De "Weigeraars"

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 58089
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:18

LWDaisy schreef:
Mag ik even vragen of men zich hier aan het onderwerp wilt houden? Dat is namelijk: wie wilt zich ook niet laten vaccineren. En de daar bijkomende vragen.

Ik ben namelijk één van die mensen, en vind het interessant om te lezen hoe anderen, met dezelfde mening, hiermee omgaan. Daar dient dit topic namelijk voor. Ik loop tegen mensen aan die er geen begrip voor hebben - op zich is dat geen ramp, maar als het gaat om naasten die telkens opnieuw de discussie hierover aangaan, vind ik dat wel vermoeiend.

Ik werk als huishoudhulp, en krijg sinds kort de vraag "Wanneer krijg jij je vaccin?" van klanten. Daar reageer ik nogal kordaat op - "Ik laat me niet vaccineren".
De volgende vraag - wat mijn werkgever hiervan vind - is ook simpel te beantwoorden: "Helemaal niks, ik heb ze er nog niet over gehoord."

De meesten laten het daar - voorlopig - bij zitten. Ik zie een aantal van hen wel in staat mijn werkgever te contacteren, maar ik ga er niet van wakker liggen.

Klanten die graag willen weten waarom ik me niet wil laten vaccineren, geef ik een woordje uitleg. Maar ik laat wel duidelijk merken dat dit iets is dat voor mij niet ter discussie staat - ik wil je gerust uitleggen waarom, maar probeer me niet te overtuigen me wél te laten vaccineren want daar sta ik niet voor open.

Met mijn schoonouders ligt dat moeilijker, daar ben ik zo kordaat niet. Dat ga ik wel moeten worden denk ik, want telkens we elkaar zien heropenen ze iets wat zij als een discussie zien, terwijl ik dat anders bekijk. De "discussie" met hen is al lang gevoerd - zij hebben hun mening gegeven, ik de mijne. Verder hoeven we daar, imo, geen woorden meer aan vuil te maken, maar zij blijven pushen, en daar heb ik het wel zo'n beetje mee gehad ondertussen. Mijn mening blijft onveranderd, net zoals die van hen - laat het dan gewoon gaan, denk ik dan.

Hoe gaan jullie daar mee om? Ik wil geen ruzie met mijn schoonouders, maar ik ga dus denk ik wel kordater moeten optreden en de discussie gewoon afkappen als ze er weer over beginnen.

Degenen die wél een vaccin hebben gehad/willen: maak fijn een eigen topic aan alsjeblieft :) Het gaat hier over het vaccin weigeren. Als jullie het vaccin niet weigeren, dragen jullie niet bij aan het gesprek hier. Het gaat hier niet over HIV, Ebola, vliegtuigen of schoolgraden. Het gaat hier over: wie weigert het vaccin ook. Als je niet tot die doelgroep hoort, kan je natuurlijk altijd meelezen, maar hou op jullie mening op te dringen in dit topic.

Hoe is de band met je schoonouders?
Heb je al aangegeven dat je er eigenlijk niet over wil discussiëren?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41950
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:19

Ik dénk dat pro-vaccers zo doordrammen omdat zij daadwerkelijk geloven in het nut van de vaccinatie, het gevolg daarvan voor de greep die corona op ons heeft, en daarmee de terugkeer naar normaal; dus richting op vakantie gaan, geen mondkapjes, weer naar concerten, festivals, gezellig samenkomen.

Als je je dan niet wil laten vaccineren omdat je denkt dat een vaccinatie je dna verandert... Sja.

Hier in het topic zie je ook weer hoeveel verkeerde informatie nog steeds rondgaat, en je keuze baseren op die informatie is gewoon jammer vind ik, voor jezelf, maar ook voor de groepsimmuniteit.

Maar vooralsnog volledig eigen keuze en daarmee wat mij betreft helemaal prima, volgens mij wil het grootste deel van de bevolking zich gewoon laten vaccineren.

@Anne_GTI, tbc is een bacterie :o.

BigOne
Berichten: 38563
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:24

Anne_GTI schreef:
Mijn man is maandag gevaccineerd en nu hondsberoerd en benauwd.

Elk virusje komt op mijn werk zo via de deur binnen wandelen. Heb een directe collega die op deze manier TBC opgelopen heeft.
Vorig jaar maart reed ik continu door al die grote uitbraken op de Veluwe en mijn schoonmoeder is in april overleden aan corona.
In april was ik ook een poosje wat gasterig in de botten. Niet fit maar ziek zou ik het niet noemen. Waarschijnlijk was dat gewoon een besmetting maarja, toen kon je niet testen.

