De "Weigeraars"

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:11

Maar met je agressieve posts maak je het wss nog erger. Nu krijg je zo’n extremistisch hoedje, wat mijn absoluut over de streep zou trekken om niet te vaccineren als ik nog zou twijfelen.

rien10
Berichten: 14809
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:12

Ben het voor het grootste deel met janderegelaa eens. Maar ik heb niet de behoefte om ook maar 1 iemand te overtuigen dat hij "fout" bezig is. Mijn mening is dat je daar toch niet doorheen komt.

Daihyo

Berichten: 88114
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:12

janderegelaa schreef:
Omdat ik het kan begrijpen dat iemand om moverende redenen niet vaccineert. Dus ja of nee is geen issue.

Wat wel een issue is: mensen die niet vaccineren omdat ze door te weinig kennis al die domme verhalen geloven die complotdenkers en aluhoedjes de wereld in strooien. En daarom post ik hier. Voor een tegengeluid. En als dat er voor zorgt dat 1 iemand zich wel laat vaccineren dan is dat heel positief.

Nee, het uitgangspunt zou moeten zijn: als dat er voor zorgt dat 1 persoon een weloverwogen keuze maakt op basis van de juiste informatie. Want iemand die de juiste kennis heeft, kan en mag er nog steeds voor kiezen om niet te vaccineren.

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:12

Oh Jan, dus ik ben volgens jou een aluhoedje? Bijzonder dan, want ik heb mijn reden waarom ik niet vaccineer niet eens in het topic gezet. Hoe kan ik dan het beste voorbeeld zijn? :o?

Daihyo

Berichten: 88114
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:13

BigBen schreef:
Daihyo schreef:
Ik heb geen enkel respect voor mensen die zo kortzichtig een mening hebben over mensen die zich wel of niet laten vaccineren, zonder daar de achterliggende reden van te weten. Punt. :+ :x
Edit: dat is nu precies waar dit hele topic om draait.

Natuurlijk kunnen er goede, medische redenen zijn om geen vaccinatie te nemen.
Daar heb ik geen probleem mee.

Maar dat is niet wat je zegt.
En dat bedoel ik met: het is niet zwart wit. Minder stellig en genuanceerder zijn zou fijn zijn.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15937
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:14

Amy223 schreef:
Oh Jan, dus ik ben volgens jou een aluhoedje? Bijzonder dan, want ik heb mijn reden waarom ik niet vaccineer niet eens in het topic gezet. Hoe kan ik dan het beste voorbeeld zijn? :o?

Omdat jij mij niet leest en alleen maar een oordeel hebt. Want de reden die ik net post heb ik al veel eerder gepost.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15937
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:14

Daihyo schreef:
janderegelaa schreef:
Omdat ik het kan begrijpen dat iemand om moverende redenen niet vaccineert. Dus ja of nee is geen issue.

Wat wel een issue is: mensen die niet vaccineren omdat ze door te weinig kennis al die domme verhalen geloven die complotdenkers en aluhoedjes de wereld in strooien. En daarom post ik hier. Voor een tegengeluid. En als dat er voor zorgt dat 1 iemand zich wel laat vaccineren dan is dat heel positief.

Nee, het uitgangspunt zou moeten zijn: als dat er voor zorgt dat 1 persoon een weloverwogen keuze maakt op basis van de juiste informatie. Want iemand die de juiste kennis heeft, kan en mag er nog steeds voor kiezen om niet te vaccineren.

Jij legt mijn standpunt beter uit dan ik :D

Ik ben er van overtuigd dat veel meer mensen wel vaccineren als ze op basis van de juiste informatie een keuze kunnen maken en niet op al die kontverhalen die in de rondte gaan en doodsimpel te weerleggen zijn.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 01-06-21 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Berichten: 37308
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:15

Achterom schreef:
Eelco schreef:
Ik ben een weigeraar en ik heb daar zo mijn eigen redenen voor. Ik ben ook niemand verschuldigd om uitleg te geven.

