De "Weigeraars"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Texas02

Berichten: 4643
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 07:16

Fitzroy schreef:
Texas01 is anders wel het prototype van een wappie :+
Vul de bingokaart maar in:
‘Bedriegers in Den Haag’
‘Hetzelfde als de griep’
‘Doe zelf onderzoek’
‘Veel gevallen waar het misgegaan is bij vaccineren’

Sorry, maar dan heb je de feiten niet helemaal helder.


Niet? Wat klopt er niet dan? Plus, ik zei dezelfde cijfers als van de griep, is wat anders.. Dat de griep verdwenen is heb ik ook niet verzonnen, dat hebben ze zelfs in het nieuws gezegd.. En ik zie die gasten in Den Haag al jaren als bedriegers, ze liegen immers altijd de hele boel bij elkaar.. Dat is een persoonlijke mening, dat is volgens mij nog altijd toegestaan. Graag zie ik de cijfers waaruit blijkt dat het anders is, of bewijs van dat het toch niet zo vaak misgaat oid.. ;)

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Re: De "Weigeraars"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 07:24

Ik sla 'm voorlopig sowieso over, zie over een jaar ofzo wel eens weer.
Maar telkens de discussie en dat ik mij moet verdedigen, ja daar word ik ook wel moe van. Dus dat doe ik maar niet meer :')

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 07:24

De WHO schat dat er ieder jaar zo’n 290.000 tot 650.000 mensen overlijden aan de griep. Tot nu toe zijn er circa 3,54 miljoen corona sterfgevallen vermeld. Dat zijn niet dezelfde cijfers als de griep. En dat is dus met alle maatregelen die getroffen zijn. Moet je nagaan wat de cijfers hadden geweest als we niets hadden gedaan aan lockdown en dergelijke.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 07:33

Texas02 schreef:
Fitzroy schreef:
Texas01 is anders wel het prototype van een wappie :+
Vul de bingokaart maar in:
‘Bedriegers in Den Haag’
‘Hetzelfde als de griep’
‘Doe zelf onderzoek’
‘Veel gevallen waar het misgegaan is bij vaccineren’

Sorry, maar dan heb je de feiten niet helemaal helder.


Niet? Wat klopt er niet dan? Plus, ik zei dezelfde cijfers als van de griep, is wat anders.. Dat de griep verdwenen is heb ik ook niet verzonnen, dat hebben ze zelfs in het nieuws gezegd.. En ik zie die gasten in Den Haag al jaren als bedriegers, ze liegen immers altijd de hele boel bij elkaar.. Dat is een persoonlijke mening, dat is volgens mij nog altijd toegestaan. Graag zie ik de cijfers waaruit blijkt dat het anders is, of bewijs van dat het toch niet zo vaak misgaat oid.. ;)

Dat griep is verdwenen komt gewoon door alle maatregelen, dat is helemaal niet zo vreemd. Door het afstand houden, mondkapjes dragen en handen wassen heeft de griep veel minder kans gekregen. Corona is helaas veel besmettelijker, dus dat hebben mensen wel gekregen.

sasja0705
Berichten: 2028
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 07:35

Texas02 schreef:
Graag zie ik de cijfers waaruit blijkt dat het anders is, of bewijs van dat het toch niet zo vaak misgaat oid.. ;)


Even alleen over het " of bewijs dat het toch niet zo vaak misgaat oid..."

Cijfers heb ik even niet, maar "vaak" klopt er nu absoluut niet.
Uiteraard worden die keren, dat het misgaat vol uitgebreid in de media... maar de verhouding tenopzichte van de hoeveelheid vaccinaties is toch echt miniem.

Natuurlijk is ieder geval een te veel maar ALLE medicijnen en vaccinaties hebben bijwerkingen.

Er zijn ook al mensen aan Paracetamol overleden- en die is nog steeds verkrijgbaar.
Zo heb ik jaren geleden een Tetanusprik gekregen... en ja met pronto een mooie rode streep.
En ook dat "snel" ontwikkelen van de vaccijns is niet zo waar.
De prototypes van de vaccins liggen al jaren op de plank - zolang sinds corona-virussen al bekend zijn.

