Ik heb het gevoel dat we behoorlijk bang zijn gemaakt door alles rondom Corona in de media, ik kijk veel nieuws en dacht daardoor sowieso in het ziekenhuis te belanden als ik Corona zou krijgen. Want 40+, paar kilootjes teveel en klein medisch dingetje.

Het gros van de mensen die Corona oplopen (en niet tot de risico groepen behoren) hoeft gelukkig niet naar het ziekenhuis, als je de percentages nuchter (voorheen kon ik dat niet zo goed :) ) bekijkt per leeftijdsgroep dat daadwerkelijk (zonder onderliggend lijden) in het ziekenhuis terecht komt dan begrijp (en begreep) ik sowieso al niet dat jongvolwassenen al standaard gevaccineerd kunnen worden, tenzij ze tot een risicogroep behoren. Onze kinderen hebben zelf besloten geen vaccinaties te halen.

Van mij mag iedereen die wil natuurlijk gevaccineerd worden. En als ik tot een risicogroep zou behoren zou ik zeker voor vaccinaties gaan. M’n broer en z’n vriendin (en z’n schoonmoeder) bijvoorbeeld (vol in de risicogroepen door onderliggend lijden en overgewicht) laten zich niet vaccineren, dat vind ik simpelweg dom omdat ze veel risico lopen op de ic te belanden, maar natuurlijk hun eigen keuze.

Ik ben niet bang dat ik iemand die kwetsbaar is besmet met Corona (op m’n broers gezin na maar dat is hun eigen keuze), in elk geval niet anders dan met een griepvirus, omdat die mensen of al gevaccineerd zijn inmiddels òf zelf bewust geen vaccinaties hebben laten zetten. Dat is voor mij dus geen reden om me te laten vaccineren. De groepsimmuniteit bereik je in mijn ogen niet alleen door vaccineren, maar ook door alle mensen die het virus al doorgemaakt hebben. Net als met een griep.

Mijn man twijfelt nu wel weer wat, maar puur omdat hij vreest dat reizen lastiger is zonder vaccinatie dan met. En hij moet eerdaags weer reizen voor z’n werk. Maar je laten vaccineren “om er maar vanaf te zijn” en niet omdat je het zelf wilt gaat wel heel erg ver.

Het getal wat nu Corona oploopt of opgelopen heeft lijkt laag maar vergeet niet dat we wel heel lang in een heftige lockdown gezeten hebben. Zonder deze lockdown was het leed niet te overzien geweest. Kijk maar naar landen als brazilie waar ze dat niet gedaan hebben door een achterlijke president.

Juist door jezelf te laten vaccineren bescherm je jouw broers gezin en je schoonmoeder. Hoe meer mensen er gevaccineerd worden des te minder kans heb je op een ernstige mutatie. En die virus gedraagt zich zo raar met de mutaties dat je nooit groepsimmuniteit zult bereiken zonder vaccinatie.

Pandora2
Berichten: 19876
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:40

BigBen schreef:
Ik heb er begrip voor dat mensen zich niet willen laten vaccineren, maar echt geen enkel respect. Om het simpel te zeggen, ik vind het gewoon achterlijk. Persoonlijk denk ik dat vaccineren verplicht zou moeten worden. Net zoals je verplicht antibiotica moet nemen bij tbc. Ik vind het niet acceptabel dat er in België weer eens een uitbraak is in een woonzorgcentrum, omdat één van de zorgkundigen de vaccinatie had geweigerd, en besmet was geraakt.


Maar dan kan die ' uitbraak ' toch ook geen kwaad als al de rest gevaccineerd was ?
Als het goed is, zouden de andere mensen er dan hoogstens wat ongemak mogen van ervaren.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15937
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:41

Poekkie schreef:
BigBen schreef:
Ik heb er begrip voor dat mensen zich niet willen laten vaccineren, maar echt geen enkel respect. Om het simpel te zeggen, ik vind het gewoon achterlijk. Persoonlijk denk ik dat vaccineren verplicht zou moeten worden. Net zoals je verplicht antibiotica moet nemen bij tbc. Ik vind het niet acceptabel dat er in België weer eens een uitbraak is in een woonzorgcentrum, omdat één van de zorgkundigen de vaccinatie had geweigerd, en besmet was geraakt.


Jeeeej andere mensen afbranden op internet is leuk he *\o/* Toevallig familie van Janderegelaa? :D

Ik hoop dat dit vaccin niet verplicht wordt. Lijkt me maar onzin, als ik zie hoe weinig dodelijk dit virus is in % besmetting uitgedrukt. Tbc, polio, baarmoederhalskanker, pest, ... zijn wel volledig andere koek vergeleken met corona. Dit vaccin is een vrije keuze in een land met vrije meningsuiting, en beide mogelijke opties heb jij gewoon te respecteren, punt.

Ik hoop dat het wel verplicht wordt. Je kunt wel schermen met een percentage dodelijkheid maar die weet je niet want de hele wereld zit in een lockdown en dan nog hebben we 650.000 doden. Het was een veelvoud geweest als we geen lockdown hadden gehad.

Billy

Berichten: 20711
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:41

Weet je wat ik het bizarste vind van dit hele verhaal? Als je niet gevaccineerd wilt worden is dat uit vrije wil, en als je wel gevaccineerd wilt worden is dat omdat je de banketstaaf in den haag achterna loopt.
Maar waar is de variant dat ik na onderzoek en uit vrije wil wel gevaccineerd ben?
In de eerste groep trouwens, in jan en feb, ik leef nog, ben gezond en nee, ik heb geen extra armen of benen gekregen en ook geen hoorntjes op mijn hoofd....
Laatst bijgewerkt door Billy op 01-06-21 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:41

Heel wat vaccins blijken ook al niet effectief op de mutaties (hence derde prik) en er is sprake van dat het jaarlijks zou kunnen worden. Dus of je die groepsimmuniteit ooit gaat bereiken durft ik te betwisten.

Charlie_P

Berichten: 3045
Geregistreerd: 08-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:43

janderegelaa schreef:
Maar de trombose problematiek met de vaccins heb je met Astra Zeneca en die krijg je niet LaPluche. Van de mensen met Corona ontwikkelt de 50% trombose dus als de trombose de reden is kun je je beter wel laten vaccineren.

Alle beschikbare vaccins hebben de verplichte studies gehad. Die zijn gewoon veilig. En ze zitten zeker niet tot 2023 in de “testfase”. Het is weer een uitleg die gebruikt wordt door Antivaxxers of mensen die het gewoon niet begrijpen wat er mee bedoeld wordt. Voor die mensen is de uitleg hier: http://www.nco.nl/artikel/nucheckt-goed ... se-1067307


50% van de mensen die op de IC belanden ontwikkelt trombose, niet 50% van de mensen die corona oplopen. Dat maakt nogal een verschil. Misschien moet je dan ook kijken naar hoeveel mensen op de IC in het algemeen trombose ontwikkelen, dat komt dus niet specifiek door corona.