Ik pas ervoor om net als mijn vechtgenoot gevloerd te worden door allerlei bijwerkingen en die spuit geven ze maar aan een ander.

Misschien moet je man eerst eens testen op Corona.

Poekkie

Berichten: 7365
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:28

bigone schreef:
PeerAppel schreef:
Hahahatsjoe, waar heb jij je bron van de 98% waar je zo graag mee strooit vandaan?

Bigone, ik heb medelijden met je door je broer. Het lijkt me verschrikkelijk dit aan te moeten horen. Echter ben ik wel benieuwd naar de werking van zijn ivermectine.

Wel grappig dat deze mensen een vaccin waar een jaar lang enorm veel onderzoek naar is gedaan weigeren, maar een bestaand middel, met bekende (niet malse) bijwerkingen inzetten tegen covid-19 terwijl naar die specifieke toepassing enorm beperkt onderzoek is gedaan. Ik snap die denkwijze niet helemaal.
Voor de andere geïnteresseerden: https://www.cbg-meb.nl/actueel/nieuws/2 ... ch-studies

Even over je vraag over ivermectine gebruik, mijn broer slikt het nu dagelijks, evenals zijn gezin want dan krijg je geen Corona, tja, wanneer iemand zo rotsvast in onzin gelooft kun je alle bewijzen aanvoeren maar dat helpt niet. Ik hoop voor ze dat ze geen Corona oplopen want ze knallen naar boven waar hij woont. De helft van de bevolking gelooft in sprookjes en slikt ivermectine dus gaan ze gewoon hun gang. Triest.


Is dat zo onschuldig om ivermectine te slikken? Wat gif is voor wormen in je darmen lijkt me voor jezelf ook niet zo prima op langere termijn?

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Re: De "Weigeraars"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:31

Ik vind dat hele ivermectine verhaal ronduit vervelend: is bijna niet meer aan ontworming te komen voor de paarden met ivermectine hierdoor. Mag je mij een egoïst noemen, maar daar wordt ik niet vrolijk van!!

BigOne
Berichten: 38563
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:31

Quoten van een gedeelte van een tekst is nog steeds hocus pocus voor mij, gaat fout. Maar zoek even terug in mijn vorige antwoord op peerappel.

BigOne
Berichten: 38563
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:33

neetoch schreef:
Ik vind dat hele ivermectine verhaal ronduit vervelend: is bijna niet meer aan ontworming te komen voor de paarden met ivermectine hierdoor. Mag je mij een egoïst noemen, maar daar wordt ik niet vrolijk van!!

Kan ik me heel goed voorstellen , alles word naar bepaalde landen verscheept sinds dit onzin verhaal door zogenaamde groepen van bezorgde artsen word gedeeld.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41950
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:35

Poekkie schreef:
bigone schreef:

Even over je vraag over ivermectine gebruik, mijn broer slikt het nu dagelijks, evenals zijn gezin want dan krijg je geen Corona, tja, wanneer iemand zo rotsvast in onzin gelooft kun je alle bewijzen aanvoeren maar dat helpt niet. Ik hoop voor ze dat ze geen Corona oplopen want ze knallen naar boven waar hij woont. De helft van de bevolking gelooft in sprookjes en slikt ivermectine dus gaan ze gewoon hun gang. Triest.


Is dat zo onschuldig om ivermectine te slikken? Wat gif is voor wormen in je darmen lijkt me voor jezelf ook niet zo prima op langere termijn?

In kleine dosering om daadwerkelijk wormen te bestrijden, kan het niet meteen kwaad. Maar dan heb je het over een kuur, geen langdurig gebruik omdat je denkt dat ivermectine helpt tegen covid...

Zo zie je maar wat verkeerde informatie lezen en zelf geen onderzoek doen voor gevolgen kan hebben :\.

Anne_GTI

Berichten: 18210
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:37

Ik weet dat TBC een bacterie is. Het is ook een stuk minder besmettelijk dan een virus.

Van mijn collega's zijn er 4 echt heel ziek geweest inclusief IC. Maar zoals ik al zei liepen er in maart/april 2020 een boel net niet fit en een kuchje.

Pas vanaf 1 juni werd de 1,5 meter ingevoerd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41950
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:41

Anne_GTI schreef:
Ik weet dat TBC een bacterie is. Het is ook een stuk minder besmettelijk dan een virus.

Van mijn collega's zijn er 4 echt heel ziek geweest inclusief IC. Maar zoals ik al zei liepen er in maart/april 2020 een boel net niet fit en een kuchje.