Ik heb geen idee wat er gaat gebeuren bij mijn vaccinatie ( zie tetanus prik) en ben er ook niet echt gerust op maar ik heb bvb 3 zeer oude en kwetsbare tantes in Duitsland ,die ik wel graag nog eens wil zien.
En als het alleen maar is om deze dames te beschermen ( en uiteraard ook alle kwetsbaren hier), dan ga ik graag dat risico in

Maar dat is dan weer mijn mening

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 07:37

Wat ik me dan wel afvraag, mocht je als niet enter Corona krijgen, wil je dan wel op de ic aan de beademing ?
Ik heb mij wel laten enten. Mijn in september in Engeland geboren kleinkind heb ik door dit hele corona gebeuren nog maar 1 keer kunnen zien. Mijn dochter heb ik ook al bijna een jaar niet meer in real life gezien. Dat doet zeer. Dat is mijn reden om zo snel mogelijk geënt te kunnen worden. Nu nog hopen dat de grenzen open gaan, desnoods met ent bewijs of negatieve test.

miereneter

Berichten: 2558
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 07:39

Dat je je niet wilt laten vaccineren zonder goede reden: ik denk daar het mijne van, maar ik zal je daar niet over aanvallen. Het is een vrije keuze, iedereen doet met zijn lijf wat hij wil.

Wat ik wel erg irritant vind in je openingsbericht, is de stempel 'provaccers' op mensen die zich wel laten vaccineren. Dat polariseren, dat ben ik echt beu. Ik ben gevaccineerd. Ik ben geen provaccer. Ik behoor niet tot een groep, ik wens zo niet te worden weggezet. Net zoals jij niet een viruswappie genoemd wilt worden. Ook bij de mensen die zich wel laten vaccineren, zitten allerlei soorten met allerlei denkbeelden.

En vooral ook veel mensen die niemand van hun gelijk proberen te overtuigen, of die gewoon in stilte hun ding doen, in plaats van er posts over te openen op Bokt.

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 07:41

Omdat ik zó bang ben voor naalden, injecties, enz., dat ik er al van moet huilen wanneer ik er alleen maar aan dénk om 2 prikken te moeten halen en/of elk jaar terug te moeten om er 1 te halen -O- |(

Sintara

Berichten: 7420
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 07:49

Van mij mag je hoor. Zelfs al heb je als reden 'het voelt niet goed'.
Soms heb ik wel de neiging om mensen met argumenten te overtuigen, omdat ik ze het beste gun en ik denk nueenmaal dat de meeste mensen beter af zijn met.
Maar uiteindelijk mag je het zelf weten. Gelukkig lijkt de vaccinatie bereidheid over het algemeen vrij hoog

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 07:52

miereneter schreef:
Dat je je niet wilt laten vaccineren zonder goede reden: ik denk daar het mijne van, maar ik zal je daar niet over aanvallen. Het is een vrije keuze, iedereen doet met zijn lijf wat hij wil.

Wat ik wel erg irritant vind in je openingsbericht, is de stempel 'provaccers' op mensen die zich wel laten vaccineren. Dat polariseren, dat ben ik echt beu. Ik ben gevaccineerd. Ik ben geen provaccer. Ik behoor niet tot een groep, ik wens zo niet te worden weggezet. Net zoals jij niet een viruswappie genoemd wilt worden. Ook bij de mensen die zich wel laten vaccineren, zitten allerlei soorten met allerlei denkbeelden.

En vooral ook veel mensen die niemand van hun gelijk proberen te overtuigen, of die gewoon in stilte hun ding doen, in plaats van er posts over te openen op Bokt.

Ik wilde exact hetzelfde zeggen. In de OP worden nu meteen al 2 kampen neergezet. Waarom?
Iedereen heeft vrije keuze, dat is het mooie van Nederland. De luxe van nu al een vaccin en een nog grotere luxe in de keuze om dit wel of niet te nemen.