Ik vind dat iedereen zelf moet kunnen bepalen wat hij of zij doet. En wat ik heel belangrijk vind is om ieder in zijn eigen waarde te laten en met respect te behandelen.

Wat ik persoonlijk wel heel jammer vind is dat er een tweedeling ontstaat en in mijn ogen sommige mensen die zich laten vaccineren heel stellig en bijna agressief reageren op mensen die ervoor kiezen om het niet te doen.

Volgens mij gaat dat beide kanten op? Daar is dit topic in mijn ogen een duidelijk voorbeeld van...


Aan alle kampen heb je altijd de extremen zitten. Ik zal zelf de vaccinatie wel halen, maar heb wel getwijfeld.

Ik vind het zelf altijd erg jammer als mensen een besluit nemen naar aanleiding van wat de algoritmes van Facebook ze voorschotelen, zonder degelijk vooronderzoek te doen. Ik ben zelf bijvoorbeeld heel wat wetenschappers gaan volgen, waaronder een epidemioloog die heel duidelijk van alles uitlegt.

Het is altijd belangrijk om zelf te blijven nadenken, probeer alleen wel je informatie buiten je eigen bubbel te halen. Een mooi voorbeeld hiervan is de fabeltjesfuik. Wanneer je eenmaal een kant hebt onderzocht, zullen de algoritmes van Facebook, YouTube en Google je meer hits geven die juist die kant beter belichten waardoor je uiteindelijk maar eenzijdig geïnformeerd bent.

Dus uiteraard mag je je eigen mening hebben, maar zodra dat gebaseerd is op onwaarheden dan is het niet gek dat er mensen zijn die je proberen te laten zien wat de waarheid dan wel is. En of je dan alsnog wel of niet voor dat vaccin gaat is irrelevant; als je maar goed geïnformeerd bent. En dat geldt voor beide kanten.

Eelco

Berichten: 236
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:15

Achterom schreef:
Eelco schreef:
Ik ben een weigeraar en ik heb daar zo mijn eigen redenen voor. Ik ben ook niemand verschuldigd om uitleg te geven.

Ik vind dat iedereen zelf moet kunnen bepalen wat hij of zij doet. En wat ik heel belangrijk vind is om ieder in zijn eigen waarde te laten en met respect te behandelen.

Wat ik persoonlijk wel heel jammer vind is dat er een tweedeling ontstaat en in mijn ogen sommige mensen die zich laten vaccineren heel stellig en bijna agressief reageren op mensen die ervoor kiezen om het niet te doen.

Volgens mij gaat dat beide kanten op? Daar is dit topic in mijn ogen een duidelijk voorbeeld van...


Achterom daar heb je gelijk in.

LaPluche

Berichten: 2001
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:15

Mars schreef:
Ik vind t dan weer interessant mensen te kennen die deze enting niet willen omdat het ''vergif'' zou zijn, maar die wel een pakje per dag roken, elke weekend in de kroeg staan etc etc. Wat is nu giftiger?

Vanwaar jouw aanname dat de mensen die de prik niet willen ook roken en in de kroeg staan??
Dat slaat als een tang op een varken.
Ik neem de prik niet, en ja ik vind het wel vreemd dat het zo snel “klaar” was. Daar zet ik vraagtekens bij en in mijn ogen is het goed om dingen te onderzoeken en niet alles klakkeloos aan te nemen.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:15

Poekkie schreef:
Yes... laten we dan maar iedereen aftuigen die niet gevaccineerd is, homo is, transgender is, een andere religie heeft dan jij, een oud paard heeft verkocht en weet ik veel wat nog meer :D

Lees jij eigenlijk andermans berichten ?
Probeer eens een minuut rustig te ademen, en lees dan terug wat ik geplaatst heb.