Pas vanaf 1 juni werd de 1,5 meter ingevoerd.

Maar wil je jezelf dan juist niet beschermen tegen het virus? Wanneer je het bij jullie echt zo makkelijk op kunt lopen als jij zegt.

Ik ken meerdere mensen die gevaccineerd zijn en die geen enkele reactie hadden op het vaccin. Dus als een mogelijke reactie je enige reden is geen vaccinatie te willen, helpt het misschien te weten dat je dus niet per definitie een reactie krijgt?

Agossie

Berichten: 16373
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 21:43

_San87_ schreef:
Maar wil je jezelf dan juist niet beschermen tegen het virus? Wanneer je het bij jullie echt zo makkelijk op kunt lopen als jij zegt.

Ik ken meerdere mensen die gevaccineerd zijn en die geen enkele reactie hadden op het vaccin. Dus als een mogelijke reactie je enige reden is geen vaccinatie te willen, helpt het misschien te weten dat je dus niet per definitie een reactie krijgt?

Dit ervaar ik dus écht als 'druk uitoefenen'.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41950
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:45

Agossie schreef:
_San87_ schreef:
Maar wil je jezelf dan juist niet beschermen tegen het virus? Wanneer je het bij jullie echt zo makkelijk op kunt lopen als jij zegt.

Ik ken meerdere mensen die gevaccineerd zijn en die geen enkele reactie hadden op het vaccin. Dus als een mogelijke reactie je enige reden is geen vaccinatie te willen, helpt het misschien te weten dat je dus niet per definitie een reactie krijgt?

Dit ervaar ik dus écht als 'druk uitoefenen'.

Oh, zo heb ik het daadwerkelijk niet bedoeld. Excuus.

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:46

Tja san87: ik ben maar een simpele Rotterdamse straatmeid, maar durf zomaar te zeggen dat ik meer levenswijsheid in mijn middelvinger heb, dan veel zgn geleerde pipo's bij elkaar in het hele lijf hebben. Logisch nadenken vind ik persoonlijk altijd nog beter dan maar onderzoek te moeten doen. Niet om het een of ander maar ik geloof gewoon niets of niemand zomaar gelijk, de waarheid ligt vaak in het midden.

Anne_GTI

Berichten: 18210
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:50

Mijn eigen antistoffen en immuunsysteem kunnen dat prima zelf. Ik laat me niet bewust beroerd spuiten. Helemaal geen zin in, zeker nu niet. Veel te mooi weer voor.

Leg mij maar eens uit waarom ik hem wel zou moeten nemen als ik het zeer waarschijnlijk al gehad heb. Wat is de toegevoegde waarde behalve een stempel in een geel boekje.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41950
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:51

neetoch schreef:
Tja san87: ik ben maar een simpele Rotterdamse straatmeid, maar durf zomaar te zeggen dat ik meer levenswijsheid in mijn middelvinger heb, dan veel zgn geleerde pipo's bij elkaar in het hele lijf hebben. Logisch nadenken vind ik persoonlijk altijd nog beter dan maar onderzoek te moeten doen. Niet om het een of ander maar ik geloof gewoon niets of niemand zomaar gelijk, de waarheid ligt vaak in het midden.

Ik durf het te betwijfelen :D. Maar je hebt natuurlijk recht op je eigen mening daarin.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41950
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:54

Anne_GTI schreef:
Mijn eigen antistoffen en immuunsysteem kunnen dat prima zelf. Ik laat me niet bewust beroerd spuiten. Helemaal geen zin in, zeker nu niet. Veel te mooi weer voor.

Leg mij maar eens uit waarom ik hem wel zou moeten nemen als ik het zeer waarschijnlijk al gehad heb. Wat is de toegevoegde waarde behalve een stempel in een geel boekje.

Ik zou niet weten waarom ik je dat uit zou gaan leggen, ik heb er totaal geen last van wanneer jij besluit je niet te vaccineren, ik was enkel benieuwd waarom je dat niet wilt, terwijl je volgens eigen zeggen in een broeihaard werkt :).

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 21:55

Dank je, dat is fideel van je... <<)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 22:00

Mocht je willen weten of het gehad hebt kun je je laten testen op antistoffen.

Als je man zo ziek van het vaccin is.. zou hij ook wel eens heel ziek van corona kunnen worden..
Zijn lijf werkt nu hard aan antistoffen.

Ik heb er niets van gemerkt gelukkig.