Ik word een beetje moe van al die drang om een ander te moeten overtuigen en de vervelende discussies die dat oplevert. Vooralsnog voel ik die drang veel meer bij mensen die zich niet willen laten vaccineren naar de mensen die zich wel laten vaccineren. Maar dat is mijn persoonlijke ervaring in mijn omgeving. De mensen die gevaccineerd zijn hoor je niet, maar de mensen die dat niet willen laten doen roepen het hardst. En oh wee als jij ergens laat weten dat jij gevaccineerd ben (want ik bedoel, ik schreeuw het niet van de daken, maar ga er ook niet over liegen), dan word je meteen met argumenten, filmpjes, links en weet ik veel om je oren geslagen. Jammer, want dat maakt de verdeeldheid alleen maar groter.

Ik respecteer de keuze om niet te vaccineren. Het zou fijn zijn als dat andersom ook zou gebeuren. En termen als provaccers helpen daar niet bij.

Ann_moi

Berichten: 3854
Geregistreerd: 11-04-06

Re: De "Weigeraars"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 07:58

Wat ik het lastigste vind aan mensen die niet vaccineren is dat het vaak niet op een rationele gedachte is gebaseerd.
Als je namelijk heel rationeel kijkt naar je immuunsysteem, de ontwikkel fase van het vaccin en de werking van vaccins is er eigenlijk vrijwel geen risico. Dat maakt het voor mij lastig als ik hoor dat mensen op basis van vage redenennniet gevaccineerd willen worden, vooral omdat je een vrij hoge vaccinatie graad moet hebben om COVID echt te stoppen en het risico op nieuwe mutanten te beperken.

veneri
Berichten: 880
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:01

mijn man en ik willen ook niet, maar dat is puur een gevoelskwestie en als ik eerlijk ben ook een soort angst voor het nieuwe, onbekende. als we rationeel denken is vaccineren wel het beste. we willen niet ons hele leven angstig blijven voor de mensen om ons heen en als we corona zouden krijgen, dan zou het met vaccin milder verlopen, moet er niet aan denken om op mn buik op de ic te komen liggen en er levenslang nasleep van te houden.

we waren allebei weigeraar, toen twijfelaar, en nu moet maar. bij mijn man is 1ste vaccin inmiddels gezet.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15925
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:04

Texas02 schreef:
Nee, ik heb zelf opgezocht wat waar is en wat niet. Heb jij al zelf onderzoek gedaan naar wat klopt en wat niet dan? Of geloof je alles wat in het nieuws en door de overheid gezegd wordt?

Heel veel zelfs. Maar als jij zegt dat de overheid liegt dan zegt dat eigenlijk genoeg.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:07

Ann_moi wat is er voor jouw niet rationeel aan? En waarom is dat voor jou zo belangrijk. Je vroeg toch ook niet ervoor aan iedereen of die aan mazelen was ingeeent. Dat is toch ieder zijn eigen Keuze.
Die Koe(muh) tanten zijn die echt op wetenschap gebaseerd? Wanneer men niet eens het virus zelf kan aantonen, hoe moet je dan variaties daarvan aantonen. Zijn over 7 miljard mensen die zich niet laten inenten echt zo gevaarlijk?

Ieder zijn keuze wel of niet ingeeent, laat dat toch geen onderwerp zijn. Er is meer in het leven dan een prikkie:-). Toen in 2018 de griepepidemie tijdens de kerst was. Waarbij in Zuid-Duitsland de mensen niet meer opgenomen konden worden in de ziekenhuizen en de gangen vol lagen en operaties werden uitgesteld. Heb jij je toen druk gemaakt wie er wel of niet was ingeent?

Laat dit geen onderwerp zijn, je kunt echt nog wel leuke dingen doen. Sterker nog in de meeste landen laten zich de mensen ook niet inenten, daarom zijn er her en der nog zo veel voorraden over en worden inentingsstations afgebouwd. Ieder zijn keuze en ieder in zijn waarde laten. Helaas verwijten sommige die zich inenten degene die zich niet inenten en zoals je de reactie van Janderegela ziet, gaat dat niet op een leuke manier. Ik heb me nooit laten inenten en niemand heeft ooit door mij de griep of de mazelen gekregen. Leven en laten leven.

LiannePuthzy

Berichten: 7000
Geregistreerd: 10-05-13

Re: De "Weigeraars"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:09

Ik weet nog niet of ik mij ga laten vaccineren ik twijfel nog omdat de eventuele lange termijn effecten nog niet bekend zijn.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:09

mairead schreef:
Omdat ik zó bang ben voor naalden, injecties, enz., dat ik er al van moet huilen wanneer ik er alleen maar aan dénk om 2 prikken te moeten halen en/of elk jaar terug te moeten om er 1 te halen -O- |(


Dit inderdaad al... ik moet ook al een hele tijd bloed prikken, maar ik durf niet.