hahahatsjoe

Berichten: 2401
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:18

Achterom schreef:
Misschien moet jij niet alles geloven wat Google aan je voorschotelt.
Nu moet je inderdaad formeel nog een mondkapje als je wat wilt, maar bijvoorbeeld in de ouderenzorg wordt dat langzaam maar zeker losgelaten. En ook op Europees niveau ligt dat advies er al (dat het RIVM daar vervolgens weer eeuwen over doet om te bestuderen zegt veel over het RIVM).
Jij bent precies zo iemand waar ik me persoonlijk dus enorm aan erger: zonder enige kennis van zaken anderen afzeiken en proberen te overtuigen.
Dat hij voor jezelf beslist om je niet te laten vaccineren moet je zelf weten, maar dat ik (of een ander) beslis om dat wel te doen, mogen wij ook zelf weten.


En jij bent precies zo iemand waar ik me persoonlijk dus enorm aan erger: niet lezen en anderen afzeiken en proberen te overtuigen. Wie zich wil laten vaccineren, prima, jouw beslissing. Mijn vriend heeft zich ook laten vaccineren, zijn beslissing, maar ik laat me niet vaccineren. Dit topic is trouwens voor weigeraars dus wat doe je hier ?

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:18

Een heldere parallel.
Een humanist zegt ´waarschijnlijk betaat God niet´.
Een gelovige zegt ´God bestaat´.

Het eerste laat ruimte aan de gelovige, het tweede niet aan de humanist.
Het eerst respecteert het recht te geloven, het tweede treedt de rechten van die humanist.

EXACT hetzelfde speelt bij vaccinatie-evangelisten als JdR.

AppleSter

Berichten: 818
Geregistreerd: 20-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:19

@janderegelaa
Moet ik mijzelf en mijn gezin dan laten vaccineren omdat anderen (was trouwens de schoonmoeder van mijn broer, niet de mijne want die is al gevaccineerd) die wel tot de risicogroep behoren maar vaccinaties bewust weigeren te beschermen? Dat is voor mij de omgekeerde wereld.

Ik stond en sta volledig achter alle genomen Corona maatregelen. Juist om ervoor te zorgen dat het virus geleidelijk rond gaat en er tijd was om risicogroepen te beschermen door vaccineren zodat er minder mensen overlijden of in het ziekenhuis belanden. Maar dat neemt niet weg dat er, als je kijkt hoeveelheid mensen al Corona hebben doorgemaakt, maar een heel klein percentage daarvan in het ziekenhuis is beland of erger. Ik ben het zeker met je eens dat de maatregelen nodig waren omdat we anders buitenlandse taferelen in onze ziekenhuizen hadden gehad, maar feit blijft dat het gros van de Corona patiënten er goed doorheen komt, gelukkig, net als wij.

Er zijn verschillende meningen van experts mbt mutaties. Die heb je in feite bij het influenza virus ook, maar toch haalt heel Nederland daar geen jaarlijkse vaccinatie voor…

Femke_Tweety

Berichten: 12023
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:19

Ik heb in sommige -vrij uitzonderlijke- gevallen begrip voor niet vaccineren. (iemand die ik ken die recent een transplantatie ondergaan heeft bijvoorbeeld, zij mag niet vanwege de medicijnen die ze nu slikt.

Ik begrijp het ook als mensen het niet willen of onzinnig vinden voor zichzelf. Het is niet mijn mening, maar ik vind het prima.

Maar, en dat vind ik persoonlijk wel echt belangrijk, ik heb een schurfthekel aan incorrecte informatie. Zeker als grote keuzes op basis van die informatie gemaakt moeten worden.

Maar ik denk dat dit virus, en alle onderzoeken en gegevens, en uberhaupt hoe een onderzoek werkt, hoe gegevens verzameld worden, hoe je die moet lezen etcetera voor ongeveer 99,9999% van de mensen een taak is die ze niet of nauwelijks aankunnen.
Zelfs ik met mijn achtergrond heb hier en daar dingen die ik moeilijk kan volgen.