Cer

Berichten: 30208
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 22:05

Palmera schreef:
Nogmaals Cer, waarom moet er gekozem worden? Waarom moet er nu ineens besloten worden om bv kanker niet meer te behandelen? Dat maak JIJ er allemaal van.
Ik bepeek mij tot: dit virus hadden ze moeten laten razen. En anders alsjeblieft het volgende.

IK heb het hele woord “kanker” niet gebruikt, dus dat maak ik er niet van... :?
Je kunt doodgaan aan een onbehandelde infectie door bijv geen antibiotica beschikbaar te hebben.
Ik vraag je gewoon wat .. ik vraag hoe je dat dan voor je ziet.. zonder waarde oordeel. Nogmaals, ik heb deze opmerkingen vaker gehoord en er gesprekken over gehad en nu vroeg ik naar jouw idee hierover. Dat is alles ..

Maar goed, ik wil niet dood dus ik ben blij dat ze dit virus niet zomaar hebben laten uitrazen :j er gaan meer gevaarlijke dingen rond naast Covid, die kunnen ze dan ook gewoon laten gaan. Maar ik persoonlijk zou daar moeite mee hebben want ik wil niet dood. Ik vind t leven supergaaf en ik denk dat meer mensen dat hebben? En mensen die geen moeite hebben met doodgaan en vinden dat er teveel mensen zijn... sja..

En het lijkt er inderdaad op dat in landen met hoge sterftecijfers en hoge armoede men meer geneigd is om grotere gezinnen te bouwen. Dan zou daar wellicht ook een kans liggen tegen de overbevolking (mensen gezond houden en welvaart verdelen), maar dat is heel ingewikkelde wereldpolitiek denk ik?

Agossie

Berichten: 16373
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 22:16

Cer schreef:
Maar goed, ik wil niet dood dus ik ben blij dat ze dit virus niet zomaar hebben laten uitrazen :j er gaan meer gevaarlijke dingen rond naast Covid, die kunnen ze dan ook gewoon laten gaan. Maar ik persoonlijk zou daar moeite mee hebben want ik wil niet dood. Ik vind t leven supergaaf en ik denk dat meer mensen dat hebben? En mensen die geen moeite hebben met doodgaan en vinden dat er teveel mensen zijn... sja..

En het lijkt er inderdaad op dat in landen met hoge sterftecijfers en hoge armoede men meer geneigd is om grotere gezinnen te bouwen. Dan zou daar wellicht ook een kans liggen tegen de overbevolking (mensen gezond houden en welvaart verdelen), maar dat is heel ingewikkelde wereldpolitiek denk ik?

En off topic...

Ik ben geen voorstander om het virus te laten 'uitrazen' om zo de wereldbevolking te verminderen. Wel denk ik dat er te veel mensen op de wereld zijn, maar om dan maar meteen een groot deel dood te wensen, nee.
Ik wil net als jij nog lang niet dood! Het leven is zo leuk en ik heb het gevoel nog lang niet klaar te zijn ermee! En tóch laat ik mij niet vaccineren... In mijn ogen is dat niet tegenstrijdig, maar in de ogen van velen zal dat wel zo zijn.

Cer

Berichten: 30208
Geregistreerd: 22-10-01

Re: De "Weigeraars"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 22:19

Ik heb totaal geen moeite met mensen die zich niet laten vaccineren trouwens .. ik doe t wel omdat ik mij daar goed bij voel.. :j maar ik kan me twijfels heel goed voorstellen

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 22:22

_San87_ schreef:
Agossie schreef:
Dit ervaar ik dus écht als 'druk uitoefenen'.

Oh, zo heb ik het daadwerkelijk niet bedoeld. Excuus.

Jij hoeft je nergens voor te excuseren.
Als dat al druk is heb je geen fietspomp meer nodig.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 22:24

Ik laat mij niet vaccineren teveel twijfels erover.

Iedereen moet het zelf weten maar dat gommers de voetballers wilde gaan overhalen omdat ze een voorbeeld functie hebben?

Dat vind ik wel een slechte zaak, laat ook hun een eigen keuze maken en niet iets wat opgedrongen word.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 22:36

Der Gommers heeft nogal wat gezien.. hij wil iedereen daarvoor behoeden.
Ik denk dat je het niet als opgedrongen moet zien maar als weloverwogen..

Blue_Eyes

Berichten: 20357
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: De "Weigeraars"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 22:38

Ja precies. Als je voorbij hebt zien komen wat hij voorbij heeft zien komen en de beslissingen hebt moeten nemen die hij heeft moeten nemen, dan wil je écht wel zorgen dat het stopt. En zo simpel is het: is iedereen volledig gevaccineerd, dan wordt de druk voor hem en zijn collega's in de zorg héél veel minder.