Los daarvan weet ik nog niet of ik het wil, je kent de lange termijn effecten niet.
Daarbij, als ik z'n prik laat zetten zou ik wel een Pfizer willen want dan ben je het beste beschermd. En van die astra zenica verhalen krijg ik het al helemaal benauwd...

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:11

jande regelaa waarom zo aanvallend reageren. Wanneer je denkt en zeker weet dat je gelijk hebt, dan kan je dat toch gewoon op een nette manier met respect voor degene, met wie je communiceert. Wij mensen zijn allemaal gelijk.

Voor de twijfelaars er zijn gewoon geneesmiddelen voor deze ziekte. Is ook gewoon in een medisch blad gepubliceerd. Sterker nog, doordat Trump heeft gezorgd dat het patentvrij blijft, kunnen nu ook mensen met kanker ermee worden geholpen en dieren:-)

Laat je niet een schuldgevoel aanpratenn of de reden om op vakantie te gaan. Je zult merken dat in het buitenland niemand vraagt of je ingeënt bent. Spreek uit ervaring:-) Niets mis met je laten inenten, maar doe dat ook voor je eigen redenen en niet omdat de maatschappij je die kant op dwingt. Het is je eigen lichaam.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 01-06-21 08:16, in het totaal 1 keer bewerkt

D_Desteny

Berichten: 2494
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: Oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:12

git schreef:
Wat ik me dan wel afvraag, mocht je als niet enter Corona krijgen, wil je dan wel op de ic aan de beademing ?


Met andere woorden als je niet geënt bent heb je daar geen recht op?

Poekkie

Berichten: 7354
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:13

git schreef:
Wat ik me dan wel afvraag, mocht je als niet enter Corona krijgen, wil je dan wel op de ic aan de beademing ?
Ik heb mij wel laten enten. Mijn in september in Engeland geboren kleinkind heb ik door dit hele corona gebeuren nog maar 1 keer kunnen zien. Mijn dochter heb ik ook al bijna een jaar niet meer in real life gezien. Dat doet zeer. Dat is mijn reden om zo snel mogelijk geënt te kunnen worden. Nu nog hopen dat de grenzen open gaan, desnoods met ent bewijs of negatieve test.


Ehm, waarom zou je geen recht hebben op behandeling wanneer je een vrijblijvend vaccin weigert?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15925
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:13

Dinopino schreef:
Ann_moi wat is er voor jouw niet rationeel aan? En waarom is dat voor jou zo belangrijk. Je vroeg toch ook niet ervoor aan iedereen of die aan mazelen was ingeeent. Dat is toch ieder zijn eigen Keuze.
Die Koe(muh) tanten zijn die echt op wetenschap gebaseerd? Wanneer men niet eens het virus zelf kan aantonen, hoe moet je dan variaties daarvan aantonen. Zijn over 7 miljard mensen die zich niet laten inenten echt zo gevaarlijk?

Ieder zijn keuze wel of niet ingeeent, laat dat toch geen onderwerp zijn. Er is meer in het leven dan een prikkie:-). Toen in 2018 de griepepidemie tijdens de kerst was. Waarbij in Zuid-Duitsland de mensen niet meer opgenomen konden worden in de ziekenhuizen en de gangen vol lagen en operaties werden uitgesteld. Heb jij je toen druk gemaakt wie er wel of niet was ingeent?

Laat dit geen onderwerp zijn, je kunt echt nog wel leuke dingen doen. Sterker nog in de meeste landen laten zich de mensen ook niet inenten, daarom zijn er her en der nog zo veel voorraden over en worden inentingsstations afgebouwd. Ieder zijn keuze en ieder in zijn waarde laten. Helaas verwijten sommige die zich inenten degene die zich niet inenten en zoals je de reactie van Janderegela ziet, gaat dat niet op een leuke manier. Ik heb me nooit laten inenten en niemand heeft ooit door mij de griep of de mazelen gekregen. Leven en laten leven.