Ik zie ontzettend veel voorbij komen dat niet klopt. Soms omdat mensen gewoon echt basiskennis missen. Sos is er wel basiskennis maar geen diepgaande kennis. En in een enkel geval is zelfs dat laatste er wel, maar missen de mensen nuance in hun denken.



Ieder mag zijn eigen keuze maken. Volledig.

Ik denk wel dat iedereen zich ook bewust moet zijn dat hij/zij niet alles weet.
En sommige mensen duidelijk minder dan anderen.

Mijn keus is voor iedereen duidelijk, en die zal ik hier niet gaan herhalen.

Moeite heb ik er dus mee als ik zie dat mensen op basis van informatie waarvan ik met mijn achtergrond weet dat die niet klopt of veel te kort door de bocht is, daar hun keus van af laten hangen.
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 01-06-21 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Berichten: 37308
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:20

LaPluche schreef:
Mars schreef:
Ik vind t dan weer interessant mensen te kennen die deze enting niet willen omdat het ''vergif'' zou zijn, maar die wel een pakje per dag roken, elke weekend in de kroeg staan etc etc. Wat is nu giftiger?

Vanwaar jouw aanname dat de mensen die de prik niet willen ook roken en in de kroeg staan??
Dat slaat als een tang op een varken.
Ik neem de prik niet, en ja ik vind het wel vreemd dat het zo snel “klaar” was. Daar zet ik vraagtekens bij en in mijn ogen is het goed om dingen te onderzoeken en niet alles klakkeloos aan te nemen.


Daar had ik in eerste instantie ook mijn twijfels bij, maar toen ik meer las over de ontwikkeling van dit soort vaccin en hoe lang dat al gaande is, werd er voor mij al veel meer duidelijk. Net als de resources die hiervoor gebruikt worden.

Over de hele wereld zijn allerlei onderzoeken on hold gezet zodat die mensen en dat geld naar de ontwikkeling van het vaccin kan gaan. Dan is het logisch dat de ontwikkeling veel sneller gaat dan normaal gesproken.
Als jij een huis laat bouwen, is het logisch dat wanneer er meer bouwvakkers aanwezig zijn en je meer geld beschikbaar hebt dat het dan veel sneller gaat.

Eleeke

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:20

neetoch schreef:
Ik wilde al niet reageren , door dat er hier al weer wordt "geadviseerd" om om wat voor reden dan ook toch wel te gaan vaccineren...

Laat elkaar toch eens in elkaars waarde.

Ik heb de uitnodiging dus al een maandje binnen (medische gronden) en nog niet gereageerd.

Het komt er doodeerlijk gezegd op neer dat ik niet durf.

Ik heb het aan mijn hart, maar en die blijkt dus na een goed gesprek met een arts nog veel belangrijker te zijn in samenwerking met het vaccin, ook een auto immuun ziekte.

Ik neigde zelf al naar niet laten zetten, omdat ik standaard griep kreeg van de griepprik en dus gewoon niet meer nu ik die al een aantal jaar niet meer laat zetten.

Ik ben die discussies meer dan zat eerlijk gezegd: Dat het niet kon dat ik de griep kreeg van de griepprik want het is een dood virus waar je mee ingespoten wordt bv. (terwijl dat dus ook niet klopt, het is een verzwakte versie van het virus). En zo kan ik wel even doorgaan met allerlei redenen aanvoeren dat je uit je nek zit te banketstaaf en toch maar een prik moet halen.

Ook zijn ze pas net gestart wat ik zo even begrepen heb, met een onderzoek wat het covid vaccin doet bij gevaccineerden met een auto immuun ziekte. Is dat dan omdat ze zelf ook wel door hebben dat het hele rna gebeuren misschien wel eens heel anders kan uitpakken bij een auto immuun ziekte? Waarom zetten ze die dan toch gewoon doodleuk bij mensen met een auto immuun ziekte, zonder eerst de risico's bekend te maken?
Het mag duidelijk zijn dat dit mijn gedachtenspinsels zijn, ik hoef hier geen antwoord op van de zgn "wijsgeren" hier, ik heb dit gesprek namelijk al gehad met een arts en daarop mijn keuze bepaald van voorlopig nog maar even wachten met laten zetten.

Ik ontken covid zeker niet. Ik geloof nog steeds dat als ik het krijg, ik het loodje leg, door mijn ziektes. Maar ik ben een kluizenaar en hou mij aan de maatregelen en ik ga gewoon het risico niet nemen door het vaccin wel te nemen en dan alsnog het loodje te leggen omdat of mijn immuun systeem op hol slaat of ik doodleuk net als bij de griepprik wel covid krijg van het vaccin.


Heel soms , echt heel soms is het verstandig om geen vaccinatie te krijgen. En het klinkt alsof jij zo iemand bent.
En als alle anderen zich wel laten vaccineren, dan zijn mensen zoals jij toch beschermt.

hahahatsjoe

Berichten: 2401
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:21

Daihyo schreef:
janderegelaa: ik vind je erg naar in de discussie worden. Dat bedoel ik met zendingsdrang en heel erg zwart wit. Je hoeft het echt niet met iedereen eens te zijn, maar wegzetten als vermakelijk gaat mij echt te ver. Er zijn meer redenen dan complottheorieën en verkeerde medische aannames om te kiezen voor niet vaccineren. En van een beetje respect beide kanten op zou de wereld een stuk aangenamer worden.


:j

nps
Berichten: 1999
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:21

Poekkie schreef:
Maar met je agressieve posts maak je het wss nog erger. Nu krijg je zo’n extremistisch hoedje, wat mijn absoluut over de streep zou trekken om niet te vaccineren als ik nog zou twijfelen.


Ik denk dat niks jou echt over de streep zou trekken om wel te vaccineren, wel? Jij hebt je keuze al gemaakt.

Wat ik me echt afvraag, waarom moet je toch overal maar respect voor hebben en alles in zijn waarde laten? Als ik het vreselijk stom vind dat je iets wel / niet doet mag ik dat ook gewoon zeggen en als ik je redenen stom vind mag ik dat ook. En dan beargumenteer ik het ook nog is een keertje.

Voor mij voelen mensen die zich niet willen vaccineren (nogmaals - zonder medische indicatie) een beetje als mensen die dronken willen rijden - ja je mag drinken, ja je kan er zelfs mee autorijden en het gaat heel vaak goed, maar je neemt een risico waarmee je gevaarlijk kan zijn voor anderen met wie je niks te maken hebt. Jouw lijf, jouw keuze maar je keuze heeft wel gevolgen voor anderen en we weten allemaal dat dronken rijden verschrikkelijk stom is. Alsof altijd alles maar moet kunnen zonder ook maar een greintje rekening te houden met de rest van de wereld, want JOUW LIJF JOUW KEUZE en fiets de rest van de hele maatschappij en alle kwetsbaren die daarin leven, als jij maar lekker je ding kan doen. Wel lekker de lusten van onze maatschappij meepakken maar niet willen bijdragen aan de lasten. Dat maakt mij persoonlijk boos én heel verdrietig. Ik vind dan ook erg lastig om respect op te brengen niet eens voor de keuze om niet te vaccineren, maar dan ook niet te testen.

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:22

janderegelaa schreef:
Amy223 schreef:
Oh Jan, dus ik ben volgens jou een aluhoedje? Bijzonder dan, want ik heb mijn reden waarom ik niet vaccineer niet eens in het topic gezet. Hoe kan ik dan het beste voorbeeld zijn? :o?

Omdat jij mij niet leest en alleen maar een oordeel hebt. Want de reden die ik net post heb ik al veel eerder gepost.