Als mensen zoals jij dan ook geen aanspraak maken op een IC bedje vind ik het prima.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101817
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:13

Ik had op FB gezet dat ik mijn 1e vaccinatie ging halen. Fijne reacties gekregen maar er was 1 persoon die dit dus allemaal onzin vind en dat ik er steriel van word en dood aan ga. En dat het zetten van deze prikken strafbaar is en ga zo maar door. Prima dat zij zo denkt hoor, is haar goed recht maar het is ook mijn goed recht om wel de vaccinatie te nemen.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:17

Janderegelaa heb je je tegen griep ingeënt dan? Want daar liggen ook de ziekenhuizen mee vol?
Waarom zo persoonlijk en hard reageren? Is jouw waarheid alleen door te drukken met persoonlijke en onvriendelijke aanval. Dat soort manier van communiceren is toch niet prettig en zorgt alleen maar voor meer onderscheid. Jij maakt een andere keuze omdat je weet of denkt. Prima. Ik veroordeel je niet en dat doet niemand echter visa verse wel.

Dat IC-bedje verhaal is onzin en dat weet je. Er zijn genoeg bedden en hele centra zijn gesloten en ziekenhuis heeft deeltijdarbeid. Kun je gewoon op de officiële websites lezen. In Duitsland krijgt elke zgn. coronapatient een ruimschoots bedrag wat aan het ziekenhuis betaald worden. Dus plek is er hier altijd.

En ieder mens, of ie rookt of drinkt of wat dan ook heeft recht op medische zorg. En het idee dat iemand er al over denkt om mensen vanwege hun keuzes uit te schakelen of vanwege hun leeftijd vind ik op zijn zachtst gezegd een hele nare gedachte.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 01-06-21 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:20

De weigeraars... :D
Ik dacht hier komt een nieuwe serie zoals ' De Verraders ' :')

Zonder gekheid. Ik sla dit rondje ook over.
Laten we maar eerst eens kijken hoe lang en tegen welke varianten de vaccins nu precies werken.
Tegen eind 2023 loopt deze ' trial ' af dacht ik, dus ik heb graag nog wat geduld.

Gezien mijn huidige situatie en way of life, is de kans groter dat ik bijwerkingen krijg van een vaccin als dat ik covid oploop. Dus ik ben ook redelijk ongevaarlijk voor de volksgezondheid :+
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 01-06-21 08:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Poekkie

Berichten: 7354
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:21

janderegelaa schreef:
Texas02 schreef:
Nee, ik heb zelf opgezocht wat waar is en wat niet. Heb jij al zelf onderzoek gedaan naar wat klopt en wat niet dan? Of geloof je alles wat in het nieuws en door de overheid gezegd wordt?

Heel veel zelfs. Maar als jij zegt dat de overheid liegt dan zegt dat eigenlijk genoeg.


Echt eerlijk is de overheid nu ook niet.
artsen in belgie hebben bvb een bericht gekregen van de orde der artsen (ok, niet de overheid, maar...) dat wie het coronavaccin niet 100% aanbeveelt vervolgd en gesanctionneerd zal worden. Ik heb een arts in de familie en de mail zelf gezien, geen ‘horen zeggen van’.

Is dat ‘liegen’? Wel puur theoretisch niet, maar verwachten dat artsen nu eerlijke info doorgeven is ook niet realistisch natuurlijk.

Daarnaast wordt er ook veel gegoocheld met de cijfers in belgie. Ik heb het een tijdje gevolgd en ze zijn wel handig met meer/minder testen te laten uitvoeren (soms lijkt het wel wat gepland, maar soms feestdagen, weekends, ...) en dan de gemiddeldes zodanig samen te trekken dat het ‘algemene’ cijfert verkleurt in de richting die ze willen promoten. Geen pure leugen, maar Imo wel een deel bedrog.
Laatst bijgewerkt door Poekkie op 01-06-21 08:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 08:22

Dinopino schreef:
Janderegelaa heb je je tegen griep ingeënt dan? Want daar liggen ook de ziekenhuizen mee vol?

Juist niet, de griep heeft amper invloed op het aantal gebruikte IC bedden, terwijl met corona een zwaar te kort dreigde.