Oké, vraag:
Stel dat iemand alle juiste informatie gelezen heeft, maar zijn of haar gevoel bij de vaccinatie is niet ok... Moet je daar dan maar dwars door heen gaan? Je mening door blijven drukken?

Dat vind ik namelijk echt heel erg respectloos...

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:23

BigBen schreef:
Poekkie schreef:
Yes... laten we dan maar iedereen aftuigen die niet gevaccineerd is, homo is, transgender is, een andere religie heeft dan jij, een oud paard heeft verkocht en weet ik veel wat nog meer :D

Lees jij eigenlijk andermans berichten ?
Probeer eens een minuut rustig te ademen, en lees dan terug wat ik geplaatst heb.


Ja? Je respecteert helemaal niemand die geen prik wil tenzij om goede medische redenen toch? Wel dat is een vorm van extremisme en discriminatie, nu alleen maar hopen dat voor je dat het bij je gedachten blijft en zich niet vertaalt in handelingen of je bent strafbaar.

Daihyo

Berichten: 88114
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:23

janderegelaa schreef:
Daihyo schreef:

Nee, het uitgangspunt zou moeten zijn: als dat er voor zorgt dat 1 persoon een weloverwogen keuze maakt op basis van de juiste informatie. Want iemand die de juiste kennis heeft, kan en mag er nog steeds voor kiezen om niet te vaccineren.

Jij legt mijn standpunt beter uit dan ik :D

Ik ben er van overtuigd dat veel meer mensen wel vaccineren als ze op basis van de juiste informatie een keuze kunnen maken en niet op al die kontverhalen die in de rondte gaan en doodsimpel te weerleggen zijn.

Het is een gave :D

Maar misschien is het wijs om dat dan wel wat genuanceerder in de discussie neer te zetten. Want het komt nu inderdaad over als zendingsdrang om mensen maar richting vaccinatie te duwen.
En dat is nu precies waar het topic over gaat: de druk die gevoeld wordt omdat je als schaap of wappie wordt neergezet door de zendingsdrang van beide kampen.
Maar die kampen zouden er niet hoeven zijn.
Ik ben absoluut voor kennisdeling, maar ook niet wanneer dat een duw in een richting is. Ik ben namelijk ook absoluut voor vrije keuze. Wel ben ik het met je eens dat de keuze gemaakt moet zijn op basis van de kennis die beschikbaar is en niet vanwege sensatieverhalen (welke kant op dan ook).

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:24

Femke_Tweety schreef:
Moeite heb ik er dus mee als ik zie dat mensen op basis van informatie waarvan ik met mijn achtergrond weet dat die niet klopt of veel te kort door de bocht is, daar hun keus van af laten hangen.


De pharmaceutische industrie is dé bron van de beste/meest info.
Het is echter ook degene met een heel groot economisch belang dus de info die ze vrijgeven is van geen kant objectief.

De ´best´onderbouwde info is als de kapper vragen of je haar goed zit.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:25

Poekkie schreef:
BigBen schreef:

Lees jij eigenlijk andermans berichten ?
Probeer eens een minuut rustig te ademen, en lees dan terug wat ik geplaatst heb.


Ja? Je respecteert helemaal niemand die geen prik wil tenzij om goede medische redenen toch? Wel dat is een vorm van extremisme en discriminatie, nu alleen maar hopen dat voor je dat het bij je gedachten blijft en zich niet vertaalt in handelingen of je bent strafbaar.

Rustig, Poekkie, rustig. Maak er vijf minuten van.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:25

@Marjo: epidemiologen zijn ook gewoon artsen. En die worden dus door de orde vervolgd als ze geen 100% promo uitleg geven, die mails achter de schermen heb ik zelf gezien.
Dus als ik iemand niet meer zou kunnen vertrouwen in deze dan is het 100% de artsen en epidemiologen. Ze moeten immers verplicht gekleurde info geven nu, ongeacht of deze correct is of niet.